Huh enzo...quote:PVV wil apart fonds voor Zuid-Sudan
De PVV wil dat er een apart fonds komt dat specifiek bedoeld is voor de opbouw van het zuiden van Sudan. De andere fracties in de Tweede Kamer zijn aangenaam verrast door het voorstel.
De PVV was tot nu toe geen voorstander van ontwikkelingshulp. PVV-Kamerlid Wim Kortenoeven nam dat woord dan ook expres niet in de mond. Wel benadrukte hij dat de beschaafde wereld voor het land een verantwoordelijkheid heeft.
Het gaat de PVV niet alleen om geld, maar ook om de economische ontwikkeling van Sudan. Grote bedrijven zoals Shell zouden daarbij een rol kunnen spelen.
http://www.rtl.nl/%28/act(...)-voor-zuid_sudan.xml
De achterlijke barbaren in Zuid Sudan zijn nominaal Christelijk, terwijl de achterlijke barbaren in Noord Sudan nominaal Moslim zijn.quote:
Precies mijn gedachte.quote:Op woensdag 17 november 2010 16:34 schreef Viajero het volgende:
[..]
De achterlijke barbaren in Zuid Sudan zijn nominaal Christelijk, terwijl de achterlijke barbaren in Noord Sudan nominaal Moslim zijn.
Ik ben benieuwd of dat tot bloedvergieten zal leiden of niet. De huidige Soedanese president Al-Bashir accepteert geen andere uitkomst dan nationale eenheid.quote:Op woensdag 17 november 2010 16:37 schreef damian5700 het volgende:
Dit is ook enigszins een voorschot op de uitkomst van het referendum waar weliswaar naar verwachting zuid-Soedan zich af gaat scheiden.
quote:Op woensdag 17 november 2010 16:34 schreef Viajero het volgende:
[..]
De achterlijke barbaren in Zuid Sudan zijn nominaal Christelijk, terwijl de achterlijke barbaren in Noord Sudan nominaal Moslim zijn.
De VOC-mentaliteit, heel goed.quote:Wel benadrukte hij dat de beschaafde wereld voor het land een verantwoordelijkheid heeft.
Het gaat de PVV niet alleen om geld, maar ook om de economische ontwikkeling van Sudan. Grote bedrijven zoals Shell zouden daarbij een rol kunnen spelen.
Of juist niet en zit er een agenda achter. We zullen zien.quote:Op woensdag 17 november 2010 16:56 schreef waht het volgende:
[..]
De VOC-mentaliteit, heel goed.
Wellicht ben ik iets te negatief geweest over de PVV, maar dit is dan ook de eerste keer dat ze vanuit het belang van Nederland denken.
Het argument is wat dun, vind ik. Hoe ziet deze agenda er ongeveer uit? Hoe stel je dat voor?quote:Op woensdag 17 november 2010 17:00 schreef Bredemug het volgende:
[..]
Of juist niet en zit er een agenda achter. We zullen zien.
Je kan beter een regio steunen die zich onderdrukt voelt dan geld geven aan dictators om hun genocide te bekostigen.quote:Op woensdag 17 november 2010 17:07 schreef Politicoloog het volgende:
Zuid-Soedan beschikt over olie en wil zich afscheiden van een moslimland. Natuurlijk steunt Wilders zo'n land.
Want de leiders van Zuid Sudan zijn geen wrede en corrupte dictators wil je zeggen? Lees je eens in, de vijand van een wreed regime is zelf niet automatisch lief.quote:Op woensdag 17 november 2010 17:14 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Je kan beter een regio steunen die zich onderdrukt voelt dan geld geven aan dictators om hun genocide te bekostigen.
De vijanden van je vijanden zijn je vrienden.quote:Op woensdag 17 november 2010 17:17 schreef Viajero het volgende:
[..]
Want de leiders van Zuid Sudan zijn geen wrede en corrupte dictators wil je zeggen? Lees je eens in, de vijand van een wreed regime is zelf niet automatisch lief.
En dat is precies waar het mis gaat.quote:Op woensdag 17 november 2010 17:19 schreef bijdehand het volgende:
[..]
De vijanden van je vijanden zijn je vrienden.
Soedan is niet onze vijand, dus die gemeenplaats gaat niet op.quote:Op woensdag 17 november 2010 17:19 schreef bijdehand het volgende:
[..]
We zitten hier straks met een groot leger dat niets te doen heeft. Lijkt me een nobeler doel dan Afghanistan.quote:Op woensdag 17 november 2010 17:20 schreef Zienswijze het volgende:
Zomaar lukraak geld geven helpt overigens niet. Het bevordert de corruptie alleen maar.
Bekijk het vanuit Wilders.quote:Op woensdag 17 november 2010 17:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
Soedan is niet onze vijand, dus die gemeenplaats gaat niet op.
Het is een perfecte korte termijnoplossing. Een goede lange termijnoplossing is de leider van het Zuiden afzetten en er een democratie van maken, wat ook gaat mislukken. Mooi he.quote:Op woensdag 17 november 2010 17:21 schreef Viajero het volgende:
[..]
En dat is precies waar het mis gaat.
Hehe, je hebt gelijk. Wat mij betreft is de beste oplossing gewoon ons er niet mee te bemoeien. Shell heeft echt de PVV niet nodig om bij die olie te komen.quote:Op woensdag 17 november 2010 17:23 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Het is een perfecte korte termijnoplossing. Een goede lange termijnoplossing is de leider van het Zuiden afzetten en er een democratie van maken, wat ook gaat mislukken. Mooi he.
En toch heb ik liever dat het geld naar Sudan gaat dan naar Afrika. Die mensen moeten we gewoon geen kans meer geven qua hulp.quote:Op woensdag 17 november 2010 17:25 schreef Viajero het volgende:
[..]
Hehe, je hebt gelijk. Wat mij betreft is de beste oplossing gewoon ons er niet mee te bemoeien. Shell heeft echt de PVV niet nodig om bij die olie te komen.
Ehhhhmmm... Je weet waar Sudan ongeveer ligt?quote:Op woensdag 17 november 2010 17:27 schreef bijdehand het volgende:
[..]
En toch heb ik liever dat het geld naar Sudan gaat dan naar Afrika. Die mensen moeten we gewoon geen kans meer geven qua hulp.
quote:Op woensdag 17 november 2010 17:27 schreef bijdehand het volgende:
[..]
En toch heb ik liever dat het geld naar Sudan gaat dan naar Afrika. Die mensen moeten we gewoon geen kans meer geven qua hulp.
Aangepast : )quote:Op woensdag 17 november 2010 17:30 schreef Monidique het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Soedan is in elk geval tot het referendum in het zuiden het grootste land van Afrika (misschien Congo) en je zou kunnen stellen dat het redelijk in het midden ligt.
Saddam Hoessein en Bin Laden zijn daar goede voorbeelden van.quote:Op woensdag 17 november 2010 17:19 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Zie mijn latere post.quote:Op woensdag 17 november 2010 17:37 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Saddam Hoessein en Bin Laden zijn daar goede voorbeelden van.
Ja, ik weet het. Maar ik bedoel meer dat als je je focust op een land en daar alles in goede banen gaat leiden dat dat veel beter werkt dan gewoon geld geven aan de leider.quote:Op woensdag 17 november 2010 17:30 schreef Monidique het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Soedan is het grootste land van Afrika (misschien Congo) en je zou kunnen stellen dat het redelijk in het midden ligt.
Voor zover ik het voorstel van Wilders begrijp wil hij juist geld geven aan de leiders daar.quote:Op woensdag 17 november 2010 18:46 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja, ik weet het. Maar ik bedoel meer dat als je je focust op een land en daar alles in goede banen gaat leiden dat dat veel beter werkt dan gewoon geld geven aan de leider.
Ik kan helemaal niet opmaken uit het bericht hoe of wat. Ik geef alleen mijn visie.quote:Op woensdag 17 november 2010 18:53 schreef Viajero het volgende:
[..]
Voor zover ik het voorstel van Wilders begrijp wil hij juist geld geven aan de leiders daar.
Ah ok. Ik ben het verder wel met je eens, en voor zover ik weet is dat ook steeds meer de instelling van ontwikkelingshulp.quote:Op woensdag 17 november 2010 19:02 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik kan helemaal niet opmaken uit het bericht hoe of wat. Ik geef alleen mijn visie.
Ja. We pakken de overbevolking op de verkeerde plekken aan.quote:Op woensdag 17 november 2010 19:08 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ah ok. Ik ben het verder wel met je eens, en voor zover ik weet is dat ook steeds meer de instelling van ontwikkelingshulp.
Waar staat dat, dat de PVV dat denkt?quote:Op woensdag 17 november 2010 19:59 schreef Athlon64x het volgende:
Zuiden van Sudan zitten geen Moslims denkt de pvvNog even een Noord Nederland krijgt meer subsidie omdat er minder moslims wonen!
Pvv kan alleen aan Moslims denken bijdehand kind dus voorzichtig trek ik mijn conclusiesquote:Op woensdag 17 november 2010 20:10 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Waar staat dat, dat de PVV dat denkt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |