Ja hoor, met een beetje verstand van de wet weet je elke voorbedachte rade wel om te vormen naar een spontane actie. Ook al moet je beweren er 30 tot 40 jointjes voor te roken op die dag.quote:Op donderdag 18 november 2010 12:57 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat is niet bewezen. Je kan hier wel blijven verkondigen dat het wel het geval is, maar dat moet nog bewezen worden. Moord vereist een voorbedachten rade. Als die voorbedachte rade niet aanwezig is dan spreken we hier in Nederland van doodslag. Voor de strafmaat maakt dat wel degelijk uit.
Ik verdedig de rechtsstaat in Nederland, niet de verdachte. Het is allemaal heel erg wat er gebeurd is, maar iedereen in Nederland verdiend een eerlijk proces en moet niet op voorhand veroordeeld worden.quote:Op donderdag 18 november 2010 13:03 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Geloof lekker wat jij wil, aan de hand van de letter van de wet. Ik volg gewoon mijn gezond verstand.
Appels en peren.quote:Op donderdag 18 november 2010 13:24 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik verdedig de rechtsstaat in Nederland, niet de verdachte. Het is allemaal heel erg wat er gebeurd is, maar iedereen in Nederland verdiend een eerlijk proces en moet niet op voorhand veroordeeld worden.
Gezond verstand is niet voldoende basis voor een veroordeling in Nederland. In dit specifieke geval is het vrij aannemelijk dat de verdachte schuldig is aan ten minste doodslag, maar dat is niet in alle gevallen zo evident. Juist daarom moet er in iedere zaak goed onderzoek gedaan worden.
Hoe had je geoordeeld in het geval van Lucia de B.? Had je daarvoor ook geen bewijzen nodig gehad omdat het aannemelijk was dat ze er iets mee te maken had.
Zullen we dan ook maar gaan straffen op basis van aannames en onderbuikgevoelens van wat posters op Fok! - en wat voor een onbenullen al niet meer in de Nederlandse samenleving - die geen enkele verantwoordelijkheid dragen?quote:Op donderdag 18 november 2010 15:34 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Appels en peren.
Ga met al dat juridische gelul in een rechtbank zitten, hier zit je niet in de rechtbank, maar op een forum. Fok! nog wel!
Dat doet onze rechtsstaat al heel lange tijd. De eerder aangehaalde Lucia de B is daar een goed voorbeeld van.quote:Op donderdag 18 november 2010 15:53 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Zullen we dan ook maar gaan straffen op basis van aannames en onderbuikgevoelens van wat posters op Fok! - en wat voor een onbenullen al niet meer in de Nederlandse samenleving - die geen enkele verantwoordelijkheid dragen?
Dat noemen we gerechtelijke dwalingen.. Zaken die dus kunnen voorkomen als je gaat straffen, zoals jij een zaak bekijkt. Op basis van dat beetje 'gezonde verstand'.quote:Op donderdag 18 november 2010 16:03 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat doet onze rechtsstaat al heel lange tijd. De eerder aangehaalde Lucia de B is daar een goed voorbeeld van.
Het is mijn taak dan ook niet om dat op een andere manier te bekijken. Daar hebben we rechters en juristen voor. Ik pretendeer dat niet te zijn, jij aan de andere kant...quote:Op donderdag 18 november 2010 16:07 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Dat noemen we gerechtelijke dwalingen.. Zaken die dus kunnen voorkomen als je gaat straffen, zoals jij een zaak bekijkt. Op basis van dat beetje 'gezonde verstand'.
Ik pretendeer helemaal geen jurist te zijn.quote:Op donderdag 18 november 2010 16:21 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Het is mijn taak dan ook niet om dat op een andere manier te bekijken. Daar hebben we rechters en juristen voor. Ik pretendeer dat niet te zijn, jij aan de andere kant...
Ik ben gewoon een burger, en ik hoef me daarom ook niet druk te maken om alle juridische bullshit. Zou jij ook niet hoeven doen.
De grondbeginselen van ons systeem zijn anders toch wel vrij belangrijk.quote:Op donderdag 18 november 2010 16:21 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik ben gewoon een burger, en ik hoef me daarom ook niet druk te maken om alle juridische bullshit. Zou jij ook niet hoeven doen.
quote:Op donderdag 18 november 2010 15:34 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ga met al dat juridische gelul in een rechtbank zitten, hier zit je niet in de rechtbank, maar op een forum. Fok! nog wel!
GODZIJDANK kunnen geen mensen veroordeeld worden door jouw 'gezonde verstand'.quote:Op donderdag 18 november 2010 13:03 schreef Banjerkanjer het volgende:
Geloof lekker wat jij wil, aan de hand van de letter van de wet. Ik volg gewoon mijn gezond verstand.
Op 'redelijk groot' kun je godzijdank niet veroordeeld worden. Niet dat ik Sander V. niet levenslang wil zien wegrotten in de gevangenis, maar dat is een ander verhaal.quote:Op donderdag 18 november 2010 12:53 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Alsof er vanzelf sperma naar de buitenkant van haar tanden gewandeld kan zijn, en alsof jij je ooit wel eens hebt laten pijpen door een vrouw die haar kaken op elkaar geklemd hield.
Als er sperma op de buitenkant van de tanden is aangetroffen, is de kans wel meer dan redelijk groot, dat dat ook aan de binnenzijde van de mondholte het geval zal zijn.
Daar heeft Els Clottemans heel andere ervaringen mee.quote:Op vrijdag 19 november 2010 03:52 schreef Zehra het volgende:
[..]
GODZIJDANK kunnen geen mensen veroordeeld worden door jouw 'gezonde verstand'.
Dat was wel een flink stuk duidelijker, ondanks dat er inderdaad geen direct bewijs was.quote:Op vrijdag 19 november 2010 12:49 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Daar heeft Els Clottemans heel andere ervaringen mee.
Kun je mij uitleggen wat er dan precies zonder bekentenis en zonder bewijs zoveel duidelijker was, en voor wie precies, maar vooral ook waarom?quote:Op vrijdag 19 november 2010 21:19 schreef Zehra het volgende:
[..]
Dat was wel een flink stuk duidelijker, ondanks dat er inderdaad geen direct bewijs was.
quote:Voorbedachten rade wettig en overtuigend bewezen in zaak Milly Boele, concludeert rechtbank. Dus: moord, geen doodslag.
In zoverre:quote:Op vrijdag 26 november 2010 14:36 schreef Roel_Jewel het volgende:
Verdachte in zaak Milly Boele vrijgesproken voor verkrachting. Vonnis voorlezen gaat door.
Dus in elk geval wel een viezerik. Ik vind TBS ook wel een goed plan, hopelijk laten ze hem niet gauw vrij dan.quote:Rechtbank spreekt Sander V. vrij van verkrachting. Ontuchtige handelingen, betasten borsten, wel bewezen #Milly
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |