abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88656529
Ik werk nu bijna 3 jaar als vakkenvuller bij een C1000 vestiging hier ergens in het land, sinds een tijdje lijkt alles niet zo goed te gaan. Onze c1000 is ongeveer een jaar geleden overgenomen door een nieuwe ondernemer en alles leek goed te gaan.

Iedereen kreeg in het begin een formulier mee naar huis waar iedereen de uren moest invullen wanneer hij/zij beschikbaar was om te werken. De eerste paar maanden werd ik netjes ingepland naar de tijden die ik opgegeven heb, en wanneer ze je een keertje extra nodig hadden dan werd dat netjes overlegd.

De laatste tijd lijkt het niet meer zo heel erg goed te gaan, je word zomaar vroeger ingepland of op een andere dag ingepland terwijl je dan eigenlijk helemaal niet beschikbaar bent, er wordt bijna niks meer met het personeel overlegt kwa werktijden.

Ik ben in 2 maand al meerdere keren te laat gekomen of soms gewoon helemaal niet op komen dagen, gewoon omdat ik niet kan werken die dag. De eerste twee keer toen ik op een andere dag stond ingeplandt kwam ik wel, gewoon omdat ik die dag toevallig kon. Bij de derde keer had ik zoiets van "als dit maar niet doorgaat" Ik ga immers ook nog naar school/stage sport etc en heb zeer weinig vrije tijd, als ik een zondag een keer rust heb dan mag ik blij zijn.

Sinds die tijd werd er bijna niks meer met het personeel overlegt, het was dus tijd om onze leidinggevenden daar op aan te spreken dat het zo niet door kon gaan. Mijn baas zei dat ik niet zo moest zeuren en gewoon moest komen, terwijl ik eerder heb aangegeven dat ik maar op bepaalde dagen kan werken, mijn baas lijkt dit raar genoeg niks meer te schelen en plant zijn personeel in zoals hij dat wil, naar de formulieren wordt niet meer naar omgekeken.

Doordat iedereen zomaar staat ingepland komen verschillende mensen niet op tijd of helemaal niet, waaronder ik. Op een dag kwam ik voor de 4e keer al te laat en vroeg mijn baas waarom ik te laat was, ik uitleggen dat ik tot 6 uur stage moet lopen (school gaat immers voor), en vroeg hem waarom ik de laatste tijd zo vaag stond ingepland en als er uberhaubt nog naar die formulieren werd omgekeken. Mijn baas liet weten dat hij nog enkele formulieren in de computer staan, met andere woorden: meer dan de helft is gewoon weg, dus de formulieren lijken gewoon voor Jan Doedel zijn ingevuld.

Dit herhaalde zich keer op keer en werd ik steeds weer ingepland op andere dagen terwijl ik helemaal niet kon werken, na de zoveelste keer had ik zoiets van "laat hem op de pot zitten", ik kom gewoon op de dagen die ik heb ingevuld, ik werk al bijna 3 jaar met de zelfde planning en heb met moeite stage, sport en school er om heen kunnen plannen en dat laat ik door deze man niet even overhoop gooien.

Nu zei mijn baas als dit nog een keer gebeurd dat ik dan maar iets anders moet opzoeken om geld mee te verdienen.

Wie zit hier nu fout? Hij of ik?

Ik heb inmiddels al tig keer aangeven dat ik dan en dan niet kan werken, en toch wordt je ingepland en vervolgens wordt er ook nog gedreigd met ontslag :') Nu moet ik er wel bijvertellen dat ruim meer dan de helft van het personeel mot met deze man heeft, met zijn personeel omgaan kan die niet.

Nu loop ik dus de kans dat ik ontslagen wordt voor een onterechte reden... Zo zijn er nog meer problemen ontstaan tijdens de overname maar dit laat ik even achterwege.

Kan ik dit aankaarten bij een of andere instantie? Ik weet nu niet meer zo goed wat ik er mee aan moet....
Weerstand Met Bifido-Vezels
Geen suiker toegevoegd
pi_88656776
quote:
13s.gif Op vrijdag 12 november 2010 23:33 schreef FruitenCo het volgende:
Ik werk nu bijna 3 jaar als vakkenvuller bij een C1000 vestiging hier ergens in het land, sinds een tijdje lijkt alles niet zo goed te gaan. Onze c1000 is ongeveer een jaar geleden overgenomen door een nieuwe ondernemer en alles leek goed te gaan.

Groningen zeker? :')
niet meer
pi_88656855
Zoek gewoon een andere baan jezus zeg; zo moeilijk is een beter baantje krijgen niet.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_88656908
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 23:38 schreef MouzurX het volgende:
Zoek gewoon een andere baan jezus zeg; zo moeilijk is een beter baantje krijgen niet.
In het gehucht waar ik woon valt er werkelijk waar niks beters te krijgen..
Geen suiker toegevoegd
pi_88657005
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 23:39 schreef FruitenCo het volgende:

[..]

In het gehucht waar ik woon valt er werkelijk waar niks beters te krijgen..
Er is vast wel iets te vinden; desnoods in een gehucht verderop.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  vrijdag 12 november 2010 @ 23:46:02 #6
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_88657315
Je werkt er al 3 jaar, dus je bent te oud en te duur aan het worden. Die wil je er gewoon uithebben.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
pi_88657536
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 23:46 schreef TallMan het volgende:
Je werkt er al 3 jaar, dus je bent te oud en te duur aan het worden. Die wil je er gewoon uithebben.
Er werken mensen van boven de 20, en zelfs nog iets ouder, dit zijn overigens ook nog mensen die gewoon nog naar school gaan.

Dat zal het wel niet zijn. De eerste twee jaar heb ik nog nooit gezeik gehad met niets of niemand en werk altijd nog even hard voor mijn geld, opeens lijk je alles fout te doen.
Geen suiker toegevoegd
pi_88657595
Zal ik het dan maar zeggen
Je baas zit fout.
Jij geeft aan waneer je kan werken , er is jou zelfs gevraagd om aan te geven wanneer je kan en wil werken.
Als je werkgever dat opeens naast zich neerlegt ben jij niet de schuldige natuurlijk
pi_88658133
Het is franchise zo te merken hè? Dus geen filiaalbedrijf?
Music runs my life!
pi_88658391
Je werkgever is gewoon een botte Hork!,heb je toevallig nog een copie liggen van het formulier dat je destijds moest inleveren? maak er een copie van en geef hem dit met de opmerking dat dit is wat destijds is vastgelegd over de werktijden.

Als hij zich er niet meer aan wenst te houden laat hij het dan zeggen,dan weten beiden waar ze aan toe zijn!

M.i. wil je werkgever je inruilen voor een jongere scholier die hij nog onder druk kan zetten en uitbuiten! Ik denk dat het wel verstandig is om eens rond je heen te kijken of je iets anders kan vinden,iemand die wel respecteerd en zijn afspraken gewoon nakomt.

Ik hoop trouwens voor je huidige werkgever dat dit niet algemeen bekend word (hint,hint),nu is het voor hem nog makkelijk om nieuw personeel te vinden als straks de naoorlogse generatie stopt met werken heeft het personeel veel meer keus om een goede werkgever te vinden die ook nog eens goed betaald

Hij zoun dan zomaar geen nieuw personeel kunnen krijgen.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_88658672
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 00:00 schreef Giua het volgende:
Het is franchise zo te merken hè? Dus geen filiaalbedrijf?
Werkgever is inderdaad afkomstig van andere winkelketen.
Geen suiker toegevoegd
pi_88658864
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 00:04 schreef geevee het volgende:
Je werkgever is gewoon een botte Hork!,heb je toevallig nog een copie liggen van het formulier dat je destijds moest inleveren? maak er een copie van en geef hem dit met de opmerking dat dit is wat destijds is vastgelegd over de werktijden.

Als hij zich er niet meer aan wenst te houden laat hij het dan zeggen,dan weten beiden waar ze aan toe zijn!

M.i. wil je werkgever je inruilen voor een jongere scholier die hij nog onder druk kan zetten en uitbuiten! Ik denk dat het wel verstandig is om eens rond je heen te kijken of je iets anders kan vinden,iemand die wel respecteerd en zijn afspraken gewoon nakomt.

Ik hoop trouwens voor je huidige werkgever dat dit niet algemeen bekend word (hint,hint),nu is het voor hem nog makkelijk om nieuw personeel te vinden als straks de naoorlogse generatie stopt met werken heeft het personeel veel meer keus om een goede werkgever te vinden die ook nog eens goed betaald

Hij zoun dan zomaar geen nieuw personeel kunnen krijgen.
Hier in de omgeving wordt vrij negatief gepraat over de werkgever, op zich ook wel logisch "ons kent ons" negatieve berichten hebben zo de mensen bereikt hier.
Geen suiker toegevoegd
pi_88658868
Dat bedoel ik niet helemaal. Franchise betekent dat een bedrijf zelfstandig is, maar een bestaande winkelformule gebruikt. Zoals in dit geval die van C1000. Jouw baas is dus directeur en betaald aan C1000 om de naam te mogen gebruiken en alles wat er bij hoort.

Een filiaalbedrijf daarentegen wil zeggen dat je volledig onderdeel bent van een bedrijf. Dan zou jouw baas winkelmanager zijn en had hij nog mensen boven zich op het hoofdkantoor van C1000.
Music runs my life!
pi_88659493
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 00:13 schreef Giua het volgende:
Dat bedoel ik niet helemaal. Franchise betekent dat een bedrijf zelfstandig is, maar een bestaande winkelformule gebruikt. Zoals in dit geval die van C1000. Jouw baas is dus directeur en betaald aan C1000 om de naam te mogen gebruiken en alles wat er bij hoort.

Een filiaalbedrijf daarentegen wil zeggen dat je volledig onderdeel bent van een bedrijf. Dan zou jouw baas winkelmanager zijn en had hij nog mensen boven zich op het hoofdkantoor van C1000.
Ik durf het niet zeker te zeggen, maar volgens mij wordt er gewerkt met de Franchise formule.
Geen suiker toegevoegd
pi_88659621
Hhmm... das dan weer jammer. Als het filiaal was had je bij de directie van C1000 kunnen klagen. Nu niet :(
Music runs my life!
  zaterdag 13 november 2010 @ 01:17:41 #16
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_88661525
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 00:26 schreef Giua het volgende:
Hhmm... das dan weer jammer. Als het filiaal was had je bij de directie van C1000 kunnen klagen. Nu niet :(
Wel degelijk. De naam van C1000 is er ook mee gemoeid.

@ TS; als je weer foutief staat ingepland voortaan schriftelijk bezwaar maken dat het niet conform de vroeger overeengekomen arbeidstijden is en je niet in staat bent te werken.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zaterdag 13 november 2010 @ 04:25:17 #17
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_88663458
bij welke instantie je terecht kunt? Bij je vakbond natuurlijk. Zouden veel meer mensen lid van moeten worden. Er staat precies zo'n kwestie in mijn bondsblad van de maand.

constructiever en sneller op dit moment is wellicht een gesprek met meerdere collega's tegelijkertijd met je baas aangaan, dat het zo niet langer kan.

Waar het kort op neerkomt, de werkgever mag van je vaste werktijden afwijken als het een zwaarwegend bedrijfsbelang betreft, dus bijvoorbeeld bij massale ziekte of anderszins onderbezetting. Aan de andere kant dient hij oook rekening te houden et jouw persoonlijke omstandigheden.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_88663727
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 23:50 schreef Martinovibes het volgende:
Zal ik het dan maar zeggen
Je baas zit fout.
Jij geeft aan waneer je kan werken , er is jou zelfs gevraagd om aan te geven wanneer je kan en wil werken.
Als je werkgever dat opeens naast zich neerlegt ben jij niet de schuldige natuurlijk
Correct maar TS heeft niks aan dit gelijk. Wat wil hij beginnen, met een 0-urencontract?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_88663733
Arbeiders. :')
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
  zaterdag 13 november 2010 @ 06:02:57 #20
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88663736
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 05:48 schreef r_one het volgende:

[..]

Correct maar TS heeft niks aan dit gelijk. Wat wil hij beginnen, met een 0-urencontract?
Gelijk hebben is duidelijk overgewaardeerd in deze maatschappij want je koopt er dus niets voor.
  Vis een optie? zaterdag 13 november 2010 @ 06:43:16 #21
70532 loveli
N
pi_88663766
Vakbond.
crap in = crap out
pi_88664136
Lever ten eerste nogmaals het formulier in, of een ander overzicht met wanneer je kan werken. Ik begrijp dat hij het kwijt is ofzo? Vervolgens zeggen dat het geen zin heeft je in te plannen als je naar school moet.

Zoek medestanders, en ga een dag staken met al je collega's die het ook kut vinden :)
pi_88665218
Als student met niet al te veel inkomsten heb je recht op gratis/goedkope rechtsbijstand. Hoe dan ook ga ZEKER eens naar de rechtswinkel want je baas moet werktijden wel in overleg vaststellen (veel zal ook van je contract af hangen overigens) en die kunnen je heel goed helpen daar vermoed ik. :) Iig informeren. Alleen zou ik wel ondertussen beginnen met zoeken naar iets anders.
pi_88667239
Je baas zit natuurlijk gewoon fout, ik neem ook aan dat er iets in je CAO staat over planning en beschikbaarheid? :) Vraag een gesprek met hem aan of schrijf hem een brief (gewoon formeel en net aanpakken) waarin je hem uitlegt dat je op bepaalde dagen en tijden kan werken, en anders niet. Klaar. Dit is niet eens een kwestie van overmacht, educatie gaat gewoon voor werk :') En ik snap dat die kerel als filiaaleigenaar of iets in die trend natuurlijk licht gefrustreerd is, maarja :').

Succes.
pi_88667277
verwijder dit maar :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')