abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 16 november 2010 @ 16:26:33 #1
298538 Barrie-Banketbakker
Ik kom je banket bakken.
pi_88783286


Om nou elk topic opnieuw te beginnen met ALLE clips, interviews en previews gaat ook nergens over. In dit topic komen vooral de nieuwe dingen te staan. Nieuws van de jeugd en aanverwante projecten. Iedereen kent het huidige repertoire al wel. Speciaal voor de mensen die nu pas komen kijken, korte samenvatting:

Pre-2004 maakten Pepijn (rapper), Bas (producer) en een handjevol anderen muziek onder de naam De Spaarndammerbuurtkliek. Zonder label of commercieel doel gewoon eens in de maand een track opnemen en bier drinken in de schuur. In 2004 namen Bas en Pepijn samen een track op, als een nieuw idee voor een house-achtige beat . Pepijn (Toen nog P Dronq) en Freddie (Vieze Fur, rapper) rappen wat onzin op de beat en daar was Watskeburt.

Het was de eerste keer dat Fur een mic onder zijn neus kreeg en Ollie (Willie Warchild, rapper) staat niet op deze track. Die hebben ze er later pas bijgehaald omdat Fur en Willie samen het duo Baksteen vormen. Al hebben ze nooit opgenomen of opgetreden. (Baksteen heeft na het eerste album van de jeugd trouwens wel enkele mixtapes gehost, o.a. van Turk en de Opposites). Terwijl Fur en Pepijn Watskeburt opnamen zou Willie kip hebben gegeten. Plausibel.

Watskeburt ontplofte op korte tijd op het internet en in 2005 heb je de clip gezien. Bas en Kostijn (de manager van de jeugd, DJ en labelbaas) richtten het label Magnetron Music op en sinds het succes van Watskeburt besluiten ze om op zeer korte tijd (minder dan een half jaar) een album op te nemen. Willie Wartaal mocht nu tussen het kip eten door ook mee rappen. Dit album is Parels Voor De Zwijnen geworden. Uitgekomen in September 2005. Parels werd gevolgd door de DVD 'Tarrels voor de zwijnen' waarop je naast een enorm moeilijk te navigeren DVD-menu ook alle clips van hun TV-show 'Hard Gaan' kan bekijken.

In 2008 kwam het vervolg op Parels, namelijk De Machine. De grootste verschillen waren de sound van de beats, de structuur van de nummers en de flow van vooral Pepijn -die sinds dit album rapt als Faberyayo- en Fur. De nummers klinken toegankelijker, richting pop en refreintjes zijn meer gezongen. Ook wat auto-tune, maar niet op een storende manier.

Het vooral stoer doen in de teksten maakt plaats voor arrogantie en schuddende kutten. Genieten. Pepijn schakelt zijn flow in een nieuwe versnelling en Fur zingt wat meer. Willie Wartaal blijkt een talentje op de auto tune. De Machine was een prima vervolg en heeft enkele awards binnengetrokken. De rappers hebben in 2009 ook hun show een beetje aangepast zodat ze, indien Bas mee gaat, wat gevarieerder kunnen spelen met de beats. Pinkpop 2009 is hier een perfect voorbeeld van. Ze werden meermaals benoemd tot beste optreden van een festival.




Er valt een hele boel te vertellen over De Jeugd, maar het lijkt me zoals eerder gezegd toch beter om dit topic te richten op actuele en nieuwe dingen. Iedereen kan wel aan Parels of De Machine raken. Iedereen in dit topic koopt de albums 4 keer bij release.

Naast De Jeugd doen de leden ook nog aan andere projecten. Misschien fijn om deze even te vermelden:

Bas Bron (producer) is het brein achter de muziek. Je herkent de DJVT sound misschien een beetje in zijn andere projecten zoals:

Comtron (samen met Rimer Veeman van Le Le)
Seymour Bits
Bastian (7-mans band onder de begeleiding van Bas)
Gifted
Fatima Yamaha

Pepijn/Faberge/Yayo hoor je ook in:

Le Le (beats door Rimer Veeman en Piet 'Parra' Janssen)
B.R.U.C.E (beat door Tom Trago)
• Als solo rapper op mixtapes, vooral van Patta, onder naam Faberyayo. (Eigen mixtape: Het Grote Gedoe)

Willie Wartaal doet ook:

AKA The Junkies
• DJ act onder zelfde naam.
• Beats proberen maken. Vooralsnog een mysterie.

Vieze Fur heeft niet echt muziekprojecten naast de jeugd, maar is samen met Willie wel Baksteen (de rare stemmetjes die mixtapes hosten, vergelijkbaar met de intro van De Stofzuiger)

Andere verwante muziek is het nieuwe project Veeman Janssen (Eerste EP -5beers for the woodmill: Instrumentale disco-house door de producers van Le Le. Rimer Veeman heeft ook een deel van de sound van parels mee bepaald. Synths en drums, vooral).

Rimer London (aka Rimeroni Vumani) is de moeite waard. Je herkent hier aardig zijn deel van de Parels sound in terug.

Eigenlijk kan je ook gewoon magnetronmusic.com checken, staat praktisch alles op met een boel voorbeelden in de music player.

Nieuw album:

Het nieuwe album van De Jeugd komt uit op 26 november 2010.

Hier wat previewachtige dingetjes:


En de eerste single: Sterrenstof:

Vorige topics:
Watskeburt?!
Watskeburt?! 2 : Het Jeugd Van Tegenwoordig topic (Je bent een sjembek zonder klauw!)
De Jeugd van Tegenwoordig #3 - Je kijkt oh zo zuur naar me haute couture!
De Jeugd van Tegenwoordig #4 - Datvindjeleukhe
De Jeugd van Tegenwoordig #5 - Je ziet me nooit met Gucci.
De Jeugd van Tegenwoordig #6: Gooi bier over neppe gasten
De Jeugd van Tegenwoordig #7 - 12 december in Oosterpoort
De Jeugd van Tegenwoordig #8
De Jeugd Van Tegenwoordig #9
De Jeugd Van Tegenwoordig #10 Nieuw album op 23 november

Lyrics doen we hier ook :')

Topic sluiten = nieuwe openen. OP staat hier :*

  Moderator dinsdag 16 november 2010 @ 16:27:20 #2
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_88783328
Hoorde bij 3voor12 draait... 2 platen achter elkaar, klonk lekker
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_88783465
Zoals Engel het al treffend verwoordde:

"Het is tenenkrommend, de jeugd van tegenwoordig. Ze willen gimmicks horen, als De Jeugd Van Tegenwoordig."

Ik doe zo mijn best om te proberen dit te begrijpen en te waarderen, maar het lukt me gewoon niet ;(

Al is Sexy Beesten wel een lekker nummer :Y Ik hou hoop!
pi_88783765
BAM
Kan echt niet wachten.
  dinsdag 16 november 2010 @ 16:37:22 #5
164283 Luco
Buongiorno!
pi_88783799
Nog 10 dagen... Ben verdomd nieuwsgierig en baal dat ik niet op de lijst van vanavond kon komen ;(.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_88784956
Wel jammer als hij vanavond niet gekocht kan worden....
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  dinsdag 16 november 2010 @ 17:15:21 #7
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_88785578
Wat weet je van 2 x op de lijst staan vanavond.
The Most Incredible, Baby
  dinsdag 16 november 2010 @ 17:22:55 #8
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_88785832
Beter lekt ie vanavond al even ofzo.
pi_88787640
De Jeugd van Tegenwoordig. _O_
Love, The Kind You Clean Up With A Mop.
  dinsdag 16 november 2010 @ 18:58:18 #10
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_88789463
Elektrotechnique en 5-sterrenabbo zijn heerlijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 16 november 2010 @ 19:13:49 #11
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_88790161
TT is ^O^
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_88795287
Ik ga hem niet luisteren voordat ik hem gekocht heb. :~
graag verwijderen
pi_88796045
Godver, ik baal dat ik er niet bij ben vanavond.
celebrate your money
pi_88806449
ik wil het album, NU! :9~
..Hardcore als een Technofeestje..
pi_88806656
Hooooo, De Jeugd _O_.

Ik was even vergeten hoe dik ze zijn :+. Echt, dik hoor :Y.
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
  woensdag 17 november 2010 @ 00:47:17 #16
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_88806670
Wait what?
Is hier serieus een topic over?
Smerige lelijke studenten(c)rap..?
Haha iemand zelfs nog de moeite neemt om een OP te maken _O-
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_88806685
Ja en dik is niet eens de goede omschrijving :D. Ze deden 45 min oude nummers en 45 min (gok ik) nieuwe nummers. Die beats zijn sowieso echt dik en tante lien en Sterrenstof waren ernstig goed. Ja, ik bedoel, de Jeugd. Je weet zelf. Hoe moet ik dat nu omschrijven, bij zijn is geloven.
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_88806745
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 00:47 schreef Daywalk3r het volgende:
Wait what?
Is hier serieus een topic over?
Smerige lelijke studenten(c)rap..?
Haha iemand zelfs nog de moeite neemt om een OP te maken _O-
Kanker op, mongool :')
celebrate your money
pi_88806747
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 00:47 schreef Daywalk3r het volgende:
Wait what?
Is hier serieus een topic over?
Smerige lelijke studenten(c)rap..?
Haha iemand zelfs nog de moeite neemt om een OP te maken _O-
Hier heb je een lolly, veel plezier verder :').
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_88807129
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 00:47 schreef Daywalk3r het volgende:
Wait what?
Is hier serieus een topic over?
Smerige lelijke studenten(c)rap..?
Haha iemand zelfs nog de moeite neemt om een OP te maken _O-
graag verwijderen
  woensdag 17 november 2010 @ 01:56:51 #21
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_88807455
Tante Lien is wel heel hard.
The Most Incredible, Baby
pi_88808298
Ging de cd nou bij de presentatie al in de verKoop?
  woensdag 17 november 2010 @ 08:01:51 #23
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_88808332
Doe maar lekken, ik heb m toch al gekocht.
Ik ga naar huis.
pi_88808536
Waarom zijn amsterdammers nou altijd te 'tof' om los te gaan?
Vette show. Tante lien is hard, evenals Get Spanish, net als Sterrenstof uiteraard. Ook het mensen op schouders gedeelte was leuk.
Minder was dat groepje corpsballen aan de rechterkant, mensen die constant naar het backstage gedeelte wilden en dus de eerder aangehaalde mentalitiet daar.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_88810866
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 00:47 schreef Daywalk3r het volgende:
Wait what?
Is hier serieus een topic over?
Smerige lelijke studenten(c)rap..?
Haha iemand zelfs nog de moeite neemt om een OP te maken _O-
Dacht dat dergelijke opzichtige TVP's niet meer mochten. ;)
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')