Ja het hele wilde is voorbij, maar nu komen er weer wintermaandenquote:Op zondag 21 november 2010 18:55 schreef xenobinol het volgende:
223.524 huizen te koop
De trend is momenteel gestage groei.
quote:ma 22 nov 2010,
Prijs koopwoningen weer gedaald
DEN HAAG (AFN) - Verkochte bestaande koopwoningen waren in oktober gemiddeld 1,1 procent goedkoper dan in dezelfde maand een jaar eerder. De prijsdaling was groter dan de 0,4 procent in augustus en 0,6 procent in september. In de daaraan voorafgaande maanden was de prijsdaling juist geleidelijk kleiner geworden. Dit meldde het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maandag.
Vrijstaande woningen daalden het meeste in prijs. De verkoopprijzen hiervan lagen 1,8 procent lager dan in oktober 2009. Ook appartementen, tussenwoningen en twee-onder-een-kapwoningen waren goedkoper. Hoekwoningen daalden niet in prijs.
Regionaal bezien zijn de verschillen in prijsontwikkeling groot. Alleen in Groningen, Friesland en Limburg waren de prijzen hoger dan een jaar eerder, in alle andere provincies waren ze lager. In Flevoland was de prijsdaling met 3,3 procent het grootst.
Het valt mij op dat de gemiddelde prijs langzaam is gestegen? Is dit een gemiddelde genomen over alle verkochte huizen? Of is er ook gecorrigeerd voor woningtype? Zoals ik het zie is de een gemiddelde over de verkochte huizen, het is dan goed mogelijk dat de prijs iets gestegen is omdat de grootste daling in het topsegment heeft plaats gevonden. Daardoor zou in het midden en topsegment iets meer beweging geweest kunnen zijn t.o.v. het lage segment.quote:Op dinsdag 23 november 2010 08:20 schreef SeLang het volgende:
Ik had een plaatje gemaakt voor het huizentopic, maar ik post het hier ook even omdat je hierop mooi de dalende huizenverkopen kunt zien. Een deel van dit "tekort" tussen de sales een paar jaar geleden en nu zal wel terechtkomen in een toename van het aantal nog te koop staande huizen.
[ afbeelding ]
Het is het gemiddelde van alle typen woningen overal in Nederland. Natuurlijk zijn er enorme verschillen tussen typen woningen, regios en steden.quote:Op dinsdag 23 november 2010 09:25 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het valt mij op dat de gemiddelde prijs langzaam is gestegen? Is dit een gemiddelde genomen over alle verkochte huizen? Of is er ook gecorrigeerd voor woningtype? Zoals ik het zie is de een gemiddelde over de verkochte huizen, het is dan goed mogelijk dat de prijs iets gestegen is omdat de grootste daling in het topsegment heeft plaats gevonden. Daardoor zou in het midden en topsegment iets meer beweging geweest kunnen zijn t.o.v. het lage segment.
223.137 huizen te koop.. Weer een dalingquote:Op dinsdag 23 november 2010 07:26 schreef antfukker het volgende:
[..]
223.347 huizen te koop.. Daling
222.904 huizen te koop.. Onder de 223kquote:Op woensdag 24 november 2010 12:33 schreef antfukker het volgende:
[..]
223.137 huizen te koop.. Weer een daling
quote:Op donderdag 25 november 2010 08:05 schreef eleusis het volgende:
Wazig... Bij mijn zoekquery komen nu echt 10 objecten per week erbij, en wat ik heb 'bewaard' wordt totaal niet verkocht...
Misschien heb ik een kut smaak, maar waarom kost die meuk dan nog zoveel
Omdat oorzaak en gevolg andersom zijn. Er wordt niet verkocht omdat die meuk nog zoveel kost! Daarom blijft het oplopen! Pas als de prijzen omlaag gaan, zal het aanbod ook zakken.quote:Op donderdag 25 november 2010 08:05 schreef eleusis het volgende:
Wazig... Bij mijn zoekquery komen nu echt 10 objecten per week erbij, en wat ik heb 'bewaard' wordt totaal niet verkocht...
Misschien heb ik een kut smaak, maar waarom kost die meuk dan nog zoveel
Denk dat het eerder filerijden is. Als er 1 transactie doorgaat, gaan er 9 andere in de ketting ook door. Gevolg van dat niemand -met verstand- een huis koopt zonder zijn eigen huis eerst verkocht te hebben. Ik denk dat als prijzen zakken dat in eerste instantie niet zoveel invloed op aanbod heeft. Het heeft eerder met vertrouwen en zekerheid dan met prjis te maken. Het is vooral doorstroom wat de markt maakt, lijkt me.quote:Op donderdag 25 november 2010 08:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
[..]
Omdat oorzaak en gevolg andersom zijn. Er wordt niet verkocht omdat die meuk nog zoveel kost! Daarom blijft het oplopen! Pas als de prijzen omlaag gaan, zal het aanbod ook zakken.
'transport'quote:Op donderdag 25 november 2010 09:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
overigens is een dipje in deze tijd best normaal, denk ik. Minder huizen in de verkoop in dit jaargetijde, wel veel transporten voor het einde van het jaar.
Ik ben ook wel eens van dat soort mensen in het wild tegen gekomen. Vorig jaar nog op een BBQ, setje jongelui die zijn gaan samenwonen in een nieuwe 'ruime' koopwoning. Beiden waren ze nog in het bezit van hun eigen appartement, die konden ze aan de straatstenen niet kwijt en moesten ze dus gaan verhuren. Zo zijn ze dus ook nog eens eigenaar van hun eigen vastgoedmaatschappijquote:Op donderdag 25 november 2010 10:02 schreef inXs het volgende:
Nou ik heb nu toch het mooiste verhaal denk ikBij mijn vrouw op het werk is sinds kort een nieuwe collega. Zij komt met haar man uit Eindhoven waar ze vorig jaar hun huis te koop hebben gezet, ze zijn toen hier komen wonen. Haar man was de enige die werkzaam was. Vervolgens vonden ze het huis wat ze hier gekocht hadden toch wel iets te klein en hebben ze gewoon een nieuw huis gekocht! Ze hebben nu dus 3 huizen!!! En zijn nagenoeg bankroet, vandaar dat de vrouw des huizes toch ook maar aan het werk moet...
Tja en dan heb je ineens 3 huizen op funda erbij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |