quote:Ongeval dienstpistool marechaussee Schiphol
SCHIPHOL - Een medewerker van de marechaussee op Schiphol is dinsdag aan het eind van de ochtend gewond geraakt, nadat hij door een ongeval met een dienstpistool door een kogel in zijn been werd geraakt. Volgens de marechaussee is het slachtoffer naar een ziekenhuis overgebracht.
De commandant van de marechaussee heeft inmiddels opdracht gegeven een onderzoek in te stellen naar het ongeluk en de omstandigheden waaronder het gebeurde.
Opbokken!!!!!quote:Op dinsdag 16 november 2010 17:34 schreef Iska het volgende:
Nog een leuke om over na te denken, behalve ER want die kan toch alleen maar haten als het om math gaat:
[ afbeelding ]
Het erge is nog, ik snap wat daar staat.quote:Op dinsdag 16 november 2010 17:34 schreef Iska het volgende:
Nog een leuke om over na te denken, behalve ER want die kan toch alleen maar haten als het om math gaat:
[ afbeelding ]
Ik ook, het is en blijft nl. een cirkel!! Daarmee basta!!quote:Op dinsdag 16 november 2010 17:37 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Het erge is nog, ik snap wat daar staat.
Kan aan mij liggen ER je komt wat frustro over somsquote:Op dinsdag 16 november 2010 17:38 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik ook, het is en blijft nl. een cirkel!! Daarmee basta!!
Mooie site, heb je ook het museum bezocht in Arnhem?quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:32 schreef ErwinRommel het volgende:
Ben recentelijk lid geworden van: http://www.garderegimentgrenadiersenjagers.nl/
Komt omdat ik niks heb met wiskundequote:Op dinsdag 16 november 2010 17:39 schreef Iska het volgende:
[..]
Kan aan mij liggen ER je komt wat frustro over soms
negatiefquote:
Tegen de tijd dat kogels vierkante gaten gaan maken ga ik daar eens over nadenken...quote:Op dinsdag 16 november 2010 17:34 schreef Iska het volgende:
Uiteraard heb ik het Grenadiers en Jagers museum bezochtquote:Op dinsdag 16 november 2010 17:40 schreef Clan het volgende:
[..]
Mooie site, heb je ook het museum bezocht in Arnhem?
Ik ben zelf in het bezit van het boek Garde zonder Grenzen, 175 jaar Grenadiers en Jagers 1829-2004. Dat is een erg mooi boek, uitgebracht door het instituut voo militaire geschiedenis, die ook Mei 1940 uitbrachtten.
quote:
Truc is dat wanneer je oneindig ver inzoomt er nog steeds kartels zullen zijn op de rand. Het oppervlakte gaat in het oneindige wel richting de oppervlakte van een cirkel, de omtrek echter nietquote:Op dinsdag 16 november 2010 17:42 schreef AchJa het volgende:
Tegen de tijd dat kogels vierkante gaten gaan maken ga ik daar eens over nadenken...
Zo ingewikkeld is het toch niet? Ik bedoel, ik ben allesbehalve wiskundig onderlegd, maar dit is wel erg simpel te begrijpen en grappig.quote:Op dinsdag 16 november 2010 17:37 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Het erge is nog, ik snap wat daar staat.
Mijn vader zat tijdens de meidagen bij de Grenadiers, ik heb daar heel erg veel foto's en brieven van defensie van, erg interessant. Die heeft nog wacht gelopen op Paleis Noordeinde in Den Haag in 1938. Je had in die tijd een toneelstuk waar in de jaren 70 een serie van is gemaakt, die speelde zich af op kamp Waalsdorp, dat waren houten barakken op de Waalsdorpervlakte.quote:Op dinsdag 16 november 2010 17:42 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Uiteraard heb ik het Grenadiers en Jagers museum bezocht
Zat immers gelegerd op de Oranje Kazerne, dus je kunt er niet omheen.
De Grenadiers hadden een uitmuntende rol gespeeld idd tijdens de meidagen 1940.
Nee, dat had ik nog niet door...quote:[b] Op [url=http://forum.fok.nl
Truc is dat wanneer je oneindig ver inzoomt er nog steeds kartels zullen zijn op de rand. Het oppervlakte gaat in het oneindige wel richting de oppervlakte van een cirkel, de omtrek echter niet
Wij TD'ers schuwen dan ook de camera, we doen ons werk onzichtbaar als ninja's.quote:Op dinsdag 16 november 2010 17:46 schreef Iska het volgende:
[..]
![]()
![]()
Bewijst maar weer eens waarom de vloot gewoon het mooiste is
Moet trouwens wel toegeven dat ik altijd de OGHTD probeer te spotten. Maar volgens mij hebben ze niet het gevoel daarvoor te moeten promoten aangezien ik hem/haar in alle filmpjes (echt al stuk of 40-50 gezien) pas 1 keer gezien heb. En dat was toen ook maar 10 sec.![]()
Geloof me, als je dat gaat vertellen aan de meeste mensen staan ze je vragend aan te kijken.quote:Op dinsdag 16 november 2010 17:47 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Zo ingewikkeld is het toch niet? Ik bedoel, ik ben allesbehalve wiskundig onderlegd, maar dit is wel erg simpel te begrijpen en grappig.
Ik ben er trots op te hebben gediend in het Garde Regiment Grenadiers. Dat dan toevallig LMB is doet daar niet aan af. Het verleden van het Regiment is wel noemenswaardig te noemen.quote:Op dinsdag 16 november 2010 17:48 schreef Clan het volgende:
[..]
Mijn vader zat tijdens de meidagen bij de Grenadiers, ik heb daar heel erg veel foto's en brieven van defensie van, erg interessant. Die heeft nog wacht gelopen op Paleis Noordeinde in Den Haag in 1938. Je had in die tijd een toneelstuk waar in de jaren 70 een serie van is gemaakt, die speelde zich af op kamp Waalsdorp, dat waren houten barakken op de Waalsdorpervlakte.
Pzhw... Mietjes bak...quote:Op dinsdag 16 november 2010 17:52 schreef ErwinRommel het volgende:[/b]
Voor de Veld-Artilleristen onder ons!!
"wat dreunt daar op die heide" Dat hing op de van Essen kazerne in de kantine, op een heel groot doek, kon je het hardop zingen.quote:Op dinsdag 16 november 2010 17:52 schreef ErwinRommel het volgende:
Er staat er nog steeds eentje op terrein KMAquote:Op dinsdag 16 november 2010 18:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, dat had ik nog niet door...
[..]
Pzhw... Mietjes bak...
Vroeger toen we nog gewoon buiten stonden!!!
[ afbeelding ]
Waterloo, tiendaagse veldtocht, Citadel van Antwerpen, Oproer van Brussel, ga zo maar door, vroeger moest je een bepaalde lengte hebben, de 'kleintjes' gingen naar de Jagers.quote:Op dinsdag 16 november 2010 17:58 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik ben er trots op te hebben gediend in het Garde Regiment Grenadiers. Dat dan toevallig LMB is doet daar niet aan af. Het verleden van het Regiment is wel noemenswaardig te noemen.
Klopt, staat op de site ook allemaal beschreven. Grenadiers waren toen een "keurkorps" en hadden daarnaaast ook een functie als lijfwacht van het Koninklijk Huis. Echter, de Kazerne te Den Haag brandde eens af......quote:Op dinsdag 16 november 2010 18:02 schreef Clan het volgende:
[..]
Waterloo, tiendaagse veldtocht, Citadel van Antwerpen, Oproer van Brussel, ga zo maar door, vroeger moest je een bepaalde lengte hebben, de 'kleintjes' gingen naar de Jagers.
...en toen zijn ze in, ik meen 1919 naar Waalsdorp verhuist.quote:Op dinsdag 16 november 2010 18:04 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Klopt, staat op de site ook allemaal beschreven. Grenadiers waren toen een "keurkorps" en hadden daarnaaast ook een functie als lijfwacht van het Koninklijk Huis. Echter, de Kazerne te Den Haag brandde eens af......
Zo, dat is een 'oudje'.quote:Op dinsdag 16 november 2010 18:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, dat had ik nog niet door...
[..]
Pzhw... Mietjes bak...
Vroeger toen we nog gewoon buiten stonden!!!
[ afbeelding ]
Ja kan. Daarna, na de oorlog gegaan te Schaarsbergen.quote:Op dinsdag 16 november 2010 18:05 schreef Clan het volgende:
[..]
...en toen zijn ze in, ik meen 1919 naar Waalsdorp verhuist.
Er zijn tegenwoordig veel mensen die geeneens weten wat een rot is? Komen ze aanzetten met paardenquote:Op dinsdag 16 november 2010 17:52 schreef ErwinRommel het volgende:
En op Seedorf zaten, naast LJ, huzaren ook Grenadiersquote:Op dinsdag 16 november 2010 18:06 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ja kan. Daarna, na de oorlog gegaan te Schaarsbergen.
Saksen Weimar Kazerne zat ook nog wat.
Ook al dicht...quote:Op dinsdag 16 november 2010 18:00 schreef Clan het volgende:
"wat dreunt daar op die heide" Dat hing op de van Essen kazerne in de kantine, op een heel groot doek, kon je het hardop zingen.
Is het niet zo dat lieden die langere tijd bij de artillery hebben gezetten enkel nog maar hardop kunnen praten en zingen omdat ze anders zichzelf niet meer horen.quote:Op dinsdag 16 november 2010 18:00 schreef Clan het volgende:
"wat dreunt daar op die heide" Dat hing op de van Essen kazerne in de kantine, op een heel groot doek, kon je het hardop zingen.
Zit wat in... na de laatste gehoortest heb ik toch wat dipjes in de grafiek zitten...quote:Op dinsdag 16 november 2010 18:15 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Is het niet zo dat lieden die langere tijd bij de artillery hebben gezetten enkel nog maar hardop kunnen praten en zingen omdat ze anders zichzelf niet meer horen.
Avond.quote:Oh ja en natuurlijk goede middag NLD
quote:Op dinsdag 16 november 2010 17:53 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Wij TD'ers schuwen dan ook de camera, we doen ons werk onzichtbaar als ninja's.
De audiovisuele dienst vroeg ons ook een keer of we de groetjes aan thuis wilden doen via de camera voor de thuisfrontdag.. niemand van ons had interesse, aan die onzin doen wij niet mee!
Schotland toch?quote:Op dinsdag 16 november 2010 18:42 schreef EllaN het volgende:
Ik weet trouwens wel waar Rave is. Iedereen die goed in zijn geheugen graaft en de defensie site een beetje in de gaten heeft gehouden weet het ook
.
Jawelquote:Op dinsdag 16 november 2010 18:23 schreef Sine_Pari het volgende:
Ja een silencers zijn niet mogelijk
Die goede oude tijdquote:
Nope, een stukje verder wegquote:
Die foto's en tekeningen komen uit het boek Garde zonder Grenzen.quote:Op dinsdag 16 november 2010 18:14 schreef ErwinRommel het volgende:
@Clan, wellicht de mooiste militaire mars die NL kent
'Lawaaidoof' noemde men dat, dat kwam idd veel voor.quote:Op dinsdag 16 november 2010 18:15 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Is het niet zo dat lieden die langere tijd bij de artillery hebben gezetten enkel nog maar hardop kunnen praten en zingen omdat ze anders zichzelf niet meer horen.
Oh ja en natuurlijk goede middag NLD
Gebouw 17 rechts in de hoek. Het beste legeringsgebouw waar je kon liggen in Ede. Daarna daklozen opvang, maar het was "niet goed genoeg" voor de dozen bewoners. Eea diende eerst gerenoveerd te worden...quote:Op dinsdag 16 november 2010 18:44 schreef Clan het volgende:
[..]
Die goede oude tijd![]()
[ link | afbeelding ]
Terwijl de laatste 2 lichtingen EMMV alleen maar TD'ers zijn, en wat verbindelaren, ziekenma's en andere zwakke dienstvakken..quote:Op dinsdag 16 november 2010 18:30 schreef Iska het volgende:
[..]
Blijft toch altijd een volk apart
Maar het is dus wel zo dat je een website helemaal gericht op aspirant TD'ers hebt van de marine (techniekbijdemarine.nl). Dus beetje typisch blijft het wel... Al is het wel zo dat ik een tijdje geleden vernomen had dat er tijdens de laatste lichting bij KIM zo'n 160 mensen waren waarvan maar iets van 3 voor TD..
Is dat ook online te volgen? Wil het nl. graag zien.quote:Op dinsdag 16 november 2010 18:56 schreef Sine_Pari het volgende:
Ga zo even kijken naar de uitreiking van de MOH aan SSG Salvatore Giunta.
Schandalig, wij hadden vroeger de bloemen aan de binnenkant van de ramen zitten, zo koud was het. Dat gebouw is nieuw, daar ben ik nooit binnen geweest, Deze foto's heb ik een paar jaar geleden genomen, toen ik een familietrip hield, toen gingen we allemaal nostalgische plekken af.quote:Op dinsdag 16 november 2010 18:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gebouw 17 rechts in de hoek. Het beste legeringsgebouw waar je kon liggen in Ede. Daarna daklozen opvang, maar het was "niet goed genoeg" voor de dozen bewoners. Eea diende eerst gerenoveerd te worden...
Ok dan, post hem aub indien je die hebt.quote:Op dinsdag 16 november 2010 18:58 schreef Sine_Pari het volgende:
Weet ik niet, zal later wel online gezet worden
Is de uitreiking op het Witte huis?quote:Op dinsdag 16 november 2010 18:58 schreef Sine_Pari het volgende:
Weet ik niet, zal later wel online gezet worden
Ah, jij bent in de buurt?quote:Op dinsdag 16 november 2010 18:56 schreef Sine_Pari het volgende:
Ga zo even kijken naar de uitreiking van de MOH aan SSG Salvatore Giunta.
Nee, ben er een keer bij geweest, en dat was meer dan genoeg. De MOH word namelijk vandaag voor de eerste keer sinds Vietnam weer aan een nog in leven zijnde militair uitgereikt.quote:
Ik heb ook nooit in 17 gelegen, ik lag in gebouw 10 (achter de OO mess) Als je daar te hard hoestte kwam het asbest naar beneden... (sta ook ingeschreven bij de MGD als "asbest bewoner")quote:Op dinsdag 16 november 2010 18:58 schreef Clan het volgende:
Schandalig, wij hadden vroeger de bloemen aan de binnenkant van de ramen zitten, zo koud was het. Dat gebouw is nieuw, daar ben ik nooit binnen geweest, Deze foto's heb ik een paar jaar geleden genomen, toen ik een familietrip hield, toen gingen we allemaal nostalgische plekken af.
Uhu, daarom is dit ook een erg speciale gebeurtenis.. ben eigenlijk wel benieuwd hoe hij er zelf over denkt als er geen camera in z'n gezicht staat gedrukt :/.quote:Op dinsdag 16 november 2010 19:11 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Nee, ben er een keer bij geweest, en dat was meer dan genoeg. De MOH word namelijk vandaag voor de eerste keer sinds Vietnam weer aan een nog in leven zijnde militair uitgereikt.
En laten we hopen dat de USA vooral niet het Nederlandse voorbeeld gaat volgen...quote:Op dinsdag 16 november 2010 19:21 schreef Vronsky het volgende:
Uhu, daarom is dit ook een erg speciale gebeurtenis.. ben eigenlijk wel benieuwd hoe hij er zelf over denkt als er geen camera in z'n gezicht staat gedrukt :/.
Hij ging 5 weken naar een heel warm land toch? Maar welk land dat was weet ik niet meer.quote:Op dinsdag 16 november 2010 18:45 schreef EllaN het volgende:
Nope
[..]
Nope, een stukje verder weg. Het is trouwens niet mijn bedoeling om geheimzinnig te doen
, maar weet niet hij het prima vindt om het hier op het forum te zetten.
waarmee?quote:M.K. zich geen raad weet
Laat ik het zo zeggen, shit happensquote:Op dinsdag 16 november 2010 20:03 schreef Iska het volgende:
Kom er net achter mijn beste vriendin (nep-zusje) geplanned zwanger is van haar verloofde. Nu is dat natuurlijk heel gaaf. Was het niet dat ze pas net 20 is, ze na lang aandringen weer zou beginnen met opleiding (ze was al van VWO naar HAVO gegaan) en ze elkaar nog geen jaar kennen....
Heb er natuurlijk een flinke knuffel gegeven en dingetjes wezen kijken voor aankomende babykamer etc en er verder niets negatiefs over gezegd. Ik heb zo het idee dat ze dat namelijk al genoeg te horen krijgt, en er is nu sowieso ook geen weg meer terug. Maar ik denk dat ik haar nog wel een keer ga vragen waarom ze nou precies nu al zo graag een kindje wilde, op een BFF manier dan wel
ER ik eis een antwoordquote:
Ik ben dan waarschijnlijk weer de botte lul, maar ik vind echt dat je kind pland: Eerst school afmaken, dan een knappe baan en daarna eens een keer kinderen..quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:03 schreef Iska het volgende:
Kom er net achter mijn beste vriendin (nep-zusje) geplanned zwanger is van haar verloofde. Nu is dat natuurlijk heel gaaf. Was het niet dat ze pas net 20 is, ze na lang aandringen weer zou beginnen met opleiding (ze was al van VWO naar HAVO gegaan) en ze elkaar nog geen jaar kennen....
Heb er natuurlijk een flinke knuffel gegeven en dingetjes wezen kijken voor aankomende babykamer etc en er verder niets negatiefs over gezegd. Ik heb zo het idee dat ze dat namelijk al genoeg te horen krijgt, en er is nu sowieso ook geen weg meer terug. Maar ik denk dat ik haar nog wel een keer ga vragen waarom ze nou precies nu al zo graag een kindje wilde, op een BFF manier dan wel
Ik weet niet waarover je het hebt,.....maar ik ben tegen!!!quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:06 schreef m.k het volgende:
[..]
ER ik eis een antwoord![]()
o en hier is ook een bergje mist ja
Toch niet geheel mee eens........quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:06 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Ik ben dan waarschijnlijk weer de botte lul, maar ik vind echt dat je kind pland: Eerst school afmaken, dan een knappe baan en daarna eens een keer kinderen..
jij post dat over mij in de OP, en ik vraag mij af waaromquote:Op dinsdag 16 november 2010 20:07 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik weet niet waarover je het hebt,.....maar ik ben tegen!!!
&"e:Op dinsdag 16 november 2010 20:06 schreef jankaas020 het volgende:
Ik ben dan waarschijnlijk weer de botte lul, maar ik vind echt dat je kind pland: Eerst school afmaken, dan een knappe baan en daarna eens een keer kinderen..
Maar het rare is dus dat het geen ongelukje wasquote:Op dinsdag 16 november 2010 20:04 schreef ErwinRommel het volgende:
Laat ik het zo zeggen, shit happens
Iedereen heeft zo zijn/haar wensen. Hoef je het niet mee eens te zijn, maar je zult het wel moeten accepteren, of je dat n slecht of goed vindt.quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:11 schreef Iska het volgende:
[..]
&&
[..]
Maar het rare is dus dat het geen ongelukje was. En al ben ik zelf helemaal niet van de kinderen, ik moet ben het wel eens met JK
Waarna 1 van de twee die knappe baan het zijterrein in kan gooien...quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:06 schreef jankaas020 het volgende:
Pff... echt erg! Zie de poort al niet meerquote:
quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:07 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik weet niet waarover je het hebt,.....maar ik ben tegen!!!
En jij was het niet, die z'n baan in het zijterrein heeft gegooid?quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waarna 1 van de twee die knappe baan het zijterrein in kan gooien...
Je moet gvd tegenwoordig 80 uur per week werken om de opvang te kunnen betalen.
Dat heb ik ook gedaan! Ik zei al, er zijn genoeg mensen die vinden dat ze er wat van mogen zeggen.quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:13 schreef ErwinRommel het volgende:
Iedereen heeft zo zijn/haar wensen. Hoef je het niet mee eens te zijn, maar je zult het wel moeten accepteren, of je dat n slecht of goed vindt.
Was jij niet die waarbij z'n beste vriendin liep te batsen met z'n kamergenoot?quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:03 schreef Iska het volgende:
Had ik het maar gedaan...quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:16 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
En jij was het niet, die z'n baan in het zijterrein heeft gegooid?
Achjee zeg! stel je niet zo aan!quote:
Vortixquote:Op dinsdag 16 november 2010 20:17 schreef Vronsky het volgende:
Was jij niet die waarbij z'n beste vriendin liep te batsen met z'n kamergenoot?
Of was dat vortix?
Correct, vandaar ook 1 verdiener. De keuze is gemaakt op basis van "zekerheid". Alhoewel daar tegenwoordig bij defensie ook niet zo veel sprake meer van is.quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:18 schreef Maitje het volgende:
[..]
Achjee zeg! stel je niet zo aan!
Je kiest toch voor kinderen? Je kiest om je baan te behouden.. dus!
Ik weet niet meer in welk gebouw dat wij lagen, maar die indeling is, ik meen jaren 70, verandert, dat was arme troef hoe wij lagen. Ik was zojuist nog even de dienstpapieren en boekjes aan het bekijken, maar kon het niet vinden.quote:Op dinsdag 16 november 2010 19:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit in 17 gelegen, ik lag in gebouw 10 (achter de OO mess) Als je daar te hard hoestte kwam het asbest naar beneden... (sta ook ingeschreven bij de MGD als "asbest bewoner")
Toen gebouw 10 dicht ging ivm asbest ben ik verhuisd naar gebouw 78 op de Stevin Kazerne.
Een matroos verdient geen ruk, dat krijg je...quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:23 schreef jankaas020 het volgende:
Ligt eraan waar en wanneer, met OEF heb ik toch behoorlijk wat verdient, zeker voor een matroos 3e/2e klas.
Vroeger was het meteen trouwen als je iemand bezwangerd had. Ik ben pas na mijn dertigste aan kinderen begonnen, eerst de financiën zeker gesteld.quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:06 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, met mijn toen 31...quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:26 schreef Clan het volgende:
Vroeger was het meteen trouwen als je iemand bezwangerd had. Ik ben pas na mijn dertigste aan kinderen begonnen, eerst de financiën zeker gesteld.
Verbindings zut van de Navy.quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:32 schreef Sine_Pari het volgende:
jankaas020 wat voor een afbeelding gebruik je voor je avatar?
Whehehehe.quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:26 schreef jankaas020 het volgende:
@achja:
Dat heb ik inderdaad gekregen!
Machinist!quote:
quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:37 schreef Sine_Pari het volgende:
Hadden ze dan niet better zo iets als afbeelding kunnen hebben?
Bij mij thuis is het ook eerst zo gegaan, pa op oefening en ma thuis voor de kinderen. Maar weet wel dat ik het altijd onwijs fijn heb gevonden dat er iemand was..quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Correct, vandaar ook 1 verdiener. De keuze is gemaakt op basis van "zekerheid". Alhoewel daar tegenwoordig bij defensie ook niet zo veel sprake meer van is.
Als ik puur naar salaris had gekeken zat ik nu thuis en zorgde mijn vriendin voor het inkomen.
Idd, het is gewoon een kolenschepper!quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:37 schreef Sine_Pari het volgende:
Hadden ze dan niet better zo iets als afbeelding kunnen hebben?
[ afbeelding ]
quote:Toen het raderstoomschip Curaçao in 1827 met een zevenmijlsvaart de haven van Hellevoetsluis uitstoomde, hadden stokers en machinisten inmiddels hun intrede gedaan bij de Koninklijke marine.
Vreugde was er echter niet; want ze stonken naar zweet en olie en maakten met hun plompe schoenen olievlekken op de hagelwitte dekken. Ze hadden dan ook geen militaire status en droegen geen uniform.
Het was hard werken op de eerste reis naar de West in de bloedhete stinkende ruimten. Men kampte met veel lekkages en er moest flink met de kolenschep worden gewerkt.
Ik zie het wel, wij hebben deze keuze bewust gemaakt. Ja dat het dan soms krap is met het salaris nemen we op de koop toe. Ik kreeg vroeger ook een appel op mijn broek ipv meteen een nieuwe broek en daar ben ik ook niets minder van geworden.quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:41 schreef Maitje het volgende:
Bij mij thuis is het ook eerst zo gegaan, pa op oefening en ma thuis voor de kinderen. Maar weet wel dat ik het altijd onwijs fijn heb gevonden dat er iemand was..![]()
Straks als ze ouder zijn zal het allemaal anders gaan.
Dat is alleen bij de club van Puma.quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:49 schreef jankaas020 het volgende:
Maar jullie pleunen hebben toch een kolenkit op jullie klus, wanneer het lood als venijnige bijtjes jullie om de oren vliegen?
quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik zie het wel, wij hebben deze keuze bewust gemaakt. Ja dat het dan soms krap is met het salaris nemen we op de koop toe. Ik kreeg vroeger ook een appel op mijn broek ipv meteen een nieuwe broek en daar ben ik ook niets minder van geworden.
Maar ik kan wel zeggen dat die kinderen van mij altijd thuis kunnen komen omdat er iemand thuis is. Dit itt de halve buurt bij mij. Ja en dan gaan de buren maar dom naar mij kijken omdat wij twee oude kut auto's voor de deur hebben staan. Bij ons is er iig iemand thuis. Dat kan de rest met hun gloednieuwe BMW niet zeggen, want die moeten allemaal werken voor de auto ed.
Die baret is niet voor niets zwart, daar kan hij prima de olie peilstok mee afvegen.quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:51 schreef Sine_Pari het volgende:
Zit Puma niet in een hele grote kolekit?
@ Sine Pariquote:Op dinsdag 16 november 2010 20:34 schreef Sine_Pari het volgende:
K, thanks. Zat namelijk even naar de gekruisde pijlen te kijken
Bedankt voor de steun!quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:53 schreef Maitje het volgende:
![]()
![]()
Zo was het bij ons thuis ook, alleen hebben wij dan 1 auto.
Het enige wat ik vroeger wel is miste was een dagje pretpark.. omdat het er gewoon niet inzat. Maar nu we ouder zijn, moeders werkt, wij werken komt van vanzelf.
Toen in net in dienst zat verdiende mijn vrouw meer dan mij. Pas na de kinderen begon het financieel iets minder aantrekkelijk te worden. Maar zo nu en dan eens een tevredenheidsbetuiging met wat geld erbij, en dan hadden we iets meer speling in het budget.quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:53 schreef Maitje het volgende:
[..]
![]()
![]()
Zo was het bij ons thuis ook, alleen hebben wij dan 1 auto.
Het enige wat ik vroeger wel is miste was een dagje pretpark.. omdat het er gewoon niet inzat. Maar nu we ouder zijn, moeders werkt, wij werken komt van vanzelf.
Mijn club:quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:08 schreef Clan het volgende:
Kennen jullie deze YouTube site al?
http://www.youtube.com/defensie?gl=NL&hl=nl
Mooi spul is dat toch, ik geloof dat de eerste eind tachtiger jaren werden ingevoerd, die hadden hun werk in Afghanistan goed gedaan.quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Mijn club:
http://www.youtube.com/de(...)search/1/12tpPcGfceQ
Daar moet je vooral niet staan te plassenquote:
Nooit last vanquote:
Een echte vent kan daar wel tegenquote:
Eerlijk!quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:07 schreef jankaas020 het volgende:
@Iska en Maitje, willen jullie een eerlijk of een tactisch antwoord?
quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:08 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Een echte vent kan daar wel tegen
Als echte vent kan je hoogstens ff snelquote:Op dinsdag 16 november 2010 22:08 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Een echte vent kan daar wel tegen
Haha ja, had ik dus tijdens het hardlopen: even vol lopen kotsen, daarna verder stompen.quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:12 schreef Iska het volgende:
[..]
Als echte vent kan je hoogstens ff snelom daarna verder te werken. Maar in sommige gevallen wint de mind het niet van de body
Maar vergis je niet, zeeziek heeft veel meer gevolgen dan alleen misselijkquote:Op dinsdag 16 november 2010 22:13 schreef Vronsky het volgende:
Haha ja, had ik dus tijdens het hardlopen: even vol lopen kotsen, daarna verder stompen.
Gewoon doorgaan.
Das toch 1 moment...quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:13 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Haha ja, had ik dus tijdens het hardlopen: even vol lopen kotsen, daarna verder stompen.
Gewoon doorgaan.
reispil..quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:21 schreef Iska het volgende:
Maar het went dus wel? Want ik hoorde dat je ook gewoon pilletje kan vragen
Ja snap ik, maar ik bedoel dus dat je niet 3 maanden zeeziek loopt te zijn als het ff wat harder golftquote:Op dinsdag 16 november 2010 22:24 schreef jankaas020 het volgende:
Ja, je hebt van die anti zeeziek pilletjes. Maar het is beter om je lichaam te laten wennen aan het zeetje.
Gepruts in de marge, dit is pas varen:quote:
Ik ben een aantal keren meegeweest met een schuit, een van de weinigen die niet ziek werd was de landrot...quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:15 schreef jankaas020 het volgende:
Aantal keer geweest, en het is geen pretje. Als je geen suïcidale neigingen heb, dan krijg je die wel van zeeziekte. Want je bent doodziek en houdt niet op en je kan nergens heen. Gelukkig went het wel (inslingeren). Ligt ook aan welke beweging je hebt, stampen (beweging over de breedte-as) of slingeren (lengte-as). Deze gecombineerd maken veel mensen, ikzelf ook, doodziek.
Woehahaha PICS!!!quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:31 schreef jankaas020 het volgende:
Dat kan.. je kan er tegen of je kan er niet tegen.. ik heb grote mannen heel klein zien worden en negers letterlijk wit.
Klopt, net zoals mijn collega (negert) die meeging op de mark 3 bij seastate 6... Ik heb nog nooit een neger wit zien worden.quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:31 schreef jankaas020 het volgende:
Dat kan.. je kan er tegen of je kan er niet tegen.. ik heb grote mannen heel klein zien worden en negers letterlijk wit.
Dat zie je ook achterin de Chinook als we 'm een beetje hard rondgooien.quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:31 schreef jankaas020 het volgende:
Ik heb er gelukkig ook geen last van (kom ook uit een varende familie)... Maar je doet er idd vrij weinig aan.quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:31 schreef jankaas020 het volgende:
Idd, hetzelfde verhaal. Ik heb luchtmobielers de helm zien "gebruiken" in een Canadeze Hercules.quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:35 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Dat zie je ook achterin de Chinook als we 'm een beetje hard rondgooien.
En een Hercules vliegt een HEEL stuk rustiger dan een Chinookquote:Op dinsdag 16 november 2010 22:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Idd, hetzelfde verhaal. Ik heb luchtmobielers de helm zien "gebruiken" in een Canadeze Hercules.
quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:40 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
En een Hercules vliegt een HEEL stuk rustiger dan een Chinook
Van beide kanten is mijn familie zo'n beetje geboren op een schip (welliswaar binnenvaart) maar ja, ik moest weer dwars zijn en koos maar voor de zandmacht.quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:38 schreef jankaas020 het volgende:
Ik kom juist niet van een varende familie, sterker nog, niemand van mijn familie heeft ooit bij defensie gezeten, op dienstplicht na.
quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
![]()
En het leuke was dat 1 van de betrokkenen een dag eerder nog een stoer verhaal liep op te hangen over zijn "vlieg ervaring"...
Misschien slecht gegeten?quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
![]()
En het leuke was dat 1 van de betrokkenen een dag eerder nog een stoer verhaal liep op te hangen over zijn "vlieg ervaring"...
Dus ja, als je een lompe boer bent enzo dan heb je er minder last vanquote:Op dinsdag 16 november 2010 22:51 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Overigens betekent het wel dat je goed ontwikkelde evenwichtsorganen hebt. Hoe beter ontwikkeld, hoe eerder je bewegingsziekte krijgt. Gelukkig kun je aan de bewegingen wennen.
Hoe weet je nu of je goed ontwikkelde evenwichtsorganen hebt?quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:51 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Overigens betekent het wel dat je goed ontwikkelde evenwichtsorganen hebt. Hoe beter ontwikkeld, hoe eerder je bewegingsziekte krijgt. Gelukkig kun je aan de bewegingen wennen.
Of niet gegeten, dat kan ook nog. Had ik met het para springen, ging iemand naast mij vertellen dat hij expres niet gegeten had want dan was er ook niets om te kotsen....quote:
Als je snel misselijk wordt van bewegingsziekte en je er nog niet aan gewend bentquote:Op dinsdag 16 november 2010 22:57 schreef Clan het volgende:
[..]
Hoe weet je nu of je goed ontwikkelde evenwichtsorganen hebt?
Gelukkig ben ik dat ook.quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:55 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Dus ja, als je een lompe boer bent enzo dan heb je er minder last van.
Dan komt er alleen nog gal naar buiten. Bij dit soort activiteiten altijd goed en vet eten, werkte bij mij iig wel.quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Of niet gegeten, dat kan ook nog. Had ik met het para springen, ging iemand naast mij vertellen dat hij expres niet gegeten had want dan was er ook niets om te kotsen....
Die vent werd ook ernstig ziek.
Die moet ik onthoudenquote:Op dinsdag 16 november 2010 23:08 schreef Sine_Pari het volgende:
Gewoon zorgen dat je iets eet wat (bijna) net zo goed smaakt op de weg naar beneden als naar boven.
Die's cleverquote:Op dinsdag 16 november 2010 23:08 schreef Sine_Pari het volgende:
Gewoon zorgen dat je iets eet wat (bijna) net zo goed smaakt op de weg naar beneden als naar boven.
Ik zal aan je denken als ik slaap Sinequote:Op dinsdag 16 november 2010 23:57 schreef Sine_Pari het volgende:
Denk dat inmiddels iedereen is gaan maffe.
pfff wat kutquote:Op woensdag 17 november 2010 00:08 schreef ErwinRommel het volgende:
Zwaar gefrustreerd hier, al heeft Lotusss dat wel enigzins weten te verminderen via foon net.
In Brazilië had ik alles,, huis, 2 auto's voor de deur, vrouw (ex nu dus), en stabiliteit.
Nu in Nederland. Zoek me gek naar werk, solliciteer op vrijwel alles, maar mijn "profiel" is niet goed.
Ik heb mijn land 8 jaar vrijwillig gediend, heb afgezien etc etc etc, verhaal kent men wel.
Nu dus, terug in je heimat..........niks geen werk. Maar wel voor die teringlijers die elke keer maar weer in aanraking komen met justitie, die uitvreters krijgen het gvdin de handen geworpen, terwijl hen die hun plicht gedaan hebben in de kou blijven staan en gvd zelfs geen werk kunnen vinden als laat ik zeggen bollenplukker!!!!!!!
Staar je niet blind!!! Laat ik dat maar zeggen.quote:Op woensdag 17 november 2010 00:27 schreef Vronsky het volgende:
Hoop echt dat ik binnenkort weg kan, in Griekenland is het bijvoorbeeld nu ook niet tof, maar daar weet ik tenminste wat ik kan verwachten.
En dat besef ik ook al te goed.. maar ik ga m'n hart volgen.quote:Op woensdag 17 november 2010 00:31 schreef Sine_Pari het volgende:
Nu vind ik Griekenland een mooi land maar, er onder de huidige omstandigheden zou ik daar toch zeker niet willen wonen en/of werken.
Dat hangt er maar net vanaf in welke periode ze zijnquote:
Ik zou zeggen, denk heel, maar dan ook heel erg goed na, Verlies je verstand niet!!!quote:Op woensdag 17 november 2010 00:38 schreef Vronsky het volgende:
Uiteraard laten weten of ze überhaupt een antwoord geven.
[..]
En dat besef ik ook al te goed.. maar ik ga m'n hart volgen.
Ach, vrouwen, kan niet met ze en zonder ze overleven.
Jaaaaaquote:
Ik wil er gaan studeren (Waarschijnlijk literatuur)quote:Op woensdag 17 november 2010 00:42 schreef Sine_Pari het volgende:
Ja maar wat wil je daar doen, en spreek je Grieks?
Ken deze vrouw ook al wat langer, heb haar hier ook in Nederland ontmoetquote:Op woensdag 17 november 2010 00:43 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, denk heel, maar dan ook heel erg goed na, Verlies je verstand niet!!!
Haha nee. Enkel dat vrouwen lief zijn en je daarom lief voor hen moet zijnquote:Op woensdag 17 november 2010 00:42 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Bedoel je daarmee te zeggen een beetje Bi schaad nie
Wellicht heb je gelijkquote:Op woensdag 17 november 2010 01:06 schreef Sine_Pari het volgende:
Ja maar EllaN, ik denk dat als ze nu naar Nederland waren gekomen dat het waarschijnlijk niet zo goed was gelukt.
En Lightning_NL zo gemakkelijk komt men hier ook niet binnen, of men moet een illigale Mexican of andere Zuid-Amerikaan zijn
Ik heb hier even over nagedacht, maar moest toen aan een gegeven denken van Natuurkunde, als de theorie niet overeenstemd met de feiten, dan verander je de feiten zodat ze overeenstemmen met de theorie ( Einstein )quote:Op dinsdag 16 november 2010 17:34 schreef Iska het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ken wel meer mensen die echt willen werken maar geen/weinig diploma's hebben en geen werk kunnen vinden.quote:Op woensdag 17 november 2010 00:35 schreef ErwinRommel het volgende:
Zo, een brief naar de kamerfracties gestuurd!!!! Kijken wat ze ermee doen. En nee, niet enkel mbt mijn geval, maar mbt veteranen in het algemeen die weer de arbeidsmarkt op willen.
Gaat mij niet zozeer om dat mensen die hun land gediend hebben voorrang zouden moeten krijgen. Waar het mij omgaat is dat mensen die lanterfanten, de boel verkloten, allerhande hulp krijgen van de overheid om aan de bak te komen. Dat steekt mij enorm.quote:Op woensdag 17 november 2010 05:07 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Ik ken wel meer mensen die echt willen werken maar geen/weinig diploma's hebben en geen werk kunnen vinden.
Waarom zou je als veteraan meer recht op een baan hebben als iemand anders?
Ik vind wel dat er in NL anders richting veteranen opgetreden mag worden, maar alleen omdat je in dienst gezeten hebt meer echt op een baan hebben. Nee dat niet. Maar ook als bontkraagje, snotneus of allochtoon mag je niet meer echt op een baan/functie hebben. Er moet gekeken worden naar geschiktheid en zonder diploma's sta je nou eenmaal niet sterk.
Je bent chauf geweest? Kun je in de transportsector niks vinden?
Mijn leeftijd werkt niet bepaald in mijn voordeel, en de bezuinigingenquote:Op woensdag 17 november 2010 10:54 schreef jankaas020 het volgende:
[ afbeelding ]
Maar, ER, kan je niet herintreden? Ik ken 2 man van jou leeftijd die weer zijn ingetreden bij de KM, 1 zit bij mij in de klas voor KPL TD, de ander als instructeur (baksmeester) voor de EMMV.
Idd, helaas. De keuring voor defensie kan ik echt vergeten, geloof me.quote:Op woensdag 17 november 2010 11:04 schreef jankaas020 het volgende:
En door die medische redenen zou je helemaal geen functie binnen defensie meer kunnen uitvoeren?
Ik solliciteer me idd suf. En als je steeds afwijzingen krijgt, of nog erger, men laat niks van zich horen, gaat het wel vervelend worden.quote:Op woensdag 17 november 2010 11:10 schreef jankaas020 het volgende:
Dan houdt het snel op ja, misschien dat een optie was.. Voor de rest weet ik ook niets voor behalve dan blijven solliciteren totdat je er bij neervalt..
Hahaha idd. Zo jong mogelijk, en met tig jaar ervaring. Zelfs voor heel simpel werk vragen ze dat al.quote:Op woensdag 17 november 2010 11:19 schreef jankaas020 het volgende:
Klopt. M'n vader moest na z'n 50ste ook weer gaan solliciteren, elke week gingen er hoopjes brieven de deur uit.. Maarja, iedereen wil mensen die net van school zijn maar wel al 5 jaar ervaring hebben.
Thanksquote:
Zie je PMquote:Op woensdag 17 november 2010 11:39 schreef jankaas020 het volgende:
Aha, jammer dat het niet gelukt is.
Iets anders: over 20 minuten eten.
Ik dacht dat ik dat een paar SC's geleden al had gelezen...quote:Op woensdag 17 november 2010 11:37 schreef ErwinRommel het volgende:
De reden waarom ik terug ben in Nederland ga ik maar niet hier zeggen. Laat ik het er op houden dat dat avontuur niet gelukt was om diverse redenen.
Ja kan kloppen. Maar om nu alles weer op te schrijven.......quote:Op woensdag 17 november 2010 12:05 schreef Iska het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik dat een paar SC's geleden al had gelezen...
Hey. Al reacties gehad uit het pluche?quote:
Niks nakkes nada hahahahaquote:Op woensdag 17 november 2010 12:25 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Hey. Al reacties gehad uit het pluche?
Heb jer er ook een aan Raymond Knops verzonden?quote:
Iemand die nu bij het SBat zit, of operationeel?quote:Op woensdag 17 november 2010 11:42 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zie je PM
Straks naar Oirschot
Een mede-DEF'er ontmoeten.
quote:Op woensdag 17 november 2010 12:52 schreef jankaas020 het volgende:
De ooff's bij de km zien er (bijna) ook allemaal zo uit, we noemen ze niet voor niets puntbuiken!
tevens verplichte kost voor td'ers:
Dat snap ik dan weer niet hé, want je hebt toch de jaarlijkse FIT en CP voor elke militair?quote:Op woensdag 17 november 2010 12:52 schreef jankaas020 het volgende:
De ooff's bij de km zien er (bijna) ook allemaal zo uit, we noemen ze niet voor niets puntbuiken!
Morgen ook voor het eerst sinds 2,5 jaar weer naar de sportschool...quote:Op woensdag 17 november 2010 14:00 schreef Vronsky het volgende:
Bah dat is zuur :/.
En net terug van rammen in den sportschool, spierpijn!
Ik ben gisteren tijdens kickboxen weer even pijnlijk op de spier in mijn bovenbeen geramd, dus daar zal ik de komende dagen nog wel last van hebbenquote:Op woensdag 17 november 2010 14:00 schreef Vronsky het volgende:
Bah dat is zuur :/.
En net terug van rammen in den sportschool, spierpijn!
Mij.quote:Op woensdag 17 november 2010 11:49 schreef jankaas020 het volgende:
Ah, ik zie. Kan gebeuren
Wie ga je ontmoeten?
Hoi Maitje.quote:Op woensdag 17 november 2010 12:47 schreef Maitje het volgende:
ER een mede DEfer? Ik nieuwsgierig!
Hey cobra
Yup.quote:Op woensdag 17 november 2010 14:15 schreef ErwinRommel het volgende:
Buslijn 141 toch naar Legerplaats Oirschot?
kom ik zo op terug, ik ga nu naar huis.quote:Op woensdag 17 november 2010 15:26 schreef Iska het volgende:
En toen was het weer stil..
Jij nog spannende verhalen JK?
NIET DOEN!!!! Kom je in een depot terecht!. Gewoon beter is rechtstreeks naar Aubagne te gaan via Marseille. Kom je niet in een depot terecht en hoef je niet te wachten op transport naar Aubagne.quote:Op woensdag 17 november 2010 16:26 schreef Cobra4 het volgende:
En als je dan toch in een buitenlands leger wilt dienen, waarom dan in hemelsnaam het Griekse leger!?
Dan kun je nog beter morgenochtend op de trein stappen en je in LIlle of Parijs aanmelden voor het Legioen.
Lang verhaal: Vrouwtje achterna, die is daarheen verhuist.quote:Op woensdag 17 november 2010 16:26 schreef Cobra4 het volgende:
En als je dan toch in een buitenlands leger wilt dienen, waarom dan in hemelsnaam het Griekse leger!?
Dan kun je nog beter morgenochtend op de trein stappen en je in LIlle of Parijs aanmelden voor het Legioen.
Merk je toch echt het nadeel van de dienstplicht.quote:Op woensdag 17 november 2010 16:31 schreef AchJa het volgende:
Het Griekse leger...Als je echt bij een armoedige onprofessionele bende wil werken...
Voor hoe lang?quote:Op woensdag 17 november 2010 16:31 schreef Vronsky het volgende:
Ik ga er volgende maand toch heen op vakantie waarschijnlijk, goed moment om maar even goed te kijken of ik het ECHT wil doen lijkt mij.
Ja, daarom juist.quote:Op woensdag 17 november 2010 16:41 schreef Vronsky het volgende:
God, zijn jullie nou nooit jong geweest?
Ben het nu, maar vind dat ik al wel in genoeg gezeik heb gezeten dankzij grootschalige impulsieve actiesquote:Op woensdag 17 november 2010 16:41 schreef Vronsky het volgende:
Een avontuur is heel wat anders dan een toekomst.quote:Op woensdag 17 november 2010 16:43 schreef Vronsky het volgende:
Het lijkt mij daarom dus ook een heel slim idee zelf om er eerst maar even goed rond te kijken of het eigenlijk het wel waard is.
Maar het klinkt wel als een heel mooi avontuur.
Long time ago, when I was young.............quote:Op woensdag 17 november 2010 16:41 schreef Vronsky het volgende:
Klinkt toch wat anders als jij het zegtquote:Op woensdag 17 november 2010 16:47 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Long time ago, when I was young.............
Had many dreams, many desires.
I did do both of them, fullfilling my dreams and desires.
I gave it all, lived my life to the max!
Now? I am an old lad,.......learned my lessons, got wiser.....
Where am I now? Back to basic.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |