Tim Sale vind ik ook op het eerste gezicht niet mooi, maar het is idd even 'wennen' en dan is het weer prima.quote:Op maandag 15 november 2010 11:05 schreef Young_David het volgende:
Liet gister iemand ook wat van Tim Sale zien, die was ook niet enthousiast. Ik vind het juist wel weer erg mooi. Komt ook het best tot z'n recht op mat papier.
Het heeft wel zijn hele eigen stijl ja. Als je bijvoorbeeld Hush (wat ik echt vet getekend vind) en Dark Victory vergelijkt is dat echt totaal anders. Het verhaal leent zich er misschien ook wat meer voor. Dark Victory met die maffia familie enzo.quote:Op maandag 15 november 2010 11:15 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Tim Sale vind ik ook op het eerste gezicht niet mooi, maar het is idd even 'wennen' en dan is het weer prima.
ZIjn stijltje past ook goed bij Batman, als je van bijvoorbeeld dat film-noir stijltje houdt van de tekenfilmserie enzo...
Meer dan okay, hoorquote:Op dinsdag 16 november 2010 09:27 schreef Breuls het volgende:
Ik speel eigenlijk nooit DC Games. Hoewel Arkham Asylum best okay schijnt te zijn...
Ik vind 'm vooral lastig te begrijpen. En ik heb 'm inmiddels ook twee keer gelezen. Ik weet veel van de context niet; sommige personages heb ik op moeten zoeken, ik kende Blüdhaven nog niet, snapte niet dat een van die figuren Darkseid in disguise was enzo.quote:Op dinsdag 16 november 2010 09:40 schreef Young_David het volgende:
Net Final Crisis voor de tweede keer gelezen. Hoopte op verbetering de tweede keer, maar valt tegen. Eigenlijk is het gewoon een enorm slechte strip.
`quote:Op dinsdag 16 november 2010 09:27 schreef Breuls het volgende:
Ik speel eigenlijk nooit DC Games. Hoewel Arkham Asylum best okay schijnt te zijn...
Vorige week was hij daar nog 14 euro. Ook bij zavvi.com enzo is hij al goedkoper langs gekomen.quote:Op dinsdag 16 november 2010 11:23 schreef Breuls het volgende:
Hmm, hij's wel goedkoop op het moment...
Als je een klein beetje van dat soort games houdt (thirdperson actie games) moet je hem zeker hebben. Helemaal als je een beetje Batman fan bent. Je ziet zoveel terug van de echte Batman. Van het vechten tot zweven tot allemaal gadgets gebruiken.quote:Op dinsdag 16 november 2010 11:23 schreef Breuls het volgende:
Hmm, hij's wel goedkoop op het moment...
heb je The Long Halloween ook gelezen, eigenlijk?quote:Op dinsdag 16 november 2010 11:11 schreef Komakie het volgende:
Halverwege Dark Victory en het verhaal wordt steeds beter
Nee. Staat nog op mijn lijstje, maar toen ik een stel comics kocht was die net uitverkocht. Toen dacht ik, dat komt later wel.quote:Op dinsdag 16 november 2010 11:55 schreef Tokus het volgende:
[..]
heb je The Long Halloween ook gelezen, eigenlijk?
Mijn pa heeft de oude nog liggen. Wel nederlands taligquote:Op vrijdag 12 november 2010 14:41 schreef Yi-Long het volgende:
Superman vs. Ali is ook uit, btw.
Dit is trouwens niet de langverwachte PVV-versie van een blonde Superman die tegen allochtonen vecht, maar de klassieke special waarin Superman tegen Muhammad Ali moet vechten onder dwang van een stel aliens.
http://en.wikipedia.org/wiki/Superman_vs._Muhammad_Ali
Daarin was Batman wel een echte bruut ja. Hij ging zelfs wippen met een van die mutsen :pquote:Op vrijdag 12 november 2010 15:26 schreef Tokus het volgende:
hoe staat het eigenlijk met All-Star Batman? Die is wel een stille dood gestorven toch? Die titel was lekker grimmig.
mja, Dark Victory is een vervolg op The Long Halloween, dus dan is het handiger om TLH eerst te lezen ja.quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:55 schreef Komakie het volgende:
[..]
Nee. Staat nog op mijn lijstje, maar toen ik een stel comics kocht was die net uitverkocht. Toen dacht ik, dat komt later wel.
Je ziet wel een heleboel verwijzingen in Dark Victory terug naar The Long Halloween. Dus die moet ik snel maar eens gaan lezen. Maar eerst weer even centjes.
Ben ik inmiddels ook achter.quote:Op woensdag 17 november 2010 13:43 schreef Tokus het volgende:
[..]
mja, Dark Victory is een vervolg op The Long Halloween, dus dan is het handiger om TLH eerst te lezen ja.
Ik vraag me af wanneer mijn eerste aflevering binnen komt. Toen ik bestelde op de DC site zeiden ze dat het tussen de 10 en 12 weken duurt als je in Amerika woont, nog een paar weken extra als je niet in Amerika woont. Ik vind dat best lang duren... Hoe komt dat? In verband met het vooruit drukken van de afleveringen ofzoquote:Op woensdag 17 november 2010 20:32 schreef Breuls het volgende:
Heb een demo van Arkham Asylum gedownload. De komende tijd eens mee spelen, kijken of het wat voor mij is. En intussen heb ik ook de laatste paar Batman issues (#700 t/m #703) erbij gepakt, als voorproefje voor Batman #704 en Batman Inc. #1 deze week.
Op zich is dat niet erg. Ik volg die sites expres niet zo en dan nog is het leuk om te lezen. Zeker aangezien bij mij niet echt een comicshop in de buurt is, gaat het bij mij ook wat lastig om daar even naar toe te gaan.quote:Op donderdag 18 november 2010 09:36 schreef Breuls het volgende:
Ik weet niet waarom dat is, maar je gaat inderdaad een paar maanden achterlopen. Ik had begin 2009 een abonnement op Superman/Batman, en die kwam maandelijks netjes in de post, dus dat werkt op zich wel, maar het is onhandig dat je niet gewoon de comic sites en events kan volgen omdat je met je issues achterloopt.
Daarom heb ik m'n abonnementen nu via de comic shop lopen; ik ga gewoon elke week even langs om de nieuwe comics op te halen. Daar komen ze op dezelfde dag als in de VS uit.
Ok, dus vanaf 704 sowieso in de gaten houden. De rest bekijk ik dan ook nog wel evenquote:Op donderdag 18 november 2010 10:01 schreef Breuls het volgende:
Ja, dat heb ik met Green Lantern gedaan.
Je hebt een abo op Batman, toch? De laatste vier issues daarvan, die ik dus deze week nog heb bijgelezen, zijn:
#700: bevat een losstaand verhaal dat wordt verteld in drie perioden (met verschillende Batmen/Robins: Bruce/Dick, Dick/Damian en Damian als Batman).
#701 & #702: RIP, the missing chapter. Vertelt het verhaal tussen Batman RIP en Final Crisis. Leidt ook alvast wat elementen van the Return of Bruce Wayne in.
#703: losstaand verhaal met Dick en Damian.
Vanaf #704 (da's die van deze week) begint een nieuw verhaal over meerdere issues.
yep. Het is iets duurder als je kijkt naar de coverprijs, maar je hoeft niet lang te wachten.quote:Op donderdag 18 november 2010 09:36 schreef Breuls het volgende:
Ik weet niet waarom dat is, maar je gaat inderdaad een paar maanden achterlopen. Ik had begin 2009 een abonnement op Superman/Batman, en die kwam maandelijks netjes in de post, dus dat werkt op zich wel, maar het is onhandig dat je niet gewoon de comic sites en events kan volgen omdat je met je issues achterloopt.
Daarom heb ik m'n abonnementen nu via de comic shop lopen; ik ga gewoon elke week even langs om de nieuwe comics op te halen. Daar komen ze op dezelfde dag als in de VS uit.
ik kom er tegenwoordig ongeveer 1x in de maand, wegens drukte (en geen auto) gaat het niet echt lukken om er vaker te komen (m'n shopje zit niet in de buurt, want ik ben m'n shop trouwgebleven nadat ik verhuisde jaaaren terug) . Afgelopen zaterdag lag er dus een vrij grote stapel op me te wachten.quote:Op donderdag 18 november 2010 11:33 schreef Breuls het volgende:
Precies. Ik ga straks weer een stapeltje halen.
De enige goeie Batman animatie is en blijft The Animated Series naar mijn mening. De rest vind ik toch lang niet zo leuk.quote:Op donderdag 18 november 2010 20:22 schreef Yi-Long het volgende:
Ik begrijp sowieso niet waarom je losse comics zou kopen. Is veel duurder dan gewoon wachten op de TPB, ze zijn schadegevoelig, je moet telkens weer een maand wachten op de volgende 22 pagina's, je moet naar een stripwinkeltje met meestal onvriendelijk personeel en dure prijzen, het is lastig op te bergen, etc etc etc.
Maar goed, ieder zijn ding...
Laatst alle afleveringen van Batman Beyond binnengehaald, want die komen waarschijnlijk toch nooit hier op DVD/BR...
Allemaal true, maar ik vind het wel wat hebben; ik heb bijna elke week wat nieuws en gewoon een losse comic in m'n hand hebben tov een gebundelde versie heeft ook iets leuks. En ik ben ongeduldig qua voortgang van verhaallijnen. Actueel blijven telt ook mee.quote:Op donderdag 18 november 2010 20:22 schreef Yi-Long het volgende:
Ik begrijp sowieso niet waarom je losse comics zou kopen. Is veel duurder dan gewoon wachten op de TPB, ze zijn schadegevoelig, je moet telkens weer een maand wachten op de volgende 22 pagina's, je moet naar een stripwinkeltje met meestal onvriendelijk personeel en dure prijzen, het is lastig op te bergen, etc etc etc.
Oh, ik begrijp het sentiment wel. Ik ben vroeger ook jong geweest (ja echt!quote:Op vrijdag 19 november 2010 08:45 schreef Komakie het volgende:
Ik ben het er ook wel mee eens
Die losse comics hebben gewoon wat. Het is net als een aflevering van een serie op tv. Je kunt er elke keer weer naar toe leven. Voordat je hem binnen krijgt lees je nog even snel de vorige aflevering om weer wat beter op de hoogte te zijn
Ik zit te denken om een TPB van Red Robin te kopen en eventueel die van Batmand and Robin. Misschien ook nog wat anderen. Om wat meer verhaallijnen te volgen. Er is alleen zo veel dat het moeilijk is om een keuze te maken.quote:Op vrijdag 19 november 2010 15:23 schreef Breuls het volgende:
Nog beter is de gemengde aanpak: regelmatig wat nieuws, en af en toe haal je eens een classic in huis, of een TPB van een verhaallijn die je niet actief (of compleet) heb gevolgd. Crossovers kunnen voor ons in Nederland lastig zijn als ze over meerdere titels verspreiden; je moet dan in de gaten houden welke issues je wil hebben en die bij je comic shop bestellen, of hopen dat ze die sowieso wel in de winkel hebben liggen. (Amerikanen hebben gewoon comic shops die *alles* hebben, dus die hoeven zich daar minder zorgen om te maken.)
Ik wacht sommige verhalen ook wel af tot ze klaar zijn. Zo is er nu een Green Lantern serie met Guy Gardner die niet in GL of GLC plaatsvindt, maar die volg ik ook niet. Lijkt het me toch wat, dan koop ik over een tijdje de TPB wel terwijl ik intussen gewoon m'n maandelijkse comics blijf volgen.
Ook Brightest Day, die de verhaallijn van Blackest Night opvolgt, wacht ik wel af. Volgende maand komt er een hardcover van, en als ik 't toch wel interessant vind ga ik die gewoon lezen.
Die mond van Batman is een beetje hylarischquote:Op zondag 21 november 2010 21:35 schreef Young_David het volgende:
Net Green Lantern - Wanted: Hal Jordan gelezen. Ben nu helemaal klaar voor the Sinestro Corps War.
Moet zeggen dat ik het stukje met batman en de Sinestro ring wel erg stoer vond.
(linkje voor mensen die spoilers willen): http://ryanlb.com/images/dc/images/batman-sinestrocorps.jpg
Bij bol.com hebben ze ook de TPB. Die is wel normaal geprijstquote:Op dinsdag 23 november 2010 10:57 schreef Breuls het volgende:
The Long Halloween is bij Selexyz iets van 20 euro ofzo. Gewoon even langslopen of ze 'm hebben (mits er een Selexyz in de buurt zit, natuurlijk).
ja, dat is dan wel gelijk de Absolute edition. En die heet niet voor niets zo. Die dingen zijn echt prachtig. Maar wel voor de fans, niet als je gewoon een keer het verhaal wil lezen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 10:54 schreef Komakie het volgende:
Ik wil wel graag The Long Halloween hebben, maar die is bij Cheap comics gelijk weer 48,50 euro
Inmiddels al besteld met de "garantie" dat ze morgen binnen komen. Door de vakantie heb ik een beetje haastquote:Op dinsdag 23 november 2010 11:07 schreef Young_David het volgende:
Batman and Son: ¤7.94 inclusief verzendkosten:
http://www.bookdepository.com/book/9781401212414/Batman-and-Son
Batman the Long Halloween: ¤14.31 incl. verzendkosten:
http://www.bookdepository.com/book/9781563894695/Batman
Je hebt wel een creditcard of paypal nodig
Stuur me een pm met je emailadres als je nog 10% extra korting wil
Ik heb er ook een paar van die Absolute Editions, maar Watchmen was geloof ik al out of print toen ik ze bestelde...quote:Op dinsdag 23 november 2010 11:09 schreef Tokus het volgende:
[..]
ja, dat is dan wel gelijk de Absolute edition. En die heet niet voor niets zo. Die dingen zijn echt prachtig. Maar wel voor de fans, niet als je gewoon een keer het verhaal wil lezen.
Ik heb Absolute Editions van Kingdom Come en Watchmen, en ik vond ze het geld meer dan waard.
Wat maakt het lastiger te lezen?quote:Op dinsdag 23 november 2010 11:24 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik heb er ook een paar van die Absolute Editions, maar Watchmen was geloof ik al out of print toen ik ze bestelde...
Mooie boeken idd, maar het is wel wat lastiger lezen...
Ja, die garantie krijg je bij Bookdepository niet echt. Heb volgens mij zo'n 3 weken op Superman Earth One en Battle for the Cowl zitten wachten (en dan vervolgens in zeer korte tijd uitlezen)quote:Op dinsdag 23 november 2010 11:15 schreef Komakie het volgende:
Inmiddels al besteld met de "garantie" dat ze morgen binnen komen. Door de vakantie heb ik een beetje haast
Sterker nog, het moet morgen gebeuren anders ben ik er niet meer thuis
Het ligt dus niet helemaal aan mijquote:Op woensdag 1 december 2010 16:14 schreef Young_David het volgende:
Dat verhaal in het midden (The clown at midnight) ... Ik kom er niet doorheen. Het is gewoon erg slecht geschreven, veel te sloom. Het werkt gewoon niet. Hier staat wel een samenvatting. Leest veel makkelijker :-) Ik weet niet of het verhaal heel boeiend is. Het verteld wel wat over hoe de Joker uit Batman R.I.P. zo geworden is.
Dat verhaal over Damien... Snapte ik de eerste keer ook helemaal niets van. Er moet wel opgemerkt worden dat dit Batman #666 is, wellicht dat dat er wat mee te maken heeft. Ik zie het meer als een bonusverhaal. Het introduceert de derde Ghost of Batman die later nog wel een keer terugkomt in de Batman R.I.P. verhaallijn.
Omdat het toch vaak grote zware lompe boeken zijn. Het ziet er echt schitterend uit, maar omdat ze zo mooi zijn laat je ze ook niet overal slingeren natuurlijk, en als je dus wilt lezen, moet je er wel echt even voor gaan zitten of liggen, en omdat het harde kaft is, legde ik er meestal aan 1 kant nog even een kussen onder omdat ik bang was dat de 'stitching' beschadigd zou raken wanneer ik het boek teveel open zou vouwen...quote:
Ik heb pas aflevering 1 van The Batman gekeken. Meer voor de lol om het even te checken, dan met het volgen van de serie als doel. Was wel geinig. En een tijdje terug heb ik de twee Superman/Batman films gekeken, Public Enemies en Apocalypse. Ik had van beide films de boeken gelezen (Apocalypse heet Supergirl, als boek en bovendien wordt daarin de origin van de huidige versie van Supergirl verteld) en ja, de tekenstijl lijkt er soms wel op. Vond het wel goeie films.quote:Op zondag 19 december 2010 08:47 schreef Yi-Long het volgende:
Kijken jullie trouwens ook die WB cartoons? Heb laatst o.a. The Red Hood en New Frontier en die hele Batman Beyond serie gedownload maar nog geen tijd gehad om het te kijken...
Ik merk dat je steeds ziet dat ze geprobeerd hebben de stijl van de comics na te bootsen. Dus die Batman & Superman film waarin ze een Supergirl vinden, ziet er uit alsof het getekend is door Silvestre (?), en New Frontier ziet er weer uit zoals het design van Darwyn Cooke.
Ik vind The Batman niet zo. Het pakt mij gewoon niet. The Animated Series heb ik allemaal gezienquote:Op zondag 19 december 2010 10:32 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ik heb pas aflevering 1 van The Batman gekeken. Meer voor de lol om het even te checken, dan met het volgen van de serie als doel. Was wel geinig. En een tijdje terug heb ik de twee Superman/Batman films gekeken, Public Enemies en Apocalypse. Ik had van beide films de boeken gelezen (Apocalypse heet Supergirl, als boek en bovendien wordt daarin de origin van de huidige versie van Supergirl verteld) en ja, de tekenstijl lijkt er soms wel op. Vond het wel goeie films.
Van Green Lantern is ook al een animatie, First Flight, wat Hal Jordans origin vertelt. Die was ook wel goed. Interessant om een Sinestro daarin tot leven te zien komen.
Ben erg benieuwd naar All-Star Superman als film. Ik neem aan dat Frank Quitely die niet tekent, maar wat zou het gaaf zijn als hij dat wel deed. Sowieso een goed verhaal wat me interessant lijkt om in geanimeerde vorm te zien.
Dat was eigenlijk ook mijn bedoeling, maar ik wilde graag de boeken lezen (en ik had niks beters te doen in de trein). Maar ik blijf het als comic-newbie lastig vinden om te weten wat je allemaal moet lezen voor een bepaalde verhaallijn. Ook nu weer grijpt Johns terug op gebeurtenissen uit het verleden van het DC universe, dus mis je toch bepaalde referenties aan oude personages en gebeurtenissen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 10:13 schreef Breuls het volgende:
Ik heb met het lezen van Blackest Night gewacht tot ik alles wat daarvoor zat ook heb gelezen. Voornamelijk omdat Johns er eigenlijk een grote doorlopende verhaallijn van gemaakt heeft.
Ik had ook veel discipline nodig om mezelf ertoe te zetten eerst het eerdere werk te lezen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 14:01 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Dat was eigenlijk ook mijn bedoeling, maar ik wilde graag de boeken lezen (en ik had niks beters te doen in de trein).
Dat is heel lastig om uit te zoeken, maar je kunt altijd overal inspringen natuurlijk.quote:Maar ik blijf het als comic-newbie lastig vinden om te weten wat je allemaal moet lezen voor een bepaalde verhaallijn. Ook nu weer grijpt Johns terug op gebeurtenissen uit het verleden van het DC universe, dus mis je toch bepaalde referenties aan oude personages en gebeurtenissen.
quote:So our Action villains list goes: #897, Joker; #898, Larfleeze; #899, Brainiac, and then it's #900, and who knows what happens then.
Green Lantern heb ik gisteren even gedownload. Moet nog checken hoe het eruit ziet. Moet ook eigenlijk al die cartoons even op mijn PS3 zien te krijgen (streamen werkt niet zo lekker), zodat ik relaxed vanuit bed kan kijken.quote:Op zondag 19 december 2010 10:32 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ik heb pas aflevering 1 van The Batman gekeken. Meer voor de lol om het even te checken, dan met het volgen van de serie als doel. Was wel geinig. En een tijdje terug heb ik de twee Superman/Batman films gekeken, Public Enemies en Apocalypse. Ik had van beide films de boeken gelezen (Apocalypse heet Supergirl, als boek en bovendien wordt daarin de origin van de huidige versie van Supergirl verteld) en ja, de tekenstijl lijkt er soms wel op. Vond het wel goeie films.
Van Green Lantern is ook al een animatie, First Flight, wat Hal Jordans origin vertelt. Die was ook wel goed. Interessant om een Sinestro daarin tot leven te zien komen.
Ben erg benieuwd naar All-Star Superman als film. Ik neem aan dat Frank Quitely die niet tekent, maar wat zou het gaaf zijn als hij dat wel deed. Sowieso een goed verhaal wat me interessant lijkt om in geanimeerde vorm te zien.
Batman Beyond vond ik ook niet zo, maar dat komt door het futuristische sfeertje. Daar hou ik niet zo van.quote:Op woensdag 22 december 2010 11:53 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Green Lantern heb ik gisteren even gedownload. Moet nog checken hoe het eruit ziet. Moet ook eigenlijk al die cartoons even op mijn PS3 zien te krijgen (streamen werkt niet zo lekker), zodat ik relaxed vanuit bed kan kijken.
The Batman ook wel eens gezien, maar vond er weinig aan. Volgens mij is iedereen het er ook over eens dat het niet zo'n beste serie is, en het niet haalt bij de kwaliteit van The Animated Series en Batman Beyond etc etc.
Ik normaal gesproken ook niet zo, maar Batman Beyond vond ik wel tof eerlijk gezegd. Moet zeggen dat ik nog lang niet alles gezien heb, want het is hier nooit fatsoenlijk uitgezonden.quote:Op woensdag 22 december 2010 18:46 schreef Komakie het volgende:
[..]
Batman Beyond vond ik ook niet zo, maar dat komt door het futuristische sfeertje. Daar hou ik niet zo van.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | x GL Rebirth x GL No Fear x GLC Recharge x GLC To Be a Lantern x GL Revenge of the Green Lanterns x GLC The Dark Side of Green x GL Wanted: Hal Jordan x GL The Sinestro Corps War Book One x GL The Sinestro Corps War Book Two - GL Tales of the Sinestro Corps - GL Secret Origin GLC Ring Quest GL Rage of the Red Lanterns GLC Sins of the Star Sapphire GLC Emerald Eclipse . GL Agent Orange . BN Blackest Night . BN Green Lantern . BN Green Lantern Corps . BN Tales of the Corps . BN Black Lantern Corps Volume 1 . BN Black Lantern Corps Volume 2 . BN Rise of the Black Lanterns |
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |