Rot toch op.quote:Op woensdag 17 november 2010 18:15 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Wie heeft er nog een iPhone 3G dan
Neej, maar daarvoor kan je Handbrake gebruiken.quote:Op woensdag 17 november 2010 18:57 schreef nils7 het volgende:
Kan ik met iMovie een DVD rippen naar .mp4 formaat?
Nou ik werk met citrix, maar heb geen problemen eigenlijk.quote:Op woensdag 17 november 2010 20:35 schreef De_Hertog het volgende:
Heeft iemand hier toevallig ooit met de Mac Citrix-client gewerkt? Ik heb dat bij een kennis geïnstalleerd, maar nu worden de toetsenbord-instellingen niet goed overgenomen. Hij heeft een international keyboard maar Citrix denkt dat het een Nederlands toetsenbord is: ( en ) zitten boven 8 en 9 in plaats van 9 en 0, dat soort dingen. Volgens hem kon je dit in de Windows-client instellen, maar in de OS X variant kun je alleen opties voor Control en Alt opgeven.
Als je hem gekocht hebt in december 2009: zou best kunnenquote:Op woensdag 17 november 2010 20:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
[ afbeelding ]
Moet ik m'n iMac de schuld geven?
Ik vind 't veel. Ik heb alleen die iMac als 'groot' apparaat gekocht (in november vorig jaar idd). Die zet ik niet altijd uit, maar die verbruikt nauwelijks iets in standby. Heel vreemd. Gebruikte voorheen m'n MBP. Die hing ook wel es aan de stroom. Verbruikt vast een stuk minder dan een iMac, maar dit verschil?quote:Op woensdag 17 november 2010 20:57 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Als je hem gekocht hebt in december 2009: zou best kunnen. Maar je ging dus opeens 60 kWu per maand meer gebruiken. Dit komt overeen met een apparaat van 60.000 / 30 / 24 = 83 Watt dat 24/7 aanstaat.
watt of 5 in idle en een watt of 30 in gebruik gok ik. Ik weet niet hoe groot scherm je iMac heeft, maar als je er op werkt gebruikt hij minimaal 500 watt he.quote:Op woensdag 17 november 2010 20:59 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik vind 't veel. Ik heb alleen die iMac als 'groot' apparaat gekocht (in november vorig jaar idd). Die zet ik niet altijd uit, maar die verbruikt nauwelijks iets in standby. Heel vreemd. Gebruikte voorheen m'n MBP. Die hing ook wel es aan de stroom. Verbruikt vast een stuk minder dan een iMac, maar dit verschil?Wat is het verbruik van een Time Capsule 2TB?
27" dus dat kan dan wel oplopen jaquote:Op woensdag 17 november 2010 21:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
watt of 5 in idle en een watt of 30 in gebruik gok ik. Ik weet niet hoe groot scherm je iMac heeft, maar als je er op werkt gebruikt hij minimaal 500 watt he.
Aldus de Apple-site.quote:Maximaal continu vermogen: 241 W (21,5-inch modellen); 365 W (27-inch modellen)
Heb je een losse client of de online-plugin?quote:Op woensdag 17 november 2010 20:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou ik werk met citrix, maar heb geen problemen eigenlijk.
plugin.quote:Op woensdag 17 november 2010 21:06 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Heb je een losse client of de online-plugin?
opgaves vind ik wel erg laag met zo'n scherm, maar ok.quote:Op woensdag 17 november 2010 21:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
27" dus dat kan dan wel oplopen ja.
[..]
Aldus de Apple-site.
Hmm, vreemd. Dan is het blijkbaar iets aan de serverkant. Eens kijken of daar nog iets in te stellen is.quote:
Crumpler?quote:Op woensdag 17 november 2010 22:55 schreef Saninl het volgende:
Heeft er iemand een degelijke tas voor een Macbook + magic mouse?
Ik heb nu een sleeve, maar als ik lang op pad ga heb ik graag ook mijn muis bij me. Het mag gerust een wat grotere tas zijn waarbij ook nog een aantal boeken bij kunnen. Het zijn er niet veel, maar een paar boeken zijn altijd handig om bij te hebben. Ik heb echt nergens van deze tassen gevonden?
Tja, wat voor tas zoek je?quote:Op woensdag 17 november 2010 22:55 schreef Saninl het volgende:
Heeft er iemand een degelijke tas voor een Macbook + magic mouse?
Ik heb nu een sleeve, maar als ik lang op pad ga heb ik graag ook mijn muis bij me. Het mag gerust een wat grotere tas zijn waarbij ook nog een aantal boeken bij kunnen. Het zijn er niet veel, maar een paar boeken zijn altijd handig om bij te hebben. Ik heb echt nergens van deze tassen gevonden?
Muisje gooi je gewoon in dat grote midden vak. Ikzelf heb een tasje van Logitech om mn muis zitten. Bij die voorste vakjes zou hij inderdaad uit kunnen glijden door de vorm van de muis. Ik heb deze tas nog niet.quote:Op woensdag 17 november 2010 23:28 schreef Saninl het volgende:
Allerdrie hartenlijk bedankt voor jullie antwoorden, ik had inderdaad wel iets gedetaileerder mogen zijn
Ik zoek een schoudertas/messengertas, Met dus wat extra ruimte voor een klein aantal boeken en mighty mouse, maar daarbij wil ik wel dat de tas niet "groot" / "dik" lijkt als ik er weinig in heb zitten (als jullie begrijpen wat ik zoek). Bij sommige tassen vind ik dat, en dus echt niet mooi.
@Junkie; die Dakine Exchange, die 2 telefoons waar ik eventueel mijn muis in zou kunnen stoppen vallen er zo uit? Daar zit geen enkele "beveiliging" als klittenband ofzo bij?
Het is overigens ook wel handig als ik de tas fysiek kan zien, (Veldhoven, Eindhoven).
Veel eisen, sorry :$
Inderdaad, sleeve met daarin MacBook 13" past er nog net mooi in, aan de rugzijde. Al een aantal keren verbaasde reacties gehad van vrienden dat daar een laptop in past.quote:Op donderdag 18 november 2010 00:00 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik heb gewoon een standaard Eastpak schoudertas. Voordeel is ook dat je tas niet schreeuwt "HIER ZIT EEN DURE LAPTOP IN".
Oke! Alleen bij die Floyd vind ik hem zo groot lijken? Het lijkt net of vanaf dat onderste deel (met die rits) als een los compartiment is. Ik heb het liefst niet zo'n hoge.quote:Op donderdag 18 november 2010 00:11 schreef Junkie het volgende:
[..]
Muisje gooi je gewoon in dat grote midden vak. Ikzelf heb een tasje van Logitech om mn muis zitten. Bij die voorste vakjes zou hij inderdaad uit kunnen glijden door de vorm van de muis. Ik heb deze tas nog niet.
(Maar heb hem vanmiddag bekeken bij de GoTo in A'dam. Had namelijk na bijna 3 jaar een rits die openscheurde bij die Dakine Element, en had hem een paar weken geleden ingeleverd en Dakine kan het niet repareren en nu krijg ik een nieuwe van de winkel. Ofwel prima service van Dakine en GoTo.(Ik was alleen 't bonnetje vergeten, dus ga het zaterdag verder afhandelen))
Ik heb meerdere soorten tassen gehad. En een Messenger bag heeft zn voordelen als je vaak de tas afdoet omdat je bijv. moet instappen bij de bus/tram. Of als je er regelmatig wat uit moet halen. Maar als je langere tijd een Messenger bag draagt begin je het wel te voelen in je schouders/rug. Zo'n flap houdt alles wel tegen wat in de tas zit, zolang er maar een goede sluiting zit zodat hij goed sluit. Bij Dakine en Eastpak heb ik daar nooit problemen mee gehad. Wat ik ook lastig vindt bij een Messenger bag is dat hij naast je hangt, en je hem daardoor (als je niet oplet) tegen een paaltje/muurtje kan stoten.
Ik ben zelf naar een rugtas gegaan als de tas die ik het vaakste meeneem omdat deze de rug gelijkmatig belast. Iets waar je op kan letten, is dat het laptopvak iets hoger zit dan de bodem. Dus als je de tas neerzet je niet metteen de laptop op de grond ploft. Verder is een goede rug padding erg comfortabel en dikke hengsels voor over je schouders verdelen het gewicht goed. Die Floyd van Eastpak is daardoor echt zwaar relaxt.
Vakjes en het gebruik ervan hangt inderdaad helemaal af wat je mee gaat zeulen. Meestal is het 1 vak voor iets snel pakken (mobieltje, kabeltje, etc), een groot vak voor de echte spullen en nog een ander vak wat iets afgeschermd zit. En in dat grote vak gooi ik meestal de compact fotocamera, USB schijfjes, sleutels, en muizen. En dat is eigenlijk altijd wel goedgegaan, omdat om de meeste gadgets weer een eigen hoesje zit.
Ik woon in Midden NL, dus weet niet wat voor toffe tassen winkels daar onder de rivieren zijn.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |