abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 november 2010 @ 18:27:21 #1
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_88706883

Welkom bij het meeste geliefde voetbalmanagerspel!
Football Manager 2010 is hét spel als het gaat om realistisch managen.
Heb je nieuwe talenten ontdekt of goede staff aangetrokken? Loopt het elftal nog niet helemaal zoals het moet? Heb je geen idee welke tactiek werkt? Welke speler moet ik kopen? Met dit soort vragen kun je hier terecht, maar natuurlijk kun je ook je vorderingen posten!

ManagersUnited
FMinside
Fuck The Ref
FMforum
Sortitoutsi

FM 2010 Patch 1

PC
OS - Windows XP | Vista | Windows7
Processor - XP - 1.4GHz of sneller | Vista/W7 - 2.0GHz of sneller
Memory - XP - 512MB RAM | Vista/W7 - 1GB RAM
Video Card - 128MB minimum. Nvidia FX 5900 Ultra of hoger | ATI Radeon 9800 of hoger | Intel 82915G/82910GL of hoger.
Oudere videkaarten kunnen alleen 2D aan en worden niet ondersteund. Laptop versies van deze chipsets kunnen werken, maar worden niet ondersteund.

Mac
Intel Processor | OS X 10.5 | NVidia Geforce 7300 GT | ATI X1600 Radeon

Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost. Vergeet ook de link naar het vorige topic niet. Wijzigingen/toevoegingen op deze OP zijn welkom! Stuur deze dan naar het mailadres/PM van het profiel van donroyco.

© donroyco
Tranquillo
  zondag 14 november 2010 @ 18:30:06 #2
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_88706968
Ik heb de finale van de EL gehaald met Ajax. Inter thuis op 0-0 gehouden, in de uitwedstrijd redelijk aanvallend gespeeld tot Vertonghen in de 60ste minuut binnen kopte uit een corner. Gelijk voor de goal gaan liggen en gewonnen met 0-1. Nu in de finale tegen Arsenal die in eigen huis Valencia met 5-1 hebben verslagen.. Denk dat ik met 5 verdedigers ga spelen en op de counter loer.

Edit: en die tactiek werkte, 2-0 gewonnen :D

[ Bericht 16% gewijzigd door icebliss op 14-11-2010 18:42:19 ]
Tranquillo
pi_88707102
Al mijn spelers die gewild zijn niet meer gemotiveerd :'( Helemaal erg als er een trainer komt kijken tijdens een wedstrijd..
Of niet?
pi_88707400
Dat doelstellingen bijstellen gedurende het seizoen is wel echt geweldig trouwens, als je meedoen om de titel hebt en je in de winterstop al zes punten voor staat. _O_
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 14 november 2010 @ 18:47:18 #5
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_88707469
Is er een mogelijkheid om contractbesprekingen af te breken zonder dat de speler pissig wordt? Ik wilde een jeugdspeler van Ajax halen wiens contract bijna afloopt, maar zag pas toen ik de besprekingen opende dat ik dan een miljoen moest betalen ter compensatie, wat ik niet kan als eerste divisie club. Nu is de speler transfervrij en wil hij niet praten omdat ik twee maanden eerder de besprekingen afkapte. :'(
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_88707518
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 18:47 schreef ethiraseth het volgende:
Is er een mogelijkheid om contractbesprekingen af te breken zonder dat de speler pissig wordt? Ik wilde een jeugdspeler van Ajax halen wiens contract bijna afloopt, maar zag pas toen ik de besprekingen opende dat ik dan een miljoen moest betalen ter compensatie, wat ik niet kan als eerste divisie club. Nu is de speler transfervrij en wil hij niet praten omdat ik twee maanden eerder de besprekingen afkapte. :'(
Gewoon af en toe even proberen, en eventueel hem een stage aanbieden en in de media over hem praten.
  zondag 14 november 2010 @ 18:51:21 #7
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_88707611
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 18:35 schreef Self-Catering het volgende:
Al mijn spelers die gewild zijn niet meer gemotiveerd :'( Helemaal erg als er een trainer komt kijken tijdens een wedstrijd..
Bij mijn Ajax willen de meeste vedettes al na één seizoen weg ;(

Wel kampioen geworden, nu Europees in de kwartfinale tegen Olympique Marseille, waar ik ook Real Madrid, Barcelona of Internazionale had kunnen loten :)
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_88707790
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 18:47 schreef ethiraseth het volgende:
wat ik zelf meestal doe is als ik het niet eens kan worden om dan doormiddel van de knop back/vorige de onderhandelingen te verlaten.. en dan gewoon op doorgaan.. dan zijn de onderhandelingen gestopt maar niet afgebroken.
pi_88707972
Nou kampioen geworden met Sparta, nu naar de eredivisie!

Speel over het algemeen met dit team:

-----------------Seliga
Boakye-Touzani-Knol-Van der Leeuw
--------Rutjes---------Strootman
John-------------------------Duarte
----------Curiel----Voskamp

Vrij aanvallend dus, FM zegt 4-2-4. Hoop dat dat in de Eredivisie ook werkt.

Er zijn wel wat belangrijke spelers vertrokken

Boakye
Knol
Kras

Voor allemaal helaas niets ontvangen omdat ze transfervrij waren.

Slijngard
Godee

Voor allebei een aardig bedrag gekregen, dus nu opzoek naar versterkingen! Nummer 1 is binnen, Breuer van Heerenveen aangekocht. Iemand nog goede spelers voor de eredivisie? Liefst transfervrij, niet zo duur.
pi_88708071
Zo de staf van Stuttgart is bijna allemaal ontslagen, paar nieuwe zijn er al binnen :). Nu aan de gang met spelers, sowieso een echt spits er bij :)
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_88708435
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 18:45 schreef heiden6 het volgende:
Dat doelstellingen bijstellen gedurende het seizoen is wel echt geweldig trouwens, als je meedoen om de titel hebt en je in de winterstop al zes punten voor staat. _O_
waar kan je dat doen?
pi_88708957
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 19:18 schreef Zocalo het volgende:

[..]

waar kan je dat doen?
Ik kreeg bericht van het bestuur.
:)
  zondag 14 november 2010 @ 19:36:48 #13
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_88709033
ff suarez en dzeko voor 7 en 10 miljoentjes opgepikt. Na anderhalf seizoennetje kan je iedereen mooi goedkoop halen :)
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  zondag 14 november 2010 @ 19:48:48 #14
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_88709542
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 19:36 schreef gniffie het volgende:
ff suarez en dzeko voor 7 en 10 miljoentjes opgepikt. Na anderhalf seizoennetje kan je iedereen mooi goedkoop halen :)
Ja, dat lijkt dus een van de vele bugs in het spel te zijn. Na 1 seizoen zijn gigantisch veel spelers voor veel te weinig geld te halen. Soms kan je spelers als Messi of Ronaldo voor 15 miljoen kopen. :P

Net ook weer stomme bugs gehad. Moest een speler die ik wilde halen 2x een contract laten tekenen voor het doorging, kreeg 2x het bericht dat het contract geaccepteerd was en de transfer doorging. En ik ging net weg bij mijn club omdat mijn contract was afgelopen volgens FM, terwijl ik het een maand eerder met twee jaar had verlengd. :')
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_88709706
Haha toffe topic titel :Y

Mijn zoektocht naar een nieuwe club verloopt vooralsnog moeizaam. Er zijn vooral veel kleine Zweedse clubs zonder manager, maar dan heb ik het over de Swedish Second Division South Svealand, om maar iets te noemen. Oftewel, het vierde niveau van Zweden...
Ik gok dat ik wel terecht kan bij een club van een hoger niveau, dus ik wacht nog even iets langer :)
pi_88710152
quote:
Op zondag 14 november 2010 19:48 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ja, dat lijkt dus een van de vele bugs in het spel te zijn. Na 1 seizoen zijn gigantisch veel spelers voor veel te weinig geld te halen. Soms kan je spelers als Messi of Ronaldo voor 15 miljoen kopen. :P

Net ook weer stomme bugs gehad. Moest een speler die ik wilde halen 2x een contract laten tekenen voor het doorging, kreeg 2x het bericht dat het contract geaccepteerd was en de transfer doorging. En ik ging net weg bij mijn club omdat mijn contract was afgelopen volgens FM, terwijl ik het een maand eerder met twee jaar had verlengd. :')
Ook lekker smerige bug dan?! Zal toch allang bekend moeten zijn :)
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
  zondag 14 november 2010 @ 20:15:24 #17
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_88710972
Wat een heldenseizoen was mijn eerste seizoen met FC Den Bosch _O_

Twee wedstrijden voor het einde haalde ik Volendam in en ben zodoende direct gepromoveerd, maar, nog veel geweldiger - we hebben de beker gewonnen :D Moest tegen de volgende teams:

Helmond Sport
Cambuur
De Graafschap
Fortuna Sittard
Heerenveen
NEC (finale)

Niet de allermoeilijkste loting dus, en dat geluk heeft ons als promoverende Jupiler leage-club meteen Europees voetbal opgeleverd :D

Ook vanwege het prijzengeld zijn we dus met een transferbudget van ca. 4 miljoen (+verkopen) en een wage budget van 75k (tegenover de oude 35k) in het nieuwe seizoen begonnen. Dat geld heb ik, vanwege het Europees voetbal dat we gaan spelen, goed kunnen besteden - ineens wil men wel naar Den Bosch komen!

Garra Dembéle is een echte held, wat een killer. Ben ook erg tevreden met de gratis komst van Silberbauer en Buijs, en Sudic zou iedereen eens even moeten opzoeken want dat is volgens mij een groot talent. Niet zo groot als Kara (die naar Feyenoord is vertrokken bij mij, net als ca. 10 andere toppers, waar haalt Feyenoord het geld vandaan?) maar een stuk haalbaarder.

In de EC moeten we tegen Rosenborg, en dan zitten we in de groepsfase. Ik verwacht niet dat ik het haal maar Rosenborg is theoretisch te doen natuurlijk :)

FC Den Bosch olé!
Ik wens je een dolfijne dag
  zondag 14 november 2010 @ 20:24:02 #18
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_88711480

_O-
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_88713948
Na het kampioenschap in de N-League van Zuid Korea ga ik nu proberen om het kleine African Warriors naar de top van de Zuid Afrikaanse Premier League te leiden :Y

Het is een flinke uitdaging, want op het moment dat ik mijn contract ondertekende, stond de club stijf onderaan in de First Division Inlands: 5 punten uit 20 wedstrijden. De nummer voorlaatst heeft 10 punten, dus ik moet nog eens flink aan de bak ook. Er zijn overigens 32 wedstrijden te spelen, en het is mijn doelstelling om in ieder geval niet te degraderen. Oftewel: ik moet één plaats zien te stijgen in de competitie. African Warriors heeft nog geen enkel duel gewonnen, dus makkelijk zal het niet gaan...en meer dan één plaats stijgen gaat lastig worden, want de nummer 7(van de 9 in totaal) heeft 20 punten... :{

Er zijn zo ongeveer 2 spelers die de moeite waard zijn, en ik zal dus de vrije transfermarkt op moeten om nog wat leuke spelers te vinden.
  zondag 14 november 2010 @ 21:31:14 #20
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_88715765
Is het jullie ook opgevallen dat je instellingen voor aanvallende corners en andere set pieces regelmatig verdwijnen? Zit ik alles in te stellen, kijk ik 2 wedstrijden later nog eens, staan de helft van de vakjes weer uitgevinkt :(
Ik wens je een dolfijne dag
  zondag 14 november 2010 @ 21:32:26 #21
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_88715844
Ik erger me mateloos aan het continue verspringen van de teaminstellingen naar de spelerinstellingen.
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_88716281
Wat Marica bij Stuttgart doet, snap ik nog steeds niet :N
  zondag 14 november 2010 @ 22:02:53 #23
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_88717743
Nog iets vreemds wat ik tegen kwam:

Gruwelijke uittrap of gewaagde solo?
Tranquillo
  zondag 14 november 2010 @ 22:04:48 #24
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_88717859
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 22:02 schreef icebliss het volgende:
[ afbeelding ]
Je kan de doelpunten bekijken toch.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
  zondag 14 november 2010 @ 22:04:59 #25
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_88717868
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 22:02 schreef icebliss het volgende:
[ afbeelding ]
Je kunt die goal toch gewoon bekijken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')