Je kunt het niet vergelijken, zegt ie. En wat doe je?quote:
Jack is allang een lelijke zombie geworden dus NEEquote:Op dinsdag 23 november 2010 21:12 schreef Pek het volgende:
En Jack Bauer pwnd Rick Grimes met een hand op z'n rug en een vinger in zijn neus, uiteraard
Dat was ook mijn reactie.quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:43 schreef k_i_m het volgende:
Neeeee, maar 6 afleveringen?. Ik vond de eerste trouwens erg spannend, voor het genre
.
Ik moet toegeven dat ik dezelfde gedachte hadquote:Op maandag 22 november 2010 15:40 schreef Gamer_V het volgende:
Ik zou dit topic echt niet moeten lezen voordat ik de aflevering gezien heb
[..]
Aan het begin van de zombie-apocalypse begrijp ik dat wel, maar hoe hebben ze dan in godsnaam de eerste maand of twee overleefd? Dat zou een klacht mogen zijn over de serie...
Even (een beetje) bijstaan. De dialogen in de deze aflevering waren heel slecht en de drama was enorm geforceerd. Ik heb geleerd om dat te accepteren van zombiefilms, maar eigenlijk was het bijzonder matigquote:Op dinsdag 23 november 2010 09:57 schreef Merkie het volgende:
[..]
1. Slechte verhaalvertelling. Het verhaal springt van de hak op de tak en subplots worden er met de haren bijgesleept.
2. Slechte geforceerde dialogen
3. Totaal geen spanningsopbouw.
Want alleen militairen kunnen normaal nadenken? Er zitten nota-bene 2 politieagenten bij die allebei nooit missenquote:
Hoe je zombies bij dat kamp krijgt? Heel simpel. Je rijd een beetje door Atlanta, flink wat toeteren en lawaai maken totdat flink wat zombies je opgemerkt hebben. Daarna rijd je op een slakkengangetje naar het kamp waardoor al die zombies je bij kunnen houden. Als je eenmaal dichtbij genoeg bent trap je vol op het gas en rijd je weg en laat je de zombies daar rondlopen tot ze langs het kamp komen.quote:Op woensdag 24 november 2010 10:30 schreef Chevalric het volgende:
De latinos zaten dan ook midden in de stad. Ik vermoed dat de kampers dachten dat ze door het feit dat ze zo afgelegen zaten zich niet druk hoefden te maken over een hele meute zombies. Hooguit een of twee verdwaalde walkers.
De plotholes met de zombie attack moeten we even tot de volgende aflevering bewaren. Misschien dat Merle er achter zat, wat al een hoop zou verklaren (afgezien van het feit hoe hij met 1 arm en zonder wapens een hele meute zombies bij het kamp krijgt).
Kijk, dat bedoel ik dus. Met zo'n mentaliteit verdien je het om zombievoer te worden. Wat hij had kunnen doen is proberen die zombie een trap/beenduw te geven en langs ze heen te rennen. Ed zag er niet bepaald licht uit dus die moet wel een flinke duw kunnen geven. Goed, dan was er alsnog een flinke kans dat hij het niet haalde. Maar nog altijd een betere kans dan 100% zeker dood.quote:Op woensdag 24 november 2010 12:05 schreef Just_Shut_Up het volgende:
Even over dat gedoe met dat mensen gewoon stilstaan als ze oog in oog staan met een zombie.
Ted werd verrast toen hij zijn tent opendeed en wist dat hij nagenoeg fucked was aangezien er 3-4 walkers voor zijn tent stonden. Ik zie niet wat hij anders had kunnen doen.
Amy stond toch echt even oog in oog met die zombie voordat hij haar beet. En zij deed echt op geen enkel moment wat. Niet voor de eerste beet, niet voor de tweede beet, niet tijdens een beet. Ze deed helemaal niks, alsof ze het eigenlijk gewoon wilde. Volgens mij vond ze het stiekem gewoon geil om door zombies opgegeten te worden.quote:Amy werd geblindsided door een zombie vanachter de deur en gebeten, het sloeg inderdaad nergens op dat ze daar bleef staan om die zombie nog een hap uit haar nek te gunnen. Enige logische verklaring is shock.
De andere waren er gewoon om dood te gaan.
Ja je houdt het wat langer uit, maar hoe ver is zo'n winkelcentrum of een militaire basis in die omgeving wel niet? Als je dawn of the dead (1978) hebt gezien zie je dat alle zombies gwn naar het winkelcentrum komen, omdat ze gwn doen wat ze in hun verleden ook hebben gedaan. Een kamp opslaan zo vlak bij de stad is dan nog wel begrijpelijk..quote:Op woensdag 24 november 2010 11:05 schreef angel008 het volgende:
heel gesprek hierover gehad met wat mensen op irc maar het feit dat ze ook nog zodicht bij de stad zitten is gewoon niet slim ze zitten hooguit 5km van de stad af ik zou als groep allang vertrokken zijn verder weg van de beschaving (en dus zombies) iets wat ik zelf ook zou doen is opzoek gaan naar dichtbijzijnde militaire basis om daar ook de materialen op te halen (Wapens/eten/uitrusting) mocht je in de stad zijn zou ik opzoek gaan naar districentrum voor supermarkten en alle ingangen blokkeren en daar al het houdbare voedsel opzoeken/naar boven brengen en de trap dermate aanpassen dat je er niet zomaar opkomt zonder van boven af neer te laten
nog een kleine tip van mij
boek
heerlijk leesvoer
Er wonen 5,4 miljoen mensen in en rondom Atlanta. Die maak je niet zomaar allemaal af. Dan kun je beter een basis maken in een kleinere stad met hetzelfde idee. Maar dan nog, maak maar eens 30,000 zombies af. Dan heb je flink wat pijlen en kogels nodig.quote:Op woensdag 24 november 2010 16:07 schreef toetsenbordridder het volgende:
wajoo die spanjolen hadden echt een toffe basis!
als ik die tsjappies uit de bergen was zou ik me daar gewoon bij aansluiten en de stad plunderen.
ze hadden eerst toch een bus voor een gang gezet zodat er geen zombies bij konden?
dat moet je gewoon overal doen, alles blokkeren met auto's/meubels. en zombies in kleine aantallen (2/3) lokken en doodslaan/neerschieten met kruisboog.
zo heb je algauw controle over die hele klote stad
oja de afleveringecht tof! dacht dat het weer een saaie visaflevering werd maar de dreiging zat er de hele tijd in. ook wel tof dat een aantal sidekicks doodgingen, mijn god wat haat ik die blonde wijven (correctie, die kale ook).
je hebt de tijd denk?quote:Op woensdag 24 november 2010 16:17 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Er wonen 5,4 miljoen mensen in en rondom Atlanta. Die maak je niet zomaar allemaal af. Dan kun je beter een basis maken in een kleinere stad met hetzelfde idee. Maar dan nog, maak maar eens 30,000 zombies af. Dan heb je flink wat pijlen en kogels nodig.
Nee, ik zou niet in de schoenen van die Vatos willen staan. Die basis van hen is toch een behoorlijke death trap. Uiteindelijk zullen ze toch overspoeld door zombies worden denk ik. Hopen voor hun dat de jonge Vatos weg kunnen rijden in hun autos.
Laten we het ruim nemen en zeggen dat je 50 man hebt die kunnen vechten. (Wie weet hoeveel Vatos er aan het rondrijden waren) Dan moet je om in een jaar de stad leeg te krijgen elke dag 296 zombies neerschieten.quote:Op woensdag 24 november 2010 17:17 schreef toetsenbordridder het volgende:
[..]
je hebt de tijd denk?
5,4 miljoen zal idd hard werken worden maargoed het is wel haalbaar.
een kleinere stad zal nauwelijks voorraden hebben voor zoveel mensen.
ben echt benieuwd hoe het verdergaat:D
laatste keer dat ik zoiets had was bij lost.
Hahahahaha ja, zulke scenes zullen er voor het geheel wel bij moeten. Maar op dat moment zat ik even te twijfelen of ik niet the desperate housewives zat te kijken ofzo. xDquote:Op woensdag 24 november 2010 17:58 schreef Eenskijken het volgende:
Ik vond die visscene op het begin zo tergend he. Die meiden zaten helemaal emotioneel te worden terwijl ik daar zat met een hoofd van '' WTF''
ik zat te wachten op de 1e zombie die ze aan de haak sloegen, serieusquote:Op woensdag 24 november 2010 17:58 schreef Eenskijken het volgende:
Ik vond die visscene op het begin zo tergend he. Die meiden zaten helemaal emotioneel te worden terwijl ik daar zat met een hoofd van '' WTF''
ten 1e heb je de hele dag niks anders te doen dan met zombies dealen/overleven. als je per man 5 zombies per dag neerschiet/sloop dan kom je een heel eind hoor. steeds verder de stad afzetten/barricaderen. weglokken met geluid, paar neerschieten en weer een straat/huis afzetten.quote:Op woensdag 24 november 2010 17:58 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Laten we het ruim nemen en zeggen dat je 50 man hebt die kunnen vechten. (Wie weet hoeveel Vatos er aan het rondrijden waren) Dan moet je om in een jaar de stad leeg te krijgen elke dag 296 zombies neerschieten.
Maar hoe wil je dat doen zonder ontzettend veel zombies op je af te lokken? Vuurwapens maken zoveel lawaai dat er vanzelf een paar honderd, zo niet duizend, zombies voor je barricade staan. Dan komen ze er vanzelf wel doorheen, desnoods door over de lijken van de neergeschoten zombies te lopen.quote:Op woensdag 24 november 2010 18:02 schreef toetsenbordridder het volgende:
[..]
ik zat te wachten op de 1e zombie die ze aan de haak sloegen, serieus
[..]
ten 1e heb je de hele dag niks anders te doen dan met zombies dealen/overleven. als je per man 5 zombies per dag neerschiet/sloop dan kom je een heel eind hoor. steeds verder de stad afzetten/barricaderen. weglokken met geluid, paar neerschieten en weer een straat/huis afzetten.
tenzij er 1 of andere zombieolifant er doorheen ramt kan je je rijk best snel uitbreiden.
weglokken met geluid, licht weetikhetwat.quote:Op woensdag 24 november 2010 18:07 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Maar hoe wil je dat doen zonder ontzettend veel zombies op je af te lokken? Vuurwapens maken zoveel lawaai dat er vanzelf een paar honderd, zo niet duizend, zombies voor je barricade staan. Dan komen ze er vanzelf wel doorheen, desnoods door over de lijken van de neergeschoten zombies te lopen.
Nee, geef mij maar een stadje in een dunbevolkt gebied. De voorraden die aanwezig zijn zijn toch altijd in verhouding met de hoeveelheid mensen die er wonen. En anders pak je een fatsoenlijke vrachtwagen en laad je die een keer per maand vol bij een distributiecentrum met wat je nodig hebt en nog goed is.
Dan kan sneller... de meer lawaai je maakt de meer er komen. Dus neem een shovel met de bak op hoofdhoogte en gaan met die banaan. Ze komen van zelf op je af. Enige wat je moet doen is eventuele snellere zombies of die je met een run mist afschieten.quote:Op woensdag 24 november 2010 17:58 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Laten we het ruim nemen en zeggen dat je 50 man hebt die kunnen vechten. (Wie weet hoeveel Vatos er aan het rondrijden waren) Dan moet je om in een jaar de stad leeg te krijgen elke dag 296 zombies neerschieten
Mwah, gewoon mens loopt dat in een of twee uur. Dus een zombie moet daar in ieder geval in 5 uur wel kunnen zijn. En met zo'n shovel rijd je jezelf klem in de zombieresten ben ik bang. Ik zou dan in ieder geval iets bepantserd willen hebben zodat ik veilig ben mocht ik mij wel klem rijden. Ik zou ze dan eerder ergens heenlokken en ze opsluiten en vervolgens die hele plek in de fik zetten.quote:Op woensdag 24 november 2010 21:05 schreef wdn het volgende:
[..]
Dan kan sneller... de meer lawaai je maakt de meer er komen. Dus neem een shovel met de bak op hoofdhoogte en gaan met die banaan. Ze komen van zelf op je af. Enige wat je moet doen is eventuele snellere zombies of die je met een run mist afschieten.
Die zombies die het kamp binnen vielen kunnen ook gelokt zijn vanwege het lawaai van het alarm met die rode sportauto he. Ik neem aan dat zombies standaard die richting op blijven gaan tot er ander geluid is en dat ze wel even nodig hebben om die 5 a 10 km die ze van de stad af zitten moeten afleggen.
Iedereen die zijn gebied te ver uitrekt verliest alles wat hij heeft. Dat is waar voor een groot rijk met miljoenen inwoners en dat is ook waar voor een gemeenschap met tientallen survivors. Compact en veilig is veel beter.quote:Op woensdag 24 november 2010 20:51 schreef toetsenbordridder het volgende:
[..]
weglokken met geluid, licht weetikhetwat.
telkens een paar dingen blokkeren en dan weer kijken hoe je verder kan uitbreiden.
stilstand is achteruitgang om het maar afgezaagd (hihi) te zeggen.
komen niet op dood vlees af. alleen levende beesten/mensen kunnen ze van voeden.quote:Op woensdag 24 november 2010 21:13 schreef Frag_adder het volgende:
Wat ik mij dus afvroeg, zombies komen op geluid af. Maar het gaat hun hoe dan ook om het eten. Dat ziekenhuis zou vol met lijken van zombies hebben moeten liggen of ze zouden er constant omheen hebben moeten staanMaar er waren niet eens sporen ervan
Ik denk te veel na...
toch zou 1 stad niet te ver uitgerekt zijn naar mijn mening, als je het maar langzaam en geleidelijk doet.quote:Op woensdag 24 november 2010 21:32 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Iedereen die zijn gebied te ver uitrekt verliest alles wat hij heeft. Dat is waar voor een groot rijk met miljoenen inwoners en dat is ook waar voor een gemeenschap met tientallen survivors. Compact en veilig is veel beter.
Inderdaad, om de grens van een stad in de gaten te houden heb je heel wat mensen nodig. Je wil binnen je grens volledig veilig zijn om je werk fatsoenlijk te kunnen doen. Als je een hele stad in de gaten moet houden kunnen er zo ergens wat zombies tussendoor glippen. Of je moet echt een paar meter hoge stenen muur bouwen. Wat zonde van je energie zou zijn.quote:Op donderdag 25 november 2010 01:13 schreef Elegy het volgende:
Kan je beter met een dorpje beginnen denk ik.
De betere series durven main characters af te maken.quote:Op donderdag 25 november 2010 01:35 schreef Deceit het volgende:
vind het nog steeds raar dat Amy nu dood is.. Aangezien ze op de officiele website als een main character wordt omschreven!
Tenzij ze in het rood gekleed zijn dan mogen het ook de bij-figuren zijnquote:Op donderdag 25 november 2010 08:42 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
De betere series durven main characters af te maken.
Beter trek je Europa in naar oude kastelen en forten, die zijn nog makkelijker te verdedigen en vaak heb je er ook ruimte om op kleine schaal landbouw te bedrijvenquote:Op donderdag 25 november 2010 02:33 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Inderdaad, om de grens van een stad in de gaten te houden heb je heel wat mensen nodig. Je wil binnen je grens volledig veilig zijn om je werk fatsoenlijk te kunnen doen. Als je een hele stad in de gaten moet houden kunnen er zo ergens wat zombies tussendoor glippen. Of je moet echt een paar meter hoge stenen muur bouwen. Wat zonde van je energie zou zijn.
Het maakt niet uit hoe langzaam of snel je je gebied uitbreid, het gaat erom hoe lang je grens is.
In de comic komen er voortdurend mensen bij en gaan er mensen dood/weg/worden zombies.quote:Op donderdag 25 november 2010 08:42 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
De betere series durven main characters af te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |