Nee, want waar wil je die naar toe brengen? Madagascar?quote:Op donderdag 11 november 2010 11:16 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dan kunnen we Nederlanders die zich crimineel gedragen dus ook gaan "uitzetten" . Of moet ik zeggen deporteren ?
Emigreren is niet zo moeilijk, al helemaal niet als je toch al een Marokkaans paspoort hebt. Als de omgeving je niet past, en je liever in Nederland blijft, dan had je dat maar eerder moeten bedenken. We blijven niet bezig.quote:Op donderdag 11 november 2010 11:16 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Terug naar Marokko? Hoe kan je terug naar Marokko als je hier geboren bent en je hele leven hier hebt gewoond? De eerste groep was hard aan het werk.
Gewoon met het vliegtuig of anders met de boot. In Noord-Afrika of omstreken op het strand dumpen en houdoe!quote:Op donderdag 11 november 2010 11:16 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Terug naar Marokko? Hoe kan je terug naar Marokko als je hier geboren bent en je hele leven hier hebt gewoond? De eerste groep was hard aan het werk.
er zijn (waren) maar 3 mensen met een mening? althans 1 daarvan had zelfs de mening dat het uitzeten niet aan de orde was... die ander heeft zich daar nooit over uitgesproken dus blijft er 1 overquote:Op donderdag 11 november 2010 11:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Totaal niet erg, en wat mij betreft liever vandaag dan morgen. Maar mensen met die mening kunnen niet zonder beveiliging de straat over, of zijn al omgelegd.
Het hebben van de Nederlandse nationaliteit geeft je het recht om in Nederland te zijn.quote:Op donderdag 11 november 2010 11:17 schreef LXIV het volgende:
Er staat nergens in de grondwet dat Marokkanen in Nederland niet uitgezet mogen worden. Als het überhaubt al in de wet staat.
Je kan niet ergens naar terug gaan als je er niet vandaan komt.quote:Op donderdag 11 november 2010 11:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Gewoon met het vliegtuig of anders met de boot. In Noord-Afrika of omstreken op het strand dumpen en houdoe!
"Maar 3"quote:Op donderdag 11 november 2010 11:20 schreef Re het volgende:
[..]
er zijn (waren) maar 3 mensen met een mening?
Wat bepleit je nou eigenlijk?quote:Op donderdag 11 november 2010 11:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, want waar wil je die naar toe brengen? Madagascar?
Onze grondwet en het (anti-)discriminatiebeginsel zeggen iets over gelijke behandeling in gelijke gevallen.quote:Op donderdag 11 november 2010 11:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er staat nergens in de grondwet dat Marokkanen in Nederland niet uitgezet mogen worden. Als het überhaubt al in de wet staat.
Los van dat is zo'n grondwet ook maar een stukje papier dat de geest van een bepaalde tijd weergeeft. Er gebeuren nu ook dingen (bijv. homohuwelijk) die wettelijk 30 jaar geleden gewoon strafbaar waren.
Dat is het hypocriete ook he?quote:Op donderdag 11 november 2010 11:21 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Je kan niet ergens naar terug gaan als je er niet vandaan komt.
Niet voor mij.quote:Op donderdag 11 november 2010 11:23 schreef Wijze_appel het volgende:
In de ene discussie zijn ze op en top Marokkaan. In dit soort discussie zijn het opeens Nederlanders.
Het gaat ten eerste niet puur alleen over uitzetten, en ik vind het verschrikkelijk dat je die doden wegzet als 'maar'. Alsof het onbelangrijk is en niet boeit dat je in Nederland om een mening wordt neergeschoten/gestoken.quote:Op donderdag 11 november 2010 11:20 schreef Re het volgende:
[..]
er zijn (waren) maar 3 mensen met een mening? althans 1 daarvan had zelfs de mening dat het uitzeten niet aan de orde was... die ander heeft zich daar nooit over uitgesproken dus blijft er 1 over
volgens de wet zijn ze gewoon Nederlander... of je dat nu leuk vindt of nietquote:Op donderdag 11 november 2010 11:23 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Dat is het hypocriete ook he?
In de ene discussie zijn ze op en top Marokkaan. In dit soort discussie zijn het opeens Nederlanders.
Te simpel voor woorden.
Juist . Wat een dom gelul lees ik hier zeg .quote:Op donderdag 11 november 2010 11:21 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Je kan niet ergens naar terug gaan als je er niet vandaan komt.
Nee, het is slechts een voorbeeld om aan te geven dat dingen die in de wet verankerd zijn, zoals het strafbaar zijn van sodomie, na een aantal jaren weer heel anders beschouwd kan worden. Dus dat wetten niet voor eeuwig vaststaan en altijd een weerspiegeling van een bepaalde tijd zijn. Een ander voorbeeld had ook gekund.quote:Op donderdag 11 november 2010 11:22 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Onze grondwet en het (anti-)discriminatiebeginsel zeggen iets over gelijke behandeling in gelijke gevallen.
Sowieso ...
Een homohuwelijk vergelijken met mensen het land uitzetten
Omdat hij een Nederlands paspoort heeft?quote:Op donderdag 11 november 2010 11:23 schreef LXIV het volgende:
Waarom wordt het als een onoverkomelijk probleem gezien als een (slecht aangepaste) Marokkaan die toevallig hier geboren is naar Marokko zou moeten verhuizen?
Dat zul je mij nooit horen zeggen. Ik ben sowieso van mening dat Nederland veel en veel te vol is. Laat ze maar naar de VS gaan, ruimte zat daar met 24 personen per km².quote:Diezelfde mensen vinden het dan weer vanzelfsprekend dat mensen die in Afrika geboren zijn naar Nederland kunnen verhuizen. Dat moet allemaal zonder belemmering kunnen.
dat zeg ik dan ook niet.... maar je stelt dat als je een mening hebt over üitzetten"dat je dan streng beveiligd moet worden of al bent omgelegd, nu ken ik er maar 2 die om hun mening zijn omgelegd en die hebben het nooit over uitzetting als beleid gehadquote:Op donderdag 11 november 2010 11:24 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het gaat ten eerste niet puur alleen over uitzetten, en ik vind het verschrikkelijk dat je die doden wegzet als 'maar'. Alsof het onbelangrijk is en niet boeit dat je in Nederland om een mening wordt neergeschoten/gestoken.
Volgens de wet zijn ze beide, gezien hun paspoorten.quote:Op donderdag 11 november 2010 11:24 schreef Re het volgende:
[..]
volgens de wet zijn ze gewoon Nederlander... of je dat nu leuk vindt of niet
Nou je moet dan eerst de grondwet tot een propje vouwen en verbranden, en dat laat een ieders leven hier in dit land open voor de willekeur van de machthebbers. Toch?quote:Op donderdag 11 november 2010 11:23 schreef LXIV het volgende:
Waarom wordt het als een onoverkomelijk probleem gezien als een (slecht aangepaste) Marokkaan die toevallig hier geboren is naar Marokko zou moeten verhuizen?
Diezelfde mensen vinden het dan weer vanzelfsprekend dat mensen die in Afrika geboren zijn naar Nederland kunnen verhuizen. Dat moet allemaal zonder belemmering kunnen.
Als het een kan, dan kan toch ook het ander.
Desnoods maken we het zo 'zuur' voor ze hier, dat ze 'vrijwillig' terug gaan.
Het gros heeft (ook) de Marokkaanse nationaliteit. Punt.quote:Op donderdag 11 november 2010 11:24 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Juist . Wat een dom gelul lees ik hier zeg .
Mensen met de Nederlandse nationaliteit uitzetten vanwege criminele feiten . Droom verder
Ik zei "je mening", ik heb uitzetten niet genoemd, ik heb het puur over een hardere aanpak volgend op de softe aanpak uit de jaren '70 waar ik op de eerste plaats over discussieerde.quote:Op donderdag 11 november 2010 11:25 schreef Re het volgende:
[..]
dat zeg ik dan ook niet.... maar je stelt dat als je een mening hebt over üitzetten"dat je dan streng beveiligd moet worden of al bent omgelegd, nu ken ik er maar 2 die om hun mening zijn omgelegd en die hebben het nooit over uitzetting als beleid gehad
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |