Erg grappig allemaal, hij zet dat domme blonde wicht van de VVD mooi te kakken in het vragenuurtje over de dubbele nationaliteitskwestie in relatie tot de GBA.
Die Jeanine Hennis-Plasschaert beweerde dat hij een juridische mist optrok, omdat ze zelf gewoon niet snapt. Donner legt het dan nog een keer uit en dat heet dan een debat. Maar eigenlijk is het een docent-moeilijke leerlingverhouding.
Wordt het niet eens tijd dat de kamerleden zorgen dat ze:
A. Goede wetten maken, die dus voor de rechter overeind blijven.
B. De mogelijke gevolgen van te maken en reeds gemaakte wetten overzien en dus niet verontwaardigd gaan doen wanneer de gevolgen van hun wet in de krant komen.
C. Zorgen dat ze eerst de wet snappen, om dan op basis van begrip met de minister in debat te gaan. Dus eerst uitleg vragen aan een derde (zelf slimmer worden zit er niet in), ipv de minister leraartje te laten spelen en dan nog een chagrijnige kop te trekken omdat je de les gelezen wordt ook.
D. De wet die zelf gemaakt hebben of in stand hebben gelaten in eerste instantie verdedigen ipv aanvallen.
Het wordt wel genant zo, wordt het niet eens tijd dat de kamerleden zichzelf wat serieuzer gaan nemen als wetgever en wat minder als krantenlezer?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.