quote:
Top 10 series van de grootste zenders die momenteel de meeste kans hebben om gecanceld te worden (kans van hoog naar laag)
01(01). Detroit 1-8-7 (ABC)
02(02). No Ordinary Family (ABC)
03(04). The Event (NBC)
04(03). The Defenders (CBS)
05(05). Perfect Couples (NBC)
06(06). Traffic Light (FOX)
07(07). Off The Map (ABC)
-------------------------------------
08(08). Outsourced (NBC)
09(---). Chuck (NBC)
10(09). Brothers & Sisters (ABC)
1 t/m 7 worden zo goed als zeker gecanceld
V, Better With You, Blue Bloods, Mr. Sunshine, The Chicago Code, Fringe, Mad Love, The Good Wife en $#*! My Dad Says liggen op dichte afstand van nummer 10.
De afgelopen 2 weken waren er weer veel herhalingen, dus ik de data van 2 weken opgespaard voor één grote update.
FOXFringe blijft nu al meerdere weken op een 1.5 rating hangen. Nu de ratings zijn gestabiliseerd kunnen we er van uitgaan dat dit niet of amper zal stijgen.
De DVR cijfers liggen met 50% nog steeds er hoog. Als men wel live keek was alles een stuk makkelijker geweest en kon ik gelijk zeggen dat er een vierde seizoen komt, maar met de huidige ratings is er nog een bepaalde mate van onzekerheid.
The Chicago Code deed het de eerste weken matig met ratings net boven de 2.0.
De laatste afleveringen daarentegen zijn de ratings telkens met een tiende gedaald en zitten ze nu op een 1.9 rating. Voor een serie die na House wordt uitgezonden, die het tegenwoordig nog steeds heel goed doet, is dit resultaat gewoon slecht te noemen.
Toen Fringe het eerste seizoen achter House stond geprogrammeerd deed Fringe het veel beter met ratings boven de 3.0. Daarnaast is Fringe ook nog een minder toegankelijke Sci-fi serie en dat een politieserie het veel slechter doet zegt wel erg veel. De vraag blijft of ze de kans krijgen om een publiek op te bouwen.
ABCOff the Map blijft dalen en de rating van deze week (1.4) was voor mij de uiteindelijke doodsteek.
V's ratings blijven matig tot slecht en de laatste aflevering van het tweede seizoen kwam niet hoger dan een 1.9. De kans dat V wordt gecanceld is aanzienlijk groter dan dat er een derde seizoen komt.
Mr. Sunshine (1.8 rating) en Better With You (1.7 rating) beginnen het ook steeds slechter te doen en de kans op een tweede seizoen begint steeds kleiner te worden.
NBCChuck deed een lange tijd stabiel met ratings net onder de 2.0, maar de afgelopen weken trekt het steeds minder kijkers en zitten we inmiddels over het punt (1.6 rating), waarvan ik denk dat het langzaamaan niet meer rendabel is voor NBC om Chuck te vernieuwen voor een volgend seizoen.
Harry's Law en Parenthood zouden het op een andere zender niet lang overleven, maar de staat waar NBC zich nu in verkeert is dan weer positief voor deze series, die toch zeer matig scoren. Momenteel kan NBC geen hoge eisen stellen aan al zijn series en ik verwacht dat dit volgend ook met hun nieuwe line-up nog niet zal gebeuren. Nu Community met de huidige ratings gewoon terugkomt worden de kansen van beide series steeds groter.
The Event daalde na de 1.4 van vorige week met 0.2 naar een 1.2. Dit geeft alleen maar aan dat hun toekomst verzegeld is.
Outsourced scoorde de laatste aflevering nog maar een 1.4 rating, maar vanwege het late tijdstip was en voorgaande ratings ben ik terughoudend om ze definitief dood te verklaren. Vanavond komt er een nieuwe aflevering en als ze dan weer zo laag scoren weeg ik dit wel zwaarder af met voorgaande afleveringen.
CBSCriminal Minds: Suspect Behavior is zeker geen succes te noemen. De originele CM haalt nog steeds ratings rond de 3.5, maar CM: SB moet het doen met ratings tussen de 2.0 en 2.5. Het is nog te vroeg om te zeggen of dit te weinig is voor CBS.
Mad Love blijft het zonder lead-in voor de maatstaven van CBS nogal slecht doen. Samen met $#*! My Dad Says gaan ze een donkere toekomst tegemoet.
Blue Bloods, The Good Wife, CSI: NY en CSI: MIami zitten allemaal in hetzelfde schuitje en ze zullen zeker niet allemaal vernieuwd worden. Wat betreft ratings liggen ze niet ver uit elkaar.
De CSI franchise levert momenteel nog veel op door de uitzendrechten te verkopen aan andere zenders. The Good Wife geeft CBS veel aanzien wat betreft kwaliteit, maar levert (nog) niet veel geld op van uitzendrechten .
The Blue Bloods zit ertussen in en CBS heeft er al aardig mee geëxperimenteerd, niet met erg veel succes tot nu toe.
Hawaii Five-O, The Mentalist, CSI, Rules of Engagement, Criminal Minds, NCIS Los Angeles Mike & Molly komen zo goed als zeker volgend seizoen terug.
CWVeel herhalingen en eigenlijk niks nieuws te melden.
KabelLights Out gaan we volgend jaar zeker niet meer terug zien. Ratings komen niet hoger dan een 0.3/0.4 rating en dat is veels te weinig voor FX.
Justified blijft het stabiel doen met een 1.0 en als ze zo doorgaan kunnen we zeker een derde seizoen verwachten.
Of Fairly Legal een tweede seizoen krijgt is nog maar te betwijfelen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Silencer op 17-03-2011 21:58:05 ]