abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 november 2010 @ 16:31:12 #1
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_88824583
quote:
PVV wil apart fonds voor Zuid-Sudan
De PVV wil dat er een apart fonds komt dat specifiek bedoeld is voor de opbouw van het zuiden van Sudan. De andere fracties in de Tweede Kamer zijn aangenaam verrast door het voorstel.

De PVV was tot nu toe geen voorstander van ontwikkelingshulp. PVV-Kamerlid Wim Kortenoeven nam dat woord dan ook expres niet in de mond. Wel benadrukte hij dat de beschaafde wereld voor het land een verantwoordelijkheid heeft.

Het gaat de PVV niet alleen om geld, maar ook om de economische ontwikkeling van Sudan. Grote bedrijven zoals Shell zouden daarbij een rol kunnen spelen.

http://www.rtl.nl/%28/act(...)-voor-zuid_sudan.xml
Huh enzo...
pi_88824638
Die zie je vanuit die hoek niet aankomen.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  woensdag 17 november 2010 @ 16:32:48 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_88824670
PVV wil, niet wilT
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 17 november 2010 @ 16:33:55 #4
242879 Onnoman
The On And Only
pi_88824724
ziel reinging 2.0
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  woensdag 17 november 2010 @ 16:34:20 #5
111528 Viajero
Who dares wins
pi_88824737
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:31 schreef Tokamak het volgende:

[..]

Huh enzo...
De achterlijke barbaren in Zuid Sudan zijn nominaal Christelijk, terwijl de achterlijke barbaren in Noord Sudan nominaal Moslim zijn.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_88824788
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:34 schreef Viajero het volgende:

[..]

De achterlijke barbaren in Zuid Sudan zijn nominaal Christelijk, terwijl de achterlijke barbaren in Noord Sudan nominaal Moslim zijn.
Precies mijn gedachte.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_88824873
Dit is ook enigszins een voorschot op de uitkomst van het referendum waar weliswaar naar verwachting zuid-Soedan zich af gaat scheiden.
pi_88825113
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:37 schreef damian5700 het volgende:
Dit is ook enigszins een voorschot op de uitkomst van het referendum waar weliswaar naar verwachting zuid-Soedan zich af gaat scheiden.
Ik ben benieuwd of dat tot bloedvergieten zal leiden of niet. De huidige Soedanese president Al-Bashir accepteert geen andere uitkomst dan nationale eenheid.
pi_88825437
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:34 schreef Viajero het volgende:

[..]

pi_88825632
quote:
Wel benadrukte hij dat de beschaafde wereld voor het land een verantwoordelijkheid heeft.

Het gaat de PVV niet alleen om geld, maar ook om de economische ontwikkeling van Sudan. Grote bedrijven zoals Shell zouden daarbij een rol kunnen spelen.
De VOC-mentaliteit, heel goed. ^O^

Wellicht ben ik iets te negatief geweest over de PVV, maar dit is dan ook de eerste keer dat ze vanuit het belang van Nederland denken.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_88825871
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:56 schreef waht het volgende:

[..]

De VOC-mentaliteit, heel goed. ^O^

Wellicht ben ik iets te negatief geweest over de PVV, maar dit is dan ook de eerste keer dat ze vanuit het belang van Nederland denken.
Of juist niet en zit er een agenda achter. We zullen zien.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_88825888
_O_
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 17 november 2010 @ 17:05:42 #13
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_88826087
Dat Israël graag Zuid-Sudan wil koloniseren is inderdaad wel groot nieuws! Tenminste, een andere reden waarom de PVV ineens ontwikkelingshulp in een gebied door de belastingbetaler wil laten betalen kan ik niet bedenken.
pi_88826136
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 17:00 schreef Bredemug het volgende:

[..]

Of juist niet en zit er een agenda achter. We zullen zien.
Het argument is wat dun, vind ik. Hoe ziet deze agenda er ongeveer uit? Hoe stel je dat voor?
pi_88826168
Zuid-Soedan beschikt over olie en wil zich afscheiden van een moslimland. Natuurlijk steunt Wilders zo'n land.
pi_88826429
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 17:07 schreef Politicoloog het volgende:
Zuid-Soedan beschikt over olie en wil zich afscheiden van een moslimland. Natuurlijk steunt Wilders zo'n land.
Je kan beter een regio steunen die zich onderdrukt voelt dan geld geven aan dictators om hun genocide te bekostigen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 17 november 2010 @ 17:17:59 #17
111528 Viajero
Who dares wins
pi_88826573
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 17:14 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Je kan beter een regio steunen die zich onderdrukt voelt dan geld geven aan dictators om hun genocide te bekostigen.
Want de leiders van Zuid Sudan zijn geen wrede en corrupte dictators wil je zeggen? Lees je eens in, de vijand van een wreed regime is zelf niet automatisch lief.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_88826658
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 17:17 schreef Viajero het volgende:

[..]

Want de leiders van Zuid Sudan zijn geen wrede en corrupte dictators wil je zeggen? Lees je eens in, de vijand van een wreed regime is zelf niet automatisch lief.
De vijanden van je vijanden zijn je vrienden.
pi_88826696
Zomaar lukraak geld geven helpt overigens niet. Het bevordert de corruptie alleen maar.
pi_88826717
Het referendum is in januari 2011, geloof ik. Er zijn, dacht ik, nog een paar aparte referenda in grensdistricten of -provincies (gaan we bij het zuiden of bij het noorden horen?) of misschien geen referenda maar in ieder geval is er wel het een en ander aan de hand. Ik vraag me af of Soedan in 2011 komt met een speciale situatie, een noodtoestand, zodat er niets kan gebeuren, of dat het de uitslag accepteert, of... ik weet het niet, ik ben benieuwd. Het zou me in ieder geval weinig verbazen als 2011 een bloederig jaar voor Soedan wordt.

Verder, @ Geert Wilders: :').
  woensdag 17 november 2010 @ 17:21:53 #21
111528 Viajero
Who dares wins
pi_88826745
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 17:19 schreef bijdehand het volgende:

[..]

En dat is precies waar het mis gaat.
pi_88826766
quote:

[..]

Soedan is niet onze vijand, dus die gemeenplaats gaat niet op.
pi_88826768
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 17:20 schreef Zienswijze het volgende:
Zomaar lukraak geld geven helpt overigens niet. Het bevordert de corruptie alleen maar.
We zitten hier straks met een groot leger dat niets te doen heeft. Lijkt me een nobeler doel dan Afghanistan.
pi_88826781
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 17:22 schreef Monidique het volgende:

[..]

Soedan is niet onze vijand, dus die gemeenplaats gaat niet op.
Bekijk het vanuit Wilders.
pi_88826819
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 17:21 schreef Viajero het volgende:

[..]

En dat is precies waar het mis gaat.
Het is een perfecte korte termijnoplossing. Een goede lange termijnoplossing is de leider van het Zuiden afzetten en er een democratie van maken, wat ook gaat mislukken. Mooi he.
  woensdag 17 november 2010 @ 17:25:41 #26
111528 Viajero
Who dares wins
pi_88826900
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 17:23 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Het is een perfecte korte termijnoplossing. Een goede lange termijnoplossing is de leider van het Zuiden afzetten en er een democratie van maken, wat ook gaat mislukken. Mooi he.
Hehe, je hebt gelijk. Wat mij betreft is de beste oplossing gewoon ons er niet mee te bemoeien. Shell heeft echt de PVV niet nodig om bij die olie te komen.
pi_88826964
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 17:25 schreef Viajero het volgende:

[..]

Hehe, je hebt gelijk. Wat mij betreft is de beste oplossing gewoon ons er niet mee te bemoeien. Shell heeft echt de PVV niet nodig om bij die olie te komen.
En toch heb ik liever dat het geld naar Sudan gaat dan naar Afrika. Die mensen moeten we gewoon geen kans meer geven qua hulp.
  woensdag 17 november 2010 @ 17:28:05 #28
111528 Viajero
Who dares wins
pi_88827002
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 17:27 schreef bijdehand het volgende:

[..]

En toch heb ik liever dat het geld naar Sudan gaat dan naar Afrika. Die mensen moeten we gewoon geen kans meer geven qua hulp.
Ehhhhmmm... Je weet waar Sudan ongeveer ligt?
pi_88827114
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 17:27 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Soedan is het grootste land van Afrika (misschien Congo) en je zou kunnen stellen dat het redelijk in het midden ligt.
  woensdag 17 november 2010 @ 17:33:06 #30
111528 Viajero
Who dares wins
pi_88827215
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 17:30 schreef Monidique het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Soedan is in elk geval tot het referendum in het zuiden het grootste land van Afrika (misschien Congo) en je zou kunnen stellen dat het redelijk in het midden ligt.
Aangepast : )

Nummer twee is trouwens Algerije, DR Congo is nummer drie.
  woensdag 17 november 2010 @ 17:37:32 #31
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_88827393
quote:

[..]

Saddam Hoessein en Bin Laden zijn daar goede voorbeelden van.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_88830237
quote:
14s.gif Op woensdag 17 november 2010 17:37 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Saddam Hoessein en Bin Laden zijn daar goede voorbeelden van.
Zie mijn latere post.
pi_88830271
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 17:30 schreef Monidique het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Soedan is het grootste land van Afrika (misschien Congo) en je zou kunnen stellen dat het redelijk in het midden ligt.
Ja, ik weet het. Maar ik bedoel meer dat als je je focust op een land en daar alles in goede banen gaat leiden dat dat veel beter werkt dan gewoon geld geven aan de leider.
  woensdag 17 november 2010 @ 18:53:10 #34
111528 Viajero
Who dares wins
pi_88830580
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 18:46 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ja, ik weet het. Maar ik bedoel meer dat als je je focust op een land en daar alles in goede banen gaat leiden dat dat veel beter werkt dan gewoon geld geven aan de leider.
Voor zover ik het voorstel van Wilders begrijp wil hij juist geld geven aan de leiders daar.
pi_88830999
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 18:53 schreef Viajero het volgende:

[..]

Voor zover ik het voorstel van Wilders begrijp wil hij juist geld geven aan de leiders daar.
Ik kan helemaal niet opmaken uit het bericht hoe of wat. Ik geef alleen mijn visie.
  woensdag 17 november 2010 @ 19:08:58 #36
111528 Viajero
Who dares wins
pi_88831307
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 19:02 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik kan helemaal niet opmaken uit het bericht hoe of wat. Ik geef alleen mijn visie.
Ah ok. Ik ben het verder wel met je eens, en voor zover ik weet is dat ook steeds meer de instelling van ontwikkelingshulp.
pi_88832587
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 19:08 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ah ok. Ik ben het verder wel met je eens, en voor zover ik weet is dat ook steeds meer de instelling van ontwikkelingshulp.
Ja. We pakken de overbevolking op de verkeerde plekken aan.
pi_88833742
Zuiden van Sudan zitten geen Moslims denkt de pvv :') Nog even een Noord Nederland krijgt meer subsidie omdat er minder moslims wonen!
pi_88834363
quote:
10s.gif Op woensdag 17 november 2010 19:59 schreef Athlon64x het volgende:
Zuiden van Sudan zitten geen Moslims denkt de pvv :') Nog even een Noord Nederland krijgt meer subsidie omdat er minder moslims wonen!
Waar staat dat, dat de PVV dat denkt?
pi_88834934
Bah wat doorzichtig dit. De PVV zit dus een beetje te lobbyen voor Shell, hoeveel baantjes hebben ze al voor Shell aangeboden gekregen :r
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_88835854
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 20:10 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Waar staat dat, dat de PVV dat denkt?
Pvv kan alleen aan Moslims denken bijdehand kind dus voorzichtig trek ik mijn conclusies :P
pi_88852323
Zuid-Soedan is rijk genoeg. Het (islamitische) noorden heeft volgend jaar hard geld nodig.

Maar de PVV geeft liever geen geld uit aan moslims. Liever aan kindsoldaten in Zuid-Soedan.

Wat zijn het toch een domme jongens (m/v). :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')