SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Laatste vijf delen:
Geneeskunde [Deel 61]
Geneeskunde [Deel 62]
Geneeskunde [Deel 62]
Geneeskunde [Deel 64]
Geneeskunde [Deel 65]
Geneeskunde [Deel 66]
Geneeskundewebsites voor studenten en co-assistenten
• Geneeskundestudent
• Arts en Student
• Medisch Student
• Co-motions
• VVAA
• NHG Standaarden
• Overzicht handige links van mol_air
• Medische rekenmachine
• Websurg - tekst en video's van voornamelijk laparoscopische chirurgie
• Artsus.nl - medisch weblog voor de jonge medicus
IB Groep
• Loten? Hoe en wat
Universiteiten (aantal studieplaatsen), toelatingsmogelijkheden en per universiteit de regelmatige posters (jaar van aanvang)
Rijksuniversiteit Groningen (410)
• Zij-instroom
• Decentrale Selectie (50 % van de plaatsen)
• 40 collegeweken per jaarMaxC (2007)
Pluizel (2006)
Starla (2002)
Honeymooner (2003)
VU Amsterdam (350)
• Decentrale selectie (tot 50% van de plaatsen)DDM (2000?)
pmdomela (2008)
Laertes (2009)
Universiteit van Amsterdam (350)
• Decentrale selectie (50% van de plaatsen)Zwaardvisch (2003)
Merel1808 (2008)
Christiaan (2009)
fusionfake (2009)
Kassaa (2009)
Universiteit Leiden (315)
• Zij-instroom
• 39 collegeweken per jaarintoxicated (2004)
Repeat (2005)
Universiteit Utrecht (344)
• Decentrale selectie, SUMMA (vierjarig)
• 40 collegeweken per jaar (vanaf 2006 BaMa, CRU'06)dr.dunno
gohan16 (2005)
Leejow (2007)
iofn (2005)
Bellah (2007)
Erasmus Universiteit Rotterdam (410)
• Decentrale selectie (tot 50% van de plaatsen)Ludacriss (2010)
madmaniac (2010)
Radboud Universiteit Nijmegen (330)
• 40 collegeweken per jaar
• Decentrale selectie (tot 50% van de plaatsen)ralfie (2003)
June. (2006)
dotKoen (2007)
Rituals (2009)
Universiteit Maastricht (341)Seam (2008)
BloodyVirginMary (2009)
AndersEricT (Biomedische Wetenschappen en Geneeskunde Groningen)
(staat je naam er niet bij en moet dat wel... meld ff in dit topicvoeg jezelf toe op de wiki pagina)
De bron van de OP vind je hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Geneeskunde
[ Bericht 0% gewijzigd door remlof op 17-11-2010 11:07:41 ]______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
quote:Op dinsdag 16 november 2010 18:42 schreef starla het volgende:
Een korte casus:
Vrouw, 52 jaar
VG: T4N0M0 mammaca.
Vrouw presenteert zich op HAP met een langzaam progressief hemibeeld rechts dat overigens zeer discreet aanwezig is. Echtgenoot klaagt over dat patiënte bovendien erg kinderlijk is geworden in het gedrag.
Wat is je DD?
Wat doe je?
DD recidief tumor - metastase - paraneoplastisc - verstoorde stolling (TIA/CVA)quote:
Zou ik ook zeggen inderdaad. HAP stuurde mevrouw echter naar huis, opdat ze een paar dagen later weer terugkwam omdat het hemibeeld verslechterd was. Uiteindelijk werd mevrouw op de PAAZ opgenomen wegens het gestoorde gedrag.quote:Op dinsdag 16 november 2010 19:41 schreef DDM het volgende:
DD recidief tumor - metastase
- paraneoplastisch
- verstoorde stolling
TIA/CVA met asymptomatisch(e) CVA('s) in vg
Beeldvorming brein, tumormarker, en de hele zooi aan bloedbeeld.
Wat voor psychiater neemt zo iemand nu weer op?quote:Op dinsdag 16 november 2010 19:46 schreef starla het volgende:
[..]
Zou ik ook zeggen inderdaad. HAP stuurde mevrouw echter naar huis, opdat ze een paar dagen later weer terugkwam omdat het hemibeeld verslechterd was. Uiteindelijk werd mevrouw op de PAAZ opgenomen wegens het gestoorde gedrag.
Toen ze op de PAAZ een gegeneraliseerd insult kreeg werden wij in consult gevraagd. Verbaast me nog dat ze niet aan conversie dachten.
CT-hersenen toont een 3-tal metastasen met de meeste oedeemvorming links frontaal.
Oh, schrik niet, dit is dus waargebeurd.
Moeilijke jeugd waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 16 november 2010 19:47 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Wat is dan eigenlijk de werkdiagnose van de psychiater?
dat is wel echt heeeeeeeeel triest :| en ik had al zo weinig vertrouwen in huisartsenquote:Op dinsdag 16 november 2010 19:46 schreef starla het volgende:
[..]
Zou ik ook zeggen inderdaad. HAP stuurde mevrouw echter naar huis, opdat ze een paar dagen later weer terugkwam omdat het hemibeeld verslechterd was. Uiteindelijk werd mevrouw op de PAAZ opgenomen wegens het gestoorde gedrag.
Toen ze op de PAAZ een gegeneraliseerd insult kreeg werden wij in consult gevraagd. Verbaast me nog dat ze niet aan conversie dachten.
CT-hersenen toont een 3-tal metastasen met de meeste oedeemvorming links frontaal.
Ligt natuurlijk wel aan de bonen die je er in gooit. Mijn ouders hebben er een. Heb jij een Jura dan?quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:13 schreef June. het volgende:
[..]
Nespresso is lang niet zo lekker als de Jura koffie
Reden om de bespreking te rekken met een extra half uurtje!quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:16 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ligt natuurlijk wel aan de bonen die je er in gooit. Mijn ouders hebben er een. Heb jij een Jura dan?
Morgen een bespreking bij Heelkunde, daar hebben ze ook goeie koffie
Nu je het zegt! OMGquote:Op dinsdag 16 november 2010 20:18 schreef fusionfake het volgende:
Na een vraag hoe ze geneeskunde wilt gaan doen: (niet aangepast, i swear)
$anna zegt:
*ik ga naar mbo v
*zecht mentor ofsow ik snapte het ook neit helemaal....
Mijn ouders hebben er ook eentje, ik uiteraard niet op mijn studentenkamertjequote:Op dinsdag 16 november 2010 20:16 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ligt natuurlijk wel aan de bonen die je er in gooit. Mijn ouders hebben er een. Heb jij een Jura dan?
Morgen een bespreking bij Heelkunde, daar hebben ze ook goeie koffie
Dacht ik alquote:Op dinsdag 16 november 2010 20:22 schreef June. het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben er ook eentje, ik uiteraard niet op mijn studentenkamertje. Ben dan meer van de thee.
ik zeg, overdosis drionpillen erin kieperen.quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:18 schreef fusionfake het volgende:
Na een vraag hoe ze geneeskunde wilt gaan doen: (niet aangepast, i swear)
$anna zegt:
*ik ga naar mbo v
*zecht mentor ofsow ik snapte het ook neit helemaal....
Tja... Het gebeurtquote:Op dinsdag 16 november 2010 19:46 schreef starla het volgende:
[..]
Ach, het was ook maar heel kort hoor, maar wel nuttig. En die quoteknop verschijnt vanzelf als je richting de postdatum en -tijd van de te quoten post gaat.quote:Op woensdag 17 november 2010 10:04 schreef Pluizel het volgende:
@ dotkoen (aangezien het quoteknopje weer eens spoorloos verdwenen is): Ik wou dat ik onderwijs had gehad over infuusbeleid, ik heb het in de kliniek geleerd met natte vinger werk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
quote:Op donderdag 18 november 2010 10:11 schreef De_Kardinaal het volgende:
Intoxicated:schaam je je om ooit geneeskunde te hebben gestudeerd en nu theologie?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
ja ik had die knop vastgezet zodat ie altijd in beeld zou zijn, maar hij was tijdelijk verdwenen, dus toen kwam alles in beeld behalve die verrekte quote knopquote:Op woensdag 17 november 2010 10:36 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ach, het was ook maar heel kort hoor, maar wel nuttig. En die quoteknop verschijnt vanzelf als je richting de postdatum en -tijd van de te quoten post gaat.
Snel vergeten, want het slaat nergens op. Vochtbeleid is per individu, als je dit leert ga je stoppen met nadenken. Als iemand zelf nog drinkt moet je weten wat diegene nog drinkt. Als iemand per dag 2 liter drinkt en z'n elektrolyten normaal zijn en zijn vochtstatus goed is, waarom zou je dan 1 liter NaCl geven? Als iemand gedecompenseerd is moet je daar helemaal niet aan beginnen. Vaak kom je er wel met een aanvullend infuusje met glucose/zout.quote:Op donderdag 18 november 2010 15:29 schreef Pluizel het volgende:
Nja ik weet nu alleen dat je een liter zout /24 uur geeft als iemand zelf nog drinkt, 2 liter als iemand niet zelf drinkt, en als iemand ook niet eet moet daar nog 40 mmol KCl bij
Ooit geneeskunde gedaan?quote:Op donderdag 18 november 2010 11:15 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
schaam je je om ooit geneeskunde te hebben gestudeerd en nu theologie?
Just a quickiequote:Op donderdag 18 november 2010 18:47 schreef intoxicated het volgende:
https://shakeweight.com
Is dit product orthopedisch verantwoord?![]()
![]()
![]()
De hamvraag is echter hoe jij achter die site bent tegen gekomenquote:Op donderdag 18 november 2010 18:47 schreef intoxicated het volgende:
https://shakeweight.com
Is dit product orthopedisch verantwoord?![]()
![]()
![]()
Ik gok zo vanwege Sharon Marshquote:Op donderdag 18 november 2010 23:53 schreef June. het volgende:
[..]
De hamvraag is echter hoe jij achter die site bent tegen gekomen
Ik vond het wel een vieze aflevering. En er komt nooit meer een potje Crème Fraiche in huis hierquote:
quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:31 schreef DDM het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nu bij de dorpsdokter op ned1
'Goedemorgen wat kan ik voor u doen'
'Ja ik ben gebeten in mijn arm'
Door wat ben je gebeten?
Door een Marokkaan![]()
![]()
![]()
![]()
Damn
Ja die zag ik ook niet aankomen.quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:31 schreef DDM het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Door wat ben je gebeten?
Door een Marokkaan![]()
![]()
![]()
![]()
Damn
Oh my... ik heb 'm even teruggekeken, en iddquote:Op vrijdag 19 november 2010 19:31 schreef DDM het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Door wat ben je gebeten?
Door een Marokkaan![]()
![]()
![]()
![]()
Damn![]()
Net de aflevering gezien, dacht van te voren dat huidgriep door de pt werd gebezigd, niet door de huisartsquote:Op vrijdag 19 november 2010 20:29 schreef intoxicated het volgende:
"Huidgriep"![]()
Daarom ben ik dus geen huisarts geworden
Ehm....quote:Op zaterdag 20 november 2010 18:54 schreef fusionfake het volgende:
Benodigde javascript kon niet worden geactiveerd. Dit kan wellicht te maken hebben met het gebruik van adblockers. Schakel plugins als adblockplus en dergelijke uit op FOK! en probeer het daarna nog eens.
Belangrijke onderdelen van deze site zullen niet of niet goed werken indien er delen van de code geblokkeerd worden.
Yeah right. Wees gewoon een man en zeg dat je het opzettelijk doet zodat mensen geen adblocker gebruiken, als het 3 jaar lang wel werkt en nu opeens niet.
Tja, wij willen ook een bom duiten voor onze diensten. 't Lijkt me niet meer dan normaal dat Danny zijn inkomsten ook een beetje wil zeker stellen. Kapitalisme heet dat; zonder dat zouden we hier net zo'n puinhoop hebben als in China en de voormalige USSR.quote:Op zaterdag 20 november 2010 18:54 schreef fusionfake het volgende:
Benodigde javascript kon niet worden geactiveerd. Dit kan wellicht te maken hebben met het gebruik van adblockers. Schakel plugins als adblockplus en dergelijke uit op FOK! en probeer het daarna nog eens.
Belangrijke onderdelen van deze site zullen niet of niet goed werken indien er delen van de code geblokkeerd worden.
Yeah right. Wees gewoon een man en zeg dat je het opzettelijk doet zodat mensen geen adblocker gebruiken, als het 3 jaar lang wel werkt en nu opeens niet.
Als je toch al bezig bent, haal die taalfout uit de 'waarschuwing'quote:
Dan moet hij dat gewoon zeggen ipv doen alsof het de schuld is van de adblockerquote:Op zaterdag 20 november 2010 19:48 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Tja, wij willen ook een bom duiten voor onze diensten. 't Lijkt me niet meer dan normaal dat Danny zijn inkomsten ook een beetje wil zeker stellen. Kapitalisme heet dat; zonder dat zouden we hier net zo'n puinhoop hebben als in China en de voormalige USSR.
Alleen gebruik ik noscript, en dat is geen adblocker, dusquote:Op zaterdag 20 november 2010 22:50 schreef gohan16 het volgende:
Adblockers zijn toch verboden bij het gebruik van fok voor fokusers
Ik ging kapotquote:Op vrijdag 19 november 2010 19:31 schreef DDM het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Door wat ben je gebeten?
Door een Marokkaan![]()
![]()
![]()
![]()
Damn
Welke afdeling zit je?quote:Op maandag 22 november 2010 15:31 schreef Pluizel het volgende:
Nou, eerste dag weer vroeg opstaan, en er is nu al niets meer te doen. Ik zou op OK staan maar er zijn geen patiënten, daarna werd ik afgeschoven op een verpleegkundige die óók niks te doen had, en nu heb ik geen zin meer om nog voor een half uur naar een poli te hobbelen, aangezien ik dat vanmorgen ook al heb gedaan. Dus misschien ga ik maar naar huis, ofzo.
gyn! ik wil alleen absoluut geen gynaecoloog worden, dus ik vond het niet zo erg om vroeg vrij te zijn vandaagquote:Op maandag 22 november 2010 19:44 schreef Honeymooner het volgende:
[..]
Welke afdeling zit je?
Je kunt altijd naar de SEH gaan he, wordt ook altijd wel gewaardeerd.. Hoe vind je de co-kamer trouwens? Ik vond het altijd vet chill daar.
Ik kreeg papieren binnen voor de FCCS cursus (fundamental critical care support) die ik verplicht moet volgen voordat ik kan beginnen als ANIOS op de spoed.Heb echt veel zin om weer terug naar de kliniek te gaan na maanden alleen maar onderzoek.. Nu nog even een maandje hard studeren, want ik ben nogal gynaecologisch georienteerd de afgelopen jaren..
Gelukkig komt er in die cursus ook een blokje over critical care in pregnancy.
Hannah en Anna.quote:Op maandag 22 november 2010 22:28 schreef MaxC het volgende:
Jongens, hoe kunnen jullie dit aanschouwen? Zo tenenkrommend slecht
buurman is er idd nog, die staat zo te zien eind deze week in m'n rooster.quote:Op maandag 22 november 2010 22:07 schreef Honeymooner het volgende:
Nee, bij gyn kwam ik altijd pas om 9:15 aan ofzo.. Dan begint meestal de visite pas ongeveer. En Dr. Buurman is nog veel later meestal.
Is Buurman er nog? Hem vond ik altijd supercool, al was ie wel een klein beetje vreemd. Gingen we poli doen, stelde ie me aan de patiënten voor als z'n vriendinnetje..
Zijn er helemaal geen andere co's dan nu? En welk huis heb je? Die met de grootste woonkamer?
Jaaa, is het ook! Ik ging altijd elke ochtend vragen bij de vk's of er iets aan zat te komen en zo ja, bleef ik daar gewoon, vindt niemand erg..quote:Op dinsdag 23 november 2010 12:50 schreef Pluizel het volgende:
[..]
buurman is er idd nog, die staat zo te zien eind deze week in m'n rooster.
Ik ben de enige co bij gyn en nu nog alleen in m'n huis, maar de andere 2 huizen zitten wel vol. ik heb het middelste huis, die met die grote woonkamer iddSuperfijn al die ruimte.
Ik denk dat ik stiekem toch maar veel baby's ga vangen, want dat vind ik toffer dan de andere dingen steeds
(Ging dus over mijn syndroom van Gilbert)quote:Op vrijdag 2 april 2010 20:31 schreef DDM het volgende:
[..]
Oh zo. Nee dat werkt niet zo. Gilbert staat dan synoniem aan een gezond persoon. Als iemand ziek wordt verandert de levensverwachting ook. Maar elk gezond persoon heeft bij de geboorte de zelfde levensverwachting.
Maar hoe hoog was je totaal bili eigenlijk en je geconjugeerd bili? Hopelijk wel een haptoglobine en rety's nabepaald?
Als derdejaars ik nog niet zo vaakquote:Op woensdag 24 november 2010 14:29 schreef MaxC het volgende:
Heb er al meer dan genoeg echt 'live' gezien.
Zelfs al een keer meegeholpen en Pericard gehecht
* Seam is jaloersquote:Op woensdag 24 november 2010 14:33 schreef MaxC het volgende:
Heb zelf in het 2e jaar een keuzeproject bij Thoraxchirurgie gedaan waar ik veel meer mocht doen van de chirurg dan toegestaan
Waar kun je dat ergens zien? Lijkt mij ook wel tofquote:Op woensdag 24 november 2010 14:28 schreef Seam het volgende:
Ik hoop dat Twente al snel kansloos is dan kan ik vanavond die live hartoperatie zien
Gewoon Ned 1 om 21:25 uur.quote:Op woensdag 24 november 2010 19:12 schreef June. het volgende:
[..]
Waar kun je dat ergens zien? Lijkt mij ook wel tofMet coschap chirurgie eigenlijk alleen maar gastro intestinale dingen gezien.
quote:Op woensdag 24 november 2010 19:16 schreef dotKoen het volgende:
Oh, en : https://owiwebserver.umcn.nl/prikbord/topics/view/17779
Sneeuwt het al bij jouquote:Op woensdag 24 november 2010 19:11 schreef Pluizel het volgende:
Nou, ik weet iig dat het met mijn acute reactie bij ongevallen wel goed zit.
Heb vandaag op we naar huis vanaf onderwijs in emmen een aanrijding gehad. Ik moest idioot hard remmen voor iemand voor me die hard op de rem ging en stond net op tijd stil, de auto achter me die haalde het ook nog, maar de auto daar weer achter slipte en tikte ons zo hop tegen elkaar![]()
gelukkig was er niemand gewond, maar heb nu wel een beetje een zere nek van het botsauto effect.
stomme sneeuw
Totaal gestoord.quote:Op woensdag 24 november 2010 19:16 schreef dotKoen het volgende:
Oh, en : https://owiwebserver.umcn.nl/prikbord/topics/view/17779![]()
Tering, ik zou me echt heeel kut voelen als ik anne of esma was. Ik zou het nl. ook zo naief zijn om het op die manier te doen.quote:
Vind ik niet hoor. Ik heb zelf een redelijk groot horloge en dat past ook niet echt mijn jas. Dus ik heb ook zo'n verpleegkundigenhorlogequote:Op woensdag 24 november 2010 19:14 schreef dotKoen het volgende:
Hoe doen jullie dat eigenlijk met een horloge? Die internisten hier dragen er geloof ik geen een, maar je hebt er toch een nodig. 1 hoogleraar heeft zo'n verpleegkundigenklokje, maar das ook wel een beetje lame toch?
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat die commissie professioneel gedrag dit een student echt heel zwaar aanrekent. Ik bedoel, halve malloten die patiënten in gevaar brengen of lastig vallen mogen gewoon op de opleiding blijven.quote:Op woensdag 24 november 2010 20:29 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Tering, ik zou me echt heeel kut voelen als ik anne of esma was. Ik zou het nl. ook zo naief zijn om het op die manier te doen.
Klokquote:
Die hangen er niet in de onderzoekskamers in ons klinisch trainingscentrum ...quote:Op woensdag 24 november 2010 20:36 schreef Seam het volgende:
[..]
Klok
Wel kut voor haar, maar ook best naief ja
Bij ons wel, daaromquote:Op woensdag 24 november 2010 20:37 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Die hangen er niet in de onderzoekskamers in ons klinisch trainingscentrum ...
Valt me idd tegenquote:Op woensdag 24 november 2010 22:08 schreef intoxicated het volgende:
Agree![]()
Pfff... ze laten nou niet ècht zien waar het over gaat. Een hoop blabla, maar even rustig met de OK meekijken is er niet bij.
Oke interessant, even kijken of ik wat meer kan vinden dan, ik ken iemand die heel duidelijk horlogeglasnagels heeft, maar geen trommelstokvingers. Vandaar mijn nieuwsgierigheidquote:Op donderdag 25 november 2010 22:24 schreef DDM het volgende:
Vaak komen ze wel samen voor. Theoretisch gezien zouden eerst de nagelafwijkingen moeten plaatsvinden aangezien deze meer perifeer liggen. Derhalve zou het in het beginstadium geisoleerd op kunnen treden. En wat betreft dat zuurstofgebrek. Mogelijk is dat de oorzaak, maar er bestaat nog steeds geen consensus over.
En je weet zeker dat er geen sprake is van simulatie!?quote:Op donderdag 25 november 2010 22:26 schreef Seam het volgende:
[..]
Oke interessant, even kijken of ik wat meer kan vinden dan, ik ken iemand die heel duidelijk horlogeglasnagels heeft, maar geen trommelstokvingers. Vandaar mijn nieuwsgierigheid
Hoe bedoel jequote:Op donderdag 25 november 2010 22:27 schreef DDM het volgende:
[..]
En je weet zeker dat er geen sprake is van simulatie!?
Slijptolquote:Op donderdag 25 november 2010 22:30 schreef Seam het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
Hoe kun je dat nou simuleren?
Ik zat al te denkenquote:Op donderdag 25 november 2010 22:34 schreef DDM het volgende:
[..]
Slijptol![]()
Is toch een geintje! Ik denk dat snapt deze slimme dokter wel!
* intoxicated is jaloersquote:Op donderdag 25 november 2010 22:35 schreef Seam het volgende:
Morgen lekker meelopen bij cardiologie![]()
hehe, thanks ik denk dat wel gaat lukkenquote:Op donderdag 25 november 2010 22:42 schreef intoxicated het volgende:
[..]
[me=intoxicated] is jaloers![]()
[/me]
Oh nee
Enjoy!!
Hehe. Zolang mijn sinusitis en pharyngitis niet chronisch worden en mijn neus ook nog blijft zoals is dan maak ik me geen zorgenquote:
Die reacties ook altijdquote:Op zondag 28 november 2010 09:56 schreef intoxicated het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)ialist-drie-ton.html
Pfft... we moeten voor een appel, een ei en wat wisselgeld gaan werken straks
quote:@14 Je gebruikt een aantal valse argumenten,
Ze hebben hard moeten studeren!, de stakkers. Stond er iemand met een pistool achter hun?
Moet veel meer werken,waar blijkt dat uit? En voor een salaris van boven de drie ton mag dat ook wel.
Ze hebben veel meer opgeofferd?? Wat hebben zij dan moeten opofferen?
Een hoge persoonlijke standaard hebben, bedoel je dat moreel of om zich te kunnen handhaven in het yuppen milieu?
Waarom zouden we wereldwijd moeten kunnen concureren, omdat ze anders gaan emigreren? Lekker laten gaan. Ik ga niet betalen om een specialist hier te houden als diegene vindt dat hij/zij te weinig betaald krijgt.
quote:@31 Wat weet jij van mijn studie af? Ik ben er vrij zeker van dat het niets is.
Je wilt niet weten hoe vaak bv. beveiligingsmensen uit hun bed gebeld worden om te moeten werken, of bepaalde technischie. Ga nou niet een soort zielig aura om artsen heen hangen.
Iedereen moet zaken opofferen om bepaalde doelen te bereiken, er zijn mensen die van het ene op het andere moment voor hun werk worden opgeroepen (andere beroepen dan arts), die ook moesten kiezen om te studeren ipv te feesten etc. Opnieuw is dit geen valide argument om meeer dan 3 ton salaris te eissen.
Wat dacht je van brandweer mensen die een brandend pand ingaan om mensen te redden, dat is pas investeren in een medemens.
Wat dacht je van vrijwilligers die zich maatschappelijk inzetten en daarbij ook nachtdiensten draaien, geen geld voor vrije tijd die ze ook anders hadden kunnen gebruiken.
Je doet het voorkomen alsof er geen artsen/specialisten in Nederland zijn die voor een lager loon willen werken en de voorkeur geven aan werken in het buitenland.
Dit argument wordt vaker gebruikt om iets af te dwingen, ik zeg bullschit.
Er zullen vast een aantal zijn die inderdaad emigreren, maar de meesten gaan echt niet familie en vrienden achterlaten om in den vreemde ergens anders te beginnen.
Maar als jij vindt dat je als specialist (in opleiding?) te weinig verdiend mag je van mij gaan.
quote:Op zondag 28 november 2010 15:06 schreef dr.dunno het volgende:
Ach, gelukkig voorzag ik dit jaren geleden en heb ik inmiddels ook bijna m'n master rechten binnen; ontwijken van dat maximum is zo gepiept:
- gaan werken in méér dan één dienstbetrekking, bij dus twee van elkaar losstaande ziekenhuizen (maximumsalaris is dan namelijk niet te bepalen, behalve door de belastingdienst, die alleen maar incasseert en daar niks mee kan of wil)
- niet langer werken in loondienst, maar als freelancer (je krijgt dan geen salaris, maar je factureert), of (aansprakelijkheidstechnisch beter) (mede) laten inhuren via eigen BV / limited (rechtspersoonlijkheid, dus geen aansprakelijkheid in beginsel; verder bepaal je je eigen salaris, of doe het slimmer via dividentuitkering)
- (medisch) juridisch advieswerk uurtje factuurtje, al dan niet via deskundigendatabank van de rechtspraak
- raad van bestuur / toezicht functie
- om even snel vijf mogelijkheden te noemen.
Ja het is belachelijk dat het zo moet, maar gvd als je al een studie doet die dubbel zo lang duurt als een normale studie, met achterstallig loon, looninschaling, pensioenopbouw, etc etc dan mag er ook wel wat tegenover staan om de schade in te halen die je alleen al hebt omdat een hypotheek nemen zo goed als onmogelijk is als je net klaar bent met studeren en alleen nog maar agnio bent. En dat gelul over dat specialisten niet veel mogen verdienen gaat op, als het dan ook geaccepteerd wordt dat we maar 38 uur per week werken, om 8:30 mogen beginnen zoals gewone stervelingen, de halve dag rondom de koffieautomaat mogen hangen, 6-8 weken vakantie per jaar mogen hebben en om 16:55 stipt richting de parkeergarage mogen gaan lopen.
56pt is een 6, en ik heb er 54.75quote:Op woensdag 24 november 2010 19:54 schreef fusionfake het volgende:
Zuur als je met 67,5 pt een voldoende hebt en ik er 67 heb..
Bezwaarschrift van een A4 bij elke vraagquote:Op maandag 29 november 2010 09:10 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
56pt is een 6, en ik heb er 54.75
Maar die 0.75punt lul ik er wel bij, ik wil in januari op vakantie
Mja... Goed leermoment... Maar ik vind het totaal idioot dat dit soort grappen een reden moeten zijn om iemand tegen te houden in z'n coschappen. Dokters die vinden dat iedereen perfect moet scoren in hun vakje, bah.quote:Op dinsdag 30 november 2010 01:19 schreef MaxC het volgende:
Junior-coschappen
Was onderzoek van de pasgeborene. Moest een hele lijst uit mijn hoofd leren, die hele lijst ging perfect maar ondersteunde het hoofdje niet genoeg als ik zijn rug onderzocht
Haha, jk wist hetquote:Op dinsdag 30 november 2010 17:08 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Mja... Goed leermoment... Maar ik vind het totaal idioot dat dit soort grappen een reden moeten zijn om iemand tegen te houden in z'n coschappen. Dokters die vinden dat iedereen perfect moet scoren in hun vakje, bah.
Behalve als het over cardiologie gaat natuurlijk![]()
dat is ook een idioot onderzoek om uit je kop te leren. en klopt het dat je tegenwoordig ondertussen niet meer mag vertellen wat je doet en waar je naar kijkt, maar dat je het gewoon stilletjes moet doen? Dat wilden ze bij ons toen invoeren, maar dat heb ik geweigerdquote:Op dinsdag 30 november 2010 01:19 schreef MaxC het volgende:
Junior-coschappen
Was onderzoek van de pasgeborene. Moest een hele lijst uit mijn hoofd leren, die hele lijst ging perfect maar ondersteunde het hoofdje niet genoeg als ik zijn rug onderzocht
En hoe werkt dat dan precies? Krijg je elk jaar andere stations, elke jaar dezelfde stations of dezelfde stations, maar dan uitgebreider?quote:Op woensdag 1 december 2010 17:42 schreef Seam het volgende:
Wij hebben de eerste drie jaar aan het einde van het jaar iedere keer een vaardigheidstoets, waarin je op zes verschillende stations getoetst wordt![]()
Alle onderzoeken komen in principe daar aan bod.
gefeliciteerd!quote:
Ik heb 18 augustus mijn laatste tentamen van het eerste jaar gehaald, die was dus half september nagekeken, en dan doet de studentenadministratie er nog 2 maand over om te bedenken dat je dan toch echt je P hebt verdiendquote:Op woensdag 1 december 2010 18:47 schreef Njosnavelin het volgende:
g
[..]
gefeliciteerd!
maar waarom in november?
Bestaan die?quote:
Ik had zelfs een propedeuse uitreikingquote:Op donderdag 2 december 2010 00:42 schreef fusionfake het volgende:
[..]
Bestaan die?Dan had ik hem vorig jaar ook kunnen ophalen :/
Niet voor jou, vuige bachelorstudentquote:Op donderdag 2 december 2010 00:42 schreef fusionfake het volgende:
[..]
Bestaan die?Dan had ik hem vorig jaar ook kunnen ophalen :/
Dit doet me denken aan iemand die nogal negatief was over het doorzoeken van databases om significante verbanden die nergens op slaan te vindenquote:http://www.nu.nl/gezondhe(...)ange-wijsvinger.html
Lager risico prostaatkanker bij mensen met lange wijsvinger
LONDON - Mannen met lange wijsvingers lopen een lager risico op prostaatkanker. Britse onderzoekers van Warwick University en de Institute of Cancer Research (ICR) deden er onderzoek naar.
Jonge mannen wiens wijsvinger langer is dan hun ringvinger bleken een derde minder kans te hebben om de ziekte te ontwikkelen, dan mannen wiens ringvinger langer is dan hun wijsvinger.
Bij mannen boven de 60 is dit verband nog sterker: mannen met lange wijsvingers hadden 87 procent minder kans op het ontwikkelen van prostaatkanker.
Hormonen
Baby's worden in de moederschoot al blootgesteld aan een hoeveelheid hormonen. Wanneer het gehalte testosteron in de baarmoeder laag is, zijn kinderen op latere leeftijd beschermd tegen het ontwikkelen van prostaatkanker.
Dezelfde hormonen bepalen ook hoe lang de vingers zullen gaan worden. Al eerder werd vingerlengte in verband gebracht met agressie, vruchtbaarheid, zelfvertrouwen en reactietijd.
Op deze manier kan vingerlengte helpen een selectie te maken voor preventief onderzoek. Mannen jonger dan 60 jaar met een relatief korte wijsvinger en bij wie prostaatkanker in de familie voor komt, zouden volgens de onderzoekers in aanmerking komen.
Na longkanker is prostaatkanker de meest voorkomende kanker bij mannen. Wereldwijd overlijden er 254.000 mannen per jaar aan.
Vroegahhh toen alles nog beter wasquote:Op donderdag 2 december 2010 08:58 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Niet voor jou, vuige bachelorstudentik ben de laatste doctoraallichting, als je een beetje snel was kreeg je ook nog een echte uitreiking en alles
Behalve de pornoquote:Op donderdag 2 december 2010 11:51 schreef fusionfake het volgende:
[..]
Vroegahhh toen alles nog beter was
Die vingerlengte-ratio wordt ook in verband gebracht met homoseksualiteit. Homomannen zouden vaker een 'gefeminiseerde' ring/wijsvinger-ratio (dus een wijsvinger die even lang of langer is dan de ringvinger) hebben dan heteromannen. Lijkt inderdaad met de expositie aan androgenen in utero te maken te hebben.quote:Op donderdag 2 december 2010 11:43 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Dit doet me denken aan iemand die nogal negatief was over het doorzoeken van databases om significante verbanden die nergens op slaan te vinden
Damn dat is kut zegquote:Op donderdag 2 december 2010 12:16 schreef intoxicated het volgende:
Die krijgen waarschijnlijk alsnog prostaatklachten door herhaaldelijk mechanisch trauma![]()
En in ander nieuws: Het is 14 graden en dalende in het LUMC, want de verwarming is daar uitgevallen. Het hele OK-programma ligt er stil
Nou, ik hobbelde om iets voor 9 de co-kamer binnen, en toen zei een van mijn collegae "oh er is ook nog vanaf de OK voor je gebeld, waar je was. Ik heb maar gezegd dat je vast je telefoon was vergeten". Toen ik om 9 uur naar de ok's wandelde kwam er een hoofd uit de ok "ben jij Pluizel?" (uiteraard gewoon met m'n echte naamquote:Op woensdag 1 december 2010 13:11 schreef Honeymooner het volgende:
....
@ Pluizel: en ze zeggen daar niets van? Dat je die curettages zomaar skipt bedoel ik? Ik heb ook wel es gezegd dat ik niet bij een bepaald onderzoek mee hoefde te kijken, omdat ik het nu wel gezien had en dat werd me bepaald niet in dank afgenomen. Ben je direct ongemotiveerd enzo..
Amenquote:
Net het artikel gelezen, dat je zoiets durft te publiceren. Wat een slecht verhaalquote:Op donderdag 2 december 2010 11:43 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Dit doet me denken aan iemand die nogal negatief was over het doorzoeken van databases om significante verbanden die nergens op slaan te vinden
Haha oke dan, nou chill..quote:Op donderdag 2 december 2010 18:00 schreef Pluizel het volgende:
[..]
Nou, ik hobbelde om iets voor 9 de co-kamer binnen, en toen zei een van mijn collegae "oh er is ook nog vanaf de OK voor je gebeld, waar je was. Ik heb maar gezegd dat je vast je telefoon was vergeten". Toen ik om 9 uur naar de ok's wandelde kwam er een hoofd uit de ok "ben jij Pluizel?" (uiteraard gewoon met m'n echte naam) "we vroegen ons al af waar je was, zo met die sneeuw enzo maakten we ons zorgen" toen ik daarna zei dat ik dat curettage qua rode smurrie niks voor mij was, was het helemaal prima en kon ik zo hop meedoen. De specialist had ook compleet geen care voor dat ik er de eerste 2 niet was.
Vandaag wilde ik heel veel dingen doen, en dat mocht ook. Ik kreeg bijna alle zwangeren en mocht ook zelfstandig echo's maken, en nog wat post operatieve controles, en ik heb nog een hechting uit iemands buik verwijderd. Altijd leuk, praktische dagen!
Ik vind dat juist een goed initiatief van Nijmegen. Ze kunnen daar wel wat extra's handen gebruiken en zo maak je misschien wel wat studenten enthousiast voor dat specialisme zodat er wat minder tekort is. Als je het niks vind(ik ook hoor) gewoon even paar weken doorbijtenquote:Op vrijdag 3 december 2010 14:54 schreef June. het volgende:
In Nijmegen hebben we wel 8 wkn coschap Gyn, dus dat verschilt wel per faculteit. Helaas hebben wij dan nog een coschap ouderengeneeskunde
't Is meer de vraag of ze voor jouw praatje willen dat jij ook de accessoire verbindingen meeneemt, of niet.quote:Op zaterdag 4 december 2010 23:22 schreef Kassaa het volgende:
Ik moet een korte presentatie houden over de pathofysiologie van AV-geleidingsstoornissen, vallen daar ook de unidirectionele blokkades (kan vast in beter Nederlands?) met reentrytachycardieën onder? Ik dacht van wel, omdat het in principe wel een blokkade is van het AV-geleidingssysteem maar de andere vragen die beantwoord moeten worden lijken vooral over wat in Lilly de bradycardische arrythmieën worden genoemd (dus die graad 1, 2, 3 AV-blok). Is er bij die blocks overigens echt een bradycardie? Meeste ECG's die ik daarvan zie lijkt alles rond de 70bpm te liggen.
Nee het was Dr K.quote:Op vrijdag 3 december 2010 14:15 schreef Honeymooner het volgende:
[..]
Haha oke dan, nou chill..Die echo's waren vast niet bij Dr. B. Heb hem 4 weken aan z'n kop gezeurd of ik echo's mocht maken, maar hij bleef beweren dat dat niet te leren was in 4 weken.
Vervolgens heb ik hem mijn beoordeling gevraagd en toen schreef ie: prima verlopen kennismakingsperiode, 4 weken = geen co-schap.
En toen kreeg ik een tirade over de goede oude tijd waarin co-schappen gyn minimaal 8 weken duurden.
Ah Dr. K. is chill idd. Die was bij mij 3 weken van de 4 op vakantie, was een beetje jammer. Want Dr. W. vind ik een beetje raar, Dr. B. dus wel supercool, maar nogal ouderwets en dan was er nog een andere oude kerel die nu met pensioen is.quote:Op zondag 5 december 2010 10:09 schreef Pluizel het volgende:
[..]
Nee het was Dr K.Ze zei "je mag ook wel wat echo's maken hoor, kijk maar of je een hartje ziet". Dus daarna heb ik alle zwangeren gezegd "ik doe het gesprek met u, en ik maak even een echo, en daarna maakt dr. K. ook nog een echo en handelt zij het verder af. De echo die ik maak is alleen voor mij om wat te leren, voor zinnig commentaar moet u bij Dr. K. zijn":P
En ze vonden het allemaal prima, zo'n extragratis echo![]()
De mindere kant van geneeskunde is dan weer dat ik vrijdag mijn opa heb ingeleverd aan een pneumonie + hartfalen na chemo bij z'n gemetastaseerd prostaatcarcinoom. Op zo'n moment heb je toch ineens geen hol meer aan al je kennis
Danke sehr! Zo'n reentrytachycardie kan dus alleen ontstaan bij het aanwezig zijn van een accessoire verbinding? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ook dat een gevolg kon zijn van schade bij ischemie, maar als dat niet zo is zal ik het wel niet meenemen, iemand anders moet al wat vertellen over het WPW-syndroom.quote:Op zondag 5 december 2010 09:01 schreef intoxicated het volgende:
[..]
't Is meer de vraag of ze voor jouw praatje willen dat jij ook de accessoire verbindingen meeneemt, of niet.Strict genomen valt elke geleidingsstoornis waarbij atria en ventrikels betrokken zijn, onder de atrioventriculaire geleidingsstoornissen. Het handigst is om voor een praatje eerst de verdeling te maken tussen stoornissen in het normale geleidingssysteem (atria/AV-knoop/His) en stoornissen waarbij accessoire verbindingen betrokken zijn.
Wat betreft de AV-blocks: Een 1e graads AV-block geleidt per definitie 1:1 en zal van zichzelf dus nooit tot een bradycardie leiden. Bij 2e graads AV-blocks is de ventrikelfrequentie afhankelijk van de verhouding waarin de AV-knoop nog geleidt. Een 4:1 AV-block zal in principe dus geen bradycardie veroorzaken. Bij een 3e graads AV-block zie je wel degelijk altijd bradycardieen, hoewel die bij een junctioneel ritme nog wel meevallen.
Dat gezegd hebbende, is een AV-block vaak niet 'statisch', maar kan een laaggradig AV-block wel degelijk hooggradig worden. Met name het Mobitz II AV-block (wat niet in de AV-knoop zelf gelokaliseerd is, maar infranodaal) kan onvoorspelbaar vrijwel geen enkele slag meer geleiden, of zelfs een totaalblock worden. Ook een 1e graads AV-block kan als 2e graads gaan geleiden als de sinusfrequentie maar hoog genoeg wordt.
Haha ja kijk! Maar dit is wat anders want je draait al bij, aangezien je nu syndromen/ziekten en zelfs etc benoemd. Bij mij ging het uitsluitend om een syndroom, want daar had je het ook in de eerste instantie over. Voorbeelden van ziekten zijn er genoeg.quote:Op zondag 5 december 2010 19:25 schreef fusionfake het volgende:
@DDM; over mijn vorige quote van 'syndromen/ziekten/etc die ooit benoemd werden naar iets wat achteraf niet juist bleek te zijn' (ik herinner m'n vorige voorbeeld nog steeds niet) maar ik kom er net wel één tegen.
"Hemangiopericytoma is a rare neoplasm previously thought to arise from pericytes, modified smooth cells outside the walls of capilliaires and arterioles. However there is no convincing evidence that the neoplasm actually derives from these cells."
Nou vooruit dan, zo bedoelde ik het in eerste instantie misschien niet (als puur een syndroom) maar je hebt gelijkquote:Op zondag 5 december 2010 20:20 schreef DDM het volgende:
[..]
Haha ja kijk! Maar dit is wat anders want je draait al bij, aangezien je nu syndromen/ziekten en zelfs etc benoemd. Bij mij ging het uitsluitend om een syndroom, want daar had je het ook in de eerste instantie over. Voorbeelden van ziekten zijn er genoeg.
Bah, kan niet slapen en over 5 uur gaat de wekker weerquote:Op zondag 5 december 2010 17:34 schreef MaxC het volgende:
Morgen eerste dag van mijn eerste co-schap. Op Urologie, ben benieuwd
quote:Op maandag 6 december 2010 00:44 schreef MaxC het volgende:
[..]
Bah, kan niet slapen en over 5 uur gaat de wekker weer
Het gaat binnenkort op de schop, dus wat ik nu vertel klopt straks niet meerquote:Op maandag 6 december 2010 17:56 schreef MaxC het volgende:
Intoxicated, jij als mazzelpik bent zo de opleiding Cardiologie ingerold maar hoe zit het voor ons minder gelukkige goden. Hoeveel AIOS-plekken zijn er en hoe veel gegadigden? Moet je nou echt promoveren
Wil ook sowieso mijn stage wetenschap en semi-arts op Cardiologie doen en hopen dat ik zelfde weg als jou kan bewandelen![]()
Waar moet je?quote:Op dinsdag 7 december 2010 00:39 schreef fusionfake het volgende:
Wat heb ik zin in mn juco `Arbeid en Gezondheid`.
Nijmegen, maar daar wil je blijkbaar niet heen. Je kunt de selectie-eisen toch ook zelf opzoeken? Erasmus MC was veel CV, en daar ben ik op mijn CV niet toegelaten.quote:Op dinsdag 7 december 2010 11:53 schreef kaziz92 het volgende:
Hey fokkers,
Ik ga komend jaar deelnemen aan de decentrale selectie voor geneeskunde.
Ik wil graag in Rotterdam of Amsterdam studeren,maakt voor mij niet uit welke stad,het gaat meer om de studie. Nu wil ik graag weten bij welke universiteit (UVA,VU of Erasmus) het minst zal worden gekeken naar mijn CV??
(deze is nou eenmaal niet zo indrukwekkend)
Ik hoor graag de meningen van mensen die zelf ook hebben meegedaan !
Hmm er is een kans dat ik daar ook geplaatst word :/ Hopen van niet..quote:Op dinsdag 7 december 2010 11:46 schreef Merel1808 het volgende:
Dat is in ieder geval beter, ik had arbo bij het UWV in Almere, de hele dag van die soort van functioneringsgesprekken met mensen die in de ziektewet zitten, finaal kansloos
Het was op zich wel fijn dat je elke dag pas om half 10 aanwezig hoefde te zijn, en om een uur of 3 weer naar huis mocht. Ik vroeg eens aan zo'n verzekeringsarts hoeveel uren er nou in hun contract stonden; "Ja, ach, officieel moeten we 40 uur per week werken, maar in de praktijk werkt iedereen zo'n uurtje of 20...."quote:Op dinsdag 7 december 2010 15:29 schreef fusionfake het volgende:
[..]
Hmm er is een kans dat ik daar ook geplaatst word :/ Hopen van niet..
quote:Op dinsdag 7 december 2010 15:56 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Het was op zich wel fijn dat je elke dag pas om half 10 aanwezig hoefde te zijn, en om een uur of 3 weer naar huis mocht. Ik vroeg eens aan zo'n verzekeringsarts hoeveel uren er nou in hun contract stonden; "Ja, ach, officieel moeten we 40 uur per week werken, maar in de praktijk werkt iedereen zo'n uurtje of 20...."
Dan zou ik toch liever 3 weken van 8.00 tot 17.00 in het AVL zitten. Ga als ik me moet inschrijven wel daar op mikken, dat, en heul veul cardiologie. Jammer dat die schijtverloskunde verplicht is.quote:Op dinsdag 7 december 2010 15:56 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Het was op zich wel fijn dat je elke dag pas om half 10 aanwezig hoefde te zijn, en om een uur of 3 weer naar huis mocht. Ik vroeg eens aan zo'n verzekeringsarts hoeveel uren er nou in hun contract stonden; "Ja, ach, officieel moeten we 40 uur per week werken, maar in de praktijk werkt iedereen zo'n uurtje of 20...."
Bij mij zei die gast letterlijk hetzelfdequote:Op dinsdag 7 december 2010 15:56 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 7 december 2010 16:50 schreef Kassaa het volgende:
[..]
Dan zou ik toch liever 3 weken van 8.00 tot 17.00 in het AVL zitten. Ga als ik me moet inschrijven wel daar op mikken, dat, en heul veul cardiologie. Jammer dat die schijtverloskunde verplicht is.
Volgens mij is echt prima geschikt voor mensen met jonge kinderen, die 's ochtends zelf de kinderen naar school willen brengen, ze 's middags zelf weer op willen halen en ondertussen toch nog best een redelijk salaris binnen willen halen. Maar uitdaging zit er niet echt inquote:Op dinsdag 7 december 2010 16:53 schreef MaxC het volgende:
[..]
Bij mij zei die gast letterlijk hetzelfde![]()
Tjah, al zou het niet mijn keus zijn maar er is toch wat voor te zeggen. Dan kies je gewoon voor vrije tijd en met het salaris kan je echt wel lekker leven hoor.
Overigens gaat één derde van ons toch de Sociale Geneeskunde in?
Vooral het feit dat dit blok gewoon tof is!quote:Op dinsdag 7 december 2010 17:24 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Goed zo!
Mijn cardio-indoctrinatie werpt hier zijn vruchten af
Volgens mij gaat het merendeel überhaupt het ziekenhuis niet inquote:Op dinsdag 7 december 2010 16:53 schreef MaxC het volgende:
[..]
Bij mij zei die gast letterlijk hetzelfde![]()
Tjah, al zou het niet mijn keus zijn maar er is toch wat voor te zeggen. Dan kies je gewoon voor vrije tijd en met het salaris kan je echt wel lekker leven hoor.
Overigens gaat één derde van ons toch de Sociale Geneeskunde in?
Dat hoor je vaker ja! Ik ga hem pas na 4.2 doen, dus ik ben heel benieuwdquote:Op dinsdag 7 december 2010 17:33 schreef Kassaa het volgende:
[..]
Vooral het feit dat dit blok gewoon tof is!
meestal reageren ouders vrij heftig idd als je het hoofd van hun pasgeboren telg er in hun ogen bijna afbreekt... en anders wel kraamverpleegkundigen, die vinden dat vooral snoezig baby's knuffelen een must is om als medisch professional voor een kind te kunnen zorgen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 01:19 schreef MaxC het volgende:
Junior-coschappen
Het was inderdaad wel frisjes in die zaal.quote:Op woensdag 8 december 2010 11:27 schreef MaxC het volgende:
Brrrrr, bij ons was het -5 in de tentamenhal. Kunnen ze die VGT niet wat inkorten, altijd zo saai en hersenloos om die 200 vakjes in te vullen
Ik dacht aan iets anders, en dacht toen: Dat zullen ze toch niet echt online hebben gezet?quote:Op vrijdag 10 december 2010 11:09 schreef dotKoen het volgende:
VT-filmpjes uit Maastricht http://prof.ivtg.nl/node/7![]()
quote:Op vrijdag 10 december 2010 12:05 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Ik dacht aan iets anders, en dacht toen: Dat zullen ze toch niet echt online hebben gezet?![]()
...en toen bleek VT voor Voortgangstoets te staan
Je moet eens de filmpjes zien van simulatiepatienten en waarbij ongelukken worden gespeeld enzquote:Op vrijdag 10 december 2010 12:15 schreef MaxC het volgende:
[..]
"Had je een andere invulstrategie gebruikt"?
Wat een tenenkrommend filmpje zeg, zelfs in De Co-assistent acteren ze beter
quote:Op vrijdag 10 december 2010 12:05 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Ik dacht aan iets anders, en dacht toen: Dat zullen ze toch niet echt online hebben gezet?![]()
...en toen bleek VT voor Voortgangstoets te staan
Wij hebben tijdens het blok Nieuwvormingen een hilarisch filmpje van een slecht slecht-nieuwsgesprek, uit begin jaren 90. Tenenkrommend slecht geacteerd.quote:Op vrijdag 10 december 2010 12:20 schreef Seam het volgende:
[..]
Je moet eens de filmpjes zien van simulatiepatienten en waarbij ongelukken worden gespeeld enz
Ik moet nu weer denken aan simulatiepatienten met tactiele en visuele hallucinaties en wanenquote:Op vrijdag 10 december 2010 12:21 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Wij hebben tijdens het blok Nieuwvormingen een hilarisch filmpje van een slecht slecht-nieuwsgesprek, uit begin jaren 90. Tenenkrommend slecht geacteerd.
quote:Maar hoeveel invulstrategieën bestaan er eigenlijk? Ik gebruik een HB-potlood, is dat een goede strategie?
Ik had er al wel eens een demo van gezien, maar wist niet dat het al live stond. Voor een aantal studenten werkt het, maar ik kan niet inloggen. Komt denk ik omdat ik masterstudent ben.quote:Op vrijdag 10 december 2010 12:23 schreef Seam het volgende:
Overigens ken ik dat Prof nog niet, dus dat lijkt me wel grappig om een keer te zien.
Balenquote:Op vrijdag 10 december 2010 11:45 schreef MaxC het volgende:
Bah, fantastische eerste week op Urologie gehad. Veel geleerd en gedaan, kreeg nog complimenten van mijn supervisor. Krijg ik net een mailtje dat ik ermee moet stoppen omdat ik ook de herkansingen in het vaardigheden heb gefaald.
Dus komende 2 maanden heb ik niks te doen, daarna weer gewoon door met volgende blok.
Bij de herkansing kreeg ik weer andere vaardigheden, toen gezakt bij Vaginaal Toucherquote:Op vrijdag 10 december 2010 12:26 schreef dotKoen het volgende:
[..]
BalenDat ging over dat onderzoek van een pasgeborene?
Wat een onzin zegquote:Op vrijdag 10 december 2010 12:46 schreef MaxC het volgende:
[..]
Bij de herkansing kreeg ik weer andere vaardigheden, toen gezakt bij Vaginaal Toucher
Tjah, praktisch ging het wel goed maar gezakt op communicatie. Mede omdat ik 'rectaal' onderzoek zei. Was er echt van overtuigd dat zelfs de dommste tokkie weet wat 'rectaal' betekend maar volgens de examinator niet.
Het zuurste is, is dat in de kliniek de communicatie en vaardigheden gewoon goed gaan. Nou ja, heb me er al overheen gezet. Totaal heb ik nu 3 maanden vertraging dus is te doen en ga komende tijd gewoon lekker werken, zuipen en eventueel naar buitenland
Wtfquote:Op vrijdag 10 december 2010 12:46 schreef MaxC het volgende:
[..]
Bij de herkansing kreeg ik weer andere vaardigheden, toen gezakt bij Vaginaal Toucher
Tjah, praktisch ging het wel goed maar gezakt op communicatie. Mede omdat ik 'rectaal' onderzoek zei. Was er echt van overtuigd dat zelfs de dommste tokkie weet wat 'rectaal' betekend maar volgens de examinator niet.
Het zuurste is, is dat in de kliniek de communicatie en vaardigheden gewoon goed gaan. Nou ja, heb me er al overheen gezet. Totaal heb ik nu 3 maanden vertraging dus is te doen en ga komende tijd gewoon lekker werken, zuipen en eventueel naar buitenland
Wat tenenkrommend zegquote:Op vrijdag 10 december 2010 11:09 schreef dotKoen het volgende:
VT-filmpjes uit Maastricht http://prof.ivtg.nl/node/7
Wat voor brief? Aanbevelingsbrief voor wie cum laude is gegaan?quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:13 schreef dotKoen het volgende:
Een 8 voor CKO1v![]()
Nu maak ik nog steeds kans op een brief voor prof. Van der Meer
Als je een 9 als eindcijfer voor episode 1 (interne geneeskunde) hebt, dan krijg je een brief van Van der Meer om op de koffie te komen en je 'toekomst binnen de interne geneeskunde' te bespreken. Dit cijfer telt voor 1/3e mee voor het episodecijfer.quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:21 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Wat voor brief? Aanbevelingsbrief voor wie cum laude is gegaan?
Eigenlijk best belachelijk. Ik heb het afgelopen jaar gemerkt dat het wel degelijk verschil kan maken bij wie je eindgesprek hebt. Sommigen geven gewoo uit principe al geen 9, ongeacht hoe je het hebt gedaan bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:27 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Als je een 9 als eindcijfer voor episode 1 (interne geneeskunde) hebt, dan krijg je een brief van Van der Meer om op de koffie te komen en je 'toekomst binnen de interne geneeskunde' te bespreken. Dit cijfer telt voor 1/3e mee voor het episodecijfer.
Ja, dat heb ik ook wel gehoord ja. Ben benieuwd hoe het in Doetinchem is...quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:15 schreef June. het volgende:
[..]
Eigenlijk best belachelijk. Ik heb het afgelopen jaar gemerkt dat het wel degelijk verschil kan maken bij wie je eindgesprek hebt. Sommigen geven gewoo uit principe al geen 9, ongeacht hoe je het hebt gedaan bijvoorbeeld.
Ze doen dacht ik niet aan dat stomme portfolio boekjequote:Op vrijdag 10 december 2010 20:21 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik ook wel gehoord ja. Ben benieuwd hoe het in Doetinchem is...
Het is wel echt geneeskunde hoor, geen geneskunde!quote:Op zaterdag 11 december 2010 12:06 schreef Sachertorte het volgende:
Voorstel TT-change: er staat immers een E'tje teveel.
quote:Op zaterdag 11 december 2010 12:06 schreef Sachertorte het volgende:
Voorstel TT-change: er staat immers een E'tje teveel.
quote:Praktijkperikel
Beste X,
Deze week verliep voor mij een beetje anders dan gepland, zoals je weet, waardoor ik nu behoorlijk moe ben, terwijl mijn huis nog een enorme bende is en mijn sinterklaassurprise nog niet helemaal af is. En dat terwijl zestien familieleden morgen bij mij thuis sinterklaas komen vieren en mijn vriend me niet kan helpen, omdat hij zelf nog heel hard aan zijn surprise moet werken, na vier dagen stilstand.
Dus helaas trek ik het niet om vandaag naar mijn coschap te komen. Ik weet dat het ongemotiveerd overkomt, maar dat is echt niet zo. Ik vind het erg leuk en ik ben er maandag weer vol enthousiasme en met veel plezier. Ik baal er wel van dat ik bij jou al twee dagen afwezig ben, en dat terwijl ik in mijn tussentijdse beoordeling nog een betrouwbare co genoemd werd, omdat ik er altijd was... Ik stuur het onderwijssecretariaat wel even een mailtje.
Veel succes vandaag en tot maandag!
Groet, coassistent Y
Blijkbaar. Nou ja, is natuurlijk niet te controleren, maar het idee van de rubriek Praktijkperikel is wel dat het echt gebeurd is.quote:Op zaterdag 11 december 2010 13:42 schreef Kassaa het volgende:
[..]
Iemand heeft dat serieus naar een arts gestuurd?²³
Wat een ubernerds hebben jullie daar in maastricht zeg.quote:Op vrijdag 10 december 2010 11:09 schreef dotKoen het volgende:
VT-filmpjes uit Maastricht http://prof.ivtg.nl/node/7
Jullie? Ik studeer toch zeker niet in Limburg? (Nou ja, Nijmegen is ook buitenlandquote:Op zaterdag 11 december 2010 14:20 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Wat een ubernerds hebben jullie daar in maastricht zeg.
quote:Op zaterdag 11 december 2010 14:33 schreef gohan16 het volgende:
ik doelde dus op die mensen in het filmpje, sorry dat ik je beledigd heb
Ah, wat zuur! Geniet van je vrije tijd dan maar...quote:Op vrijdag 10 december 2010 11:45 schreef MaxC het volgende:
Bah, fantastische eerste week op Urologie gehad. Veel geleerd en gedaan, kreeg nog complimenten van mijn supervisor. Krijg ik net een mailtje dat ik ermee moet stoppen omdat ik ook de herkansingen in het vaardigheden heb gefaald.
Dus komende 2 maanden heb ik niks te doen, daarna weer gewoon door met volgende blok.
Beetje vreemd dat de rechter de ouders in gelijk stelde, vooral in de pre-natale diagnostiek zijn er veel fout-negatieve uitslagen toch?quote:Op zaterdag 11 december 2010 20:42 schreef Njosnavelin het volgende:
Hebben jullie dit verhaal gehoord afgelopen week? Geboorte gehandicapt kind kost ziekenhuis 400 000 euro
Een schadevergoeding voor een ongewensd kind dat al overleden is, als ik het goed begrijp..
Precies... Op een paar afdelingen zijn ze al bezig met "eigen verklaringen" (met daarop indicatie/doel, bijwerkingen/complicaties en de mededeling dat succes niet kan worden gegarandeerd) voor elke mogelijke ingreep, die de patiënt moet ondertekenen. Hoewel het je een hoop juridisch gedoe kan schelen, weet ik niet of het nou zo'n fijne ontwikkeling is. Het is toch vrij confronterend om een stapel papier te krijgen, "hier tekenen alstublieft".quote:Op zondag 12 december 2010 12:00 schreef gohan16 het volgende:
Niet geschreven is niet gezegd. Geldt voor alle complicatievoorlichting.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |