Hartverzakkingen veroorzaken bij mijn ouders! 6 a 7 meter hoog in bomen klimmen, hoger dan de huizen in ieder gevalquote:Op woensdag 10 november 2010 10:56 schreef picodealion het volgende:
Mijn broertje van 13 heeft volgens mij nog nooit in een boom geklommen of een fikkie gestookt.
dit dus.quote:Op vrijdag 12 november 2010 16:56 schreef Ciske- het volgende:
Spoorzoekertje!![]()
Hutten bouwen![]()
Slagbal, voetbal, paaltjesvoetbal![]()
Knikkeren, flippo'en, touwtje springen, elastieken![]()
In de zomer supersoaker- en waterballonnen gevechten.
Pijltjes schieten met zo'n blaaspijp![]()
We verveelden ons nooit...
Maar waarschijnlijk al wel alle buurmeisjes anaal verwend! Dat dan weer wel he!quote:Op woensdag 10 november 2010 10:56 schreef picodealion het volgende:
Mijn broertje van 13 heeft volgens mij nog nooit in een boom geklommen of een fikkie gestookt.
Inderdaad. Ik speelde altijd op mijn (s)nes voor schooltijd en als het heel hard regende. Voor de rest was ik buiten, ongeacht het weer.quote:Op zaterdag 13 november 2010 17:06 schreef Mrs.Vixen het volgende:
[..]
dit dus.
En toen begon het toch ook al wel met de snes, en de nin64, en de ps1.
Combi
quote:Op zaterdag 13 november 2010 18:12 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik speelde altijd op mijn (s)nes voor schooltijd en als het heel hard regende. Voor de rest was ik buiten, ongeacht het weer.
Dit en hutten bouwen, vuurtje stoken, blikspuit, landverovertje, `de bal is voor`, stoepranden, rolschaatsen etc. Ik was echt bijna nooit binnenquote:Op vrijdag 12 november 2010 16:56 schreef Ciske- het volgende:
Spoorzoekertje!![]()
Hutten bouwen![]()
Slagbal, voetbal, paaltjesvoetbal![]()
Knikkeren, touwtje springen, elastieken![]()
In de zomer supersoaker- en waterballonnen gevechten.
Pijltjes schieten met zo'n blaaspijp![]()
We verveelden ons nooit...
quote:Op zaterdag 13 november 2010 18:12 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik speelde altijd op mijn (s)nes voor schooltijd en als het heel hard regende. Voor de rest was ik buiten, ongeacht het weer.
Dit en dan met eieren zoeken waren dat vooral kievit eieren.quote:Op zondag 14 november 2010 21:34 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
Voetballen, oorlogje spelen, blikspuit, stoepranden, bomen klimmen, slootje springen (vaak erin), eieren zoeken (toen mocht het nog), belletje lellen, ruitjetik.. Teveel om op te noemen. En weer of geen weer, na school gingen de oude kleren aan en naar buiten..
ja dat doen ze tegenwoordig nog welquote:Op dinsdag 16 november 2010 13:30 schreef telefoonmaatschappij het volgende:
jongens pakken de meisjes
Testosteron komt steeds eerder aanwakkeren!quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:08 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
ja dat doen ze tegenwoordig nog wel
Ja dan had je een bal, en dan moest je 'm overgooien. Als je 'm naar iemand gooide moest je z'n naam noemen. Ving je de bal niet dan was je de sigaar. Iedereen moest dan een parcour rennen en jij moest met de bal mensen afgooien. Bij bomen was je veilig. Werd je afgegooid dan werd je van baby->peuter -> kleuter->kind->tiener->puber etc. Tot je dood was, en dan was je af.quote:
bomen klimmen - checkquote:
De commodore 64 was de bom toen!quote:Op zondag 14 november 2010 22:48 schreef junkiexp het volgende:
Buitenspelen was echt heel tof.
Maar zou het echt zo zijn dat de kinderen van de basisschool minder buiten spelen ?
Toen ik op de basisschool zat hadden we alleen commodore 64.
Toen ik naar de middelbare school ging zat ik wel wat meer binnen.
En als ik buiten was dan was het lekker in het park hangen en blowen.
Aha, vandaar...quote:Op woensdag 17 november 2010 12:13 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Me ouders konden iig minimaal 1 keer in de maand naar de eerste hulp met me zowat...
Precies. Ik heb er geen last van, maar ik zie nog genoeg kinderen buiten spelen. Voetballen in het park, skateboarden op straat... Die kinderen hebben ook nog ouders die hen achter de pc / console vandaan kunnen schoppen.quote:Op woensdag 17 november 2010 12:50 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Wat een bullshit, hier heb ik altijd last van buitenspelende kinderen, ook met dit weer. waarschijnlijk zei de vorige generatie ditzelfde ook over ons
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |