abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88713436
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 20:51 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Je kunt om het half jaar beginnen met een opleiding, dus wat is dan het probleem. Je komt pas in aanmerking voor verhoogd collegegeld als je meer dan 1 jaar studievertraging oploopt.

En voor het aantal opleidingen dat wel maar 1 keer per jaar begint, dat is pech hebben.
Het gaat hier over de universiteit. Die studies beginnen praktisch allemaal gewoon in september.
Daarnaast ben ik niet na een half jaar gestopt, omdat ik het echt nog heb geprobeerd.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zondag 14 november 2010 @ 21:15:17 #127
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_88714698
quote:
14s.gif Op zondag 14 november 2010 20:52 schreef Gestiech het volgende:
Vrijwel iedere universitaire studie begint maar 1 keer per jaar. Dus het is dan ook vrijwel altijd pech hebben.
Als je meer dan 1 verkeerde keuze maakt.
En dan zie ik het probleem echt niet meer, want je hebt duidelijk niet genoeg inzet getoond om informatie in te winnen als je meer dan 1 keer een verkeerde studiekeuze maakt.
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 20:55 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Het gaat hier over de universiteit. Die studies beginnen praktisch allemaal gewoon in september.
Daarnaast ben ik niet na een half jaar gestopt, omdat ik het echt nog heb geprobeerd.
Ik zeg ook nergens dat je het niet hebt geprobeerd. Maar wanneer iemand zich in februari uitschrijft - en naar mijn mening heb je dan tijd genoeg gehad om uit te zoeken of je op je plek bent - loop je maar een half jaar mis, en geen heel jaar.

En in de OP staat duidelijk dat deze maatregel geldt voor het hoger onderwijs, niet alleen de universiteit.
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_88715348
Lees het topic eens, het gaat niet alleen over het maken van verkeerde keuzes. Mensen die van het hbo doorstromen naar wo hebben hier last van, mensen die extra curriculaire dingen doen waardoor ze vertraging oplopen (die vaak wel degelijk gegrond is) hebben hier last van, mensen die bijvoorbeeld een tweede studie willen doen en daar al mee beginnen tijdens de eerste studie, maar pas in het tweede of derde jaar hebben hier last van, etc.
pi_88725971
quote:
Op zondag 14 november 2010 21:25 schreef Gestiech het volgende:
Lees het topic eens, het gaat niet alleen over het maken van verkeerde keuzes. Mensen die van het hbo doorstromen naar wo hebben hier last van, mensen die extra curriculaire dingen doen waardoor ze vertraging oplopen (die vaak wel degelijk gegrond is) hebben hier last van, mensen die bijvoorbeeld een tweede studie willen doen en daar al mee beginnen tijdens de eerste studie, maar pas in het tweede of derde jaar hebben hier last van, etc.
In de toekomst gaat een wo-stage lopen vrijwel onmogelijk worden en in het buitenland studeren in uitzonderlijke gevallen als deze regeling wordt doorgevoerd.
Vrij triest dat het kabinet mbo'ers zo veel mogelijk stimuleringsmaatregelen geeft terwijl weldra het nauwelijks meer mogenlijk is om via een hbo-p naar een wo studie over te stappen. Op deze manier komt idiocratie eindelijk tot stand.
  maandag 15 november 2010 @ 01:34:28 #130
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_88726043
Amerika heeft veel betere universiteiten dan europa, ze zijn daar gewoon slimmer.
Sisco Certified
pi_88726172
quote:
Op maandag 15 november 2010 01:34 schreef FoolWithMokey het volgende:
Amerika heeft veel betere universiteiten dan europa, ze zijn daar gewoon slimmer.
Ik dacht dat Cambridge en Oxford hoger staan gewaardeerd dan Harvard en Yale
pi_88726191
quote:
9s.gif Op donderdag 11 november 2010 10:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

En wat denk je van de kwaliteit van onderwijs? Universiteiten krijgen een boete als een student meer dan één jaar vertraging heeft. Een boete van 3000 euro per student. Dat zullen we dan wel weer terug zien in de kwaliteit van onze universiteiten.
Inderdaad en dan 3 jaar later blijkt jouw opleiding de nieuwe InHolland en ben je een stuk minder blij met je papiertje
  maandag 15 november 2010 @ 02:00:07 #133
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_88726395
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 01:42 schreef superdrufus het volgende:

[..]

Ik dacht dat Cambridge en Oxford hoger staan gewaardeerd dan Harvard en Yale
bron
Sisco Certified
pi_88726533
quote:
Op maandag 15 november 2010 02:00 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

bron
http://www.guardian.co.uk(...)iversities-2010#data
  maandag 15 november 2010 @ 13:42:02 #135
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_88736189
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 21:25 schreef Gestiech het volgende:
En waarom hebben hbo-doorstromers hier last van. Daar staat toch nominaal 4+1 jaar voor?

[ Bericht 0% gewijzigd door ikke043 op 15-11-2010 13:59:29 ]
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_88747719
Wat ik al vreesde blijkt te kloppen: niet alleen de student gaat het geld kosten als hij studievertraging oploopt, het gaat z'n opleiding of instelling ook geld kosten. Wees dus maar niet al te bang voor studievertraging, opleidingen gaan hun de eisen dusdanig verlagen dat het zelfs voor de grootste josti zo goed als onmogelijk zal zijn nog vertraging op te lopen.
pi_88749344
quote:
11s.gif Op maandag 15 november 2010 18:44 schreef ShadyLane het volgende:
Wat ik al vreesde blijkt te kloppen: niet alleen de student gaat het geld kosten als hij studievertraging oploopt, het gaat z'n opleiding of instelling ook geld kosten. Wees dus maar niet al te bang voor studievertraging, opleidingen gaan hun de eisen dusdanig verlagen dat het zelfs voor de grootste josti zo goed als onmogelijk zal zijn nog vertraging op te lopen.
Bij ons gaan ze de rendementen juist andersom aanpakken. Harde knip invoeren waardoor je nog zo laat mogelijk eruit kan worden gekickt als je te weinig punten hebt. Dan slagen alleen de studenten die vrijwel zeker nominaal slagen. In dat geval moeten studenten zich juist meer zorgen gaan maken.
pi_88749704
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 19:19 schreef SH. het volgende:
Bij ons gaan ze de rendementen juist andersom aanpakken. Harde knip invoeren waardoor je nog zo laat mogelijk eruit kan worden gekickt als je te weinig punten hebt. Dan slagen alleen de studenten die vrijwel zeker nominaal slagen. In dat geval moeten studenten zich juist meer zorgen gaan maken.
In het eerste geval ook ;) Van een waardeloos diploma wordt ook niemand blij. Dan beter 'n harde knip, ongeacht haken en ogen die daaraan kleven.
pi_88749709
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 19:19 schreef SH. het volgende:

[..]

Weet dat nog niet zo. Hogescholen en universiteiten krijgen ook al boetes voor mensen die niet afstuderen. Of beter gezegd, ze krijgen geld voor diegene die dat wel doen.
  maandag 15 november 2010 @ 19:37:52 #140
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_88750322
j
Sisco Certified
pi_88750666
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 01:30 schreef superdrufus het volgende:

[..]

In de toekomst gaat een wo-stage lopen vrijwel onmogelijk worden en in het buitenland studeren in uitzonderlijke gevallen als deze regeling wordt doorgevoerd.
Vrij triest dat het kabinet mbo'ers zo veel mogelijk stimuleringsmaatregelen geeft terwijl weldra het nauwelijks meer mogenlijk is om via een hbo-p naar een wo studie over te stappen. Op deze manier komt idiocratie eindelijk tot stand.
bij ons valt in het Buitenland studeren gewoon binnen het curriculum en dat kan bij de meeste opleidingen ook gewoon zo zijn: minor in het buitenland ^O^
Ja doei.
pi_88750788
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 19:44 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

bij ons valt in het Buitenland studeren gewoon binnen het curriculum en dat kan bij de meeste opleidingen ook gewoon zo zijn: minor in het buitenland ^O^
Bij de meeste? Wat een klets.
pi_88750889
Nagenoeg elke opleiding heeft tegenwoordig een major en een minor hoor :) en die minoren mag je ook buiten je eigen universiteit volgen, óók in het buitenland en dit hoeft met goede planning niet persé vertraging op te leveren.
Ja doei.
pi_88751033
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 19:48 schreef motorbloempje het volgende:
Nagenoeg elke opleiding heeft tegenwoordig een major en een minor hoor :) en die minoren mag je ook buiten je eigen universiteit volgen, óók in het buitenland en dit hoeft met goede planning niet persé vertraging op te leveren.
Dan ga ik heel toevallig niet om met mensen die 30 ECTS in het buitenland mogen spenderen voor een minor. Buitenland is op de faculteit waar ik zit sowieso vertraging, of je moet vakken van je derde jaar in je tweede jaar erbij doen.
pi_88751161
quote:
5s.gif Op zondag 14 november 2010 13:34 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Waarom moet de rest van de bevolking opdraaien voor jouw fouten?
Waarom doe jij alsof deze studenten later nooit belasting gaan betalen? Alsof ze alleen maar profiteren :{w
know'm sayin?
word? word.
pi_88751188
Dat zeg ik, goede planning :)

zo kan je hier als je je P hebt gewoon al 3e jaars vakken volgen en compensatie of leren op afstand regelen.

Zo heb ik in het 3e jaar 40 minorpunten te vullen, 10 van de bachelor thesis en 10 major-vakken. Deze 10 majorvakken zijn ook al opgelost: 1 kan ik op afstand volgen (is een essay-vak) en 1 kan ik in de UK volgen omdat ze hetzelfde vak daar ook aanbieden. Ook had ik het eventueel nu al kunnen doen, maar dat kwam helaas met m'n werk niet uit, anders had ik 't alvast dit jaar gedaan.
Ja doei.
pi_88751198
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 01:30 schreef superdrufus het volgende:
Vrij triest dat het kabinet mbo'ers zo veel mogelijk stimuleringsmaatregelen geeft terwijl weldra het nauwelijks meer mogenlijk is om via een hbo-p naar een wo studie over te stappen.
Past natuurlijk perfect in een efficient kabinetsbeleid: we willen 50% hogeropgeleiden maar het moet zo min mogelijk kosten. Hup MBO-ers massaal naar het (liefst zo simpel mogelijke) HBO, dat tikt mooi aan voor de percentages. Iemand die al op het HBO zit hoeft niet naar de uni, want die telt al als hogeropgeleid.
pi_88751732
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 19:26 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

In het eerste geval ook ;) Van een waardeloos diploma wordt ook niemand blij. Dan beter 'n harde knip, ongeacht haken en ogen die daaraan kleven.
De harde knip gaat z'n doel compleet voorbij.
pi_88754399
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 19:26 schreef Gestiech het volgende:

[..]

Weet dat nog niet zo. Hogescholen en universiteiten krijgen ook al boetes voor mensen die niet afstuderen. Of beter gezegd, ze krijgen geld voor diegene die dat wel doen.
Ja, dat snap ik, en daarom trappen ze dus nog sneller studenten van de opleiding af. Die studenten hebben dan een studieachterstand tot 2 jaar, dus nominaal afstuderen is dan sowieso niet meer mogelijk. Als ze al een achterstand hadden, dan tikt dat aardig aan. M.i. kan dat dus voor extra problemen zorgen bij studenten.
pi_88775246
Ik blijf het opvallend vinden dat de studententijd inmiddels alleen nog maar draait om het halen van een papiertje. Uiteraard is kennisvergaring essentieel, maar de periode tussen 18 en 22 is ook zeer belangrijk voor de persoonlijke ontwikkeling.

Een student wordt door deze maatregelen gedwongen om alles in te zetten op de studie. De persoonlijke ontwikkeling door een sociaal leven, commissie- en bestuurswerk en je inzetten voor extracurriculaire zaken zal hierdoor op de achtergrond komen.

Op mijn faculteit, Medische Wetenschappen, is levenservaring net zo belangrijk als goede kennis. Wil jij echt een broekje van 24 aan je bed hebben die nog nooit iets heeft meegemaakt en alleen maar boekenkennis en geen mensenkennis heeft?

Stufi mag wat mij betreft helemaal afgeschaft worden, dus voor bachelor en master en voor MBO, HBO en WO. Ik snap niet waarom de overheid dat ook nog moet betalen, het is een investering in jezelf en daar moet je gewoon voor lenen, je verdient het immers gewoon terug. Op het collegegeld zit al zoveel subsidie, de rest kan je prima lenen. Een baan hebben naast de studie moet echter ook ontmoedigd worden, want veel studenten lopen vertraging op doordat ze bijvoorbeeld 10-15 per week werken naast de studie, die tijd kan echt nuttiger besteed worden.
OV kan wat mij betreft ook verdwijnen, misschien een trajectkaart voor het eerste jaar voor de mensen die nog thuis wonen, daarna is het echt een keuze om niet op kamers te gaan en die hoeft niet gesubsidieerd te worden, thuiswonen levert al genoeg financiële voordelen op.

Waar ik het echter absoluut niet mee eens ben is dat de universiteit een boete krijgt voor langzame studenten, dan wordt gegarandeerd de norm nog verder verlaagd en die liggen meestal al zo laag. Het is van de zotte dat studenten een studie kunnen halen zonder de 40 uur per week te maken, dan is het dus te makkelijk.

Zelf ben ik na mijn bachelor Geneeskunde toch overgestapt naar BMW voor de beleidsrichting. Ik heb altijd nominaal gestudeerd, maar liep alleen al 6 maanden vertraging op door de wachttijd voor de co-schappen, dan moet met zulke zaken dus ook rekening gehouden worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')