abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88752227
Een paar dagen geleden stond er in het Brabants Dagblad een groot artikel over de nieuwe attractie Raveleijn die op dit moment gebouwd word in de Efteling. Bij het artikel stond deze foto:

Het is toch eigenlijk belachelijk dat anno 2010 enkel de Efteling nog mooie gebouwen met authentieke uitstraling bouwt? Nederland word steeds meer volgebouwd met sfeerloze naoorlogse panden met een uitstraling van 0. Natuurlijk snap ik dat huizen/kantoren op een zo goedkoop mogelijke manier gebouwd worden maar zonde is het wel. We kennen in Nederland een hoge welvaart maar echt mooie gebouwen bouwen we (bijna) niet meer.. :{

De panden die in NL op dit moment voornamelijk worden gebouwd stralen 0,0% sfeer uit en geven de uitstraling van Nederland nog minder sfeer dan dat het al heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door Symphonic op 15-11-2010 20:21:18 ]
pi_88752255
pics
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
pi_88752378
Volledig met eens. Het is wonderbaarlijk hoe architecten totaal oog verliezen voor het uiterlijk van de rest van de wijk.
Ik woon in een mooi oud arbeidershuis uit de jaren 60 en de gemeente presteert het er gelige semi-moderne architectuur tegenover te plaatsen die totaal niet in lijn is met de rest van het dorp :r

Zelfde geldt eigenlijk voor heel Nederland. Vooral in historische binnensteden is het als een tumor.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 15 november 2010 @ 20:17:45 #4
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_88752468
Thorn _O_.
zwakken overleven moeilijk, sterken zitten in de wolken
  maandag 15 november 2010 @ 20:18:28 #5
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_88752514
quote:
14s.gif Op maandag 15 november 2010 20:17 schreef Skylark. het volgende:
Thorn _O_.
Nee, echt niet.
Tics van je petten.
pi_88752536
Daarom ben ik zo gek op de oudere wijken van Amsterdam.
Al die oude huizen die daar nog staan, prachtig. O+
pi_88752559
Klopt, soms worden er echt gruwelijke panden neergezet.

Soms daarentegen weten ze wel echt leuke dingen te verzinnen. Dan zijn het voornamelijk dingen waar publieke belangen spelen. Onze gemeente is zo onder druk gezet om iets te bouwen dat in het dorpsgezicht past.
pi_88752575
Moderne architectuur _O_
pi_88752691
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:16 schreef Ascendancy het volgende:
Volledig met eens. Het is wonderbaarlijk hoe architecten totaal oog verliezen voor het uiterlijk van de rest van de wijk.
Ik woon in een mooi oud arbeidershuis uit de jaren 60 en de gemeente presteert het er gelige semi-moderne architectuur tegenover te plaatsen die totaal niet in lijn is met de rest van het dorp :r

Zelfde geldt eigenlijk voor heel Nederland. Vooral in historische binnensteden is het als een tumor.
Helemaal mee eens. :Y
De 4 miljoen bezoekers die de Efteling jaarlijks trekt komen bijna allemaal speciaal voor de sfeer die er in het park hangt. Het leuke hieraan is is dat deze sfeer gemaakt word door de authentieke panden waar het park vol mee staat. Het bewijs dat mensen sfeervolle en ouderweste architectuur belangrijk vinden.
pi_88752697
OP aangepast. Klacht: willen we niet meer zien :N
Juin uit Eigen Tuin!
pi_88752742
Tja, geen geld willen betalen voor bouwkunst.. dan krijg je dit he.
pi_88752842
quote:
14s.gif Op maandag 15 november 2010 20:19 schreef brood_met_aarbeien het volgende:
Moderne architectuur _O_
Moderne architectuur is enkel mooi als het op een grootse manier zoals in Azerbeidzjan word aangepakt:
pi_88752861
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:21 schreef Symphonic het volgende:
Ik hoop dat je inziet dat je het nu alleen hebt weggehaald "omdat het niet meer mag", in dit geval was er namelijk niks mis mee.
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
pi_88752878
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:21 schreef Symphonic het volgende:
Denk er volgende keer even aan TS.
pi_88752934
in limburg genoeg mooie gebouwen!!
we can't stop here,
this is bat country
pi_88752986
quote:
2s.gif Op maandag 15 november 2010 20:24 schreef HSG-BOMBER het volgende:

[..]

Denk er volgende keer even aan TS.
De vorige keer kreeg ik commentaar op mijn OP omdat de klacht schijnbaar niet goed overkwam, vandaar dat ik de klacht deze keer wat duidelijker wilde neerzetten. Daarnaast kende ik deze regel gewoonweg niet.
pi_88753180
Praktisch > Uiterlijk.
life goes by...
pi_88753229
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:16 schreef Ascendancy het volgende:

Klopt.

In het zeldzame geval dat er wel sfeervolle moderne gebouwen worden geplaatst dan past het totaal niet bij de omgeving en ziet het er nog steeds belachelijk uit.
pi_88753252
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:30 schreef Wing het volgende:
Praktisch > Uiterlijk.
Het kan ook beide.
pi_88753359
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:30 schreef Wing het volgende:
Praktisch > Uiterlijk.
Praktisch < Uiterlijk
pi_88753372
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:31 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Het kan ook beide.
Er moet altijd een balans gevonden worden.

Minder poes pas is in de meeste gevallen vaak goedkoper. Allemaal zelfde uiterlijk. ^O^
life goes by...
  maandag 15 november 2010 @ 20:37:59 #22
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_88753530
Helemaal met TS eens ^O^ Fantasieloze identieke blokken, van Groningen-Noord tot Limburg-Zuid. Zelfde indeling. In- en intens lelijk. Dan komen er nog Gamma-schuttingen in de tuin, Blokker-accessoires, moderne inrichting en voila: je kunt er blind komen binnenlopen want overal is dezelfde indeling.

W-a-n-s-t-a-l-t-i-g.
pi_88753908
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:37 schreef Boca_Raton het volgende:
Helemaal met TS eens ^O^ Fantasieloze identieke blokken, van Groningen-Noord tot Limburg-Zuid. Zelfde indeling. In- en intens lelijk. Dan komen er nog Gamma-schuttingen in de tuin, Blokker-accessoires, moderne inrichting en voila: je kunt er blind komen binnenlopen want overal is dezelfde indeling.

W-a-n-s-t-a-l-t-i-g.
Jij maakt de bekleding van je bankstel zelf met een stofje van de markt?
Je kunt ook overdrijven.
Hoera! Weer een kuttopic!
pi_88754092
In de Nijmeegse binnenstad is het men gelukt om panden te bouwen die bijna identiek ogen aan de oude - ik vraag mij af waarom dat zo moeilijk is voor vele anderen steden die liever betonnen kolossen met grindtegels neerplempen?

In deze stijl dus:

Cool story, Hansel.
  maandag 15 november 2010 @ 20:49:04 #25
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_88754100
quote:
7s.gif Op maandag 15 november 2010 20:45 schreef Trannellius het volgende:

[..]

Jij maakt de bekleding van je bankstel zelf met een stofje van de markt?
Je kunt ook overdrijven.
Nou, nu je het zegt: inderdaad. Over mijn twee bankstellen hangen zware grand foulards,
prachtige meubelstof van donkergroen velours met goudkleurige lelies erin geschoren. En mijn inrichting en huis zijn zeker niet alledaags :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')