Geen geloof, geen ziel, geen hiernamaals. Dus waarom langs een graf gaan? Dat is wetenschappelijk gezien een volslagen overbodig ritueel of handeling.quote:Op zondag 14 november 2010 13:37 schreef remlof het volgende:
Maar ben wel op de terugweg uit Schiedam nog even langs het kerkhof gereden. Het is vandaag een jaar geleden dat mijn vader overleed
vind ik onzin D-K, ik geloof voor geen meter, maar ben ik in Friesland dan bezoek ik ook mijn moeders tuintje en zet er een plantje neer, het gaat gewoon om even heel dicht bij degene te zijn.quote:Op zondag 14 november 2010 13:47 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Geen geloof, geen ziel, geen hiernamaals. Dus waarom langs een graf gaan? Dat is wetenschappelijk gezien een volslagen overbodig ritueel of handeling.
Waarom ben je dichterbij diegene als bij iemand zijn graf in de buurt bent? Wetenschappelijk gezien is dat complete nonsens. Als je dat toch ervaart dan getuigd dat van een bepaald impliciet geloof.quote:Op zondag 14 november 2010 13:50 schreef Toverheks het volgende:
[..]
vind ik onzin D-K, ik geloof voor geen meter, maar ben ik in Friesland dan bezoek ik ook mijn moeders tuintje en zet er een plantje neer, het gaat gewoon om even heel dicht bij degene te zijn.
Je gaat er hierbij vanuit dat naar een graf gaan iets is dat je voor de degene onder de grond zou doen.quote:Op zondag 14 november 2010 13:47 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Geen geloof, geen ziel, geen hiernamaals. Dus waarom langs een graf gaan? Dat is wetenschappelijk gezien een volslagen overbodig ritueel of handeling.
Jep.quote:Op zondag 14 november 2010 14:00 schreef Copycat het volgende:
Ik vind het nogal onsmakelijk om deze discussie op deze gronden aan te zwengelen.
Getuigt van weinig gevoel in je sodeflikker.
Uiteraard!quote:Op zondag 14 november 2010 14:04 schreef PietjePuk007 het volgende:
Cc
''Hello George!''
oh wacht, je had 'm al gezien en er gepost!
Een jaar alweer?quote:Op zondag 14 november 2010 13:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan mag het
Damn ik ben brak hee
Maar ben wel op de terugweg uit Schiedam nog even langs het kerkhof gereden. Het is vandaag een jaar geleden dat mijn vader overleed
Al lang gedaan, wel opletten.quote:Op zondag 14 november 2010 14:05 schreef liesje1979 het volgende:
Lieve Gert en Piet, vergeten jullie niet een topic open te zetten?
quote:Op zondag 14 november 2010 13:59 schreef Gert het volgende:
[..]
Je gaat er hierbij vanuit dat naar een graf gaan iets is dat je voor de degene onder de grond zou doen.
Heeft niets met atheisme te maken. Helemaal niets zelfs. Je gaat naar een plek waar je iemand begraven hebt, dat roept herinneringen op, daar kan je ff alleen zijn, met 't gevoel van die persoon.quote:Op zondag 14 november 2010 14:05 schreef De_Kardinaal het volgende:
Omtrent de dood zijn er weinig atheïsten.
Apart hoor, hoe mensen altijd een mond vol hebben van logica, maar het altijd onder het tapijt vegen als logica en gevoel niet in overeenkomst zijn.
Geef me dan maar een note Pietje voor het logisch redenen in zake waar je volgens atheïsten ook logisch zou moeten redeneren.
Sorry, ik keek niet goed.quote:Op zondag 14 november 2010 14:06 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Al lang gedaan, wel opletten.
Sticky leest niemand, dus gewoon FOK! Sint gedichten actie!quote:
Je toontje is wel erg respectloos hoor. Je zou het ook wat vriendelijker kunnen brengen.quote:Op zondag 14 november 2010 14:05 schreef De_Kardinaal het volgende:
Omtrent de dood zijn er weinig atheïsten.
Apart hoor, hoe mensen altijd een mond vol hebben van logica, maar het altijd onder het tapijt vegen als logica en gevoel niet in overeenkomst zijn.
Geef me dan maar een note Pietje voor het logisch redenen in zake waar je volgens atheïsten ook logisch zou moeten redeneren.
Op papa's, waar ze ook zijn ,,,,quote:Op zondag 14 november 2010 13:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Dit dus! Sterkte vandaag Remlof.quote:Op zondag 14 november 2010 14:00 schreef Copycat het volgende:
Ik vind het nogal onsmakelijk om deze discussie op deze gronden aan te zwengelen.
Getuigt van weinig gevoel in je sodeflikker.
Jouw feestjequote:Op zondag 14 november 2010 14:09 schreef liesje1979 het volgende:
Oh ik heb hem wel sticky gedaan, is dat niet handig denk je?
Halsbandparkieten.quote:Op zondag 14 november 2010 14:09 schreef Toverheks het volgende:
heb 9 groene papagaaien aan me netjes met pinda`s en vetballen hangen, en ze zijn totaal niet bang, ze eten gewoon door, mooie beesten met een rode snavel
dacht het wel, ze vliegen hier in het wild, van de zomer waren het een stuk of 50 nu een boompje vol zeg maar, maar is gewoon leuk om te zien, ook kleine musjes enzo die af en aan vliegen.quote:Op zondag 14 november 2010 14:13 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Halsbandparkieten.
[ afbeelding ]
Ja tof, Den Haag heeft ook een kolonie. Toen ik ze voor het eerst zag dacht ik dat ze ontsnapt waren ergens, nooit konden overleven in de vrije natuur en heb ik bijna de dierenambulance gebeld. Maar ze horen er gewoon bij.quote:Op zondag 14 november 2010 14:15 schreef Toverheks het volgende:
[..]
dacht het wel, ze vliegen hier in het wild, van de zomer waren het een stuk of 50 nu een boompje vol zeg maar, maar is gewoon leuk om te zien, ook kleine musjes enzo die af en aan vliegen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |