quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:40 schreef Weltschmerz het volgende:
Erg grappig allemaal, hij zet dat domme blonde wicht van de VVD mooi te kakken in het vragenuurtje over de dubbele nationaliteitskwestie in relatie tot de GBA.
Die Jeanine Hennis-Plasschaert beweerde dat hij een juridische mist optrok, omdat ze zelf gewoon niet snapt. Donner legt het dan nog een keer uit en dat heet dan een debat. Maar eigenlijk is het een docent-moeilijke leerlingverhouding.
Wordt het niet eens tijd dat de kamerleden zorgen dat ze:
A. Goede wetten maken, die dus voor de rechter overeind blijven.
B. De mogelijke gevolgen van te maken en reeds gemaakte wetten overzien en dus niet verontwaardigd gaan doen wanneer de gevolgen van hun wet in de krant komen.
C. Zorgen dat ze eerst de wet snappen, om dan op basis van begrip met de minister in debat te gaan. Dus eerst uitleg vragen aan een derde (zelf slimmer worden zit er niet in), ipv de minister leraartje te laten spelen en dan nog een chagrijnige kop te trekken omdat je de les gelezen wordt ook.
D. De wet die zelf gemaakt hebben of in stand hebben gelaten in eerste instantie verdedigen ipv aanvallen.
Het wordt wel genant zo, wordt het niet eens tijd dat de kamerleden zichzelf wat serieuzer gaan nemen als wetgever en wat minder als krantenlezer?
Ik vraag me af of je het wel helemaal snapt. Je kunt de wet wel veranderen en de dubbele nationaliteit niet registreren, maar de betrokkene houdt dan desondanks gewoon zijn dubbele nationaliteit. Alleen staat die tweede nationaliteit dan dus niet meer geregistreerd.quote:Op dinsdag 9 november 2010 16:31 schreef quirigua het volgende:
Wat een klungel is die Donner toch ! Zie persbericht hieronder. Dan verander je toch de wet ? Eenvoudig genoeg, als de Kamer dat wil. Trouwens, als het een "maatregel" is (wat me plausibel lijkt), is het nog eenvoudiger. Ik vrees dat de hardnekkigheid van de man en zijn ambtenaren geen goed doen in deze.
En wat gaat die wet dan inhouden?quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:41 schreef Evertjan het volgende:
2e kamer gaat nu zelf een nieuwe wet er voor maken war kan rekenen op een meerderheid
Dan heeft de betrokkene later als hij/zij groot is zelf de keus om hun tweede nationaliteit te laten registreren.En laat landen zoals Marokko maar zelf uitzoeken of dat betrokkene twee nationaliteiten heeft.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:43 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Ik vraag me af of je het wel helemaal snapt. Je kunt de wet wel veranderen en de dubbele nationaliteit niet registreren, maar de betrokkene houdt dan desondanks gewoon zijn dubbele nationaliteit. Alleen staat die tweede nationaliteit dan dus niet meer geregistreerd.
Dan zie ik die wet er nog niet doorkomen. PVV en VVD willen toch juist weten wie er een dubbele nationaliteit heeft om eventuele criminelen te kunnen uitzetten?quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:50 schreef betyar het volgende:
Dan heeft de betrokkene later als hij/zij groot is zelf de keus om hun tweede nationaliteit te laten registreren.En laat landen zoals Marokko maar zelf uitzoeken of dat betrokkene twee nationaliteiten heeft.
Daar had ik nog niet aan gedacht.. een goeie zegquote:Op dinsdag 9 november 2010 20:00 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Dan zie ik die wet er nog niet doorkomen. PVV en VVD willen toch juist weten wie er een dubbele nationaliteit heeft om eventuele criminelen te kunnen uitzetten?
Anders gezegd: weet de politiek nu eigenlijk zelf wel wat ze wil?
Daarom dat Donner nu de schuld verantwoordelijkheid bij Marokko legt, die kunnen geen kant op.
Helaas kunnen wij de Marokkaanse wet niet veranderen.quote:'Daarnaast leidt afschaffing van de registratie niet tot het verlies van de Marokkaanse nationaliteit. Daarvoor moet de Marokkaanse wet worden aangepast. Hij gaat zich inspannen op de Marokkaanse overheid zo ver te krijgen, beloofde hij.
De regering wil waarschijnlijk dat Marokko ervoor zorgt dat mensen met een dubbel paspoort het Marokkaanse op kunnen zeggen, en dat kinderen uit Marokkaans Nederlandse ouders niet automatisch recht krijgen op een Marokkaans paspoort.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:00 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Dan zie ik die wet er nog niet doorkomen. PVV en VVD willen toch juist weten wie er een dubbele nationaliteit heeft om eventuele criminelen te kunnen uitzetten?
Anders gezegd: weet de politiek nu eigenlijk zelf wel wat ze wil?
Prachtig toch ! Weet jij iets van de arier-wetten van de nazi's ? En fok die marrokaanse overheid, niks mee te maken hier. Wie dubbel paspoortig is, kan (mits niet geregistreerd door ambtenaren) dan zelf "verdwijnen" als ie (m/v) dat wil.quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:43 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Ik vraag me af of je het wel helemaal snapt. Je kunt de wet wel veranderen en de dubbele nationaliteit niet registreren, maar de betrokkene houdt dan desondanks gewoon zijn dubbele nationaliteit. Alleen staat die tweede nationaliteit dan dus niet meer geregistreerd.
Er zijn naar schatting vele duizenden Nederlanders die in Amerika vrijwillig de Amerikaanse nationaliteit hebben aangenomen en dat bewust nooit hebben gemeld aan de Nederlandse ambassade. Volgens de Nederlandse wet zijn deze mensen geen Nederlander meer, maar zo lang ze dat zelf niet melden komt de Nederlandse overheid daar niet achter en kunnen ze om de vijf jaar keurig hun Nederlandse paspoort verlengen en zelfs doodleuk terug verhuizen naar Nederland.quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:06 schreef quirigua het volgende:
Nog deze : over die burgemeester van Utrecht en andere ambtsgenoten. Ik ken tenminste 10 mensen die, met dubbel paspoort, niet als zodanig geregistreerd staan in de GBA. Lijkt me dat dat soort burgemeesters hun functie niet naar behoren hebben uitgeoefend.
De nazi's en schiphol hebben niets te maken met dit topic.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:58 schreef quirigua het volgende:
Prachtig toch ! Weet jij iets van de arier-wetten van de nazi's ? En fok die marrokaanse overheid, niks mee te maken hier. Wie dubbel paspoortig is, kan (mits niet geregistreerd door ambtenaren) dan zelf "verdwijnen" als ie (m/v) dat wil.
De burgemeester van Utrecht was net op radio 1, en zei dat hij/zijn ambtenaren "gehouden" de nederlandse wet te "handhaven".
Sukkel nummer twee in dit drama : de burgemeester van Utrecht. Die heeft geen weet van wat zijn voormalige ambtsgenoten in het hiervoormaals (1940 tot 1945) allemaal hebben veroorzaakt door wetten te handhaven die niet gedeugd hebben.
Die wet die Donner aanroept, deugt niet. Sterker nog : zolang Donner die wet ongemoeid laat, deugt deze minister niet - nou jah, dat deed ie toch al niet (Schiphol weet waarom).
Kijk kijk, hier hebben iemand die niet ziet dat de nazi-wetten (voor en na Wannsee, Berlijn, 1942, Heydrich, inzake de Endlösung) simpel konden worden uitgevoerd, en gebaseerd op eerdere racistische zowel als nationaliteits-registratie. Gewillige ambtenaren genoeg.quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:19 schreef waht het volgende:
Donner is een van de betere ministers die Nederland kent. Ik ben verdomde blij dat hij niet als een hysterische schreeuwlelijk mee gaat in de waan van de dag.
[..]
De nazi's en schiphol hebben niets te maken met dit topic.
dat als de ouders dat willen er nog maar 1 nationaliteit wordt opgenomen in de gemeentelijke basisadministratiequote:Op dinsdag 9 november 2010 19:44 schreef petertje2 het volgende:
[..]
En wat gaat die wet dan inhouden?
Beter nog : laat er uit wat de ouders wel of niet willen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:49 schreef Evertjan het volgende:
[..]
dat als de ouders dat willen er nog maar 1 nationaliteit wordt opgenomen in de gemeentelijke basisadministratie
Oh nu snap ik pas waar je heen wilt. Je vindt dat we het de toekomstige machthebbers niet te makkelijk moeten maken om groepen op basis van (dubbele) nationaliteit te vinden.quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:42 schreef quirigua het volgende:
Kijk kijk, hier hebben iemand die niet ziet dat de nazi-wetten (voor en na Wannsee, Berlijn, 1942, Heydrich, inzake de Endlösung) simpel konden worden uitgevoerd, en gebaseerd op eerdere racistische zowel als nationaliteits-registratie. Gewillige ambtenaren genoeg.
Welnu, te langen leste. Wat, anders dan wat ik al heb gezegd, moet ik over Donner denken ? Hij is politiek verantwoordelijk op het moment van de schiphol-brand, waar statenloze of anderspaspoortige mensen gedwongen zitten opgesloten, cit. hieronder. De opsluiting is gebeurd onder zijn politieke verantwoordelijkheid. Er zijn 11 dodelijke slachtoffers, opgesloten !quote:Op dinsdag 9 november 2010 22:18 schreef waht het volgende:
[..]
Oh nu snap ik pas waar je heen wilt. Je vindt dat we het de toekomstige machthebbers niet te makkelijk moeten maken om groepen op basis van (dubbele) nationaliteit te vinden.
En wat betreft die schipholbrand: die is irrelevant inzake dit onderwerp. Sowieso is die hele affaire geen teken van Donners vermeende incompetentie.
Ze zaten opgesloten ja, op basis van Nederlandse wetgeving neem ik aan. De minister is dan wel politiek verantwoordelijk maar niet verantwoordelijk te houden voor de specifieke uitvoering van de taken zoals iedereen van het ministerie (en van alles waar het ministerie verantwoordelijk voor is) dat doet. Althans, ik vind niet dat je iemand met die mate van verantwoordelijkheid kan opzadelen. Dat zou een onmogelijke inspanning vergen om naar behoren mee om te gaan.quote:Op dinsdag 9 november 2010 22:36 schreef quirigua het volgende:
Welnu, te langen leste. Wat, anders dan wat ik al heb gezegd, moet ik over Donner denken ? Hij is politiek verantwoordelijk op het moment van de schiphol-brand, waar statenloze of anderspaspoortige mensen gedwongen zitten opgesloten, cit. hieronder. De opsluiting is gebeurd onder zijn politieke verantwoordelijkheid. Er zijn 11 dodelijke slachtoffers, opgesloten !
Tsja dat is politiek. Soms wat traag, soms wat vaag.quote:Een jaar na de brand stapt de minister op, "wegens de brand". Is dat (een jaar later ?) nog uit te leggen ? Mogelijk in oud-testamentische bewoordingen, of anders in het politiek-morele geblaat van nu. Beide onaanvaardbaar. Daarom dus wat ik over Donner heb gezegd. Ben het halverwege met je eens : dit is niet een kwestie van competentie. Het is doortrapt.
En precies daarom is PHD wat ik al eerder heb gezegd. De Tweede Kamer wil best, maar Donner is als een blok beton, beton van de verkeerde soort. Bovendien liegt hij (lijkt het), hij "gaat hij proberen de Marokkanse wetgeving te doen veranderen". Iemand van de intelligentie van Donner weet allang dat dat onzin is, ergo - -quote:Op dinsdag 9 november 2010 23:20 schreef waht het volgende:
Maar we gaan offtopic. Piet Hein Donner is niet van plan de wet te wijzigen die ertoe leidt dat nationaliteit geregistreerd moet worden, is het onderwerp.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |