Bezuinigingen zijn Misschien best belangrijk, maar de botte-bijl bezuinigingen van dit kabinet leveren op zich niet zo heel veel op, terwijl het wel leidt tot vervlakking van het culturele aanbod.quote:Op vrijdag 19 november 2010 06:31 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vind cultuur best belangrijk, maar ik vind bezuinigingen belangrijker. En een BTW verhoging vind ik een prima manier om te beginnen. Wel een beetje raar dat bioscoopkaartjes buiten schot blijven.
Misschien gek, maar dat is nu niet waar ik aan denk, als het gaat om cultuur.quote:Op vrijdag 19 november 2010 06:17 schreef DrDentz het volgende:
Nouja, genoeg talentenjachten op tv om aan mee te doen als je denkt goed genoeg te zijn voor een plekje in de top 40.
Dat is juist het enge aan dit geheel, waar iedereen overheen lijkt te kijken: we hebben een kabinet waarbij de man die alles bepaalt er juist niet in zit. En hij wil ook niet luisteren naar alternatieven. Dat houdt dus in dat het hem niet om de bezuiniging zelf te doen is, maar om het pesten van de linkse partijen (ook al is D66 toch niet echt links) door hun "linkse hobbies" te dwarsbomen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 00:22 schreef belsen het volgende:
[..]
Jammer, maar helaas. U gaat niet door voor de koelkast. Deze keiharde aanpak van 'linkse hobby's' komt geheel uit de koker van de PVV. De VVD wilde zelfs een handreiking doen over de verhoging van het BTW-tarief voor podiumkunsten, maar daar heeft Wilders persoonlijk een stokje voor gestoken.
Ik juist wel. En Volendam is ook erg bepalend voor onze cultuur. Nick en Simon, Jan Smit, dat zijn toch de namen die het volk kent en de liederen die meegezongen kunnen worden.quote:Op vrijdag 19 november 2010 08:05 schreef belsen het volgende:
[..]
Misschien gek, maar dat is nu niet waar ik aan denk, als het gaat om cultuur.
Met "cultuur" doel ik op een concertgebouworkest, opera, uitvoeringen van klassieke muziek, dat soort werk. Niet allerlei Creabea's die vinden dat live schijten op een podium kunst is.quote:Op vrijdag 19 november 2010 00:22 schreef belsen het volgende:
[..]
Jammer, maar helaas. U gaat niet door voor de koelkast. Deze keiharde aanpak van 'linkse hobby's' komt geheel uit de koker van de PVV. De VVD wilde zelfs een handreiking doen over de verhoging van het BTW-tarief voor podiumkunsten, maar daar heeft Wilders persoonlijk een stokje voor gestoken.
Ook over de theatermakers ben je erg onnodig aan het schofferen. Die 'luie honden' waar jij het overhebt werken ook hard, maar mogelijk niet aan de juiste zaken. Ik zou ook erg zijn voor een herbezinning op het Nederlandse cultuurbeleid. Waarom wel balletvoorstellingen subsidiëren, maar aan een clubje tieners die in een bandje willen spelen 30 euro per dagdeel huur voor een oefenruimte vragen, bijvoorbeeld. Maar een herbezinning staat haaks op een bezuiniging.
Dat stuit mij ook zo tegen de borst van dit kabinetsbeleid. Ik ben voor eerst de plannen, dan de aanpak, in plaats van we pakken eerst wel aan en dan zien we wel hoe en/of waar het schip strandt.
Ga eens naar een voorstelling zou ik zeggen, want je weet niet waar je over praat, schijnbaar.quote:Op vrijdag 19 november 2010 14:22 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Met "cultuur" doel ik op een concertgebouworkest, opera, uitvoeringen van klassieke muziek, dat soort werk. Niet allerlei Creabea's die vinden dat live schijten op een podium kunst is.
Ik begrijp ook niet waar al die rechtse baggeraars ineens vandaan kwamen. Toch niet de types die zich normaal gesproken veel (of ooit) in MUZ begeven...quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:05 schreef cafca het volgende:
Nog even een schopje voor alle mensen de wel iets om cultuur geven....
Ik zou geen noot of stuk tekst van een Nick en Simon plaat kunnen herkennen (of van een Jan Smit plaat for that matter, afgezien van dat singletje dat Ome Henk nog ooit parodieerde). Hoor ik dan niet tot 'het volk'?quote:Op vrijdag 19 november 2010 09:22 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik juist wel. En Volendam is ook erg bepalend voor onze cultuur. Nick en Simon, Jan Smit, dat zijn toch de namen die het volk kent en de liederen die meegezongen kunnen worden.
Wees blij...quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:30 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik zou geen noot of stuk tekst van een Nick en Simon plaat kunnen herkennen (of van een Jan Smit plaat for that matter, afgezien van dat singletje dat Ome Henk nog ooit parodieerde). Hoor ik dan niet tot 'het volk'?
Meer tot de alternatieve hoek denk ik.quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:30 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik zou geen noot of stuk tekst van een Nick en Simon plaat kunnen herkennen (of van een Jan Smit plaat for that matter, afgezien van dat singletje dat Ome Henk nog ooit parodieerde). Hoor ik dan niet tot 'het volk'?
quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:47 schreef TWP het volgende:
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHH
quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:47 schreef TWP het volgende:
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:47 schreef TWP het volgende:
Stel je niet zo aan zegquote:Op vrijdag 19 november 2010 07:56 schreef cafca het volgende:
[..]
Bezuinigingen zijn Misschien best belangrijk, maar de botte-bijl bezuinigingen van dit kabinet leveren op zich niet zo heel veel op, terwijl het wel leidt tot vervlakking van het culturele aanbod.
En zo vervlakt Nederland nog verder, bedoel je? "Dit land werd medemogelijk gemaakt door SBS6 en RTL Boulevard." Cultuur is belangrijk. Mogelijk kan het goedkoper, zeker kan het anders, maar de manier van bezuinigen zoals nu gebeurd is visieloos en hufterig.quote:Op zaterdag 20 november 2010 15:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan zeg. De mensen die er in geïnteresseerd zijn betalen lekker 5 euro meer voor een kaartje en de rest van Nederland blijft zich lekker geen reet aantrekken van 'cultuur'.
quote:Op zaterdag 20 november 2010 15:05 schreef belsen het volgende:
"Dit land werd medemogelijk gemaakt door SBS6 en RTL Boulevard."
Alleen voor de mensen die het interesseert.quote:
En zij die het niet interesseert, dient het te gaan interesseren.quote:Op zaterdag 20 november 2010 15:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Alleen voor de mensen die het interesseert.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |