abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88858893
quote:
2s.gif Op donderdag 18 november 2010 12:57 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Dat is niet bewezen. Je kan hier wel blijven verkondigen dat het wel het geval is, maar dat moet nog bewezen worden. Moord vereist een voorbedachten rade. Als die voorbedachte rade niet aanwezig is dan spreken we hier in Nederland van doodslag. Voor de strafmaat maakt dat wel degelijk uit.
Ja hoor, met een beetje verstand van de wet weet je elke voorbedachte rade wel om te vormen naar een spontane actie. Ook al moet je beweren er 30 tot 40 jointjes voor te roken op die dag.

Geloof lekker wat jij wil, aan de hand van de letter van de wet. Ik volg gewoon mijn gezond verstand.
pi_88859674
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 13:03 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]
Geloof lekker wat jij wil, aan de hand van de letter van de wet. Ik volg gewoon mijn gezond verstand.
Ik verdedig de rechtsstaat in Nederland, niet de verdachte. Het is allemaal heel erg wat er gebeurd is, maar iedereen in Nederland verdiend een eerlijk proces en moet niet op voorhand veroordeeld worden.

Gezond verstand is niet voldoende basis voor een veroordeling in Nederland. In dit specifieke geval is het vrij aannemelijk dat de verdachte schuldig is aan ten minste doodslag, maar dat is niet in alle gevallen zo evident. Juist daarom moet er in iedere zaak goed onderzoek gedaan worden.

Hoe had je geoordeeld in het geval van Lucia de B.? Had je daarvoor ook geen bewijzen nodig gehad omdat het aannemelijk was dat ze er iets mee te maken had.
pi_88864643
quote:
2s.gif Op donderdag 18 november 2010 13:24 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Ik verdedig de rechtsstaat in Nederland, niet de verdachte. Het is allemaal heel erg wat er gebeurd is, maar iedereen in Nederland verdiend een eerlijk proces en moet niet op voorhand veroordeeld worden.

Gezond verstand is niet voldoende basis voor een veroordeling in Nederland. In dit specifieke geval is het vrij aannemelijk dat de verdachte schuldig is aan ten minste doodslag, maar dat is niet in alle gevallen zo evident. Juist daarom moet er in iedere zaak goed onderzoek gedaan worden.

Hoe had je geoordeeld in het geval van Lucia de B.? Had je daarvoor ook geen bewijzen nodig gehad omdat het aannemelijk was dat ze er iets mee te maken had.
Appels en peren.

Ga met al dat juridische gelul in een rechtbank zitten, hier zit je niet in de rechtbank, maar op een forum. Fok! nog wel!
pi_88865364
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 15:34 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Appels en peren.

Ga met al dat juridische gelul in een rechtbank zitten, hier zit je niet in de rechtbank, maar op een forum. Fok! nog wel!
Zullen we dan ook maar gaan straffen op basis van aannames en onderbuikgevoelens van wat posters op Fok! - en wat voor een onbenullen al niet meer in de Nederlandse samenleving - die geen enkele verantwoordelijkheid dragen?
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_88865781
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 15:53 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Zullen we dan ook maar gaan straffen op basis van aannames en onderbuikgevoelens van wat posters op Fok! - en wat voor een onbenullen al niet meer in de Nederlandse samenleving - die geen enkele verantwoordelijkheid dragen?
Dat doet onze rechtsstaat al heel lange tijd. De eerder aangehaalde Lucia de B is daar een goed voorbeeld van.
pi_88865961
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 16:03 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dat doet onze rechtsstaat al heel lange tijd. De eerder aangehaalde Lucia de B is daar een goed voorbeeld van.
Dat noemen we gerechtelijke dwalingen.. Zaken die dus kunnen voorkomen als je gaat straffen, zoals jij een zaak bekijkt. Op basis van dat beetje 'gezonde verstand'. :')
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_88866584
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 16:07 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Dat noemen we gerechtelijke dwalingen.. Zaken die dus kunnen voorkomen als je gaat straffen, zoals jij een zaak bekijkt. Op basis van dat beetje 'gezonde verstand'. :')

Het is mijn taak dan ook niet om dat op een andere manier te bekijken. Daar hebben we rechters en juristen voor. Ik pretendeer dat niet te zijn, jij aan de andere kant...

Ik ben gewoon een burger, en ik hoef me daarom ook niet druk te maken om alle juridische bullshit. Zou jij ook niet hoeven doen.
pi_88867423
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 16:21 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Het is mijn taak dan ook niet om dat op een andere manier te bekijken. Daar hebben we rechters en juristen voor. Ik pretendeer dat niet te zijn, jij aan de andere kant...

Ik ben gewoon een burger, en ik hoef me daarom ook niet druk te maken om alle juridische bullshit. Zou jij ook niet hoeven doen.
Ik pretendeer helemaal geen jurist te zijn.

Wanneer anderen aangeven hoe ons rechtssysteem werkt, dan kom jij in opstand omdat het jou belemmert in het lekker ongenuanceerd, en op basis van onderbuikgevoelens, veroordelen.

Ok, jij gebruikt jouw 'gezond verstand'. So what? Alsof dat relevant is..
pi_88867711
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 16:21 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]
De grondbeginselen van ons systeem zijn anders toch wel vrij belangrijk.
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 15:34 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

:')! Ik ben geen jurist en ga dat ook niet worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Citizen.Erased op 18-11-2010 16:54:38 ]
pi_88889966
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 13:03 schreef Banjerkanjer het volgende:

GODZIJDANK kunnen geen mensen veroordeeld worden door jouw 'gezonde verstand'. _O-

[ Bericht % gewijzigd door paddy op 19-11-2010 21:48:53 ]
pi_88889976
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 12:53 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Alsof er vanzelf sperma naar de buitenkant van haar tanden gewandeld kan zijn, en alsof jij je ooit wel eens hebt laten pijpen door een vrouw die haar kaken op elkaar geklemd hield.

Als er sperma op de buitenkant van de tanden is aangetroffen, is de kans wel meer dan redelijk groot, dat dat ook aan de binnenzijde van de mondholte het geval zal zijn.
Op 'redelijk groot' kun je godzijdank niet veroordeeld worden. Niet dat ik Sander V. niet levenslang wil zien wegrotten in de gevangenis, maar dat is een ander verhaal.
pi_88898056
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 03:52 schreef Zehra het volgende:

[..]

GODZIJDANK kunnen geen mensen veroordeeld worden door jouw 'gezonde verstand'. _O-
Daar heeft Els Clottemans heel andere ervaringen mee.
pi_88919254
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 12:49 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Daar heeft Els Clottemans heel andere ervaringen mee.
Dat was wel een flink stuk duidelijker, ondanks dat er inderdaad geen direct bewijs was.
pi_88919422
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 21:19 schreef Zehra het volgende:

[..]

Dat was wel een flink stuk duidelijker, ondanks dat er inderdaad geen direct bewijs was.
Kun je mij uitleggen wat er dan precies zonder bekentenis en zonder bewijs zoveel duidelijker was, en voor wie precies, maar vooral ook waarom?
pi_89171898
Weer over Milly : AD vandaag (quote)

Rechtbank oordeelt over Sander V.

DORDRECHT ¿ De rechtbank in Dordrecht bepaalt vanmiddag of en welke straf Sander V. krijgt voor de dood van de 12-jarige Milly Boele uit Dordrecht. Het Openbaar Ministerie (OM) eiste twee weken geleden 25 jaar celstraf en tbs met dwangverpleging.
De 27-jarige V. heeft bekend het meisje om het leven te hebben gebracht en haar in maart in zijn tuin te hebben begraven. Justitie vervolgt hem ook voor seksueel misbruik en vrijheidsberoving. Buurman V. ontkent het meisje te hebben verkracht en vermoord. Hij doodde het meisje in een opwelling, zegt hij.

De vermissing en Milly's dood leidden in het hele land tot geschokte reacties. Dat V. een politieman was, maakte het onbegrip nog groter. Het OM eiste daarom ook een hogere straf dan dat het voor een 'gewone' burger zou doen. Een verklaring had V. niet voor zijn daden.

De advocaten van V. vonden de geëiste straf veel te hoog en vinden ook dat er geen basis is om tbs met dwangverpleging op te leggen. (ANP/AK)
26/11/10 06u48
pi_89172256
Ik ben benieuwd.
Haters gonna hate.
pi_89179269
http://twitter.com/jeroenwetzels/status/8150633332867073

quote:
Voorbedachten rade wettig en overtuigend bewezen in zaak Milly Boele, concludeert rechtbank. Dus: moord, geen doodslag.
pi_89179289
@MartinBruining:
quote:
RTL kapt uitzending af, omdat het te gruwelijk werd. #millyboele
pi_89179378
Hier kan je live meekijken.
http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/
pi_89179494
Ook vrijheidsberoving is bewezen.

Levenslang is toch haast op z'n plek, zou je denken...
pi_89179548
Verdachte in zaak Milly Boele vrijgesproken voor verkrachting. Vonnis voorlezen gaat door.
pi_89179657
feiten : 1 moord 2 wederrechtelijke vrijheidsberoving, 3 aanranding 4 verhulling
  vrijdag 26 november 2010 @ 14:40:09 #273
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_89179681
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 november 2010 14:36 schreef Roel_Jewel het volgende:
Verdachte in zaak Milly Boele vrijgesproken voor verkrachting. Vonnis voorlezen gaat door.
In zoverre:

quote:
Rechtbank spreekt Sander V. vrij van verkrachting. Ontuchtige handelingen, betasten borsten, wel bewezen #Milly
Dus in elk geval wel een viezerik. Ik vind TBS ook wel een goed plan, hopelijk laten ze hem niet gauw vrij dan.
be nice or go away
pi_89179693
nm

[ Bericht 94% gewijzigd door Roel_Jewel op 26-11-2010 14:40:58 ]
pi_89179703
dankje voor de link, erg intressant om de uitspraak zo te volgen.
Dat zou jij wel willen weten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')