Onzin, je spieren kunnen niet korter/langer worden.quote:Op maandag 29 november 2010 22:53 schreef robuust89 het volgende:
Ik ging vandaag squatten in de sportschool, doe ik kleine platen onder me voeten, zodat ik dieper kan zakken.
Die sportschoolinstructeur zo van: ja, dat is zinloos want zo verkort je je kuitspieren om dieper te kunnen, heeft geen zin, blabla. Ik was een beetje zo van![]()
Nu vraag ik me af, is dat echt zo? Het lijkt mij logisch dat als ik dieper zak, ik meer de spieren stimuleer en harder groei.
Help?
Ik bedoel, korter als in dingen onder je hielen. Ik had ook hakken aan kunnen doen, zelfde effectquote:Op maandag 29 november 2010 23:02 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Onzin, je spieren kunnen niet korter/langer worden.
Zelfs niet met rekoefeningen.
Alleen zou ik gwn zonder doen...
Kan beter gelijk goede techniek toepassen...
Grote spiergroepen pak je vaak rond de 5-6 oefeningen en dan kleinere zoals biceps/triceps/kuiten enz stuk of 2-3...quote:Op maandag 29 november 2010 22:25 schreef CarbonC het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat het nut is van een drie of meerdagse split?
Ik heb na 2 of 3 oefeningen voor een spiergroep al het idee dat ik die goed gesloopt hebt en dat een extra oefening weinig meer toevoegd. Als je dan 2 spiergroepen traint doe je maar 6 oefeningen. Daarnaast komt elke spiergroep niet vaak aan de beurt, toch?
hoezo zou je anders niet dieper kunnen?quote:Op maandag 29 november 2010 23:06 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Ik bedoel, korter als in dingen onder je hielen. Ik had ook hakken aan kunnen doen, zelfde effectje kuiten hoeven dan minder ver, snaptu?
Ik doe normaal ook zonder, en met kan ik dieper, dus is de oefening zwaarder.
Dan denk ( hoop) ik techniek, want ik heb er Grievus veel moeite meequote:Op maandag 29 november 2010 23:08 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
hoezo zou je anders niet dieper kunnen?
Ligt dan aan je techniek of gewicht.
hoe diep ga je normaal?quote:Op maandag 29 november 2010 23:10 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Dan denk ( hoop) ik techniek, want ik heb er Grievus veel moeite mee
Die instructeur bedoelde waarschijnlijk dat je niet dieper gaat op die manier, dat is namelijk ook niet zo, integendeel. Gewoon op de grond doen.quote:Op maandag 29 november 2010 22:53 schreef robuust89 het volgende:
Ik ging vandaag squatten in de sportschool, doe ik kleine platen onder me voeten, zodat ik dieper kan zakken.
Die sportschoolinstructeur zo van: ja, dat is zinloos want zo verkort je je kuitspieren om dieper te kunnen, heeft geen zin, blabla. Ik was een beetje zo van![]()
Nu vraag ik me af, is dat echt zo? Het lijkt mij logisch dat als ik dieper zak, ik meer de spieren stimuleer en harder groei.
Help?
Ik denk dat ik net boven parallel kom.quote:Op maandag 29 november 2010 23:11 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
hoe diep ga je normaal?
Hoe dieper je gaat hoe meer je hamstrings gebruikt..
Mja, zou misschien kunnen helpen, maar ik denk niet dat daar het echte probleem ligt.quote:
Probleem had ik eerst ook, omdat ik te zwaar wou. Mijn hamstrings waren te stijf.quote:Op dinsdag 30 november 2010 11:46 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik net boven parallel kom.
Tot voorbij je hielen die op de grond staan?quote:Op woensdag 1 december 2010 19:07 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
[..]
Probleem had ik eerst ook, omdat ik te zwaar wou. Mijn hamstrings waren te stijf.
Inmiddels zak ik tot voorbij mijn hielen.
quote:Op donderdag 2 december 2010 21:31 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Hielen zijn toch die bobbels aan de buitenkant van je voeten? Net boven je hak?
Zo niet, die dingen bedoel ik.
Nee, dat zijn je enkels.quote:Op donderdag 2 december 2010 22:11 schreef Diabox het volgende:
Ja, tussen je kuit en voet dat gedeelte.
idd er moet spanning op je spieren blijven staan, maak er geen rek oefening van.quote:Op donderdag 2 december 2010 22:45 schreef krioro het volgende:
[..]
[..]
Nee, dat zijn je enkels.
En om zó ver (tot de uiterst fysiek mogelijke positie) te gaan bij gewichttraining is niet alleen gevaarlijk, maar ook nog eens ineffectief, de spanning komt op je pezen en gewrichten te staan ipv op je spieren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |