dat moet een moeitlijke voor je geweest zijn. De polonaise lopen omdat de banken worden aangepakt, of weer eens met leentokkies smijten. Maar in je onnavolgbare creatieve azijnbrein weet je zelfs De Jager de zwarte piet te gevenquote:Op woensdag 17 november 2010 14:52 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De jager wil de consumenten leentokkies helpen, want die doen nu huilie huilie.... boehoe.... die banken vragen een te hoge marge
Nou..... meneer de Jager... u bent toch een f#cking minister? Moeten we je nou werkelijk uitleggen waarom onze marges zo hoog zijn![]()
Mijn god wat een volslagen kansloos figuur ben je dan
Gewoon onteigenen in verband met het maatschappelijke belang. Ik zie daar geen problemen in.quote:Op woensdag 17 november 2010 18:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
gaan we weer Henk? Moet je voor de gein maar eens aan het Eindhovens Dagblad vragen uit te zoeken wie de grond bezit in de omgeving Eindhoven. Ik zal je een tip geven: dat zijn niet de gemeentes EIndhoven, Geldrop, Veldhoven, Son, Waalre, Nuenen of Best.Die kunnen veel willen, maar moeten eerst even bij de Van Kasteren's etc lang.
Uit het brein van meneer de Jager heb ik tot dusver alleen nog maar domme ideeën zien voortkomen. Te goedkoop geld en een overheid die bereid is tot bail-outs hebben tot instabiliteit van de economie geleid.quote:Op woensdag 17 november 2010 18:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
dat moet een moeitlijke voor je geweest zijn. De polonaise lopen omdat de banken worden aangepakt, of weer eens met leentokkies smijten. Maar in je onnavolgbare creatieve azijnbrein weet je zelfs De Jager de zwarte piet te geven
Hulde, die zag ik nog niet aankomen, nog een front erbij
quote:Op woensdag 17 november 2010 19:05 schreef fedsingularity het volgende:
Ze proberen hier een paar nieuwbouwappartementen aan de man te brengen die al een tijdje te koop staan. >2 jaar.
[ afbeelding ]
Wegens groot succes extra open dagen
Opperdepopquote:Op woensdag 17 november 2010 19:22 schreef tjoptjop het volgende:
![]()
Zou een makelaar eens moeten proberen. "Wegens groot succes open dag afgelast"
Geef toe, je weet dan wel weer even de aandacht te trekken.quote:
Nah Heino, je moet 'het maatschappelijke belang' en het belagn van Xeno om voor een fooi een woning te krijgen niet verwarrren. Die speculanten willen best bouwen voor een goede prijs, en daardoor kun je ze dus niet onteigenen. En een rechter (ide volgens jou ongetwijfled ook in Het Grote Complot zit) ziet dat ook zo.quote:Op woensdag 17 november 2010 18:45 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Gewoon onteigenen in verband met het maatschappelijke belang. Ik zie daar geen problemen in.
ik ben dol op Don Quichotte. Zo romantisch, en zo aandoenlijk <3quote:Op woensdag 17 november 2010 18:52 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Uit het brein van meneer de Jager heb ik tot dusver alleen nog maar domme ideeën zien voortkomen. Te goedkoop geld en een overheid die bereid is tot bail-outs hebben tot instabiliteit van de economie geleid.
Geef de banken eens ongelijk in de hogere marges, het zijn opportunisten pur sang. Zolang er poffertjes zijn die hun poederverslaving niet in de hand hebben blijft de bank wel strooien. Bankiers zijn dol op poffertjes
Ook de Nederlandse Vastgoed Maffia gaat niets..... maar dan ook NIETS te ver om de waarde van woningen hun inkomen op niveau te houdenquote:Nieuwe perspectieven voor krimpregio's
Regios met bevolkingskrimp hebben vaak te kampen met een vastgelopen woningmarkt, woningen staan langer te koop en de verkoopprijzen dalen. Een nieuw perspectief voor krimpregios is nodig om tot oplossingen te komen.
Bereidheid tot samenwerking is de basis van elk nieuw perspectief. Dit begint bij de bewustwording van alle partijen dat het niet meer gaat om de eigen groei, maar om het maken van keuzes in het belang van de regio.
Samenwerking is nodig tussen de particuliere en publieke sector: tussen makelaars, projectontwikkelaars, banken, corporaties, rijk, provincies en gemeenten. Het nieuwe perspectief is het maximaal benutten van de mogelijkheden binnen elk van de partijen.
In de krimpregio's moet de woningmarkt in zn geheel bezien worden, dus zowel de koop- als de huursector. De totale woningvoorraad moet aansluiten bij de (toekomstige) bevolkingsomvang- en samenstelling. Daarvoor is enerzijds een kwaliteitslag en anderzijds een sloopopgave nodig.
De kwaliteitsslag moet zowel in de bestaande voorraad als in nieuwbouw plaatsvinden. Woningen dienen minimaal te voldoen aan de huidige kwaliteitseisen en gelet op de vergrijzing is het geen overbodige luxe om (een deel van) de woningvoorraad geschikt te maken voor senioren. Vrijkomende woningen die niet courant zijn of gemaakt kunnen worden moeten, zeker in krimpgebieden, uit de markt worden genomen.
Hoe realiseren we de sloopopgave?
De voor de hand liggende oplossing is om het minst waardevolle deel van de voorraad te slopen. De marktwaarde van het particulier bezit ligt soms lager dan de(boek)waarde van het corporatiebezit.
Op dat moment zou niet het corporatiebezit, maar het particulier bezit gesloopt moeten worden. In de praktijk is het echter vrijwel altijd corporatiebezit dat gesloopt wordt. Het slechtste particuliere bezit wordt onverkoopbaar en verpaupert terwijl betere corporatiewoningen gesloopt worden. Particulieren kunnen hun woning niet zomaar slopen. Daar zit hun spaargeld in en er rust meestal ook nog een hypotheek op.
Daarom pleit de NVM voor een creatieve oplossing waarbij een uitruil plaatsvindt van particulier en corporatiebezit. Nu is dit eenvoudiger gezegd dan gedaan. Om maar eens een klein probleempunt te noemen: als particuliere eigenaren met een restschuld blijven zitten gaat het niet lukken. Een sloopfonds met als doel waardebehoud van het vastgoed in de krimpregios zou dan uitkomst kunnen bieden. Hiermee ontstaat meteen de volgende uitdaging, wie gaat het sloopfonds vullen? Hierbij spelen de belanghebbende partijen een rol. Een aantal perspectieven voor deze partijen zijn:
1.
Overheid/particulieren - de overdrachtsbelastingen van lokale transacties;
2.
Overheid/corporaties - de vennootschapsbelasting van lokale corporaties;
3.
Corporaties in plaats van de verplichte afdracht voor de prachtwijken;
4.
Particulieren - in de vorm van een premie bij de aankoop van een woning in een krimpregio (vergelijkbaar met de NHG);
5.
Ontwikkelaars een verwijderingsbijdrage voor nieuwbouwwoningen;
6.
Makelaars in de vorm van een verplichte afdracht op de ontvangen courtage;
7.
Banken in de vorm van een verplichte afdracht op de ontvangen rente-inkomsten.
De NVM nodigt alle partijen van harte uit om gezamenlijk tot nieuwe perspectieven te komen.
Welke bijdrage mag u van de lokale NVM-makelaar verwachten?
In veel krimpregios wordt de woningvoorraad lukraak aangepast zonder de behoefte van de bewoners in kaart te brengen. NVM-makelaars hebben een goed beeld van de wensen van de woningzoekenden in hun regio. Door het dagelijkse contact met bewoners kan een makelaar als geen ander adviseren bij het in evenwicht brengen van vraag en aanbod in de regio. Maak dus gebruik van deze waardevolle kennis van de NVM-makelaars!
Dit statement is vandaag tijdens het symposium Fan mear nei better over de bevolkingsontwikkeling in Friesland afgeven door Albrecht Kok, voorzitter van de NVM afdeling Friesland.
Gratia van Hooijdonk is beleidsadviseur VROM-zaken/Wonen bij de NVM
Bron: NVM
Ik vind dat de overheid grote hoeveelheden olie moet gaan af-fakkelen. Dat levert geld op want door de gestegen benzineprijzen stijgen dan ook de accijnsen. Bovendien is het goed voor mijn aandelen Shell, waardoor ik daarover weer meer vermogensbelasting betaal.quote:Op woensdag 17 november 2010 21:49 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ook de Nederlandse Vastgoed Maffia gaat niets..... maar dan ook NIETS te ver om de waarde van woningen hun inkomen op niveau te houden
Echt.... gaat de overheid ook de waarde van andere consumptiegoederen en diensten op pijl houden? NEE natuurlijk niet. Is arbeid te duur.... dan importeren we goedkopere arbeid, zijn Nederlandse producten van eigen bodem te duur? Dan laten we ze in het buitenland maken om ze vervolgens te importeren. Het gevolg hiervan is dat al decennia lang de Nederlandse economie wordt uitgehold. Maar zoiets mag natuurlijk niet geschieden voor de huizenmarkt..... want dan stort de laatste strohalm van de economie in. En dat is niet in het belang van grootschuldbezitters, vastgoedmaffiosi en de banken. Misschien zit er iets heel erg vaut in onze economie?
wat zeg je nou?quote:Op woensdag 17 november 2010 22:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind dat de overheid grote hoeveelheden olie moet gaan af-fakkelen. Dat levert geld op want door de gestegen benzineprijzen stijgen dan ook de accijnsen. Bovendien is het goed voor mijn aandelen Shell, waardoor ik daarover weer meer vermogensbelasting betaal.
De beste oplossing voor krimpregio's is om daar werkgelegenheid te realiseren. En dat kan heel gemakkelijk door bedrijven die zich daar vestigen belastingvoordelen te bieden. Dat schept reele waarde (ipv het afbreken van vastgoed) en spaart reeel geld (uitkeringen)
Nee een belastingkorting is iets anders dan een subsidie.....quote:Op woensdag 17 november 2010 22:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
wat zeg je nou?
Zeg maar een soort HRA voor bedrijven.
Ik pleit voor super HRA dan, want dat trekt vermogende mensen aan, schept reele waarde en spaart reel geld
Het verschil is minimaal he, eigenlijk hetzelfdequote:Op woensdag 17 november 2010 22:40 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Nee een belastingkorting is iets anders dan een subsidie.....
Subsidie maakt oneigenlijke waarde.quote:Op woensdag 17 november 2010 22:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
wat zeg je nou?
Ik pleit voor super HRA dan, want dat trekt vermogende mensen aan, schept reele waarde en spaart reel geld
OH. Dus als ik elk jaar 1000 euro uitgeef aan de bioscoop, en in ruil daarvoor 200,- korting krijg, is dat voor jou gelijk aan iemand die geen geld heeft voor een bioscoopkaartje, en dus dan maar voor 200,- aan kaartjes gratis krijgt???quote:Op woensdag 17 november 2010 23:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het verschil is minimaal he, eigenlijk hetzelfde
Kijk... de HRA is al reeds een soort van supersubsidie... voor de banken wel te verstaan. Als we deze nu per direct afschaffen dan trekken er massaal mensen naar de goedkope huisjes in de krimpgebieden. Probleem opgelost. Of heeft jouw favoriete bank daar problemen mee?quote:Op woensdag 17 november 2010 22:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
wat zeg je nou?
Ook dat is onjuist, niemand moet iets voor niets krijgen, geen subsidie en geen korting, dat werkt marktverstorendquote:Op woensdag 17 november 2010 23:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
OH. Dus als ik elk jaar 1000 euro uitgeef aan de bioscoop, en in ruil daarvoor 200,- korting krijg, is dat voor jou gelijk aan iemand die geen geld heeft voor een bioscoopkaartje, en dus dan maar voor 200,- aan kaartjes gratis krijgt???
Vreemde gedachtegang. Zeer vreemde gedachtegang zelfs. Leg eens uit.....
Onjuiste vergelijking. Als jij 1000 euro uitgeeft aan het theater voor de HUUR van een stoeltje krijg je een belastingskorting. Als ik echter een huis huur krijg ik deze korting niet. Feitelijk krijg je dus een subsidie want zo heet dat als je korting krijgt op de huurquote:Op woensdag 17 november 2010 23:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
OH. Dus als ik elk jaar 1000 euro uitgeef aan de bioscoop, en in ruil daarvoor 200,- korting krijg, is dat voor jou gelijk aan iemand die geen geld heeft voor een bioscoopkaartje, en dus dan maar voor 200,- aan kaartjes gratis krijgt???
Vreemde gedachtegang. Zeer vreemde gedachtegang zelfs. Leg eens uit.....
ah, huur jij vrije sector? Want anders ben je indirect gesubsidieerd bij het levenquote:Op woensdag 17 november 2010 23:21 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Onjuiste vergelijking. Als jij 1000 euro uitgeeft aan het theater voor de HUUR van een stoeltje krijg je een belastingskorting. Als ik echter een huis huur krijg ik deze korting niet. Feitelijk krijg je dus een subsidie want zo heet dat als je korting krijgt op de huur
mijn favoriete bank is HDFC bank, die zal het een zorg zijn :-)quote:Op woensdag 17 november 2010 23:16 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Kijk... de HRA is al reeds een soort van supersubsidie... voor de banken wel te verstaan. Als we deze nu per direct afschaffen dan trekken er massaal mensen naar de goedkope huisjes in de krimpgebieden. Probleem opgelost. Of heeft jouw favoriete bank daar problemen mee?
Mensen doen het niet omdat ze eisen stellen. In India verhuizen mensen doodvrolijk 3000 km voor een betere kans. In NL wordt al gezeurd om 20 km. Eigenlijk wordt overal om gezeurdquote:Op woensdag 17 november 2010 23:27 schreef tjoptjop het volgende:
Krimpgebieden kunnen vanzelf weer interessant worden omdat de prijzen dusdanig laag worden dat mensen snel de stap zullen zetten. Nadeel is vaak dat het niet voor niets een krimpregio is, en er dus weinig werkgelegenheid is.
Typische catch-22. Bedrijven gaan zich er niet vestigen omdat er te weinig personeel is, en mensen gaan er niet wonen omdat er te weinig werkgelegenheid is
Dat is natuurlijk een HOAX, WBV's worden niet gesubsidieerd. Hoogstens kunnen ze wat goedkoper geld lenen. Dat is geen subsidie.... dat is een korting. Is zelfs gunstig voor de overheid want het bespaart ze een hoop huursubsidiequote:Op woensdag 17 november 2010 23:22 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ah, huur jij vrije sector? Want anders ben je indirect gesubsidieerd bij het leven
Waarom willen kopers altijd belastingcentjes terug hebbenquote:en als we het daar toch over hebben, mag ik dan aub alle belatingcentjes terug? Want ik heb veel meer betaald dan ik ooit zal krijgen, en vwb huizen heb ik meer overdrachtsbelasting betaald dan ik HRA zal krijgen.
Ik beweer niet dat een koper niets bijdraagt, het is echter wel minder als een huurder met een vergelijkbaar inkomen. Feitelijk zou de overheid huren moeten bevorderen, want dat geeft veel meer inkomsten voor de schatkist.quote:Als we dan toch opportunistisch gaan zitten zijn.
Of past het feit dat een huizenbezitter netto bijdaagt niet in je wereldbeeldje?
Dronten heeft net vorige week het heugelijke feit gevierd dat ze de 40.000ste inwoner mocht verwelkomenquote:Op woensdag 17 november 2010 23:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Als al die mensen naar die krimpgebieden inclusieve Dronten trekken, moet je zoveel extra psychiaters aantrekken, die zijn er zels niet.
Ik ben redelijk uniek in mijn 'negativiteit' gelukkig lukt het mij steeds beter om meer mensen gelijkgestemd te krijgen. Ik beschouw dat als een positieve ontwikkeling. Tenslotte zijn de banken en de vastgoedmaffia de bron van een groot kwaad.quote:En als al die mensen vervolgens geinfecteerd worden met het aldaar heersende negatieve klaag-zeur-zeik-anderen-zijn-de-schuld virus, wordt het nooit meer wat met NL :-) Bad idea
Nu nog eens. Maar dan over de HRA.quote:Op woensdag 17 november 2010 23:31 schreef xenobinol het volgende:
Dat is geen subsidie.... dat is een korting.[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |