die wil ik ookquote:Op donderdag 11 november 2010 18:13 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Ik heb daarvoor dit gekocht http://www.litter-robot.com/
Gatver, dus je laat een week lang die pis en schijt in de bak zitten?quote:Op woensdag 17 november 2010 21:07 schreef Sorella het volgende:
Ik gooi gewoon mijn twee kattenbakken elke week leeg en doe dan alles vers erin.
Klontjes rapen begin ik niet aan.
Ik wil hem ook maar op het moment nog geen plek ervooralhoewel we wel aan een neiuwe keuken denken en dan heb ik wel plek, maar voorlopig blijft het bij denken.
Als ik dat zou doen dan zou ik overal plas en poep vindenquote:Op woensdag 17 november 2010 21:07 schreef Sorella het volgende:
Ik gooi gewoon mijn twee kattenbakken elke week leeg en doe dan alles vers erin.
Klontjes rapen begin ik niet aan.
Ik wil hem ook maar op het moment nog geen plek ervooralhoewel we wel aan een neiuwe keuken denken en dan heb ik wel plek, maar voorlopig blijft het bij denken.
Misschien voor jou ook de tip om je kattenbakvulling bij zooplus te kopen. Die bezorgen gratis thuis vanaf 19 euro. Als ik 2 zakken kattengrit en een zak eten haal wordt het thuis bezorgd en hoef je er dus niet vanuit de super/dierenwinkel mee te slepenquote:Op donderdag 18 november 2010 08:48 schreef roos85 het volgende:
Op dit moment gebruik ik Biocats Micro, ben ik wel tevreden over.
Maar ik zit steeds meer te denken om over te stappen naar een silicaatkattenbakvulling, en dat dan puur vanwege het gewicht van de Biocats zakken (ivm rugklachten kan ik niet zo zwaar tillen)
Is bijv. Tigerino duur in het gebruik?
Want als je 1 zak per kattenbak gebruikt, bij meerdere katten gaat het wel hard denk ik.
Klopt dat?of kan je meerdere kattenbakken vullen met 1 zak?
bedankt voor de tip, maar daar bestel ik alquote:Op donderdag 18 november 2010 08:54 schreef Sharana_LV het volgende:
[..]
Misschien voor jou ook de tip om je kattenbakvulling bij zooplus te kopen. Die bezorgen gratis thuis vanaf 19 euro. Als ik 2 zakken kattengrit en een zak eten haal wordt het thuis bezorgd en hoef je er dus niet vanuit de super/dierenwinkel mee te slepen
Een vent zoeken die het voor je kan doen!quote:Op donderdag 18 november 2010 11:22 schreef roos85 het volgende:
[..]
bedankt voor de tip, maar daar bestel ik al![]()
maar dan zit ik nog met het feit dat die zakken opgeborgen dienen te worden, en er mee gesleept moet worden als je bakken (aan)gevuld moeten worden
die tip ga ik zeker onthoudenquote:Op donderdag 18 november 2010 11:47 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Een vent zoeken die het voor je kan doen!
Ow ja mijn postbodepakketmannetjedinges brengt de doos voor mij altijd naar boven en zet het in de kastquote:Op donderdag 18 november 2010 11:22 schreef roos85 het volgende:
[..]
maar dan zit ik nog met het feit dat die zakken opgeborgen dienen te worden, en er mee gesleept moet worden als je bakken (aan)gevuld moeten worden
Wellicht een idee om een kennis eens lief aan te kijken de zak in huis te slepen naar de plek waar het moet zijn. Zelf stort ik de zak daarna leeg in een kunststof bak met deksel die in een niet opvallend hoekje in de open keuken staat, zo heb ik er ook eentje op de bovenverdieping staan, scheelt weer dat je ver moet sjouwen met een volle kattenbak. Vuil grit afvoeren doe ik met een plastic zak in een 5 liter emmertje, gewoon even elke dag even in de grijze of groene (al naar gelang waar het afgewerkte materiaal in moet) gooien zodat het niet oploopt en je je een breuk moet slepenquote:Op donderdag 18 november 2010 11:22 schreef roos85 het volgende:
[..]
Hier dus ook de Lild gepakt, maar dat is gewoon troep. Althans achteraf gezien, omdat ik niet beter wist. Nu die van BioKat en die bevalt tot nu toe uitstekend.quote:Op dinsdag 23 november 2010 12:41 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ik ben hier na 1 zak van de lidl kattenbakvulling er al helemaal klaar mee: wat een ontzettend rot spul! Getver, alles zit vast geplakt aan de bodem, enorme klonten die vervolgens tijdens het scheppen uit elkaar vallen; bluh!
Ik was wel tevreden over de goedkoopste versie van de jumbo die niet klontert alleen zijn dat erg kleine zakjes, dat werkt niet zo fijn. Dus wil ik liever iets anders, lekker makkelijk laten thuisbezorgen door zooplus ben ik van plan maar ik word niet veel wijzer van alle topics hier, veel te veel verschillende meningen! Dat het uitzoeken van nieuwe kattenbakvulling zo moeilijk kan zijn...
dat biokat zit dat dan ook niet zo vast aan de bodem? dat geschraap is echt vreselijk...quote:Op dinsdag 23 november 2010 13:13 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Hier dus ook de Lild gepakt, maar dat is gewoon troep. Althans achteraf gezien, omdat ik niet beter wist. Nu die van BioKat en die bevalt tot nu toe uitstekend.
1 van onze katten is helaas nog een beetje aan de diarree, dus soms ligt het er en der verspreidt, maar plas wordt vele male beter opgevangen
biokats isquote:Op dinsdag 23 november 2010 14:38 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
dat biokat zit dat dan ook niet zo vast aan de bodem? dat geschraap is echt vreselijk...
Dat heb ik nu heel soms. Wel minder dan die van de Lidl. Maar ligt het ook niet aan de kat die gewoon tot de bodem graaft enzo?quote:Op dinsdag 23 november 2010 14:38 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
dat biokat zit dat dan ook niet zo vast aan de bodem? dat geschraap is echt vreselijk...
Heb nou die gele. Heb die groene niet geprobeerd, maar hier te lezen werkt die groene met het geurtje ook aardig. Dus die ga ik volgende keer proberenquote:Op dinsdag 23 november 2010 19:47 schreef heaven7 het volgende:
En welke moet je dan hebben? De micro zonder geur? Ze hebben zoveel verschillende soortenIs dat fijne spul beter dan de grovere?
ik heb de micro, ik vind die veel beter dan die grove korrels.quote:Op dinsdag 23 november 2010 19:47 schreef heaven7 het volgende:
En welke moet je dan hebben? De micro zonder geur? Ze hebben zoveel verschillende soortenIs dat fijne spul beter dan de grovere?
Kan het ook zijn dat de korreltjes aan hun pootjes blijven "plakken"? In dat geval scheelt het misschien als je zo'n speciaal matje voor de bak legt, heb ik ook, en 99% van wat er aan hun pootjes zit blijft op dat matje achter.quote:Op woensdag 24 november 2010 10:48 schreef Cat_Tank het volgende:
...
Groot nadeel: de uitloop is verschrikkelijkElke dag weer een steentjespad van de kattenbak door de helft van de huiskamer. We moeten elke dag vegen omdat er echt veel ligt. Heb je net stofgezogen of geveegd, dan ligt er na een uur weer een heleboel. Schijnbaar zijn onze dames nogal gravers en ondanks de klep worden de steentjes netjes de kattenbak uit gelanceerd
![]()
Conclusie: over het merk zelf zijn we tevreden, het is heel degelijk. Maar de uitloop is voor ons reden om de volgende keer iets anders te proberen, dat grotere steentjes heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |