abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88741026
Mijn harige slagschepen hebben sinds een paar weken de irritante gewoonte mij 's ochtends ruim voor de wekker wakker te maken door als een bezetene aan de slaapkamerdeur te krabbelen.

De slaapkamerdeur is dicht en moet dat ook blijven, ze mogen niet op de slaapkamer komen.
Negeren gaat niet, daarvoor is het echt te hard.
Iets tegen de deur aangooien helpt maar 2 sec (los van mijn motoriek 's ochtends waarbij ik meerdere dingen moet gooien om de deur te raken), daarna gaan ze weer door.

Het enige dat echt lijkt te helpen is opstaan en eten geven maar ik was niet van plan dat iedere ochtend ruim voor mijn wekker te gaan doen, zie het al gebeuren dat ze dan nog vroeger komen!

Eetschema van de heren: 6.30 eten, 18.30 eten, 22.30 eten. Heel veel is daar niet aan te schuiven. 18.30 kom ik uit mijn werk en 22.30 is rond bedtijd, dat is soms wat later.

Ze hebben hier nooit heel veel problemen mee gehad, is echt iets van de laatste tijd dat ze komen zeuren. Heb er geen moeite mee dat ze in het weekend komen, dan is het even eten geven en terug naar bed maar dat is op werkdagen de moeite niet meer.

Heeft iemand tips/trucs/suggesties? Ze zijn niet onder de indruk van alufolie en ik ga niet vernikkelen achter de deur met een plantenspuit :+
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  maandag 15 november 2010 @ 15:59:57 #2
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_88741103
quote:
harige slagschepen
Je schaamlippen ? :D
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  maandag 15 november 2010 @ 16:04:13 #3
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_88741283
is ontstaan sinds de wintertijd?
pi_88741383
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 16:04 schreef SiGNe het volgende:
is ontstaan sinds de wintertijd?
He, goed punt! Zou zomaar eens kunnen!!
Hoe lang hebben die beesten nodig om daaraan te wennen?

Edit: is niet heel logisch trouwens.. ik werk nu op andere uren dan gewoon en ze hebben daardoor juist een lange periode later eten gekregen en toen krabbelden ze niet.
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
  maandag 15 november 2010 @ 16:06:57 #5
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_88741406
quote:
10s.gif Op maandag 15 november 2010 15:59 schreef genakt het volgende:

[..]

Je schaamlippen ? :D
:D

Maar kun je ze niet een overvolle bak geven 's avonds? Vreten ze alles op wat ze tegenkomen?

Je hebt trouwens ook automatische catfeeders. Die hebben geen moeite met om 4 uur opstaan.
Vampire Romance O+
pi_88741476
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 16:06 schreef MouseOver het volgende:
Maar kun je ze niet een overvolle bak geven 's avonds? Vreten ze alles op wat ze tegenkomen?

Je hebt trouwens ook automatische catfeeders. Die hebben geen moeite met om 4 uur opstaan.
Overvolle bak is geen optie, ik noem ze niet voor niets slagschepen ;)
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
pi_88741764
Ik las pas ergens de tip om dan gemalen kruidnagel voor de deur te strooien. :)
Er schijnt ook kruidnagelextract te zijn, misschien kun je dat ook wel zelf maken.
pi_88741848
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 16:15 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Ik las pas ergens de tip om dan gemalen kruidnagel voor de deur te strooien. :)
Er schijnt ook kruidnagelextract te zijn, misschien kun je dat ook wel zelf maken.
Heb je enig idee hoe erg dat afstoot? De slaapkamerdeur zit redelijk in de buurt van beide kattenbakken en daar wil ik ze toch graag wel op houden ;)
Zal me er eens in verdiepen, thnx!
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
  maandag 15 november 2010 @ 16:19:00 #9
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_88741933
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  maandag 15 november 2010 @ 16:19:27 #10
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_88741948
Oh! Ja! Dat deden die van ons ook!

Ik heb de stofzuiger voor de deur gezet en op het moment dat ze krabden, deed ik de stekker even in het stopcontact. Dan hoorde je O+ nageltjes op het laminaat O+ van wegsprintende katten.

Toen was het snel gedaan met de krabbelarij :D.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 15 november 2010 @ 16:20:23 #11
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_88741981
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 16:19 schreef XcUZ_Me het volgende:

Ik heb de stofzuiger voor de deur gezet en op het moment dat ze krabden, deed ik de stekker even in het stopcontact. Dan hoorde je O+ nageltjes op het laminaat O+ van wegsprintende katten.

_O-
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_88741994
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 16:16 schreef nectarientje het volgende:
Heb je enig idee hoe erg dat afstoot? De slaapkamerdeur zit redelijk in de buurt van beide kattenbakken en daar wil ik ze toch graag wel op houden ;)
Zal me er eens in verdiepen, thnx!
Geen idee, ik heb het zelf nooit gebruikt.
Maar het is ook zo weer opgezogen als het kattenbaktechnisch niet werkt.

XM! _O-
pi_88742232
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 16:19 schreef XcUZ_Me het volgende:

Oh dat is ook een goed plan! De stofzuiger hebben ze nog steeds een schurfthekel aan!
*zet stofzuiger klaar naast bed*
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
pi_88742286
quote:
Dat vind ik altijd een beetje eng.. stel nou dat hij het niet doet! Nu hebben de heren reserves genoeg om het even een dagje met wat minder eten te doen, maar ik heb er toch liever zelf de controle over.
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
  maandag 15 november 2010 @ 16:27:30 #15
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_88742289
Het slaapt ook zo lekker door met een stofzuiger loeiend naast je in de slaapkamer!
pi_88742358
nee, maar even aanzetten is voldoende en ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat er sprake is van lerend vermogen en dat het dus even doorbijten is, maar daarna lekker slapen!
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
  maandag 15 november 2010 @ 16:34:22 #17
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_88742573
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 16:25 schreef nectarientje het volgende:

[..]

Oh dat is ook een goed plan! De stofzuiger hebben ze nog steeds een schurfthekel aan!
*zet stofzuiger klaar naast bed*
Ik heb m dus wel buiten de slaapkamer gezet, maar het snoer ff onder de deur door geloodst ;).
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_88742620
quote:
10s.gif Op maandag 15 november 2010 16:34 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb m dus wel buiten de slaapkamer gezet, maar het snoer ff onder de deur door geloodst ;).
oh, dat is ook wel een stukje slimmer ja :D
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
pi_88742820
Zolang jij de katten blijft voeren als ze aan de deur krabben zullen ze blijven krabben. Je beloont immers hun slechte gedrag.

Zou de beschrijving slagschepen ook te maken hebben met de hoeveelheid eten die ze krijgen?

Een paar keer "boos" achter ze aanjagen wil ook wel eens helpen. Die van mij was na een week het krabben wel ontwend. >:)
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_88742969
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 16:41 schreef Deetch het volgende:
Zolang jij de katten blijft voeren als ze aan de deur krabben zullen ze blijven krabben. Je beloont immers hun slechte gedrag.

Zou de beschrijving slagschepen ook te maken hebben met de hoeveelheid eten die ze krijgen?

Een paar keer "boos" achter ze aanjagen wil ook wel eens helpen. Die van mij was na een week het krabben wel ontwend. >:)
True.
De hoeveelheid eten is drastisch aangepast een jaar terug dus ze zijn al heel wat minder fors dan voorheen :)
Boos najagen heb ik ook een tijdje gedaan, maar dan moet ik m'n bed uit, ben ik klaarwakker en heeft het niet veel zin meer om nog te willen slapen. Ik ga komende week de stofzuigermethode van XM eens proberen.
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
  maandag 15 november 2010 @ 16:49:47 #21
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_88743155
quote:
Op maandag 15 november 2010 16:35 schreef nectarientje het volgende:

[..]

oh, dat is ook wel een stukje slimmer ja :D
Ja, tenzij jij graag het lieflijke geluid van een stofzuiger naast je oren hebt natuurlijk! :Y)
pi_88743719
Snoer van de stofzuiger in een stekkerdoos met schakelaar doen.

Stofzuiger op 'aan', stofzuiger voor de deur, snoer onder de deur door, stekker stofzuiger in de stekkerdoos met schakelaar doen, stekkerdoos onder handbereik leggen ;)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  maandag 15 november 2010 @ 17:05:54 #23
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_88743737
Of je leest het topic ff :').
pi_88743812
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 17:05 schreef XcUZ_Me het volgende:
Of je leest het topic ff :').
Ik vind het wel handig, zo'n handleiding voor dummy's ;)
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
pi_88744366
Stel je voor dat je je katten gaat leren hoe ze vanaf de andere kant van de deur gaat leren hoe ze de stofzuiger naast je bed aan moeten zetten om je het bed uit te krijgen :+
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')