abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88756003
Het dreumestopic (1-2 jaar) deel 85

De dreumesen

18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van marie79
20 november 2008: Avalon, dochter van Owlet
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
24 december 2008: Bastiaan Jens, zoon van Jose81 en Pianoman
28 december 2008: Jan Junior, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009 Jair Amitai, zoon van Tinuviel & Iamredleader
06 februari 2009: Joshua, zoon van Joshua.
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van S_oepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009, Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie

Waar we helemaal niet discussiëren over hele wezenlijke opvoedkundige vraagstukken. :7

[ Bericht 44% gewijzigd door BE op 16-11-2010 08:54:42 ]
  maandag 15 november 2010 @ 21:25:31 #2
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_88756075
Nou ja, je kunt er toch wel over praten? Anders hadden we helemaal geen stof tot nadenken meer... :P
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_88756116
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 21:17 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Nog even hoor...

Miss ik zeg nergens dat je de 5-10-15minutenmethode zou moeten proberen hè. Ik heb dat zelf nog nooit gedaan dus dat is echt niet mijn ding verder ofzo.

Verder valt wat je zus aangeeft volgens mij onder de ongevraagde adviezen. Je wekt in elk geval de indruk helemaal achter je eigen manier te staan. dan is het toch gewoon goed zoals het is?

Ik wilde alleen maar aangeven dat ik wel denk dat zoiets als patronen bestaan (en dat vind ik dus niet negatief, of manipulerend, of iets om je kind kwalijk te nemen) en dat ik het zelf altijd de moeilijkste tijden vind als ik zo'n patroon ontdek dat ik graag zou willen doorbreken.
Ja, dat is ook zo. Wij staan er achter, en voor ons werkt het zo. En volgens mij werkt het ook goed. Ja, ik klaagde gisteravond even over slaapgebrek, maar dat is dus 3 weken opgebouwd slecht slapen door genoemde oorzaken met weer verbetering. Dus meer een "even m'n ei kwijt moeten" dan "help, geef me advies want ik weet het niet meer met mijn iet slapende kind".

Patronen doorbreken is idd het moeilijkste dat er is. En sowieso is opvoeden niet altijd gemakkelijk. En ook klein kunnen ze al best zo hun streekjes hebben. Het viel mijn moeder bijvoorbeeld op dat Senna bij mij iets toch nog zal proberen als ik "nee" zeg, terwijl ze dat bij hun niet doet. Net zoals ze haar korstjes netjes opeet bij hun, maar als ik er ook eet, dan niet. Er is een duidelijk onderscheid tussen papa en mama aan de ene kant en de rest van de wereld aan de andere kant.

Maar wat jij zegt, oeke, dat vind ik idd zo belangrijk: dat Senna leert dat wij er zijn! En ook dus als ze al in bed ligt. Dat in bed liggen is niet dusdanig heilig dat niets er meer tussen kan komen. Niet als ze daar alleen maar overstuur van raakt.

Dit is de derde keer dat Senna logeert. En iig gaat ze eind december weer, maar misschien dat we er nog eens een avondje tussendoor doen, zodat het daar nog wat beter voelt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_88756128
Ja, we praten wel, maar we discussiëren niet. Daarbij is volgens mij iedereen het hier met elkaar eens. Ik ook, met iedereen. Alleen denk ik dat er misschien wat sneller sprake is van patronen.

En ik wil nog even zeggen, dat ik ook wil dat mijn kinderen weten en voelen dat ik er altijd voor ze ben :Y . Dat staat voor mij eigenlijk los van deze discussie dit gesprek.
pi_88756435
Ow groofs, absoluut is dit gesprek daar net alleen op van toepassing, maar voor mij is het een onderdeel ervan. Haar niet nodeloos laten huilen, maar er zijn als het te lang duurt. Ik sta echt niet bij de eerste kik aan haar bed, maar als ik hoor dat het niet lukt, dan ben ik er en ook met meer dan alleen een zwijgende aai over haar bol.
pi_88756474
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 21:26 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Alleen denk ik dat er misschien wat sneller sprake is van patronen.
Neehoor, ik geloof ook zeker in patronen, alleen in de nacht op zo'n jonge leeftijd niet. Tenminste als je het over bewuste patronen hebt. He, nu ben ik in de war. :?

En ik geloof zeker dat jij je kinderen een hele veilige basis geeft Groof! O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_88756510
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:51 schreef miss_sly het volgende:
Ik wilde helemaal niets zeggen over de manier waarop zij het heeft gedaan, omdat dat voor hun dus kennelijk prima was. Voor mij/ons niet.
Daar gaat het toch juist om dan? Ieder z'n eigen ding? Ieder z'n eigen kind ook, wat bij de een wel werkt, werkt bij de ander niet.
Lijkt me een onzinnige discussie wat dat betreft, jammer dat je zus daar zo'n "strenge" mening op nahoudt. En zeker jammer dat ze dan vervolgens de deur uitstampt :{ Dat schiet ook niet op natuurlijk.

Nu we het toch over slapen hebben, mijn dochter heeft echt besloten dat ze niet zo veel hoeft te slapen. Denk dat we het middagslaapje maar gaan inkorten tot 1 à 1,5 uur. Het is nu half tien en ze is nét stil. Daarvoor stond ze gewoon rechtop in bed, klaarwakker. En 's middags wil ze ook al niet goed slapen, het is de laatste dagen al 1u, half 2 voor ze een keertje slaapt!
We doen natuurlijk wat voor haar het beste is, maar ik vind het wel opmerkelijk en enigszins ongelooflijk dat ze genoeg heeft aan zo weinig slaap, ze is pas 15 maanden!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_88756621
Mijn moeder vertelde nog dat Senna in eerste instantie dus ging huilen. Toen ze na een paar minuutjes terug ging, was ze toch wel erg aan het snikken, dus even op schoot genomen. Wees ze een aantal keren op de trap dat ze weg wilde, maar mijn moeder zei: nee, we blijven hier, jij gaat zo weer lekker slapen, het is bedtijd. En toen werd ze langzaam wel rustig. En toen wees ze zelf naat het bed en zei: bed! Mijn moeder vroeg: wil je naar bedje, lekker slapen? En toen zei ze Ja!

Wow :D
pi_88756643
Oh en Ko heeft dus nog nooit gelogeerd. P. wil niet dat hij wakker wordt zonder een van ons twee.
Echt, ik ben niet de enige grootste softie in dit huis. :')
pi_88756698
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 21:31 schreef oeke het volgende:

[..]

Neehoor, ik geloof ook zeker in patronen, alleen in de nacht op zo'n jonge leeftijd niet. Tenminste als je het over bewuste patronen hebt. He, nu ben ik in de war. :?

En ik geloof zeker dat jij je kinderen een hele veilige basis geeft Groof! O+
Haha, maar dat is juist wat ik bedoel. Patronen sluipen erin. Mijn dochter ligt mij heus niet 's nachts te manipuleren ofzo. Ik zie het niet als bewust, niet als manipulerend, niet als iets negatiefs of stoms of stouts. Ik zie het alleen maar als een patroon, een ontstane gewoonte. En ik denk wel dat kinderen dat zo jong al hebben, ook 's nachts. Niet de eerste keer natuurlijk, maar wel sneller dan men denkt.
pi_88756767
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 21:33 schreef miss_sly het volgende:
Mijn moeder vertelde nog dat Senna in eerste instantie dus ging huilen. Toen ze na een paar minuutjes terug ging, was ze toch wel erg aan het snikken, dus even op schoot genomen. Wees ze een aantal keren op de trap dat ze weg wilde, maar mijn moeder zei: nee, we blijven hier, jij gaat zo weer lekker slapen, het is bedtijd. En toen werd ze langzaam wel rustig. En toen wees ze zelf naat het bed en zei: bed! Mijn moeder vroeg: wil je naar bedje, lekker slapen? En toen zei ze Ja!

Wow :D
Aww O+

Ik had net het tegenovergestelde. Ik had haar maar mee naar beneden genomen. Ze wreef in haar ogen en was aan het piepen, dus bedtijd.
"Kom je Willow? Dan ga je lekker slapen."
*Willow schudt nee! Nee!*
"Jawel joh, je bent toch moe?"
geen reactie
"Meisjes die moe zijn, moeten naar bed he? Lekker slapen."
"Nee!"

:')
pi_88756787
quote:
11s.gif Op maandag 15 november 2010 21:34 schreef oeke het volgende:
Oh en Ko heeft dus nog nooit gelogeerd. P. wil niet dat hij wakker wordt zonder een van ons twee.
Echt, ik ben niet de enige grootste softie in dit huis. :')
Dat idee vind ik dus ook heel naar. Mijn dochter is nu 2 keer uit logeren geweest, mijn zoon nog nooit. En ik denk nu al na over hoe en waar we met z'n drietjes zullen slapen straks op Aruba. :@ ... Dus wat dat betreft... softie meldt zich :W .
pi_88756871
Wat lief Miss! Dat is zo schattig, als ze zich dan besluiten over te geven aan de situatie en er blij mee zijn!

Innepin, wat lastig, dat klinkt wel als weinig slaap. Ko heeft het ook een tijd gehad. Misschien helpt het om overdag niet te slapen.
Dat ze weer een goed slaappatroon krijgt in de nacht?
Dan kan ze misschien ook weer makkelijker een middagdutje doen.
Slaapt ze wel op het kdv?

Zag je dat G? Ik zei patroon! Je hebt gelijk! :D O+
pi_88756916
Ach, logeren is ook niet nodig, toch? Ik geloof niet dat een zo jong kind het ook mist. En als ze groter zijn, kunnen ze er zelf om vragen.

Ik vind het ook wel erg raar, hoor, maar ik verheug me wel op een ongestoorde nacht! Dat heb ik echt even nodig.

innepin, voor 15 maanden wel weinig slaap, maar als ze het er goed op doet. Tja, we hebben niet allemaal even veel slaap nodig, toch?
En ze is een wijze, die Willow vna je :D Als ik Senna echt in bed ga leggen, dan vertel ik haar dat ook, dan vraag ik niets. Veel te grote kans dat ze nee zegt :')

Wat een dames he O+
pi_88756954
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 21:37 schreef oeke het volgende:
Zag je dat G? Ik zei patroon! Je hebt gelijk! :D O+
:o *O*
pi_88757024
o wat prijs ik me dan gelukkig met mijn slaapkopje. Heeft ie van zijn mama vrees ik. Nou ik zwanger ben hoor ik Driekus niet eens. Echt, ik slaap overal doorheen. Mijn man heeft het laatst nog getest, maar ook na een kwartier miepen en zeuren, lag ik nog steeds te snurken.Toen is hij maar opgestaan voor de fles. Ik denk trouwens dat als ie echt brult, ik het wel hoor hoor, maar dat doet ie niet. Hij miemelt, neuriet, piept, knort maar echt huilen doet ie weinig. Als ie dat doet, dan is er iets, zeker in de nacht.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_88757241
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 21:38 schreef miss_sly het volgende:
innepin, voor 15 maanden wel weinig slaap, maar als ze het er goed op doet. Tja, we hebben niet allemaal even veel slaap nodig, toch?
En ze is een wijze, die Willow vna je :D Als ik Senna echt in bed ga leggen, dan vertel ik haar dat ook, dan vraag ik niets. Veel te grote kans dat ze nee zegt :')
Het kan goed zijn dat ik "Kom, we gaan slapen" zei ipv "Ga je slapen?", dat doe ik meestal. Maar goed, ik ben nog een uur of anderhalf bezig geweest om haar daadwerkelijk in slaap te krijgen, dus ze heeft wel gewonnen :Y) :P

En wb slaapbehoefte doet ze denk ik haar vader na ja. Die komt om half 2 thuis, gaat om half 3-3 uur naar bed en staat (meestal) zonder problemen weer om half 8 op.

Ik hoop stiekempjes wel een beetje dat een volgende kindje wat slaapbehoefte ietsje meer op mij lijkt :@

@Oeke, oeps ik had over je heen gelezen. Ze slaapt op het kdv ook prima, de ene keer wat meer dan de andere keer, maar dat is thuis ook.
pi_88757243
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 21:38 schreef miss_sly het volgende:
Ach, logeren is ook niet nodig, toch? Ik geloof niet dat een zo jong kind het ook mist. En als ze groter zijn, kunnen ze er zelf om vragen.
Dat vind P. ook. Ko moet er zelf om vragen.
quote:
Ik vind het ook wel erg raar, hoor, maar ik verheug me wel op een ongestoorde nacht! Dat heb ik echt even nodig.
Nou, ik wil ook weleens een ongestoorde nacht. :(
Nouja dat wil ik wel, maar niet genoeg om P echt te willen overtuigen. Ofzo. Softie nr 2. ;)
Toch vind ik het ook belangrijk dat hij een extra slaapplek heeft waar hij zich veilig voelt. Zoals je zegt, Miss.
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 21:39 schreef groofskendezoveelste het volgende:
:o *O*
O+
  maandag 15 november 2010 @ 21:44:04 #19
12913 GreatWhiteSilence
pi_88757312
Hier ook een meisje dat weinig slaap nodig heeft, maar dat heeft ze dus van mij... :')
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_88757629
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 21:43 schreef oeke het volgende:

[..]

Dat vind P. ook. Ko moet er zelf om vragen.

Ik vind dat ook een prima uitgangspunt. Ik zou dat zelf misschien ook aangehouden hebben, als schaap er niet iets anders over dacht en als dat logeren niet bij mijn ouders is.

quote:
Nou, ik wil ook weleens een ongestoorde nacht. :(
Nouja dat wil ik wel, maar niet genoeg om P echt te willen overtuigen. Ofzo. Softie nr 2. ;)
Toch vind ik het ook belangrijk dat hij een extra slaapplek heeft waar hij zich veilig voelt. Zoals je zegt, Miss.

Ja, ik realiseerde me ineens dat dat toch wel erg prettig is, voor haar. En aangezien ze zich bij mijn ouders echt helemaal prima voelt, echt ook zichzelf is (behalve dat ze beter luistert }:| ), is dat een prima plek voor een tweede veilige slaapplek. Heb ik vanavond besloten :D

innepin, Senna sliep hier overdag ook wat minder goed, tot ik hetzelfde ritme als op het kdv ben gaan aanhouden. En nu doet ze het prima!
pi_88757657
Miss ik vind dat altijd van die lastige discussies.
Je zegt zelf al, dit werkt voor jullie en dit werkt voor Senna, dan is dit toch voor jullie gewoon de beste oplossing?

Zo heb ik een tijdje geleden een discussie gehad op een verjaardag. Mensen (vooral allemaal wat ouder) vonden het belachelijk dat Finn bij ons slaapt. Die mensen hebben allemaal makkelijk praten. Ga er maar aan staan om meer dan een jaar lang geen enkele nacht door te kunnen slapen en alles geprobeerd te hebben.
Mijn kind slaapt bij ons, hij slaapt door en het werkt voor ons en dat vinden wij het belangrijkste!
  maandag 15 november 2010 @ 21:57:22 #22
12913 GreatWhiteSilence
pi_88758230
Annicka slaapt ook nog steeds bij ons. Maar ze vind de muren van haar toekomstige kamertje heel mooi, dus misschien gaat ze vrij makkelijk over. Ooit... :P
pi_88758590
@Miss sly, Willow gaat maar één keer per dag naar het kdv en daar heeft ze eigenlijk precies hetzelfde ritme als thuis.

Het punt is alleen dat ze nu dus d'r ritme thuis in de war geschopt heeft :P
Even zoeken naar wat nieuws dus.
pi_88758901
Ow innepin, ja, dat zoeken zal nog wel een aantal keren terugkomen met van alles. Zo jammer he, dat ze er geen handleiding bij doen :P

FTA, dat is ook een punt van discussie, voor sommigen dan he :')
Senna slaapt soms ook bij ons. Als het niet (meer) lukt in haar eigen bed, komt ze lekker bij ons. Dan slapen we alledrie gewoon lekker. We kunnen ook de halve nacht bezig gaan met troosten en weet ik wat om te zorgen dat ze in haar eigen bed (verder) slaapt, maar dan slapen we zo een aantal uren niet, en daar heb ik geen behoefte aan.
pi_88759571
Dat is precies zoals wij er ook over denken. Als hij 16 is slaapt hj vast niet meer bij ons :d
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')