"Gezinsman"? Hoe bedoel je dit? Als in een family guy? Je weet hoe ik over kinderen denk.... dat is nooit veranderd en zal ook nooit veranderen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 18:28 schreef erodome het volgende:
Ben jij zo'n gezinsman met ambitie's voor leraar leraar/waarheidsspreker dan?
Dat is nu juist het punt (voor mij.) Ik denk ook dat iedereen een andere waarde hecht aan "liefde" wat dat betreft.quote:Op dinsdag 9 november 2010 16:49 schreef R0N1N het volgende:
![]()
Is ook wel in tegenspraak. Liefde bestaat wel degelijk... maar is vooral een chemisch process.
So What ? Het maakt het 'gevoel' niet minder, of minder 'echt', imho.
is dat donderdagavond?quote:Op woensdag 10 november 2010 10:03 schreef Kroketvulling het volgende:
[..]
Die arme kindjes met al die mooie zelfgemaakte lampionnetjes!![]()
Oi Frutsel!
Is dat iets regionaals? Ik heb ze nog nooit aan mijn deur gezienquote:Op woensdag 10 november 2010 10:05 schreef Bastard het volgende:
[..]
Snoep!! Ik moet echt snoep halen dit jaar.. anders staan er weer kinderen voor de deur om niks te zingen!
Ja want olijven heb ik altijd in huis?quote:Op woensdag 10 november 2010 10:08 schreef Kroketvulling het volgende:
Bastard, je kan ze altijd nog olijven aanbieden.
Ja, morgen is het 11 november!
Nou ik had ze eerder ook niet, maar nu ik verhuisd ben naar het centrum staan er ineens kinderen aan de deur.quote:Op woensdag 10 november 2010 10:13 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Is dat iets regionaals? Ik heb ze nog nooit aan mijn deur gezien![]()
Kan zijn omdat ze me niet leuk vinden, of omdat ik vaak op zolder zit en dus de bel niet hoor
Je bent er druk mee geweest zie ikquote:Op woensdag 10 november 2010 10:19 schreef Darkwolf het volgende:
Zo. Start post heeft bij deze een mega upgrade gekregen.![]()
Ben ook wel benieuwd wat jij van mijn stellingen vind, Bastard!
quote:Op woensdag 10 november 2010 10:19 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nou ik had ze eerder ook niet, maar nu ik verhuisd ben naar het centrum staan er ineens kinderen aan de deur.
Vergeet ik het licht in de gang uit te doen, dan ben ik de sigaar. Nu al 2 jaar gehad dat ze aan de deur kwamen ik niks had voor ze!
Vorig jaar kreeg ik nog een discussie ook met zo'n smurf![]()
Ik zeg sssssst er liggen kindjes te slapen boven.. "mogen we snoooeeeep?"
Ik zeg ik heb geen snoep in huis, ksst! "jawel, je hebt wel snoep in huis"
Ik zeg niettes! "jawel, want je hebt zelf kinderen dus heb je snoep in huis!"
Misschien slaan ze me dit jaar wel over.. ook met die storm en alles.
Zeker zon zure met pitjesquote:Ik zeg je kan een mandarijn krijgen!"Nee die hoef ik niet"
Ik snap je verontwaardiging.quote:Op woensdag 10 november 2010 10:19 schreef Darkwolf het volgende:
Zo. Start post heeft bij deze een mega upgrade gekregen.![]()
Ben ook wel benieuwd wat jij van mijn stellingen vind, Bastard!
Kijkquote:Op woensdag 10 november 2010 10:22 schreef Summers het volgende:
@ Darkwolf vanavond paranormale kinderen over een jongen die iets met dieren heeft .
hoi nieuwequote:Op woensdag 10 november 2010 10:29 schreef Aphrodyte het volgende:
Hoi!
Ik ben nieuw, maar lurk al een tijdje mee. Ik doe graag mee met de sc hier
Corn and grain. Corn and grainquote:Op woensdag 10 november 2010 10:29 schreef Aphrodyte het volgende:
Hoi!
Ik ben nieuw, maar lurk al een tijdje mee. Ik doe graag mee met de sc hier
So shall it bequote:Op woensdag 10 november 2010 10:33 schreef Bastard het volgende:
[..]
Corn and grain. Corn and grain
All that falls shall rise again
Er komt hier zo nu en dan wel een wicca voorbij waaien, althans 1 die aangeeft er 1 te zijn dan, stick aroundquote:Op woensdag 10 november 2010 10:47 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
So shall it be
En om een beetje een introductie te geven:
Ik ben Aphrodyte, 23, neofiet in een Alexandrian wicca coven en bezig met een opleiding tot energy healer. Het leek me leuk om met gelijkgestemden te kunnen kletsen
Je weet toch wel, van die ene reclame?quote:Op woensdag 10 november 2010 10:16 schreef Bastard het volgende:
Ja want olijven heb ik altijd in huis?
quote:Op woensdag 10 november 2010 11:01 schreef Frutsel het volgende:
Ik voel me ineens een leek... ik ga wel weer
Oh ja! Staat me iets van bij inderdaadquote:Op woensdag 10 november 2010 11:05 schreef Kroketvulling het volgende:
[..]
Je weet toch wel, van die ene reclame?
Helaas heb ik geen TV, want daar doe ik niet aan. Uitzending gemist dus.quote:Op woensdag 10 november 2010 10:22 schreef Summers het volgende:
@ Darkwolf vanavond paranormale kinderen over een jongen die iets met dieren heeft .
My point exactly!quote:Op woensdag 10 november 2010 10:23 schreef Bastard het volgende:
Voel ontzettend veel liefde voor mijn kinderen.. ook zonder aanmaak van die stofjes, want zou ik zonder stofjes dat ineens niet meer doen ofzo?
* Darkwolf hinnikt een warm welkom naar de nieuweling!quote:Op woensdag 10 november 2010 10:47 schreef Aphrodyte het volgende:
So shall it be
En om een beetje een introductie te geven:
Ik ben Aphrodyte, 23, neofiet in een Alexandrian wicca coven en bezig met een opleiding tot energy healer. Het leek me leuk om met gelijkgestemden te kunnen kletsen
Ik ookquote:
Jij bent een paard?quote:Op woensdag 10 november 2010 11:10 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
* Darkwolf hinnikt een warm welkom naar de nieuweling!
Nou ja, het heeft wel overeenkomsten met Reiki alleen zonder de Japanse specifieke technieken en wij werken op meerdere niveau's. Voor ieder chakra en iedere levensfase is weer een andere behandeling.quote:Op woensdag 10 november 2010 10:51 schreef Bastard het volgende:
[..]
Er komt hier zo nu en dan wel een wicca voorbij waaien, althans 1 die aangeeft er 1 te zijn dan, stick around
Wat is een energy healer eigenlijk precies?
Intressant!quote:Op woensdag 10 november 2010 11:41 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Voor ieder chakra en iedere levensfase is weer een andere behandeling.
Ik wilde dat ik meer kon vertellen maar ik ben pas net begonnen (6 weken) dus ik ben nog niet zo goed geïnformeerdquote:
Gedeeltelijk wel. Lang verhaal. (Hint: vorig leven etc.)quote:
Nou ik zal er zelf eens op gaan googlen, misschien ook leuk voor mij als opleiding erbij.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:51 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Ik wilde dat ik meer kon vertellen maar ik ben pas net begonnen (6 weken) dus ik ben nog niet zo goed geïnformeerd
Maar dat was je vorige leven en je bent nu mens, waarom zie je jezelf dan in dit leven ook zo?quote:Op woensdag 10 november 2010 12:02 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Gedeeltelijk wel. Lang verhaal. (Hint: vorig leven etc.)
Mijn zielemaatje waar ik het over had betreft het onderwerp liefde is dan ook geen mens...
Een groot deel van mijn paardelijke ik is mee gegaan uit mijn vorige leven naar dit leven.quote:Op woensdag 10 november 2010 12:06 schreef Aphrodyte het volgende:
Maar dat was je vorige leven en je bent nu mens, waarom zie je jezelf dan in dit leven ook zo?
Wat is liefde dan volgens jou ?quote:Op woensdag 10 november 2010 10:04 schreef Darkwolf het volgende:
Uit het vorige topic voor R0N1N en Erodome:
<snip>
Dat is nu juist het punt (voor mij.) Ik denk ook dat iedereen een andere waarde hecht aan "liefde" wat dat betreft.
Als het namelijk enkel een chemisch process was geweest en niets meer, dan is dat eenheid gebeuren en gevoel dus een grote mind fuck.
Ik zou mij boos en veraden voelen als dit ook echt zou zijn en alle vormen van liefde met wie dan ook direct onderbreken of vlak trekken.
Als ik wil trippen dan neem ik wel drugs, maar "echte" liefde is iets dat ik heel serieus neem en wel met een specifiek persoon in het bijzonder.
Zij en ik zijn al 13 jaar lang samen verbonden op een nivo dat de chemische processen overstijgt dat tot onze kern bloeit en leeft. Wij zijn letterlijk een.
Als het allemaal chemische processen zou zijn en een trip, dan is het voor mij dus niet "echt". Dan is het voor mij wat het is: chemische processen in een zak vlees.
Laat ik het anders stellen: als iemand mijn chemische processen zou kunnen manipuleren, dan zal dit uiteindelijk geen effect hebben op de band tussen mij en mijn zielemaatje.
Ook al zou iemand het kunnen manipuleren dat ik haar ineens haat door te rotzooien met chemische processen in mij, dan nog zal er een conflict optreden omdat iets diepers helemaal puur blijft en de strijd aan gaat met de chemische manipulatie op het fysieke vlak.
Stel, het is inderdaad voornamelijk dan wel volledig chemisch en dus fysiek dan zou het dus betekenen dat het aan te passen is zoals hier boven beschreven.
Hoe echt is liefde dan nog? Je hoeft maar wat te rotzooien met chemische processen en ik zou het gevoel dus compleet kwijt kunnen zijn en niet langer geinteresseerd in haar kunnen zijn. Desondanks dat we al iets hebben opgebouwd 13 jaar lang.
Sorry, maar ik geloof dus echt niet dat dit mogelijk is. Kan gewoon niet in my book.
Dat speelt ook een rol jaquote:Op woensdag 10 november 2010 12:56 schreef Kroketvulling het volgende:
Wellicht dat het allemaal tweerichtingsverkeer is, en het een het ander weer versterkt etc.
Een diepere bewustzijn en beleving van eenheid met een ander wezen (ongeacht geslacht of ras.)quote:
Dat klopt helemaal.quote:Ons brein werkt nu eenmaal op basis van electrische & chemische impulsen.
Alles wat je 'voelt' wordt veroorzaakt door chemische stofjes, doorgaands getriggerd door de hersenen.
Hmhm.quote:Daarvoor hoef je dus niet eens iemands feromonen op te pikken via de neus. Al kijk je naar een foto. Zodra het (onderbewuste) brein denkt "Hey, dat ziet er best symetrisch & gezond uit" begint de chemische fabriek al te draaien.
Ja, maar dat gevoel van verliefd zijn komt wel degelijk door een stofje.quote:Zonder die 'stofjes' voel je niks, ben je emotie loos. Angst, haat, stress, liefde etc. zijn allemaal chemische, hormonale reacties in het lichaam / brein. In de meeste gevallen zijn het dus niet die chemische stofjes die je verliefd maken, maar je eigen brein gebruikt ze om het gevoel op te wekken (na een onbewuste supersnelle emotieloze analyse van (o.a.) uiterlijke kenmerken & chemische stofjes die we via de neus binnenkrijgen).
Ja maar toch. Als ik het goed begrijp is deze band alsnog gebaseerd op iets psychisch. Op puur en alleen gecreerde neuron netwerken die in actie treden als je persoon X ziet met alle associaties van dien.quote:Daarnaast spelen nog 1000 factoren een rol uiteraard. Bijna allemaal even 'ontnuchterend'.
De combinatie van al deze factoren bepaald of en hoe zeer je verliefd wordt op iemand.
"Echte" liefde gaat wat verder dan dat, en is minder gestoeld op chemische processen. Dat is simpel gezegd het hebben van een band. Gelijke ideen, interesses, samen opgroeien etc.
Dat klopt.quote:Gemanipuleerd wordt dit allemaal al sinds mensenheugenis.
Waar denk je dat make-up & parfum voor bedoelt is ???
Hoe komt het dat Alcohol de vrouwtjes zo veel mooier maakt ???
Hoe kun je 'liefde' voelen als je XTC in je mik mietert ???
Hoezo, ik ben altijd nieuwschierig over hoe andere mensen denken en dingen zien, dat weet je tochquote:Op woensdag 10 november 2010 10:04 schreef Darkwolf het volgende:
Uit het vorige topic voor R0N1N en Erodome:
[..]
"Gezinsman"? Hoe bedoel je dit? Als in een family guy? Je weet hoe ik over kinderen denk.... dat is nooit veranderd en zal ook nooit veranderen.
Dit naast het feit dat ik nooit en te nimmer van mijn hele leven ooit nog een relatie met een mens zal hebben.
Leraar skills heb ik wel degelijk. Kan dingen erg goed over brengen en leg dingen graag uit aan mensen.
Of het nu over computers gaat of voor het eerst een hele workshop over communiceren met dieren van een dag runnen zonder enige ervaring, welke tot een groot succes was bestempeld.
Het gaat allemaal vanzelf bij mij op dat vlak.
Hoezo eigenlijk?
Een krachtdier hoeft toch niet bij je te passen in de zin van dat jij de kwaliteiten uitoefent die bij het krachtdier horen?
Ik weet dat de Wolf een goede leraar is ja, dat wel.
Toch is het een zwakheid om niet van je eigen soort te houden darkwolf, een zwakheid die ik ook nog weleens eigenwijs onder een kracht wil scharen, alsof het echt niet erg is, maar iig als ik over mezelf nadenk weet ik erg goed dat het een zwakte is die samenhangt met een aantal factoren die nog wel wat werk behoeven.quote:Op woensdag 10 november 2010 13:24 schreef Darkwolf het volgende:
De Wolf past als geen ander bij mij, dat voel en weet ik zeker en behoeft geen verder uitzoek werk.
Net als met dieren kan ik als geen ander met kinderen om gaan en begrijp ze heel goed, vooral op empatisch nivo. Een moeder die mij ooit bezig zag met haar kinderen en allemaal tegelijk: "Ontzettend jammer, jij zou echt zo'n goede vader zijn!"
Maar nee, ik zie het niet als een zwaktepunt dat ik er maar aan moet gaan werken om ooit een gezin van tweevoeters te gaan stichten. Van mijn leven nooit niet! I would rather die!
Waar heb ik ooit beweerd dat ik absoluut niet van mijn eigen soort hou?quote:Op woensdag 10 november 2010 13:53 schreef erodome het volgende:
Toch is het een zwakheid om niet van je eigen soort te houden darkwolf, een zwakheid die ik ook nog weleens eigenwijs onder een kracht wil scharen, alsof het echt niet erg is, maar iig als ik over mezelf nadenk weet ik erg goed dat het een zwakte is die samenhangt met een aantal
factoren die nog wel wat werk behoeven.
Ook al hecht ik veel waarde aan alone time, merk ik bij mijzelf dat ik de mensen juist (zeker de laatste tijd) heel erg op zoek. En dan bedoel ik ook niet alleen maar furries.quote:Ik heb dan wel een gezin, maar ben verder niet al te sociaal, semi solitair als de vos he, maar zelfs die gids laat het niet toe dat ik haar als smoes gebruik daarvoor
In al deze zaken die jij hier noemt klikt het wel bij mij en zie ik er ook zeker brood in. Je noemt zomaar even een hele rits hier, maar dat zijn allemaal dingen waar ik zeker voor open sta en wel eens over nadenk.quote:Dat betekend helemaal niet dat je maar ineens de wil moet vinden om een gezin te stichten, het Misschien moet je wel meer doen met dat overbrengen van zaken op anderen, misschien is het wel jouw levenstaak om mee te helpen de mening over dieren bij te stellen, zodat ze in de toekomst als bewuste wezens worden gezien met emotie's, waarmee banden gesmeed kunnen worden en veel van geleerd kan worden.
Misschien is het wel jouw levenstaak om anderen te leren met dieren te communiceren, misschien is het wel jouw taak om dat aan kinderen te gaan leren!
Oh sorry, zo bedoelde ik het niet. Wat ik bedoelde is dat ik zeker ben van mijn krachtdier en dat de Wolf deze ook echt is.quote:Ik weet het niet, maar vind het wel jammer dat je zegt dat het geen uitzoekwerk behoeft, dat is zonde in mijn ogen omdat je dan de werkelijke lessen van je krachtdier misloopt, die meestal meerdere lessen voor je in petto heeft gedurende je leven.
De methode is voor velen vrij persoonlijk. Maar over het algemeen weet ik dat er meditaties bestaan, waarbij je kan uitvinden wat je krachtdier is.quote:Op woensdag 10 november 2010 14:19 schreef Kroketvulling het volgende:
Mag ik vragen hoe jullie te weten komen wat je krachtdier is? Ik zei eerder dat de luiaard mijn krachtdier is, maar ik vind het gewoon hele leuke, schattige beestjes, en iedereen zegt dat ik zelf lui ben, maar ik weet niet of mijn krachtdier is. Maar hoe kwamen jullie erachter dat jullie ook zeker wisten welk dier er bij jullie hoort?
Je moet het dan ook eerder zien als bijvoorbeeld mensen in je leven waar je goed mee kan opschieten en die bij je passen. Niet zo zeer dat je het je idolen zijn.quote:Op woensdag 10 november 2010 14:20 schreef Bastard het volgende:
Toch ik weinig met krachtdieren.
Kan wel zeggen dat ik dan vast in een vorig leven een indiaan ben geweest (ben ik ook) of kan zeggen zijn mijn krachtdieren maar het is hetzelfde als met mensen, ik heb geen idolen. Ook niet in de dierenwereld.
Heb echt geen flauw idee.quote:Op woensdag 10 november 2010 14:28 schreef Kroketvulling het volgende:
Darkwolf, stel dat je in het wild plotseling oog in oog met een wolf zou komen te staan. Zou dat beest dat dan aanvoelen bij jou, en je niet aanvallen of zo?
Laten we het eens uitproberenquote:Op woensdag 10 november 2010 14:28 schreef Kroketvulling het volgende:
Darkwolf, stel dat je in het wild plotseling oog in oog met een wolf zou komen te staan. Zou dat beest dat dan aanvoelen bij jou, en je niet aanvallen of zo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |