Gelukkig zeg je het zelf al. Het feit dat je dit moet aanhalen om jezelf van je gelijk te overtuigen zegt genoeg over jouw denken.quote:Op zaterdag 13 november 2010 19:08 schreef NotYou het volgende:
Overigens moet ik hier, misschien wat kinderachtig, het volgende aan toevoegen:
[..]
Tja, ik ga je dan toch maar verzoeken je aan je eerder in dit topic geuite voornemen te houden. Reageer alsjeblieft niet meer op mijn posts. Hier gaan wij inderdaad niet uit komen.
Ik hoef dit helemaal niet aan te halen om mij van mijn gelijk te overtuigen en vind het uberhaupt een kinderachtige en zwakke opmerking die je hier maakt. De minachtende houding die je aanneemt vind ik sneu en stuitend.quote:Op zaterdag 13 november 2010 20:12 schreef P8 het volgende:
[..]
Gelukkig zeg je het zelf al. Het feit dat je dit moet aanhalen om jezelf van je gelijk te overtuigen zegt genoeg over jouw denken.
denk je dat serieus? Volgens mij onderschat je de overlevingsdrang van de mens een beetje. Of ga jij tegen iemand die jou wilt vermoorden zeggen 'nou ga je gang maar hoor, moet ik nog ergens mee helpen?'quote:Op zaterdag 13 november 2010 18:20 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je als 12-jarig meisje veel verzet zal kunnen leveren tegen een grote, getrainde politieagent in de bloei van z'n leven die ook nog eens een riem om je nek heeft.
Verwacht je hier een serieuze reactie op?quote:Op zaterdag 13 november 2010 21:09 schreef computergirl het volgende:
[..]
denk je dat serieus? Volgens mij onderschat je de overlevingsdrang van de mens een beetje. Of ga jij tegen iemand die jou wilt vermoorden zeggen 'nou ga je gang maar hoor, moet ik nog ergens mee helpen?'![]()
Welke belofte heb ik gemaakt?quote:Op zaterdag 13 november 2010 20:20 schreef NotYou het volgende:
Mijn reden voor de door jou aangehaalde post is als volgt: Aangezien jij er zelf(s) beroepsmatig mee bezig bent en je opleiding er feilloos op aansluit - en je eerdere posts ook prima in dit beeld passen - twijfel ik niet aan jouw al dan niet blinde geloof in TBS en het Nederlandse rechtssysteem. Ook vind ik dat je laatste paar posts in de topic bijzonder weinig toevoegen en werd ik het reageren erop simpelweg zat. Tenslotte kennen we in Nederland een min of meer toepasselijk gezegde; "belofte maakt schuld" en ik persoonlijk hoop oprecht dat jij de jouwe nou eens inlost.
niet van iemand zoals jij neequote:Op zaterdag 13 november 2010 21:12 schreef NotYou het volgende:
Verwacht je hier een serieuze reactie op?
Oh maar als iemand bijvoorbeeld uit een oorlogsgebied komt en daar de meest gruwelijke misdaden heeft moeten aanschouwen en daar volkomen fucked up uitgekomen is, moet daarvoor ook absoluut plaats zijn. Als zo'n man een ander echter al het leven gekost heeft moeten wij ons wel afvragen of we de maatschappij voor hem het risico kunnen laten lopen dat het nog eens gebeurt. Ik persoonlijk ben dan geneigd voor het belang van de maatschappij te kiezen maar vind zeker dat er voor situaties als deze tbs zou moeten zijn, waar met dit soort daders humaan omgesprongen wordt. (Nadat ook zij iets van een reguliere straf hebben uitgezeten.)quote:Op zaterdag 13 november 2010 21:17 schreef P8 het volgende:
[..]
Welke belofte heb ik gemaakt?
Daarnaast zou ik niet van mezelf zeggen dat ik blind in TBS geloof. Ik geloof wel dat alle overheidsorganen zo objectief mogelijk zouden moeten zijn. Het (indirecte) leed dat een delict veroorzaakt is een factor die al meegenomen wordt in de strafeis. Maar meer dan dat moet het ook niet worden. Nu in deze maatschappij alles en iedereen zijn bek open kan trekken en zich laten horen, en omdat er voor elke mening wel voorstanders te vinden zijn, zie ik een soort irrationele emotionalisering van de maatschappij. Ik geloof niet dat dit goed kan zijn. Kijk maar naar de ontwikkeling van het rechtssysteem. Deze werd 500 jaar geleden nog gedomineerd door angst en irrationaliteit.
In een strafzaak geen aandacht schenken aan de achtergrond van de verdachte is irrationeel en moet daarom altijd gebeuren. Ook als daaruit blijkt dat de verdachte verzachtende omstandigheden heeft. Dat is voor velen moeilijk te accepteren is maakt het niet minder noodzakelijk.
Laat ik je dan eens verrassen; Sander Vreeswijk was bepaald geen kleine jongen die als politieman waarschijnlijk geacht werd ook tegenwerkende volwassen mannelijke verdachten te kunnen inrekenen/bij de kladden te kunnen grijpen. Hiertoe zal hij waarschijnlijk in redelijke conditie geweest zijn maar zal hij ook o.a. bepaalde grepen hebben geleerd. Parate kennis dus.quote:Op zaterdag 13 november 2010 21:21 schreef computergirl het volgende:
[..]
niet van iemand zoals jij nee
Als iemand met argumenten kan komen waarom mijn argumenten en mening niet kloppen, luister ik daar graag naar. Tot dusver heb ik jou dat maar erg matigjes zien doen.quote:Op zaterdag 13 november 2010 21:35 schreef NotYou het volgende:
Ik moet trouwens zeggen dat ik de houding die je aanneemt eng en (pseudo-)elitair vind; verheven boven het gewone volk dat haar mening kennelijk alleen mag geven wanneer die toevallig strookt met de jouwe. De zichzelf moreel superieur wanende ubermensch. Datzelfde kwam al naar voren in je vorige post. Leuke vondst trouwens "irrationele emotionalisering"..
Edit: Ach, dat laatste is ook niet helemaal waar. Je ziet het goed dat ik niet erg veel respect voor jouw mening in deze kwestie heb.quote:Op zaterdag 13 november 2010 21:12 schreef NotYou het volgende:
Verwacht je hier een serieuze reactie op?
Dat heeft niet zozeer van doen met elitair doen als wel ergens al beknopt doch duidelijk op gereageerd hebben maar die reactie volledig genegeerd zien worden. Uberhaupt lijkt dit me een kwestie van common sense. Gok dat Sander ook zat volwassen vrouwen fysiek de baas had kunnen zijn.quote:Op zaterdag 13 november 2010 22:16 schreef P8 het volgende:
[..]
Als iemand met argumenten kan komen waarom mijn argumenten en mening niet kloppen, luister ik daar graag naar. Tot dusver heb ik jou dat maar erg matigjes zien doen.
Daarnaast, ik denk niet dat ik meer elitair doe naar jou dan jij hier naar computergirl:
[..]
Om het nu als "gewoonlijk" te bestempelen is ook weer een beetje zozo. Maar je zegt precies datgene dat inderdaad het probleem is: Mensen zijn mondiger en willen hun zegje doen. Ook als ze geen enkele argumenten kunnen geven die leiden tot hun mening.quote:Op zaterdag 13 november 2010 22:24 schreef NotYou het volgende:
Jij beschouwt het echter als een kwalijke zaak dat mensen tegenwoordig mondig zijn en hun zegje durven te doen. Dat vind ik eng en kwalijk maar zoals gewoonlijk begrijp jij er de ballen van. Maakt er een kinderachtig spelletje van.
quote:Op zaterdag 13 november 2010 22:35 schreef P8 het volgende:
[..]
Om het nu als "gewoonlijk" te bestempelen is ook weer een beetje zozo. Maar je zegt precies datgene dat inderdaad het probleem is: Mensen zijn mondiger en willen hun zegje doen. Ook als ze geen enkele argumenten kunnen geven die leiden tot hun mening.
Doug Stanhope zegt het wel aardig netjes:
Edit: Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat jouw mening er niet toe doet, maar dat mensen geen mening moeten verkondigen als ze weinig verstand hebben van een onderwerp.
Ja want ach, beetje sperma op de buitenkant van je tanden stelt niets voor. Nee, het moet minstens tegen je huig geplakt zitten!quote:Op donderdag 18 november 2010 11:57 schreef quirigua het volgende:
Weer gedonder in de rechtzaak Sander V. inzake Milly :
(cit.)
DORDRECHT - In het strafproces tegen de van de moord op Milly Boele (12) verdachte Sander V. heeft het openbaar ministerie cruciale kansen verspeeld vanwege fouten in het forensisch onderzoek door het NFI.
Dat bevestigden forensisch wetenschappers, onder wie de internationaal vermaarde dna- en sporendeskundige Richard Eikelenboom, gisteren - -
http://www.telegraaf.nl/b(...)k_Milly__.html?p=1,1
We wonen in een rechtsstaat. Groot goed. Deal with it.quote:Op donderdag 18 november 2010 12:06 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ja want ach, beetje sperma op de buitenkant van je tanden stelt niets voor. Nee, het moet minstens tegen je huig geplakt zitten!
Maar daarbij... het kind is vermoord! Of ze daarvoor ( of erna... wie zal het zeggen) voor de wet is aangerand of verkracht, is een "futiliteit". Dat zou de strafmaat ook niet mogen beïnvloeden.
Vermoord? Is dat dan bewezen?quote:Op donderdag 18 november 2010 12:06 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ja want ach, beetje sperma op de buitenkant van je tanden stelt niets voor. Nee, het moet minstens tegen je huig geplakt zitten!
Maar daarbij... het kind is vermoord! Of ze daarvoor ( of erna... wie zal het zeggen) voor de wet is aangerand of verkracht, is een "futiliteit". Dat zou de strafmaat ook niet mogen beïnvloeden.
Dergelijke opmerkingen zijn niet heel grappig.quote:Op donderdag 18 november 2010 12:23 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Vermoord? Is dat dan bewezen?
Stuur dat maar in een mailtje naar haar ouders.quote:Op donderdag 18 november 2010 12:21 schreef marcodej het volgende:
[..]
We wonen in een rechtsstaat. Groot goed. Deal with it.
Ja, duh! Als er ook verkrachting is bewezen, komen er nog wat jaartjes bovenop.quote:Op donderdag 18 november 2010 12:18 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja daar ben ik het wel mee eens. Of ze moeten voor verkrachting er nog een paar jaar op doen.
Maar in het Nederlandse rechtssysteem toch wel zeer van belang.quote:Op donderdag 18 november 2010 12:27 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dergelijke opmerkingen zijn niet heel grappig.
Dat ze is vermoord is inderdaad allang bewezen en ook bekend. En daarom is een dergelijke post van jou niet grappig, maar wel heel smakeloos.quote:Op donderdag 18 november 2010 12:47 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Maar in het Nederlandse rechtssysteem toch wel zeer van belang.
Dat je vanuit je emotie de rechtspraak slechts ziet als "een futiliteit" is onjuist. Juist door goed en gedegen onderzoek kan hopelijk bewezen worden wat er gebeurd is en kan daar vervolgens een passende straf voor gevonden worden.
quote:'Fouten in forensisch onderzoek Milly Boele'
AMSTERDAM Het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) heeft fouten gemaakt bij het forensisch onderzoek op het lichaam van de 12-jarige Milly Boele. Hierdoor liep justitie "cruciale kansen" mis in het strafproces tegen moordverdachte Sander V.
© ANP
Dat zeggen forensisch wetenschappers donderdag in De Telegraaf.
Volgens onder andere DNA- en sporendeskundige Richard Eikelenboom hadden de sporen op het lichaam van het meisje anders moeten worden bemonsterd. Dat had volgens de wetenschappers veel sterker bewijs kunnen opleveren voor seksueel misbruik door V.
Ondanks diverse aanwijzingen dat V. het meisje oraal heeft misbruikt, onderzocht het NFI alleen de buitenkant van haar mond en de voorzijde van haar tanden op DNA-sporen.
Als ook de binnenkant van haar mond was bemonsterd en daar zaadcellen zouden zijn aangetroffen, was het vermeende seksueel misbruik onomstotelijk bewezen, menen de wetenschappers.
Aanwijzing
Nu moet het Openbaar Ministerie (OM) het doen met een aanwijzing voor sperma en ontkent Sander V. dat hij Milly heeft misbruikt.
De verdachte heeft wel bekend dat hij zijn buurmeisje in maart heeft gedood. Het OM heeft voor de rechtbank in Dordrecht 25 jaar gevangenisstraf en tbs met dwangverpleging geëist tegen de ex-politieman, die naast moord ook wordt vervolgd voor vrijheidsberoving en het verbergen van het lijk.
Alsof er vanzelf sperma naar de buitenkant van haar tanden gewandeld kan zijn, en alsof jij je ooit wel eens hebt laten pijpen door een vrouw die haar kaken op elkaar geklemd hield.quote:
Dat is niet bewezen. Je kan hier wel blijven verkondigen dat het wel het geval is, maar dat moet nog bewezen worden. Moord vereist een voorbedachten rade. Als die voorbedachte rade niet aanwezig is dan spreken we hier in Nederland van doodslag. Voor de strafmaat maakt dat wel degelijk uit.quote:Op donderdag 18 november 2010 12:48 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat ze is vermoord is inderdaad allang bewezen en ook bekend. En daarom is een dergelijke post van jou niet grappig, maar wel heel smakeloos.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |