abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88692478
Heeft iemand een aantal voorbeelden op google kunnen vinden hoe zo'n beschikking op een bezwaar eruit ziet? Voor mijn rechtenstudie moet ik een beschikking opstellen, (en geen bezwaarschrift) maar ik zie weinig tot geen voorbeelden op google staan.

Als iemand een link weet zou ik dat zeer op prijs stellen als het hier geplaatst wordt :).

[ Bericht 0% gewijzigd door Achillias op 14-11-2010 13:29:08 ]
pi_88692559
Zorg dat je een overtreding maakt en daarvoor een boete krijgt. Maak bezwaar en ontvang een beschikking. Duurt even, maar dan heb je het beste voorbeeld dat je je kunt wensen. :P
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  zondag 14 november 2010 @ 09:33:16 #3
13250 Lod
Sapere aude!
pi_88692577
Ik moet zeggen dat ik wel gerustgesteld wordt in de toekomst van onze advocatuur op deze manier :')
GNU Terry Pratchett
pi_88692594
quote:
6s.gif Op zondag 14 november 2010 09:31 schreef Prutzenberg het volgende:
Zorg dat je een overtreding maakt en daarvoor een boete krijgt. Maak bezwaar en ontvang een beschikking. Duurt even, maar dan heb je het beste voorbeeld dat je je kunt wensen. :P
Dat zou kunnen, alleen duurt dat inderdaad te lang ;p
quote:
14s.gif Op zondag 14 november 2010 09:33 schreef Lod het volgende:
Ik moet zeggen dat ik wel gerustgesteld wordt in de toekomst van onze advocatuur op deze manier :')
Jij hebt waarschijnlijk nog nooit de uni van binnen gezien, neem ik aan. Ik kan je nu alvast vertellen, dat je dit niet krijgt Moet jezelf achter komen. Vandaar dat ik alleen een formele voorbeeld moet hebben voor de opbouw van het schrijven van een beslissing. De formele eisen zijn duidelijk en is terug te vinden in de wetgeving.

[ Bericht 1% gewijzigd door Achillias op 14-11-2010 09:41:12 ]
pi_88692619
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 09:34 schreef Achillias het volgende:

[..]

Jij hebt waarschijnlijk nog nooit de uni van binnen gezien, neem ik aan. Ik kan je nu alvast vertellen, dit krijg je dus niet. Moet jezelf achter komen. Vandaar dat ik alleen een formele voorbeeld moet hebben voor de opbouw van het schrijven van een beslissing. De formele eisen zijn duidelijk. En is terug te vinden in de wet.
Leuk dat je zo ongefundeerd uithaalt naar een andere user, getuigt van bijzonder veel integriteit.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_88692632
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 09:38 schreef TronCarter het volgende:

[..]

Leuk dat je zo ongefundeerd uithaalt naar een andere user, getuigt van bijzonder veel integriteit.
Dom van je om woorden te gebruiken die totaal niet in deze context passen. Maar goed ik had dan ook niks anders van je verwacht, de domheid van jou straalt er namelijk vanaf. En nu graag on-topic, anders wegwezen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Achillias op 14-11-2010 11:19:19 ]
pi_88692661
al een poging gewaagd op rechtspraak.nl ? of via UWV site?
  zondag 14 november 2010 @ 09:44:08 #8
13250 Lod
Sapere aude!
pi_88692668
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 09:34 schreef Achillias het volgende:
Jij hebt waarschijnlijk nog nooit de uni van binnen gezien, neem ik aan. Ik kan je nu alvast vertellen, dat je dit niet krijgt Moet jezelf achter komen. Vandaar dat ik alleen een formele voorbeeld moet hebben voor de opbouw van het schrijven van een beslissing. De formele eisen zijn duidelijk en zijn terug te vinden in de wet.
Ik heb ruim 17 jaar op de Universiteit Utrecht rondgelopen. Eerst als student en vervolgens als medewerker. Ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat ik studiemateriaal niet had, tenzij ik weer lessen gemist had :')
GNU Terry Pratchett
pi_88692703
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 09:43 schreef Bammeke het volgende:
al een poging gewaagd op rechtspraak.nl ? of via UWV site?
Op rechtspraak kun je geen beslissingen terug vinden in eerste aanleg over bestuurlijke zaken, alleen hoger beroepskwesties bij de rechtbank sector bestuursrecht. De procedure van bestuurlijke zaken liggen wat anders dan civiel ;), in eerste aanleg wordt een beslissing op een bezwaarschrift beoordeeld door een bestuursorgaan en niet een rechtbank.
pi_88693007
Inmiddels al kunnen vinden na lang zoeken :).
  PR/Manusje van alles zondag 14 november 2010 @ 12:08:11 #11
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_88695050
en dit doet dan rechten.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_88695588
quote:
9s.gif Op zondag 14 november 2010 12:08 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
en dit doet dan rechten.
Die simplistische reacties, waarbij mensen totaal geen benul hebben over de inhoudelijke strekking die zij geven, doen mij pijn aan mijn ogen. Dacht je nu werkelijk dat alles aankomt waaien, dat alles geregeld staat in wetten en dat alles wat betreft de historische uitgangspunten voor het geven van advies, maken van beslissingen vormvrij is?

De bekrompen- en domheid van sommige mensen is verschikkelijk. Daarnaast vergeten mensen vaak klaarblijkelijk dat een rechtenstudent, nog geen advocaat, officier, of rechter is. Je bent bezig in het proces om een volwaardig jurist te worden tijdens het belopen van je studie.

Dat jij ooit mod bent geworden mag een wonder zijn, die domheid dat er vanaf straalt is pijnlijk om te zien.
pi_88696119
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 12:27 schreef Achillias het volgende:

[..]

Die simplistische reacties, waarbij mensen totaal geen benul hebben over de inhoudelijke strekking die zij geven, doen mij pijn aan mijn ogen. Dacht je nu werkelijk dat alles aankomt waaien, dat alles geregeld staat in wetten en dat alles wat betreft de historische uitgangspunten voor het geven van advies, maken van beslissingen vormvrij is?

De bekrompen- en domheid van sommige mensen is verschikkelijk. Daarnaast vergeten mensen vaak klaarblijkelijk dat een rechtenstudent, nog geen advocaat, officier, of rechter is. Je bent bezig in het proces om een volwaardig jurist te worden tijdens het belopen van je studie.

Dat jij ooit mod bent geworden mag een wonder zijn, die domheid dat er vanaf straalt is pijnlijk om te zien.
:') zeg me dat je een relkloon bent :')
Zo niet, doe wat aan je spelling als je verder wilt komen in je studiekeuze..
pi_88696524
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 12:51 schreef bijderechter het volgende:

[..]

:') zeg me dat je een relkloon bent :')
Zo niet, doe wat aan je spelling als je verder wilt komen in je studiekeuze..
Knul, een ander wijzen op zijn ''spelfouten'' (die er niet zijn), terwijl jij zelf niet eens korte zinnen op de juiste wijze kunt formuleren, is al faal op zich. Jezelf voor schut daar ben je wel goed in.

[ Bericht 0% gewijzigd door Achillias op 14-11-2010 13:22:26 ]
  Licht Ontvlambaar zondag 14 november 2010 @ 13:14:44 #15
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_88696662
Ik vind dat je nogal een grote mond heb op een forum waar je om hulp vraagt. En nog wel om je huiswerk te maken...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_88696717
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 13:10 schreef Achillias het volgende:

[..]

Knul, een ander wijzen op zijn ''spellingfouten'' (die er niet zijn), terwijl jij zelf niet eens korte zinnen op de juiste wijze kunt formuleren, is al faal op zich. Jezelf voor schut daar ben je wel goed in.
Spellingfouten _O- Dat kun je niet eens goed spellen.
En noem 1 fout in mijn stukje, noem ik er zo ongeveer 3 in jouw stukje :)
pi_88696735
quote:
13s.gif Op zondag 14 november 2010 13:14 schreef Sjeen het volgende:
Ik vind dat je nogal een grote mond heb op een forum waar je om hulp vraagt. En nog wel om je huiswerk te maken...
Ik vind dat jij stompzinnig bent, dat jij alles accepteert, foutieve suggesties en verwijten die door anderen gemaakt worden tolereert. Dat is toch echt jouw probleem.
  Licht Ontvlambaar zondag 14 november 2010 @ 13:18:54 #18
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_88696764
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 13:17 schreef Achillias het volgende:

[..]

Ik vind dat jij stompzinnig bent, dat jij alles accepteert, foutieve suggesties en verwijten die door anderen gemaakt worden tolereert, is toch echt jouw probleem.
Vooral zo doorgaan, jij komt er wel :')
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_88696841
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 13:17 schreef bijderechter het volgende:

[..]

Spellingfouten _O- Dat kun je niet eens goed spellen.
En noem 1 fout in mijn stukje, noem ik er zo ongeveer 3 in jouw stukje :)
Dude, zinnen van enkele woorden formuleren is dan ook geen kunst. Zelfs daar faal jij in. Maar benoem eens de spelfouten, faalhaas.
pi_88697048
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 13:22 schreef Achillias het volgende:

[..]

Dude, zinnen van enkele woorden formuleren is dan ook geen kunst. Zelfs daar faal jij in. Maar benoem eens de spelfouten.
Oké, je verwijt mij dat ik spelfouten maak, maar wil ze niet benoemen (omdat ze er niet zijn).
Maar om je een plezier te doen zal ik er vast twee noemen in je stukje, let op hé!

quote:
Dacht je nu werkelijk dat alles aankomt waaien, dat alles geregeld staat in wetten en dat alles wat betreft de historische uitgangspunten voor het geven van advies, maken van beslissingen vormvrij is?
Wat doet die komma daar en waarom heb je 'aankomt' als één woord geschreven? Vooruit, dat noem ik 1 fout.

quote:
De bekrompen- en domheid van sommige mensen is verschikkelijk.
Ik mis een 'r'.
pi_88697544
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 13:28 schreef bijderechter het volgende:

[..]

Oké, je verwijt mij dat ik spelfouten maak, maar wil ze niet benoemen (omdat ze er niet zijn).
Maar om je een plezier te doen zal ik er vast twee noemen in je stukje, let op hé!
[..]

Wat doet die komma daar en waarom heb je 'aankomt' als één woord geschreven? Vooruit, dat noem ik 1 fout.
[..]

Ik mis een 'r'.
Ben jij nu echt zo achterlijk of lijkt het alleen maar zo. Daarnaast kun je ook al niet lezen. Nergens wordt dan ook de suggestie gemaakt dat ik jouw verwijt van het maken van spelfouten. Wel geef ik aan dat jij geen recht van spreken hebt, als jezelf al in twee zinnen die uit een aantal woorden bestaan, taalfouten maakt. Een faal op zich.

quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 12:51 schreef bijderechter het volgende:
:') Zzegme dat je een relkloon bent :')
Zo niet, doe wat aan je spelling komma als je verder wilt komen in je studiekeuze..
Daarnaast blijk je ook al moeite hebben met het begrijpend lezen van zinnen. Die spelfouten opmerking waarop jij doelde was dan ook gericht op de quote die jij maakte. Faalhaas. Je bent te dom om zelfstandig na te denken.
  zondag 14 november 2010 @ 13:47:34 #22
13250 Lod
Sapere aude!
pi_88697679
quote:
Ik denk dat je eens zou moeten gaan werken aan je zelfreflectie. Je bent beledigend tegen de mensen die je niet het antwoord geven waar je meer verder kunt. En ziet ze blijkbaar gelijk als je (intellectuele) mindere op basis van hooguit een tiental woorden. Tot slot maak je je schuldig aan, met een mooie oud Nederlandse uitdrukking, 'jumping to conclusions'. Als we het dan toch hebben over domheid en bekrompenheid...
Niemand verwacht van een rechtenstudent dat hij gelijk advocaat, officier of rechter is. Maar we mogen wel bepaalde competenties verwachten. Zoals het vormen van zijn mening op basis voldoende informatie en niet gelijk op basis van een zin iemand veroordelen.
GNU Terry Pratchett
pi_88697780
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 13:44 schreef Achillias het volgende:

[..]

Ben jij nu echt zo achterlijk of lijkt het alleen maar zo. Daarnaast kun je ook al niet lezen. Nergens wordt dan ook de suggestie gemaakt dat ik jouw verwijt van het maken van spelfouten. Wel geef ik aan dat jij geen recht van spreken hebt, als jezelf al in twee zinnen die uit een aantal woorden bestaan, taalfouten maakt. Een faal op zich.

[..]

Daarnaast blijk je ook al moeite hebben met het begrijpend lezen van zinnen. Die spelfouten opmerking waarop jij doelde was dan ook gericht op de quote die jij maakte. Faalhaas. Je bent te dom om zelfstandig na te denken.
_O-

Ten eerste: Die komma daar is niet verplicht en die hoofdletter lijkt me ook niet, aangezien de hoofdletter aan het begin van de zin moet komen en niet verplicht is tussen smileys. Dat valt onder het internetspellingswoordenboek.

Ten tweede: Ik ben hier niet vol bravoure de 'uni-student' aan het uithangen, dus ik mag best (niet dat het van toepassing is, zoals ik hiervoor uitgelegd heb) een spelfout maken.

Maar als jij 4-5 spelfouten maakt, terwijl je jezelf boven iedereen acht, dan wijs ik je daar graag op. Verder val je steeds in herhaling met termen als 'faal' en 'uitstralende domheid' die je niet bepaald geloofwaardiger maken :') (Punt is niet verplicht na een smiley)
  PR/Manusje van alles zondag 14 november 2010 @ 13:51:15 #24
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_88697812
quote:

[..]

doe lekker zelf je huiswerk... als jij het zo goed weet. omg verwaande trut.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zondag 14 november 2010 @ 13:52:01 #25
13250 Lod
Sapere aude!
pi_88697835
Overigens is het een regenachtige zondag en je stelt je vraag op Fok!. Je bent nog niet zo lang geregistreerd dus mis je deze kennis nog: op zo'n moment zitten er meer mensen hier te wachten tot ze iemand in de maling kunnen nemen en zijn topic te verpesten dan mensen die je daadwerkelijk genegen zijn te helpen. Waaronder ik, zei de gek.

Had je geen studievrienden aan wie je dit had kunnen vragen?
GNU Terry Pratchett
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')