Klopt niet geheel. In onze stad heb je koopzondagen. Mijn dochter werkt in een winkel. Nu stelt de manager vast dat ze moet komen werken op die zondag. Geen probleem. Mijn dochter offert die vrije zondag wel op. Maar nu komt de grap. Blijkt dat het niet druk genoeg is stuurt de manager je naar huis.quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Snap ook niet wat er zo bijzonder is aan de zondag. Het argument dat personeelsleden teveel zouden moeten werken, slaat inderdaad ook nergens op. De werknemer kan jou in wezen niet verplichten om op zondag te werken. Verder creert zondagopenstelling in theorie ook nog eens werkgelegenheid.
Je woont echt in het Haagje en niet in Denemarken?quote:Op vrijdag 12 november 2010 22:43 schreef DrMabuse het volgende:
Zo'n stille en rustige zondag.
Daar verlang ik wel eens naar terug.
Elke zondag alles maar open gooien lijkt me niet een alles zaligmakend idee.
Niet alles hoeft te wijken voor commercie.
En dat zeg ik als liberaal en atheist.
Vandaag is er hoofdelijk gestemd door de Eerste Kamer. Uitslag: 36 voor het wetsvoorstel, 33 tegen. 6 Eerste Kamerleden waren afwezig. CDA, SP, OSF, CU en SGP stemden voor, de andere partijen tegen.quote:Op donderdag 11 november 2010 19:14 schreef freako het volgende:
Dus dan krijgen we:
CDA 21
SP 12
CU 4
SGP 2
=======
39
VVD 14
PvdA 14
GrLinks 4
D66 2
=======
36
En ik heb niet echt een idee wat de OSF (1 zetel) gaat doen. Ik vermoed dat ze tegen stemmen.
Niet waar: ook de OSF stemde tegen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:19 schreef freako het volgende:
[..]
Vandaag is er hoofdelijk gestemd door de Eerste Kamer. Uitslag: 36 voor het wetsvoorstel, 33 tegen. 6 Eerste Kamerleden waren afwezig. CDA, SP, CU en SGP stemden voor, de andere partijen tegen.
Dat staat er toch ook?quote:Op dinsdag 23 november 2010 16:08 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Niet waar: ook de OSF stemde tegen.
Klopt, dat stond er wel, maar de OSF stemde voor. Ik had me gebaseerd op nu.nl, maar in het geval van wetsvoorstellen over koopzondagen is het verstandiger om je te baseren op het Reformatorisch Dagblad. Ik heb mijn post aangepast nu.quote:
De CU heeft nu maar 4 zetels, en zullen er hoogstens 1 verliezen volgend jaar. Misschien houden ze de 4 ook wel vast. Afgaande op de peilingen zullen vooral SP en CDA het moeilijk gaan hebben.quote:Op dinsdag 23 november 2010 16:42 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Tijd voor een nieuwe Eerste Kamer he, deze is nog een afspiegeling van de tijd van Balkenende IV. Met een veel te grote CDA en CU dus.
Ah sorry, ik had 'tegen koopzondagen' in mijn hoofd. De OSF stemde vóór het wetsvoorstel.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |