Precies. Er is een korte opleving omdat sommige leenkneusjes nog net voor het nieuwe jaar aan de woning willen geraken. Want volgend jaar kunnen ze dat niet meer lenen. Dat ze dat nu ook niet kunnen op een verantwoorde manier vinden ze niet zo erg.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
omdat op 01/01/2011 de regels wijzigen en hypotheken lastiger te krijgen zijn, daarom
Mwah. Ik denk dat het vooral aan de aanbodkant is. Er is in december praktisch niets nieuws op funda bijgekomen. Als ik kijk naar mijn eigen zoekquery, is dit het aantal nieuwe woningen dat aan de eisen voldeed:quote:Op donderdag 30 december 2010 14:51 schreef michaelmoore het volgende:
omdat op 01/01/2011 de regels wijzigen en hypotheken lastiger te krijgen zijn, daarom
Geloof je dat echt?quote:Op donderdag 30 december 2010 15:10 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Precies. Er is een korte opleving omdat sommige leenkneusjes nog net voor het nieuwe jaar aan de woning willen geraken. Want volgend jaar kunnen ze dat niet meer lenen. Dat ze dat nu ook niet kunnen op een verantwoorde manier vinden ze niet zo erg.
Zo'n "opleving" gaat trouwens om niet meer dan enkele duizende woningen. Dat je zoiets tegenwoordig al terug ziet in de cijfers, zegt genoeg.
Ik zat ook meer aan zo'n verklaring te denken.quote:Op donderdag 30 december 2010 15:41 schreef eleusis het volgende:
[..]
Mwah. Ik denk dat het vooral aan de aanbodkant is. Er is in december praktisch niets nieuws op funda bijgekomen. Als ik kijk naar mijn eigen zoekquery, is dit het aantal nieuwe woningen dat aan de eisen voldeed:
Dec 7
Nov 19
Oct 12
Sep 9
Aug 12
Jul 11
Kortom, vooral in november is een ongebruikelijk hoog aantal woningen op de markt gekomen, in december bijna niets. Tja, dan krijg je zo'n verloop in de voorraad. Het is mijns inziens nog maar zeer de vraag of er aan de vraagkant ook echt iets is gebeurd.
Even over jouw heilige marktwerking, minder aanbod, hogere prijzen?quote:Op donderdag 16 december 2010 09:53 schreef xenobinol het volgende:
De teller is dalende omdat een hoop potentiele wannabe verkopers het niet meer zien zitten, die hebben besloten hun verhuiswens voorlopig in de ijskast te zetten. Dat is een goed teken, want nu komt de nieuwbouw nog verder onder druk en moeten de projectontwikkelaars zich wel bezinnen op hun strategie. De volledige collapse komt met de minuut dichterbij
In welke rimboe heb je gezeten dat dit nieuw voor je is?quote:
Ik denk dat het aantal mensen dat wil doorstromen vermindert. Immers: Zij krijgen geen hypotheek meer. En zij krijgen hun huidige woning moeilijk verkocht.quote:Op donderdag 30 december 2010 16:11 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ik zat ook meer aan zo'n verklaring te denken.
Hoe kom je aan dit cijfer?quote:Op donderdag 30 december 2010 22:16 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Ik denk dat het aantal mensen dat wil doorstromen vermindert. Immers: Zij krijgen geen hypotheek meer. En zij krijgen hun huidige woning moeilijk verkocht.
Maar van de andere kant: Ieder jaar komt 2% van het woningbezit op de markt doordat mensen naar een verzorgingstehuis moeten, of doordat mensen dood gaan.
Nieuwbouw is trouwens niet opgenomen in funda. Dat kan regionaal een grote blinde vlek zijn: De komende bouwt Arnhem 8000 woningen in Schuytgraaf, en Nijmegen bouwt 11000 woningen in Waalsprong. Voor Nijmegen betekent dit dat er straks woningen bijkomen voor een kwart van de bevolking. Vandaar mijn pleidooi ooit voor een Jaapteller, want Jaap.nl neemt nieuwbouw wel mee. Overigens neemt de Jaapteller af omdat veel nieuwbouwprojecten in de startblokken blijven staan door gebrek aan kopers.
Natte vinger.quote:
217.535 huizen te koopquote:Op maandag 3 januari 2011 14:57 schreef Bayswater het volgende:
217.957 huizen te koop
Heel wat woningen in vlammen opgegaan met oud en nieuw.
? Meer aanbod is niet goed en minder ook niet, je draait het ook maar naar je eigen oogkleppenvisie.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 10:31 schreef xenobinol het volgende:
[..]
217.535 huizen te koop
De teller blijft dalen, steeds meer fantasten komen tot het besef dat ze hun huis de komende 10 jaar nooit meer kunnen verkopen
Dat ligt er maar net aan of degene zelf ook een koophuis heeftquote:Op dinsdag 4 januari 2011 11:00 schreef Bayswater het volgende:
Volgens deze poll raken we ze de woningen wel kwijt:
Gaat u in 2011 een (ander) huis kopen?
Ja, dat ben ik van plan ; 51 %
Nee, ik heb geen verhuisplannen; 25 %
Nee, dat kan ik me financieel niet veroorloven ; 24 %
Ja, ik heb mijn huis te koop staan.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 11:00 schreef Bayswater het volgende:
Iets aanbieden tegen een onrealistische prijs is compleet zinloos, dat weet jij zelf ook wel. Waarom denk je dat het aantal transacties zo sterk gedaald is? Dat huizen zeer lang te koop staan? Niet vanwege de realistische prijzen hoor! Vandaar mijn opmerking dat fantasten zich zo langzaam maar zeker beginnen te realiseren dat ze de komende 10 jaar in hun woning opgesloten zitten, bummerquote:Op dinsdag 4 januari 2011 10:55 schreef Sjabba het volgende:
[..]
? Meer aanbod is niet goed en minder ook niet, je draait het ook maar naar je eigen oogkleppenvisie.
51% wil wel maar kan niet stoppen met fantaserenquote:Op dinsdag 4 januari 2011 11:00 schreef Bayswater het volgende:
Dus jij valt onder de 51%....quote:Op dinsdag 4 januari 2011 11:22 schreef xenobinol het volgende:
[..]
51% wil wel maar kan niet stoppen met fantaseren
25% wil wel maar kan niet en beseft dit ook
24% wil wel maar kan niet en geeft dit gewoon toe
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |