Hmmm, wortelsoep! Mijn staafmixer is tot halverwege verkleurd door de wortelsoep. Een steeds feller wordend geel.quote:Op woensdag 10 november 2010 13:07 schreef DarkElf het volgende:
Ik zit achter een grote kop dampende wortel/komijnsoep met wat room erin
Het komt vast allemaal goed, Annequote:Op woensdag 10 november 2010 13:00 schreef AnneX het volgende:
Dan kom ik ook weer even voorbij.
Gisteravond een prettige opsteker van de collega's vanwege de gezondheid.
Ik heb de neiging nu om het een beetje weg te lachen en zij bleven bloedserieus.
Grappig dat het over eten gaat, want nu heb ik ook een afspraak met de dieëtist (?) en alvast lijstjes invullen...Weinig tussendoortjes - lees geen - en überhaupt te weinig eten, geloof ik.
En Bluezz: de praktijkass. heeft in overleg met de huisarts een eerdere afspraak met de cardioloog gemaakt voor mij. Niet over 3 maanden en wél over 11/2 week.
En hupsakee weer medicijnen erbij voor cholesterol. Gatver.
/egopost
Eetlijstjes vind ik sowiesoquote:Op woensdag 10 november 2010 13:05 schreef minilot het volgende:
Goed voornemen: me vanaf nu niet meer bemoeien met andermans dieet.
Heb een tijdje geleden hoog oplopende bonje gehad met schoonmoeder omdat ik schaamteloos vernietigend was over de adviezen die een dietiste had gegeven aan mijn ietwat bolle schoonzusje. Dat was ook niet zo tactisch. Maar die eetlijstjes sloegen echt nergens op! Enfin, een wijze les. Ik hou voortaan mijn mond. Men doet maar.
Ik vind er geen ruk aanquote:Op woensdag 10 november 2010 13:10 schreef LieLie het volgende:
Ik vind Acda en de Munnik trouwens enorm fijne muziek.
Hoe not done is dat tussen alle muziekliefhebbers hier?
Ik heb vaak fijne fantasieën over Thomas Acda gehad.quote:Op woensdag 10 november 2010 13:10 schreef LieLie het volgende:
Wanneer gaan we een witte bonen / frietmeet doen?quote:Op woensdag 10 november 2010 13:12 schreef ColdFeet het volgende:
Ja, dat bemoeien met een ander... Ik merk dat ik toch best prekerig kan worden daaroverOnline, maar ook IRL. Ik kan me beter wat bescheidener opstellen, denk ik. Soms best lastig om je mond te houden, maar allez
DE, ga je zo naar NL? Sterkte!
Oud-Oosterse wijsheid op een tegeltje...quote:Op woensdag 10 november 2010 13:10 schreef Stereotomy het volgende:
Leer mensen met hengels omgaan ipv vissen aan te reiken
quote:Op woensdag 10 november 2010 13:13 schreef LieLie het volgende:
[..]
Dat had ik ook niet anders verwacht
ik begin mij ook soms echt te veel te bemoeien met anderen en vaak ook op nogal prekerigere manier iddquote:Op woensdag 10 november 2010 13:12 schreef ColdFeet het volgende:
Ja, dat bemoeien met een ander... Ik merk dat ik toch best prekerig kan worden daaroverOnline, maar ook IRL. Ik kan me beter wat bescheidener opstellen, denk ik. Soms best lastig om je mond te houden, maar allez
ja ga om een uurtje of kwart voor 2 weg...quote:DE, ga je zo naar NL? Sterkte!
De meneer heeft ook een beetje een overkill gehad deze zomer. Ik vind het wel rustgevend namelijk, dus ik heb toen ik drie uur lang door Parijs reed continu meegezongen met de liedjes van Nachtmuziekquote:Op woensdag 10 november 2010 13:14 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
![]()
Ik vond het verder nooit vervelend of zo, gewoon niet zo interessant. Tot ik bij Thijs ging wonen en de buurvrouw bijna iedere dag die ene cd van ze heel hard aan zette tijdens het stofzuigen(huizen waren nogal boel gehorig).
Niet lullig bedoeld hoor maar waarom moet je het advies van een dietiste nou vernietigend bekritiseren?quote:Op woensdag 10 november 2010 13:05 schreef minilot het volgende:
Heb een tijdje geleden hoog oplopende bonje gehad met schoonmoeder omdat ik schaamteloos vernietigend was over de adviezen die een dietiste had gegeven aan mijn ietwat bolle schoonzusje. Dat was ook niet zo tactisch. Maar die eetlijstjes sloegen echt nergens op! Enfin, een wijze les. Ik hou voortaan mijn mond. Men doet maar.
hehe overdosis is niet goed neequote:Op woensdag 10 november 2010 13:17 schreef LieLie het volgende:
[..]
De meneer heeft ook een beetje een overkill gehad deze zomer. Ik vind het wel rustgevend namelijk, dus ik heb toen ik drie uur lang door Parijs reed continu meegezongen met de liedjes van Nachtmuziek
Ik vond de debuut CD destrijds best aardig. Daarna zijn ze me kwijt geraakt, te eenvormig en gepolijst in mijn ogenquote:Op woensdag 10 november 2010 13:10 schreef LieLie het volgende:
Ja..... 3 uur lang Jan Smitquote:Op woensdag 10 november 2010 13:20 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
hehe overdosis is niet goed nee![]()
Maar.. het kan natuurlijk veel erger
Het heeft vaak ook zo weinig zin, omdat mensen toch geneigd zijn om iets niet zomaar aan te nemen als het ze in zo'n situatie wordt verteld. Zelf ontdekken blijft toch het beste.quote:Op woensdag 10 november 2010 13:12 schreef ColdFeet het volgende:
Gelukkigquote:Op woensdag 10 november 2010 13:20 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
hehe overdosis is niet goed nee![]()
Maar.. het kan natuurlijk veel erger
Nja en terecht. Jij weet als geen ander hoe moeilijk het is om 'de knop om te zetten' en hoe desastreus negatieve reacties daar op kunnen zijn..quote:Op woensdag 10 november 2010 13:20 schreef PdeHoog het volgende:
Maar goed...misschien maak ik me te druk om dit soort dingen
Doet me denken aan een man in een klein stadje in Australië, 2 jaar geleden.. gewoon eng om te zienquote:Op woensdag 10 november 2010 13:16 schreef Stereotomy het volgende:
Ik preek graag.Manisch.
Op straat.
Goed van je collega'squote:Op woensdag 10 november 2010 13:00 schreef AnneX het volgende:
Dan kom ik ook weer even voorbij.
Gisteravond een prettige opsteker van de collega's vanwege de gezondheid.
Ik heb de neiging nu om het een beetje weg te lachen en zij bleven bloedserieus.
Grappig dat het over eten gaat, want nu heb ik ook een afspraak met de dieëtist (?) en alvast lijstjes invullen...Weinig tussendoortjes - lees geen - en überhaupt te weinig eten, geloof ik.
En Bluezz: de praktijkass. heeft in overleg met de huisarts een eerdere afspraak met de cardioloog gemaakt voor mij. Niet over 3 maanden en wél over 11/2 week.
En hupsakee weer medicijnen erbij voor cholesterol. Gatver.
/egopost
ja ik herken erg wat je zegt jaquote:Op woensdag 10 november 2010 13:19 schreef ColdFeet het volgende:
DE, ja erg hè. Ik betrapte mezelf er op een gegeven moment op dat ik mijn hyperslanke, redelijk sportieve vriendinnetje aan het verstand probeerde te peuteren dat sultana's echt geen gezond tussendoortje zijn![]()
En hoewel ik mijn eigen smaak in voedsel (zoveel mogelijk zelfgekookt en vers en gezond) absoluut superieur vind
moet ik me toch ook steeds meer realiseren dat veel mensen die passie niet delen; niet iedereen wil z'n tomatensaus uren laten sudderen, het gros pakt liever een potje. Soit.
dat wist ik niet Bquote:Op woensdag 10 november 2010 13:24 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Doet me denken aan een man in een klein stadje in Australië, 2 jaar geleden.. gewoon eng om te zien
zeker omdat ik weet dat Q dat ook doet
En wat je zegt: is idd een goeie stap Annex en vervelend hoor die medicijnen maar als t moet moet t. Ik hoop dat je niet te veel bijwerkingen krijgt en idd, er zijn zat alternatieven hoor dus gewoon roepen als t niet lekker voelt.quote:[..]
Goed van je collega'sEn dat lijkt mij een goeie stap, eerder naar de card.
En cholesterolpillen, ik hoop dat je er tegen kan(er zijn wel wat alternatieven hoor als het niet mocht gaan)
Nou, die 'niet lullig bedoeld' had je wel achterwege kunnen laten hoor, want je hebt gewoon hartstikke gelijk!quote:Op woensdag 10 november 2010 13:20 schreef PdeHoog het volgende:
Niet lullig bedoeld hoor maar waarom moet je het advies van een dietiste nou vernietigend bekritiseren?
Ik ga ervanuit dat dietistes ervoor leren mensen op een verantwoorde wijze met voedsel om te gaan. Ze beschikken dus over alle kennis en zullen weten wat ze doen. Ze hebben een methode waarmee ze te werk gaan en waarbij ze ook nog eens de client / te dikke persoon motiveren om er veel aan te doen.En dan komt er iemand langs die dat dan heeeeeeeeelemaal af gaat zitten kraken want wat de dietistes doen is niet goed.
Nja, dat is natuurlijk gewoon ook niet waar in veel gevallen. Potje pastasaus opentrekken en opwarmen + pasta koken kost 15 minuten. Zelf saus maken 2x zo lang ongeveer, 20x als je het écht goed wil doen. Zo zijn er meer voorbeelden te verzinnen. Alles vers en zelfgemaakt kost wél meer tijd doorgaans, en je moet het maar net kunnen/leuk vinden om te leren..quote:Op woensdag 10 november 2010 13:25 schreef DarkElf het volgende:
'vers eten! kost niet veel meer tijd!
Nou, dat valt wel mee. Ik trek me soms weinig van anderen aanquote:Op woensdag 10 november 2010 13:23 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nja en terecht. Jij weet als geen ander hoe moeilijk het is om 'de knop om te zetten' en hoe desastreus negatieve reacties daar op kunnen zijn..
Dat dus. En als je 4/5 dagen in de week om vijf uur of later thuis bent dan ga je niet nog allerlei dingen zelf lopen maken, ik niet althansquote:Op woensdag 10 november 2010 13:28 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nja, dat is natuurlijk gewoon ook niet waar in veel gevallen. Potje pastasaus opentrekken en opwarmen + pasta koken kost 15 minuten. Zelf saus maken 2x zo lang ongeveer, 20x als je het écht goed wil doen. Zo zijn er meer voorbeelden te verzinnen. Alles vers en zelfgemaakt kost wél meer tijd doorgaans, en je moet het maar net kunnen/leuk vinden om te leren..
is ook zo maar als mensen beter leren plannen en in grotere porties koken dus invriezen kost het gemiddeld genomen echt niet meer tijd.quote:Op woensdag 10 november 2010 13:28 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nja, dat is natuurlijk gewoon ook niet waar in veel gevallen. Potje pastasaus opentrekken en opwarmen + pasta koken kost 15 minuten. Zelf saus maken 2x zo lang ongeveer, 20x als je het écht goed wil doen. Zo zijn er meer voorbeelden te verzinnen. Alles vers en zelfgemaakt kost wél meer tijd doorgaans, en je moet het maar net kunnen/leuk vinden om te leren..
Je hebt mij overtuigd iigquote:Op woensdag 10 november 2010 13:25 schreef DarkElf het volgende:
maar meer met 'vers eten! kost niet veel meer tijd! en is veel gezonder!! want..... *noemt waslijst aan redenen op.... ' moet ik idd gewoon eens inbinden als ik weer eens op dat paradepaardje gestapt ben. Mensen hebben recht op hun eigen keuzes, hoe dom ik die ook mag vinden![]()
Nope. Als ik de dingen die hier voorbij komen allemaal zou willen maken moet ik stoppen met werken. Nu zijn er snelle, verse oplossingen natuurlijk, maar dat komt dan niet van de markt/Turk/Toko waar iedereen zo lyrisch over is, maar gewoon (soms) voorgesneden van de appie..quote:Op woensdag 10 november 2010 13:29 schreef LieLie het volgende:
[..]
Dat dus. En als je 4/5 dagen in de week om vijf uur of later thuis bent dan ga je niet nog allerlei dingen zelf lopen maken, ik niet althans
oh jeetje... lijkt mij moeilijk om te weten dat je kindje zoiets doet.quote:Op woensdag 10 november 2010 13:31 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Op zondag rijden ze naar stadjes en gaan evangeliseren....
Hmmm...Die kan ik begrijpen jaquote:Op woensdag 10 november 2010 13:28 schreef minilot het volgende:
[..]
Nou, die 'niet lullig bedoeld' had je wel achterwege kunnen laten hoor, want je hebt gewoon hartstikke gelijk!Ik ben daar heel akelig in geweest, en dat had ik niet moeten doen
De diëtiste was er helaas eentje van het slag twee opscheplepels groente is genoeg, en verplicht elke dag drie tussendoortjes, en een eierkoek is een slim idee, en bruin brood is net zo goed als volkorenbrood en margarine is de beste uitvinding sinds het wiel. Het was gewoon onzin!
Er zullen vast een heleboel diëtisten zijn die wél goed weten waar ze over praten, maar mijn schoonzusje had een soort Sonja Bakker getroffen en ze werd heel erg verdrietig van de eetlijstjes die ze had meegekregen. Daar wond ik me een beetje meer over op dan ik had moeten doen.
Je hebt best grotendeels een punt. Maar ik weet wel dat ik het (zeker toen ik alleen woonde) knap lastig vond om na een lange werkdag energie te steken in het bereiden van eten. Dan hing ik inderdaad liever voor de TV.quote:Op woensdag 10 november 2010 13:30 schreef DarkElf het volgende:
[..]
is ook zo maar als mensen beter leren plannen en in grotere porties koken dus invriezen kost het gemiddeld genomen echt niet meer tijd.
en als je in de rij kan staan bij de chinees of t fritkot kan je ook zelf je spul maken.
Mensen maken er geen tijd voor vrij vaak, maar hebben wel tijd om uren voor de tv te hangen of een stom spel te doen op internet? of weet ik t...? Dan zou je eens naar je prioriteiten kunnen kijken..
denk ik dan![]()
maar ik probeer dat dus te snappen hoor
Oe...nog zoiets waar ik niet tegen zou kunnenquote:Op woensdag 10 november 2010 13:31 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Op zondag rijden ze naar stadjes en gaan evangeliseren....
Ik zie nog het gezicht gisteravond van vriend H. die steeds voor zijn sjekkie op het balkon gaat staan, we zaten in een nogal serieus gesprek aan tafel en ik zag dat hij al een tijdje aan het rollen was.quote:Op woensdag 10 november 2010 13:29 schreef PdeHoog het volgende:
rokers die gestopt zijn en gelovigen die pas bekeerd zijn: dat zijn de ergste predikers vaak[sub]
Prioriteiten of interesses? Ik vind het leuk om mijn zondag te besteden aan het brouwen van van alles en nog wat, heb inspiratie en wat vaardigheden.. Maar ja, ik heb dan weer haast geen vriendenquote:Op woensdag 10 november 2010 13:30 schreef DarkElf het volgende:
[..]
is ook zo maar als mensen beter leren plannen en in grotere porties koken dus invriezen kost het gemiddeld genomen echt niet meer tijd.
en als je in de rij kan staan bij de chinees of t fritkot kan je ook zelf je spul maken.
Mensen maken er geen tijd voor vrij vaak, maar hebben wel tijd om uren voor de tv te hangen of een stom spel te doen op internet? of weet ik t...? Dan zou je eens naar je prioriteiten kunnen kijken..
Oh, zeker. Maar ik vind het altijd zo jammer als mensen op die manier gewoon een lijstje wordt voorgeschreven, zonder dat ze daarbij in staat worden gesteld om te leren zélf in te zien hoe gezonde, gevarieerde voeding vol met alle pitamientjes eruit ziet. Mijn schoonzusje kan die eetlijstjes nog honderd jaar volgen, maar is daarmee, zoals heel veel mensen, niet in staat om uit zichzelf in te zien of een schrale bak light-kwark al dan niet heilzamer voor het lijf is dan een bord fruit of waarom je beter een volkoren boterham met pindakaas kunt eten als je je slap voelt dan een suffe eierkoek.quote:Op woensdag 10 november 2010 13:29 schreef PdeHoog het volgende:
Sommigen hebben een richtlijn en regelmaat nodig. Daar moet je niet mee gaan rotzooien.[/sub]
Ik voel dat ik er langzaam aan gewend raak allemaalquote:Op woensdag 10 november 2010 13:31 schreef DarkElf het volgende:
oh jeetje... lijkt mij moeilijk om te weten dat je kindje zoiets doet.
snap ik hoor, echt waar! ook al komt het wel eens niet zo over wrsquote:Op woensdag 10 november 2010 13:32 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Je hebt best grotendeels een punt. Maar ik weet wel dat ik het (zeker toen ik alleen woonde) knap lastig vond om na een lange werkdag energie te steken in het bereiden van eten. Dan hing ik inderdaad liever voor de TV.
prioriteit want goed voor jezelf zorgen levert erg veel op. Dat is gewoon mijn paradepaardje, kan er niets aan doenquote:Op woensdag 10 november 2010 13:33 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Prioriteiten of interesses? Ik vind het leuk om mijn zondag te besteden aan het brouwen van van alles en nog wat, heb inspiratie en wat vaardigheden.. Maar ja, ik heb dan weer haast geen vrienden
ja snap ik.quote:Op woensdag 10 november 2010 13:34 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik voel dat ik er langzaam aan gewend raak allemaal
Maar jij bent dan ook niet ergquote:Op woensdag 10 november 2010 13:33 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik zie nog het gezicht gisteravond van vriend H. die steeds voor zijn sjekkie op het balkon gaat staan, we zaten in een nogal serieus gesprek aan tafel en ik zag dat hij al een tijdje aan het rollen was.
Dus ik geef hem een vuurtje en de asbak en praat gewoon door
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |