Ik werk nu bijna 3 jaar als vakkenvuller bij een C1000 vestiging hier ergens in het land, sinds een tijdje lijkt alles niet zo goed te gaan. Onze c1000 is ongeveer een jaar geleden overgenomen door een nieuwe ondernemer en alles leek goed te gaan.
Iedereen kreeg in het begin een formulier mee naar huis waar iedereen de uren moest invullen wanneer hij/zij beschikbaar was om te werken. De eerste paar maanden werd ik netjes ingepland naar de tijden die ik opgegeven heb, en wanneer ze je een keertje extra nodig hadden dan werd dat netjes overlegd.
De laatste tijd lijkt het niet meer zo heel erg goed te gaan, je word zomaar vroeger ingepland of op een andere dag ingepland terwijl je dan eigenlijk helemaal niet beschikbaar bent, er wordt bijna niks meer met het personeel overlegt kwa werktijden.
Ik ben in 2 maand al meerdere keren te laat gekomen of soms gewoon helemaal niet op komen dagen, gewoon omdat ik niet kan werken die dag. De eerste twee keer toen ik op een andere dag stond ingeplandt kwam ik wel, gewoon omdat ik die dag toevallig kon. Bij de derde keer had ik zoiets van "als dit maar niet doorgaat" Ik ga immers ook nog naar school/stage sport etc en heb zeer weinig vrije tijd, als ik een zondag een keer rust heb dan mag ik blij zijn.
Sinds die tijd werd er bijna niks meer met het personeel overlegt, het was dus tijd om onze leidinggevenden daar op aan te spreken dat het zo niet door kon gaan. Mijn baas zei dat ik niet zo moest zeuren en gewoon moest komen, terwijl ik eerder heb aangegeven dat ik maar op bepaalde dagen kan werken, mijn baas lijkt dit raar genoeg niks meer te schelen en plant zijn personeel in zoals hij dat wil, naar de formulieren wordt niet meer naar omgekeken.
Doordat iedereen zomaar staat ingepland komen verschillende mensen niet op tijd of helemaal niet, waaronder ik. Op een dag kwam ik voor de 4e keer al te laat en vroeg mijn baas waarom ik te laat was, ik uitleggen dat ik tot 6 uur stage moet lopen (school gaat immers voor), en vroeg hem waarom ik de laatste tijd zo vaag stond ingepland en als er uberhaubt nog naar die formulieren werd omgekeken. Mijn baas liet weten dat hij nog enkele formulieren in de computer staan, met andere woorden: meer dan de helft is gewoon weg, dus de formulieren lijken gewoon voor Jan Doedel zijn ingevuld.
Dit herhaalde zich keer op keer en werd ik steeds weer ingepland op andere dagen terwijl ik helemaal niet kon werken, na de zoveelste keer had ik zoiets van "laat hem op de pot zitten", ik kom gewoon op de dagen die ik heb ingevuld, ik werk al bijna 3 jaar met de zelfde planning en heb met moeite stage, sport en school er om heen kunnen plannen en dat laat ik door deze man niet even overhoop gooien.
Nu zei mijn baas als dit nog een keer gebeurd dat ik dan maar iets anders moet opzoeken om geld mee te verdienen.
Wie zit hier nu fout? Hij of ik?
Ik heb inmiddels al tig keer aangeven dat ik dan en dan niet kan werken, en toch wordt je ingepland en vervolgens wordt er ook nog gedreigd met ontslag

Nu moet ik er wel bijvertellen dat ruim meer dan de helft van het personeel mot met deze man heeft, met zijn personeel omgaan kan die niet.
Nu loop ik dus de kans dat ik ontslagen wordt voor een onterechte reden... Zo zijn er nog meer problemen ontstaan tijdens de overname maar dit laat ik even achterwege.
Kan ik dit aankaarten bij een of andere instantie? Ik weet nu niet meer zo goed wat ik er mee aan moet....