Aanbod met fantasieprijzen is geen echt aanbod natuurlijk. Feitelijk is het echte aanbod dus heel erg laag. Ondanks deze schaarste is er toch geen sprake van oplopende prijzen, de schaarste mythe is dus gewoon onzin. De betaalbaarheid is wat de markt genekt heeft. Het sentiment is tegenwoordig dat je wel volslagen krankzinnig moet zijn om nu een huis te kopenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 08:50 schreef Bayswater het volgende:
216.573 huizen te koop
400 eraf
Oorzaak is natuurlijk dat december traditioneel een goede overdrachtsmaand is en dat er maar weinig nieuw aanbod bij komt.
het enige probleem daarmee is dat die huizen die in december getransporteerd zijjn natuurlijk al eerder als verkocht zijn afgemeld. Ik denk niet dat er veel huizen zijn die in december gekocht zijn, EN direct nog in december getransporteerd zijn.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 08:50 schreef Bayswater het volgende:
216.573 huizen te koop
400 eraf
Oorzaak is natuurlijk dat december traditioneel een goede overdrachtsmaand is en dat er maar weinig nieuw aanbod bij komt.
Hebben ze daar niet gewoon mensen voor in dienst, bijvoorbeeld een receptioniste/administrateur?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 09:44 schreef xenobinol het volgende:
Sommige makelaars zijn gewoon te druk bezig om hun verkochte woningen af te melden
Nuttige post. Afwachten op cijfers. Ben ook benieuwd wat de oorzaak is.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 10:06 schreef Istrilyin het volgende:
Vanaf de piek zijn er zo'n 6000 woningen minder op de markt. De cijfers van december (cbs zal ergens rond de 21e publiceren) zijn dus interessant. Is er sprake van heel veel verkoop? Of gooien de verkopers massaal de handdoek in de ring, hopend op betere tijden?
Misschien zijn die wel wegbezuinigdquote:Op dinsdag 11 januari 2011 10:02 schreef antfukker het volgende:
[..]
Hebben ze daar niet gewoon mensen voor in dienst, bijvoorbeeld een receptioniste/administrateur?
Handdoek in de ringquote:Op dinsdag 11 januari 2011 10:29 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Nuttige post. Afwachten op cijfers. Ben ook benieuwd wat de oorzaak is.
Cijfers zijn niet nodig. Xeno geeft het antwoord al....... Dus waarschijnlijk is het het tegenovergestelde.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 10:29 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Nuttige post. Afwachten op cijfers. Ben ook benieuwd wat de oorzaak is.
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 11:09 schreef HansvD het volgende:
[..]
Cijfers zijn niet nodig. Xeno geeft het antwoord al....... Dus waarschijnlijk is het het tegenovergestelde.
Ik heb er voor 2 gezorgd in kwartaal 4.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 11:30 schreef xenobinol het volgende:
[..]
![]()
Fantaseer jij maar lekker over 6 duizend extra verkochte woningen de afgelopen maand
Ok, maar jij hoopte op een flinke prijsdaling in dat geval maar dat is dus toch niet aan de orde. Je snapt het nog wel?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 10:40 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Handdoek in de ring![]()
"We zijn eigenlijk toch wel heel erg gehecht aan dit huis"![]()
Zie daar.... een mooie voorbeeld van cognitieve dissonantie
Ik ga uit van een prijsdaling.... maar ik ga niet uit van een betere betaalbaarheid. Ik voorzie gewoon een afbouw van het subsidiebeleid, een stijging van de rente. Grondprijzen gaan dalen in ruil voor hogere lokale belastingen, immers dan kunnen ook de huidige woningbezitters gaan meebetalen en de inkomstenstroom is dan veel constanter. Ook voorzie ik een stijging van de bouwkosten als gevolg van strengere milieunormen. Een bijkomend voordeel daarvan is lagere energielasten, vooral die prijs van energie zal enorm stijgen in de toekomst. Maar het grootste voordeel zal zijn de ineenstorting van de vastgoedzeepbel, de waarde van een woning zal weer terug gaan naar de intrinsieke waarde. Jullie 'zeepbel-grotere-sukkels' zullen daar niet meer de vruchten van kunnen plukken maar met een beetje geluk jullie kinderen welquote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:54 schreef Sjabba het volgende:
Ok, maar jij hoopte op een flinke prijsdaling in dat geval maar dat is dus toch niet aan de orde. Je snapt het nog wel?
Het zal me werkelijk niets boeien hoevel huizen er verkocht worden volgens Funda.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 11:30 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Fantaseer jij maar lekker over 6 duizend extra verkochte woningen de afgelopen maand
Ontkenning --> protest/boosheid....quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:48 schreef HansvD het volgende:
Cijfertjes van Funda zeggen net zoveel nuttigs als HuurAso Xeno
Het Fundatellertje boeit me niet en ik ben niet boos.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:52 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ontkenning --> protest/boosheid....
Je zit in de tweede fase, gefeliciteerd
En zowel bij stijgende Funda cijfers als bij dalende Funda cijfers.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:27 schreef Scorpie het volgende:
Wel grappig dat Xeno de VEH en andere instellingen afdoet als onzin verspreidende meuk, maar Funda gewoon domweg gebruikt als onderbouwing voor zijn stellingenZoiets leer je in groep 7 van de basisschool al af.
Ik heb nergens beweert dat de fundateller een betrouwbare bron van informatie is.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:27 schreef Scorpie het volgende:
Wel grappig dat Xeno de VEH en andere instellingen afdoet als onzin verspreidende meuk, maar Funda gewoon domweg gebruikt als onderbouwing voor zijn stellingenZoiets leer je in groep 7 van de basisschool al af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |