quote:Lucassen veroordeeld voor ontucht
` PVV-Kamerlid Eric Lucassen is in 2002
veroordeeld voor ontucht.Als sergeant
bij de landmacht en instructeur bij het
Schoolbataljon in Ermelo had Lucassen
seksuele contacten met twee leerlingen.
Dat meldt RTL Nieuws,dat het vonnis in
handen heeft.
Lucassen werd veroordeeld tot 14 dagen
militaire detentie.In hoger beroep werd
hij ook veroordeeld,maar de straf werd
teruggebracht tot één week detentie.
Hij was één van de tien instructeurs
die terechtstonden in de ontuchtzaak in
de Generaal Spoor Kazerne.Gisteren kwam
Lucassen in opspraak toen ex-buren hem
beschuldigden van bedreiging.
quote:Toekomst Lucassen onzeker
DEN HAAG - De toekomst van Tweede Kamerlid Eric Lucassen in de PVV-fractie is onduidelijk. Partijleider Geert Wilders voert indringende gesprekken met hem nadat bekend is geworden dat Lucassen in 2002 als toenmalig sergeant en instructeur bij de landmacht veroordeeld is voor ontucht met twee vrouwelijke ondergeschikten. Donderdagnacht zei Wilders na urenlang beraad dat hij nog nadenkt of en zo ja welke consequenties dit moet hebben.
Behalve voor de stabiliteit van de PVV-fractie is de kwestie mogelijk ook van invloed op de toekomst van het minderheidskabinet van VVD en CDA, dat op gedoogsteun rekent van de PVV. De drie partijen hebben samen een nipte meerderheid van 76 zetels in de Tweede Kamer. Mocht Lucassen uit de PVV worden gezet maar als eenmansfractie verdergaan, wordt de situatie voor de ploeg van premier Mark Rutte buitengewoon moeilijk.
Lucassen raakte donderdag verder in opspraak toen RTL Nieuws de veroordeling voor ontucht meldde. Lucassen blijkt één van de hoofddaders te zijn in de geruchtmakende Ermelose ontuchtzaak bij het schoolbataljon van Defensie. De huidige parlementariër is in 2002 door de militaiore rechtbank in Arnhem veroordeeld tot twee weken militaire detentie en een boete van 500 euro.
In hoger beroep is deze straf gehalveerd. Zowel de rechtbank als het gerechtshof achtte bewezen dat Lucassen allerhande zeer intieme seksuele handelingen pleegde met twee jonge vrouwelijke soldaten in opleiding.
Toenmalig sergeant-1 Lucassen werd uiteindelijk in hoger beroep schuldig bevonden aan het meermalen als ambtenaar plegen van ontucht met een persoon die aan zijn gezag was onderworpen. De slachtoffers waren leerlingen van het Schoolbataljon op de Generaal Spoorkazerne in Ermelo.
De ontuchtzaak, die in Defensiekringen al snel de zaak Spermelo ging heten, veroorzaakte enorm veel opschudding. In totaal werden liefst tien onderofficieren door de marechaussee opgepakt op verdenking van ontucht met niet minder dan 21 ondergeschikten. In alle tien gevallen kwam het tot een veroordeling. Het was daarmee de grootste militaire strafzaak ooit.
Intimidatie
Woensdag kwam al naar buiten dat vroegere buren van Lucassen uit Haarlem tussen 2006 en 2009 herhaaldelijk aangifte tegen hem zouden hebben gedaan wegens bedreigingen en intimidatie. Wilders kondigde daarop al aan de beschuldigingen tot op de bodem uit te zoeken.
Andere PVV'ers kwamen eerder ook negatief in het nieuws. Kamerlid Marcial Hernandez wordt ervan verdacht eerder dit jaar een kopstoot te hebben uitgedeeld aan een man in Den Haag. Hernandez ontkent dat.
PVV-Kamerlid Hero Brinkman kreeg vorig jaar in de bar van perscentrum Nieuwspoort ruzie met de barman. Die beschuldigde het Kamerlid ervan te hebben geslagen. Brinkman sprak dat tegen, maar hij gaf toe dat hij een drankprobleem had. Fractiegenoot Dion Graus werd eerder beschuldigd van mishandeling van zijn zwangere vrouw. Het Openbaar Ministerie zag echter geen aanleiding hem te vervolgen.
In aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen van 9 juni was er ook gedoe met de kandidatenlijst van de PVV. Drie kandidaten trokken zich om uiteenlopende redenen terug, na publiciteit over hun verleden.
PVV-leider Wilders erkende donderdag dat de kwesties niet goed zijn voor de PVV. Daar ben ik allesbehalve trots op. Hij gaf aan niets te hebben geweten van de veroordeling van Lucassen. Volgens Wilders is het screenen van zijn fractiegenoten met alle middelen die beschikbaar waren gedaan.
De veroordeling van Lucassen typeerde de PVV-leider als een serieuze zaak. Na het eerste indringende gesprek volgen wat hem betreft nog meer gesprekken met Lucassen. Wilders wilde niet vooruitlopen op mogelijke consequenties, ook wilde hij niet zeggen of hij Lucassen heeft gevraagd zijn Kamerzetel ter beschikking te stellen.
Niet alleen dat maar hij heeft in z'n eentje nu de toekomst van het kabinet redelijk in handen en dus een enorme machtspositie.quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:06 schreef Loveless85 het volgende:
Wilders zal de beste man willen overtuigen z'n zetel op te geven lijkt me. Aan de ene kant wel het meest reeel, hij zal als eenmansfractie weinig klaarspelen en vrijwel zeker niet herkozen worden na al het nieuws wat er nu in de media is. Maar goed, een paar jaartjes als kamerlid goed betaalt worden zal de man ook wel bevallen, want vind na dit gebeuren maar weer eens een baan. Dus kan me ook wel voorstellen dat hij gewoon kamerlid wil blijven, puur om iets om handen te hebben en voor de knaken.
Hij krijgt in ieder geval geen wachtgeld op dit moment. Daarvoor moet je tegenwoordig een half jaar zitten.quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:06 schreef Loveless85 het volgende:
Wilders zal de beste man willen overtuigen z'n zetel op te geven lijkt me. Aan de ene kant wel het meest reeel, hij zal als eenmansfractie weinig klaarspelen en vrijwel zeker niet herkozen worden na al het nieuws wat er nu in de media is. Maar goed, een paar jaartjes als kamerlid goed betaalt worden zal de man ook wel bevallen, want vind na dit gebeuren maar weer eens een baan. Dus kan me ook wel voorstellen dat hij gewoon kamerlid wil blijven, puur om iets om handen te hebben en voor de knaken.
Allereerst, om een meerderheid te vormen binnen de tweedekamer, dient het kabinet 76 zetels te hebben van de 150. Dit staat in de grondwet geregeld.quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:03 schreef Loveless85 het volgende:
Praat geen peop als je er geen verstand van hebt. Je kabinet wordt niet geauto-killed als t op of onder de 75 zetels komt hoor. Als deze meneer verder de PVV lijn blijft volgen is er weinig aan de hand.
jammer voor hem dat ie maar 10 dagen kreegquote:Op vrijdag 12 november 2010 09:08 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Hij krijgt in ieder geval geen wachtgeld op dit moment. Daarvoor moet je tegenwoordig een half jaar zitten.
Daarom alleen al blijft hij denk ik zitten. Wat Dagonet zegt; hij kan zich ongelofelijk belangrijk maken, en hij wordt gewoon leuk betaald.quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:08 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Hij krijgt in ieder geval geen wachtgeld op dit moment. Daarvoor moet je tegenwoordig een half jaar zitten.
Um, waar staat dat in de Grondwet? Elke boerenlul kan zelf ook wel bedenken dat de meerderheid van 150 namelijk 76 is. Bovendien bepaalt de Grondwet niet dat een Kabinet alleen maar mag regeren als het een meerderheid heeft, want dan zou het huidige Kabinet er ook niet zitten. Dat heeft namelijk geen meerderheid, dat heeft een minderheid en wordt door een partij in de Kamer gesteund.quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:08 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Allereerst, om een meerderheid te vormen binnen de tweedekamer, dient het kabinet 76 zetels te hebben van de 150. Dit staat in de grondwet geregeld. Anders is er geen sprake van een meerderheid. Als je totaal geen kennis hebt van het staatsrecht, wees dan zo verstandig om je mond dicht te houden. Je komt namelijk behoorlijk dom en infantiel over.
Ron Jeremy is ook een groot talent...quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:07 schreef KoosVogels het volgende:
Schijnt dat Wilders die Lucassen eerder heeft omschreven als een 'groot talent'. Zegt alweer genoeg over zijn mensenkennis.
Mag jij even fijn aanwijzen waar dat in de Grondwet staatquote:Op vrijdag 12 november 2010 09:08 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Allereerst, om een meerderheid te vormen binnen de tweedekamer, dient het kabinet 76 zetels te hebben van de 150. Dit staat in de grondwet geregeld.
Anders is er geen sprake van een meerderheid. Als je totaal geen kennis hebt van het staatsrecht, wees dan zo verstandig om je mond dicht te houden. Je komt namelijk behoorlijk dom en infantiel over.
Alhoewel ik na deze stompzinnige uitspraak daar wel vanuit kan gaan.
Joh, ik kan nog net tellen hoorquote:Op vrijdag 12 november 2010 09:08 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Allereerst, om een meerderheid te vormen binnen de tweedekamer, dient het kabinet 76 zetels te hebben van de 150. Dit staat in de grondwet geregeld. Anders is er geen sprake van een meerderheid. Als je totaal geen kennis hebt van het staatsrecht, wees dan zo verstandig om je mond dicht te houden. Je komt namelijk behoorlijk dom en infantiel over.
[insert spiegel]quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:08 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Als je totaal geen kennis hebt van het staatsrecht, wees dan zo verstandig om je mond dicht te houden. Je komt namelijk behoorlijk dom en infantiel over.
De term regering wordt in de grondwet aangegeven voor het kabinet. Daarnaast is er hier sprake van een gedoogsteun. De politieke partij die ervoor zorgt dat bij stemming in de helft plus een bereikt wordt. Dit komt bij de beslissing om iemand uit zijn fractie te zetten, te vervallen. nieuwe wetten, wijziging van wetten of ministeriële besluiten kunnen dan makkelijk verhinderd worden.quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Um, waar staat dat in de Grondwet? Elke boerenlul kan zelf ook wel bedenken dat de meerderheid van 150 namelijk 76 is. Bovendien bepaalt de Grondwet niet dat een Kabinet alleen maar mag regeren als het een meerderheid heeft, want dan zou het huidige Kabinet er ook niet zitten. Dat heeft namelijk geen meerderheid, dat heeft een minderheid en wordt door een partij in de Kamer gesteund.
Ik mis nog steeds het deel waar in de grondwet staat dat dit kabinet niet mag of meteen ophoudt met hun 75 zetels?quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:16 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
De term regering wordt in de grondwet aangegeven voor het kabinet. Daarnaast is er hier sprake van een gedoogsteun. De politieke partij die ervoor zorgt dat bij stemming in de helft plus een bereikt wordt. Dit komt bij de beslissing om iemand uit zijn fractie te zetten, te vervallen. nieuwe wetten, wijziging van wetten of ministeriële besluiten kunnen dan makkelijk verhinderd worden.
Maar wijs even de artikelen aan als je wil.quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:16 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
De term regering wordt in de grondwet aangegeven voor het kabinet. Daarnaast is er hier sprake van een gedoogsteun. De politieke partij die ervoor zorgt dat bij stemming in de helft plus een bereikt wordt. Dit komt bij de beslissing om iemand uit zijn fractie te zetten, te vervallen. nieuwe wetten, wijziging van wetten of ministeriële besluiten kunnen dan makkelijk verhinderd worden.
Als ik jou was, zou ik die domme uitspraken van jou eens voor je houden.quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:16 schreef Loveless85 het volgende:
Het huidige kabinet heeft 52 zetels in de kamer.
MisterrJ.Lo; ik zou als ik jou was ff Bea bellen dan, dat dit echt zwáár tegen de grondwet in is
quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:19 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Als ik jou was, zou ik die domme uitspraken van jou eens voor je houden.
quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mag jij even fijn aanwijzen waar dat in de Grondwet staat
Kerel, ga even wat anders doen. Je maakt jezelf onsterfelijk belachelijk.quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:19 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Dat dus. Of kom met de passage waar het in de Grondwet staat, alhoewel zo`n comeback gelijk zou staan aan de herrijzenis van Michael Jackson.quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:20 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Kerel, ga even wat anders doen. Je maakt jezelf onsterfelijk belachelijk.
Jij zegt dat het tegen de grondwet is anders.quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:19 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Gezien Thriller zet ik m'n geld op het laatste.quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat dus. Of kom met de passage waar het in de Grondwet staat, alhoewel zo`n comeback gelijk zou staan aan de herrijzenis van Michael Jackson.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |