abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 februari 2015 @ 14:17:22 #76
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_150111199
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 14:02 schreef bronnen het volgende:
Ruim 4 jaar valt best mee inderdaad. ;-)

Mooi huis en leuke tuin. Zolder wordt erg netjes zo te zien.

Die slimline receiver van Marantz bevalt die goed ten opzichte van een SR (zag dat je die eerst had)?
De SR staat boven en komt weer terug op de studeerkamer. Grote voordeel voor mij is de netwerkaansluiting. De NR heeft wat minder power, maar voldoet prima met de set die er op aangesloten is.
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
  dinsdag 3 maart 2015 @ 14:21:41 #77
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_150248458
En weer eens tijd om wat voortgang te plaatsen. Laminaat heeft nu uitgelegen, eindelijk kunnen de spullen terug naar hun eigen kamers.
Slaapkamer weer voorzien van het logeerbed en de boekenkast, dat scheelt al een hoop ruimte:

Dan is de studeerkamer aan de beurt. Na een halve dag weer alle spullen verplaatsen staat het er weer bij waar ik een maand geleden begon :(

Oud:

Nieuw:

Dan is eindelijk de kamer vrij om hier nog alles te gaan doen. Altijd jammer dat je de helft van het werk weer niet ziet als het af is, maar om te komen waar de andere kamer nu is, moet er toch nog flink wat gebeuren. Eerst maar eens de schotten maken en in de grondverf zetten. Uiteraard pak je net het verkeerde voorgezaagde paneel beet waardoor ik alsnog de decoupeerzaag moet pakken om een ander houtdeel passend te zetten. Hoewel "passend" hier ook weer relatief is met doorbuigende dakbalken...

Om de structuurverf straks fatsoenlijk te laten pakken maar de voorstrijk erbij gepakt.. het levert een rommelig gezicht op, maar dat komt later vast goed...

En 3 flinke emmers structuurverf, twee lagen en ettelijke uurtjes verfsmijt-en-uitrolwerk wordt het inderdaad nog eens wat:

Tijd voor wat kleur in de kamer. Ik heb gekozen voor een van de seizoenskleuren (die altijd bij de karwei anders uitkomen dan dat je thuis op de muren smeert), een ietwat grijsbruine kleur. In het echt lijkt het een beetje op de nesquick poederchocomel van vroeger, in lijn met de kleurstelling in de woonkamer. Doordat het uiteindelijk bruiner is uitgepakt dan de kleur die ik voor ogen had, passen misschien de meubels niet helemaal qua kleuren, maar dat is dan jammer. Ik kan het nog altijd overschilderen mocht het echt niet uit te houden zijn.

En de dag erna kan dan eindelijk het plafond er in. Dit keer maar eens wat meer tijd genomen en de rachels verplaatst waar nodig. Het lullige aan de plafondplaten is dat er op de doos 60*120 staat, terwijl ze in werkelijkheid 62*121 zijn. De 60x120 is de effectieve plaat zonder de bevestigingsstrip, dus als je rachelt op 60 breed, kom je niet meer uit na de tweede plaat. Enfin, dit keer maar eens opnieuw gedaan en de spots aangesloten. En er was licht:

Gisteren was het tijd voor wat afwerking en heb ik de sierlijsten en de blindplaat geplaatst:

en maar een start met de vloer gemaakt. Vanavond wil ik kijken of ik de vloer er voor een groot gedeelte in kan krijgen zonder gelijk tot 11u door te moeten....

Tot zover de update...

Todo:

- Vloer studeerkamer
- Plakplinten studeerkamer
- Magneetsluiting schot
- Monteren verwarming
- Omruilen planken
- Meubels monteren
- Blindplaat overloop
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
pi_150248718
Strak!
  dinsdag 17 maart 2015 @ 19:51:21 #79
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_150745565
Halverwege maart, en we zijn….. KLAAR!

Hoewel, klaar… nog hele kleine dingetjes om af te werken en op te ruimen, maar eindelijk is het af!
Pics or it didn’t happen!

De vloer andersom leggen (met de klimrand aan de achterkant, waardoor je het eronder moet schuiven in plaats van er in, duurde * iets * langer dan gedacht. Met zijn tweetjes en aardig wat inwendig gevloek, is de klus dan ook geklaard; de vloer in de studeerkamer ligt er in!

En dan gaat het opeens hard. De verwarming is al snel gemonteerd en op de valreep heb ik besloten nog van planken te wisselen.

Met 400W sterk genoeg om de kamer warm te houden en dat schakelen we gewoon lui met een klik-aan-klik-uit systeem.

De andere kamer is voorzien van hetzelfde element.
De Lack planken van de ikea in combinatie met een gipswand is me bij nader inzien iets te tricky, dus ruilen… Nou weet ik weer waarom ik nooit naar de ikea wil… 45 minuten wachttijd bij de klantenservice.

Donderdagavond: rustavond… Nou ja.. even kijken dan. Hmmm, hoe zou dat dan uitzien? Enfin: 1,5 later…

En dan het moment: alle bouwmaterialen zijn op/gebruikt/weggewerkt!

We kunnen alles weer in elkaar zetten. Dat word dan ook met veel plezier in elkaar gesleuteld…

Netwerkkabel naar boven trekken, want het draadloos signaal haalt het niet helemaal.

En dan trek je tijdens het opnieuw verven van de speakers een van de tweeters stuk. Oei… Nog geluk bij een ongeluk dat ze eigenlijk aan vervanging toe waren, mooi excuus om wat nieuws aan te schaffen. Werken is toch een stuk fijner met muziek!

met de makeshift vervangende standaard :P

En koffie!

De vrijdag erna komt dan de eerste ingebruikname: thuiswerken. Met de lichtinval is dat prima en de werkplek is dan ook echt iets waar ik veel plezier aan ga beleven.

En dan het eindresultaat:

oud:

Nieuw:

Studeerkamer:

Washok:

Voorzolder:

Vliering:

Logeerkamer:

Volgend project, trap. De bekleding is net zo oud als het huis, (en even oud als ikzelf dus) en “heeft nooit gekund” aldus Puala.. _O-

pi_150746013
Goeie update. Vooral dat met die trap ^O^
pi_150824030
Zoo blij met onze verbouwing :D
pi_150824555
Wow, ziet er goed uit!

Lijkt me echt een heerlijke werkplek. Fijn je eigen muziekje er bij :)
pi_150827164
Ziet er erg goed uit!
pi_150827226
Lekker bezig!!!
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 20 maart 2015 @ 09:04:31 #85
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_150838737
Woooow! Leuk om te lezen Merlijn en Belle!
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  vrijdag 27 maart 2015 @ 15:45:32 #86
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_151095052
Zoooooo... De laatste loodjes en dan is de zolderverdieping echt klaar.

Vloerbedekking is er:

Vloerbedekking is met een mooie pool zodat hij niet alleen bij de zolder, maar ook bij de (kersen) laminaat van de 1e past.

Het stoft wel een beetje. Links het ondertapijt er nog bij...

De randjes het eerst.

En als je dan aan het einde van het tapijt bent...

[img]http://i1087.photobucket.com/albums/j461/theaudiopolice/F96638F7-A447-4993-A4C5-AF5467FDD6D1_zpstuiwtqry.jpg
[/img]

Betekent dat meestal ook dat je trap klaar is...

Oh ja. #dingenwaareenroombablijkbaarniettegenkan:

:')

Voorlopig klaar met de updates, budget is op :'(

Totale investering: ¤ 7.800
waarvan: Dakramen: ¤ 2.100
Wanden zetten, isolatie, vliering ¤ 2.800
Trap bekleden: ¤ 600
Rest: Materiaal, gereedschap. ¤ 2.300

Totaal ritjes bouwmartk: 58 :')
Totaal manuren: 178
Gesneuveld gereedschap: 2 schroevendraaiers, 3 zaagbladen, 1 SDS boor, kwasten en rollers
Gesneuvelde ledematen: Buiten wat bloedblaren en het in vingers snijden heb ik alleen wat vervelende rugpijn...
pi_151129950
_O_ Mooi geworden die trap ^O^
pi_151130706
Mooi! Zelf gedaan? Knap hoor. Heb je alles geniet of ook gelijmt?
pi_151148393
Trap laten doen, geloof met nietjes dat ik gehoord heb.
We zijn heel blij ook met de trap!
pi_151150364
Past goed idd die kleur.
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator zondag 29 maart 2015 @ 11:48:34 #91
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  maandag 30 maart 2015 @ 11:14:43 #92
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_151183847
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 18:23 schreef Makrolon het volgende:
Mooi! Zelf gedaan? Knap hoor. Heb je alles geniet of ook gelijmt?
De rubberen ondervloer is geniet, en daarop is de bovenbekleding gelijmd met lijm op waterbasis
pi_151184400
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 11:14 schreef Merlijn het volgende:

[..]

De rubberen ondervloer is geniet, en daarop is de bovenbekleding gelijmd met lijm op waterbasis
Ook dat om het hoekje naar de onderkant van de trede? Dat zie je zo vaak loskomen.
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
  maandag 30 maart 2015 @ 12:05:10 #94
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_151184969
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 11:43 schreef dedodo het volgende:

[..]

Ook dat om het hoekje naar de onderkant van de trede? Dat zie je zo vaak loskomen.
:Y
pi_151230428
Brutale vraag misschien, maar wat heeft het opnieuw indelen van de zolder je ongeveer aan materiaal gekost?

Wij hebben straks namelijk in onze nieuwbouw woning een open zolder en willen daar een CV hok, washok en slaapkamer gaan maken.
  woensdag 1 april 2015 @ 08:59:38 #96
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_151252394
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 16:52 schreef Nick1983 het volgende:
Brutale vraag misschien, maar wat heeft het opnieuw indelen van de zolder je ongeveer aan materiaal gekost?

Wij hebben straks namelijk in onze nieuwbouw woning een open zolder en willen daar een CV hok, washok en slaapkamer gaan maken.
Sec materiaal? Ik denk ruwweg ¤ 4000, en dat is dan inclusief afwerking
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')