abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89324177
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:53 schreef robuust89 het volgende:
Ik ging vandaag squatten in de sportschool, doe ik kleine platen onder me voeten, zodat ik dieper kan zakken.
Die sportschoolinstructeur zo van: ja, dat is zinloos want zo verkort je je kuitspieren om dieper te kunnen, heeft geen zin, blabla. Ik was een beetje zo van :')

Nu vraag ik me af, is dat echt zo? Het lijkt mij logisch dat als ik dieper zak, ik meer de spieren stimuleer en harder groei.
Help?
Onzin, je spieren kunnen niet korter/langer worden.
Zelfs niet met rekoefeningen.

Alleen zou ik gwn zonder doen...
Kan beter gelijk goede techniek toepassen...
pi_89324439
quote:
Op maandag 29 november 2010 23:02 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Onzin, je spieren kunnen niet korter/langer worden.
Zelfs niet met rekoefeningen.

Alleen zou ik gwn zonder doen...
Kan beter gelijk goede techniek toepassen...
Ik bedoel, korter als in dingen onder je hielen. Ik had ook hakken aan kunnen doen, zelfde effect :') je kuiten hoeven dan minder ver, snaptu?

Ik doe normaal ook zonder, en met kan ik dieper, dus is de oefening zwaarder.
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_89324444
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:25 schreef CarbonC het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat het nut is van een drie of meerdagse split?
Ik heb na 2 of 3 oefeningen voor een spiergroep al het idee dat ik die goed gesloopt hebt en dat een extra oefening weinig meer toevoegd. Als je dan 2 spiergroepen traint doe je maar 6 oefeningen. Daarnaast komt elke spiergroep niet vaak aan de beurt, toch?
Grote spiergroepen pak je vaak rond de 5-6 oefeningen en dan kleinere zoals biceps/triceps/kuiten enz stuk of 2-3...
Bijv. met borst, kan je buitenkant pakken, bovenkant en onderkant pakken... dat zijn al 3 verschillende oefeningen.
Rug zijn ook veel spieren bij elkaar...
Bij fullbody kan je eigenlijk maar 1 oefening per spiergroep doen.. waardoor je dus niet alles kan pakken.

En je hebt lange rust periode... het is normaal 2 dagen spierpijn te hebben... waardoor je anders dus op een trainingsdag nog spierpijn hebt... is dat niet goed.
Rustperiode = minimaal 48u... maar dat is minimaal dus meer is gewenst bij grote inspanning zoals splitschema's.

Ook is het weer wat anders...mooi afwisseling.
pi_89324492
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 23:06 schreef robuust89 het volgende:

[..]

Ik bedoel, korter als in dingen onder je hielen. Ik had ook hakken aan kunnen doen, zelfde effect :') je kuiten hoeven dan minder ver, snaptu?

Ik doe normaal ook zonder, en met kan ik dieper, dus is de oefening zwaarder.
hoezo zou je anders niet dieper kunnen?
Ligt dan aan je techniek of gewicht.
pi_89324605
quote:
Op maandag 29 november 2010 23:08 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

hoezo zou je anders niet dieper kunnen?
Ligt dan aan je techniek of gewicht.
Dan denk ( hoop) ik techniek, want ik heb er Grievus veel moeite mee :'(
pi_89324698
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 23:10 schreef robuust89 het volgende:

[..]

Dan denk ( hoop) ik techniek, want ik heb er Grievus veel moeite mee :'(
hoe diep ga je normaal?
Hoe dieper je gaat hoe meer je hamstrings gebruikt..
pi_89325484
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:53 schreef robuust89 het volgende:
Ik ging vandaag squatten in de sportschool, doe ik kleine platen onder me voeten, zodat ik dieper kan zakken.
Die sportschoolinstructeur zo van: ja, dat is zinloos want zo verkort je je kuitspieren om dieper te kunnen, heeft geen zin, blabla. Ik was een beetje zo van :')

Nu vraag ik me af, is dat echt zo? Het lijkt mij logisch dat als ik dieper zak, ik meer de spieren stimuleer en harder groei.
Help?
Die instructeur bedoelde waarschijnlijk dat je niet dieper gaat op die manier, dat is namelijk ook niet zo, integendeel. Gewoon op de grond doen. :Y
full stops and exclamation marks
pi_89336532
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 23:11 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

hoe diep ga je normaal?
Hoe dieper je gaat hoe meer je hamstrings gebruikt..
Ik denk dat ik net boven parallel kom.
pi_89376794
Vraagje voor de powercleanerts hierzo.

Gebruiken jullie straps/wraps voor pols bescherming? Als ik erg zwaar ga merk ik wel dat mijn polsen het ook zwaarder krijgen, zeker omdat ik bij de 2 helft vd oefening de barbel niet vanaf gerackte positie naar beneden mag gooien vd gym. Moet het dus maar opvangen met mijn handen. Zou graag iets om mijn polsen doen, iets dat flexibeler is dan mijn straps voor deads maar wel met eenzelfde functie, namelijk dat het om de barbel gewikkeld kan worden.

iemand tips/trucs in de aanbieding?
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_89377447
grip training?
pi_89380279
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 11:19 schreef Spartacus911 het volgende:
grip training?
Mja, zou misschien kunnen helpen, maar ik denk niet dat daar het echte probleem ligt.
Als ik 2x bw in mijn handen kan houden tijdens een deadlift zonder straps en kalk zou het daar denk ik niet aan moeten liggen.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_89397095
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 11:46 schreef robuust89 het volgende:

[..]

Ik denk dat ik net boven parallel kom.
Probleem had ik eerst ook, omdat ik te zwaar wou. Mijn hamstrings waren te stijf.
Inmiddels zak ik tot voorbij mijn hielen.

Goed, mijn gewicht is minder zwaar dan waarmee ik destijds squatten. Maar toen had ik helemaal geen vooruitgang, en die heb ik nu wel weer. Plus dat mijn ROM ook groter is.
En aangezien mijn quats flink voorlopen, en mijn hamstrings/ass achterlopen, is het voor mij alleen maar beter om dieper te zakken.
Misschien is het bij jou wel net zo? Dus probeer het gewoon eens een paar keer met een lichter gewicht. Of kijk hoe diep je kan zakken zonder gewicht.
pi_89433397
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 19:07 schreef Waterpistoolheldin het volgende:

[..]

Probleem had ik eerst ook, omdat ik te zwaar wou. Mijn hamstrings waren te stijf.
Inmiddels zak ik tot voorbij mijn hielen.
Tot voorbij je hielen die op de grond staan? :? :')

Maar ik denk ook dat dat het probleem zou kunnen zijn ja.
pi_89435626
Die zin snapte ik ook al niet helemaal :P
pi_89440552
Sinds een weekje begonnen met fitness. Doel is wat strakker te worden en iets meer spieren.

Vandaag had ik paar keer bij verschillende oefeningen dat mijn benen en armen onwijs begonnen te trillen aan het einde van de laatste rep, wat is dit ?
pi_89440600
Eet wat meer carbs voor je training ;)
pi_89448222
Carbs ?
pi_89449910
Carbs = koolhydraten.

Hielen zijn toch die bobbels aan de buitenkant van je voeten? Net boven je hak?
Zo niet, die dingen bedoel ik.
pi_89452353
Ja, tussen je kuit en voet dat gedeelte. Maar zelfs al zak ik zo ver mogelijk door als dat m'n lichaam fysisch kan kom ik niet verder dan m'n hielen, sowieso durf ik niet helemaal zo ver als ik maar kan met redelijke gewichten.
pi_89452639
Tjah, t is maar net wat je doel is he.
Voor kracht is het ook nutteloos om zo diep te gaan. Hooguit als variatie.
Ik wil een zo groot mogelijke ROM, en zoveel mogelijk accent op mn ass en hamstrings. :)
pi_89452764
Ik wil gewoon massive legs die passen bij m'n massive upperbody.
pi_89454256
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 21:31 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Hielen zijn toch die bobbels aan de buitenkant van je voeten? Net boven je hak?
Zo niet, die dingen bedoel ik.
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:11 schreef Diabox het volgende:
Ja, tussen je kuit en voet dat gedeelte.
Nee, dat zijn je enkels.

En om zó ver (tot de uiterst fysiek mogelijke positie) te gaan bij gewichttraining is niet alleen gevaarlijk, maar ook nog eens ineffectief, de spanning komt op je pezen en gewrichten te staan ipv op je spieren.
pi_89463823
quote:
4s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:45 schreef krioro het volgende:

[..]

[..]

Nee, dat zijn je enkels.

En om zó ver (tot de uiterst fysiek mogelijke positie) te gaan bij gewichttraining is niet alleen gevaarlijk, maar ook nog eens ineffectief, de spanning komt op je pezen en gewrichten te staan ipv op je spieren.
idd er moet spanning op je spieren blijven staan, maak er geen rek oefening van.
Lijkt me overdreven kwa diepte...
  dinsdag 7 december 2010 @ 00:40:26 #99
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89618669
Zo dat was weer een sportief weekend zo te lezen :P

Ik hoor een hoop verwarrende informatie over stretchen en krachttraining.
- verlengt de spieren en verlaagt daardoor de kracht
- verhoogt kans op blessures
- verbetert doorbloeding en bevordert daardoor herstel van de spier na inspanning.

Ook in de zogenoemde "handboeken" kom ik verwarring tegen want het wordt ongeveer even vaak afgeraden als aangeraden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')