quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:11 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Mens. 5 wassen weggevouwen, 2 opgehangen. En nog even vriendlief telefonisch bedankt voor het zakdoekje in de wasGa toch de boom in met je huisvrouwengedoe
Ja. Vooral gecombineerd met een zwarte en een blauwe badjas, en een fleecevestquote:Op dinsdag 9 november 2010 14:17 schreef minilot het volgende:
!
Zo'n verpulverd zakdoekje is trouwens wel écht ellendig!
Na tientallen vernietigde zakdoekjes, bankbiljetten, boodschappenbriefjes, twee asperientjes, een aantal aanstekers en één nogal pluisrijke Wuppie® heb ik het schelden op mijn lief maar opgegeven en check ik voor het wassen alle broekzakken drie keer.quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:19 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ja. Vooral gecombineerd met een zwarte en een blauwe badjas, en een fleecevestGelukkig heb ik het vriendje al op zijn kloten gegeven voor deze misstap
Aha! Zoveel gratis nootjes als je op kunt, of dat niet?quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:28 schreef FutureFairytale het volgende:
Minilot; ik werk in een notenfabriek
Hmm ik heb een ex die zijn stokken stelselmatig NAAST de wasmand gooide. Op een goeie dag was ik het zo zat, dat ik een stapel sokken gekocht had voor hem. Die had ik weg gelegd. Al zijn oude sokken van de vloer geraapt, teen eruit geknipt, in de wasmachine gedaan, gedroogd, opgevouwen en in de kast gelegd. Priceless de volgende ochtend.quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:27 schreef minilot het volgende:
Na tientallen vernietigde zakdoekjes, bankbiljetten, boodschappenbriefjes, twee asperientjes, een aantal aanstekers en één nogal pluisrijke Wuppie® heb ik het schelden op mijn lief maar opgegeven en check ik voor het wassen alle broekzakken drie keer.
Weet je, dat vraag ik me dus ook oprecht wel eens af. Heb ik zo'n makkelijke eter omdat ze ziet dat eten voor mij ontspanning, een hobby, plezier is? Of heb ik zo'n makkelijke eter omdat ze een gevarieerd aanbod krijgt? Of heb ik zo'n makkelijke eter omdat we niet panisch over eten doen? Of heb ik gewoon geluk????quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:02 schreef minilot het volgende:
[..]
Ha, dat is niet mis voor een achtjarige!Tof!
Ik vraag me sowieso af of wel eens onderzocht is wat het verband is tussen ouders die ongeloofelijk van goed voedsel en goed koken houden en kinderen die makkelijk zijn met eten.
Ik was zelf een akelig moeilijke eter, maar mijn moeder, hoe lief ze ook is, kwam dan ook nooit verder dan smaakloze prak.
Even afgezien van de soms onontkoombare "NEENEENEE!"-fase van peuters, hoe vaak zouden lastige etertjes uberhaupt voorkomen bij papa's en/of mama's die elke dag met plezier, liefde en kennis van zaken staan te koken?
Ik wil ook proeven!quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:22 schreef DarkElf het volgende:
goeie combi idd, zakdoekje met zulke spullen
ik heb net, toen ik de keuken aan t opruimen was, eens een klein lepeltje van die stoofperensaus genomen.... zoooo lekker zoet en stroperigik word er helemaal blij van
You're meanquote:Op dinsdag 9 november 2010 14:29 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Hmm ik heb een ex die zijn stokken stelselmatig NAAST de wasmand gooide. Op een goeie dag was ik het zo zat, dat ik een stapel sokken gekocht had voor hem. Die had ik weg gelegd. Al zijn oude sokken van de vloer geraapt, teen eruit geknipt, in de wasmachine gedaan, gedroogd, opgevouwen en in de kast gelegd. Priceless de volgende ochtend.
En het heeft gewerkt, hij heeft daarna de sokken altijd IN de wasmand gedaan.
hee fouten maken is menselijkquote:Op dinsdag 9 november 2010 14:19 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ja. Vooral gecombineerd met een zwarte en een blauwe badjas, en een fleecevestGelukkig heb ik het vriendje al op zijn kloten gegeven voor deze misstap
dit is leftover saus dus t magquote:Op dinsdag 9 november 2010 14:23 schreef Den_Haag het volgende:
Niet te veel snoepen DE. Anders is het straks op voordat je gaat eten
quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:29 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Hmm ik heb een ex die zijn stokken stelselmatig NAAST de wasmand gooide. Op een goeie dag was ik het zo zat, dat ik een stapel sokken gekocht had voor hem. Die had ik weg gelegd. Al zijn oude sokken van de vloer geraapt, teen eruit geknipt, in de wasmachine gedaan, gedroogd, opgevouwen en in de kast gelegd. Priceless de volgende ochtend.
Het waren niet een paar sokken. Ik heb 3 maanden lang om de dag gevraagd of ie zijn sokken IN de wasmand wilde doen. En dan wordt het een principe kwestie. Omdat ik in het zelfde huis woonde, kon ik al die sokken niet op de vloer laten slingeren... Hij heeft het wel geleerd, the hard way.quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:30 schreef Loodje het volgende:
You're meanAl die moeite voor een paar sokken
ik eet regelmatig IndoMie (instant noodles). giet ik water af en dan kruiden erdoorheen. heerlijkquote:Op dinsdag 9 november 2010 14:29 schreef Loodje het volgende:
Je kunt echte ramen maken, je kunt ze ook bij de Chinese/Japanse supermarkten kopen
Mijn man had een moeder die echt alles voor hem deed. Nog net niet zijn kont afvegen zeg maar. We gingen samenwonen en de eerste zondag kwam ie thuis van het voetballen en gooide zijn voetbaltas in de gang. En daar bleef de tas staan. Een hele week.quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:32 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Het waren niet een paar sokken. Ik heb 3 maanden lang om de dag gevraagd of ie zijn sokken IN de wasmand wilde doen. En dan wordt het een principe kwestie. Omdat ik in het zelfde huis woonde, kon ik al die sokken niet op de vloer laten slingeren... Hij heeft het wel geleerd, the hard way.
Wat gaaf!quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:29 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
haha ja maar eet het nooit eigenlijk.quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:29 schreef minilot het volgende:
[..]
Aha! Zoveel gratis nootjes als je op kunt, of dat niet?
Virtuele schop onder je kont dan!quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:42 schreef minilot het volgende:
Bleh, moet eigenlijk een quiche gaan maken voor morgen, maar ik heb er geen zin in! Te lui!
hmm als ik het ook maar leer dan als ik het huis uit benquote:Op dinsdag 9 november 2010 14:34 schreef Tezz het volgende:
[..]
Mijn man had een moeder die echt alles voor hem deed. Nog net niet zijn kont afvegen zeg maar. We gingen samenwonen en de eerste zondag kwam ie thuis van het voetballen en gooide zijn voetbaltas in de gang. En daar bleef de tas staan. Een hele week.
De zondag er op vroeg ie aan me waar zijn tas was. Ik zei doodleuk: 'waar jij hem gelaten hebt schat...'
Nou, ik kan je vertellen dat zijn voetbaltas echt niet lekker rook. Blegh. Maar daarna heeft ie braaf zijn tas uitgepakt en alles zelf netjes in de wasmand gegooid.
Ligt dan natuurlijk geheel aan je partner!quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:50 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
hmm als ik het ook maar leer dan als ik het huis uit ben
I know, mijn man doet alles morgen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:53 schreef DarkElf het volgende:
ik heb echt wel een goed opgevoede man dan, gelukkigOp wat zakdoekjes hier en daar in elf jaar en wat rondslingerende zooi waar ik wel op mopper maar eigenlijk is het geen drama, na heb ik eigenlijk weinig te klagen.
Ja hij is langzaam met dingen doen, zoals elke manVraag je aan ze of ze bijvoorbeeld de tuinslang binnen willen halen voor t gaat vriezen. Dat wordt dan gedaan , na herhaaldelijk vragen natuurlijk, na een week of 7 of hij vriest gewoon kapot
(zulke dingen weet je wel? )
Nou dan heb je hem meteen goed afgericht door die tas te laten liggenquote:Op dinsdag 9 november 2010 14:54 schreef Tezz het volgende:
[..]
I know, mijn man doet alles morgen.
Maar ik moet wel even zeggen dat mijn man wel degelijk goed opgevoed is op het sociale vlak. Maar zijn moeder verwende hem gewoon enorm!
leuke besluitquote:Op dinsdag 9 november 2010 14:51 schreef PdeHoog het volgende:
GoeiemiddagNet besloten dat ik om half 4 naar huis ga
Die voor vanavond staat al in de oven!quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:42 schreef minilot het volgende:
Bleh, moet eigenlijk een quiche gaan maken voor morgen, maar ik heb er geen zin in! Te lui!
Haha het had wel iets meer voeten in de aarde, maar uiteindelijk is alles goed gekomen!quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:56 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Nou dan heb je hem meteen goed afgericht door die tas te laten liggen
Ik vraag ook wel eens iets en als het me te lang duurt doe ik het zelf. Want anders ga ik me ergeren en ik heb al lang geleden aan mezelf beloofd dat ik dat niet meer laat gebeurenquote:Op dinsdag 9 november 2010 14:53 schreef DarkElf het volgende:
ik heb echt wel een goed opgevoede man dan, gelukkigOp wat zakdoekjes hier en daar in elf jaar en wat rondslingerende zooi waar ik wel op mopper maar eigenlijk is het geen drama, na heb ik eigenlijk nauwelijks te klagen.
Ja hij is langzaam met dingen doen, zoals elke manVraag je aan ze of ze bijvoorbeeld de tuinslang binnen willen halen voor t gaat vriezen. Dat wordt dan gedaan , na herhaaldelijk vragen natuurlijk, na een week of 7 of hij vriest gewoon kapot
(zulke dingen weet je wel? )
Ik ben ook al lang genoeg samen met hem om niet meer in de 'hij moet en zal doen wat ik vraag en wanneer ik wil!' valkuil te trappen die de meeste vrouwen voor zichzelf gravenquote:Op dinsdag 9 november 2010 14:58 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik vraag ook wel eens iets en als het me te lang duurt doe ik het zelf. Want anders ga ik me ergeren en ik heb al lang geleden aan mezelf beloofd dat ik dat niet meer laat gebeuren
Nou, voor ons is dat wel een dingetje geweest in het verleden. Ik ben heel erg van het meteen afwikkelen, niets uitstellen, eerst de vervelende klussen en dan pas de rest. Mijn man is precies het tegenovergestelde.quote:Op dinsdag 9 november 2010 15:02 schreef TAV74 het volgende:
Gelukkig zijn wij allebei uitstellers als het om vervelende klussen gaat, hoeven we daar geen strijd over te hebben
Als je er maar tegen kanquote:Op dinsdag 9 november 2010 15:02 schreef TAV74 het volgende:
Gelukkig zijn wij allebei uitstellers als het om vervelende klussen gaat, hoeven we daar geen strijd over te hebben
lijkt mij erg vermoeiend...quote:Op dinsdag 9 november 2010 15:04 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Als je er maar tegen kan
Wij zijn allebei nogal 'netjes' dus rondslingerende zooi hebben we gelukkig nooit. Ik zou het erg lastig vinden om met iemand samen te leven die het t/o gestelde zou zijn
je lijkt in zorg opzichten erg op mijn moederquote:Op dinsdag 9 november 2010 14:58 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik vraag ook wel eens iets en als het me te lang duurt doe ik het zelf. Want anders ga ik me ergeren en ik heb al lang geleden aan mezelf beloofd dat ik dat niet meer laat gebeuren
amuse is al klaar.quote:Op dinsdag 9 november 2010 14:57 schreef Bluezz het volgende:
golfer staat de amuse te maken en het voorgerecht doet ie ter plekke als onze bevriende eters er zijn.
Precies. Wij zijn gewoon niet zo heel goed in het op dagbasis bijhouden van alles (op de klussen die gewoon echt moeten na uiteraard) af en toe even samen aanpakken werkt hier prima.quote:Op dinsdag 9 november 2010 15:04 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Als je er maar tegen kan
Wij zijn allebei nogal 'netjes' dus rondslingerende zooi hebben we gelukkig nooit. Ik zou het erg lastig vinden om met iemand samen te leven die het t/o gestelde zou zijn
Klopt wel een beetje.quote:Op dinsdag 9 november 2010 15:17 schreef FutureFairytale het volgende:
je lijkt in zorg opzichten erg op mijn moeder
als iets ergens ligt ruimt zij het op ook al vind ze dat je het zelf moet doen. dan kan ze er niet tegen dat het daar blijft liggen en weet ze dat het toch niet opgeruimd wordt dus doet ze het zelf.
ik zing wel eens "assepoesje assepoesje, dag en nacht weer assepoesje" als ze bezig is
Subway!quote:Op dinsdag 9 november 2010 15:27 schreef FutureFairytale het volgende:
Veel plezier Tezz met het verjaardagsfeestje! je zult vast en zeker allemaal heerlijkheden hebben gemaakt
vanavond heeft het geen zin om eerst van werk naar huis en dan door naar dansschool te gaan dus ga in één keer door en in Wateringen waar dansschool staat wat eten. daar hebben ze een Subway en KFC. what to choose?
zeker weten. mn zus en zusje kunnen het ook zelf nu. en mn zusje die op kamers woont en niks luste heeft naast opruimen ook geleerd te etenquote:Op dinsdag 9 november 2010 15:24 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Klopt wel een beetje.
Ik trok wel altijd heel snel de deur van de inderkamers achter me dicht omdat ik vond dat ze dat zelf moesten uitzoeken hoe ze hun spullen op orde wilden houden.
Wat ik wel herkenbaar vind is dat mr. Tezz zijn sporttas gewoon liet staan. Dat hebben ze bij mij ook een paar keer gedaan en als je maar 1 keer de fout maakt om het toch maar te doen (anders loopt jouw zoon er bij met vieze honkbalkleren en dat wil je ook niet eigenlijkis het weer lastig terug te draaien.
Maar ik vind het eigenlijk allemaal niet zo boeiend als ik zie hoe mijn zoon nu zorgt voor het huish. en vadert bovendienAls het moet gaat het vanzelf.
ze zitten naast elkaar en van KFC ben ik van het assortiment op de hoogte, van Subway niet (alleen 2 jaar geleden in Amerika gehad). heb je een tipbroodje?quote:
ik was een enorme rommelkont thuis... toen ik op mijzelf ging wonen ook, tot ik echt doorkreeg hoe annoying dat is. Toen begon ik wat netter te worden, deed de was sneller, de afwas , maakte meer schoon en nu ben ik eigenlijk best al een jaar of 8 een flinke neat freakquote:Op dinsdag 9 november 2010 15:31 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
zeker weten. mn zus en zusje kunnen het ook zelf nu. en mn zusje die op kamers woont en niks luste heeft naast opruimen ook geleerd te eten
lekker is dat he als er voor je word gekooktquote:Op dinsdag 9 november 2010 15:29 schreef DarkElf het volgende:
als ik tussen die 2 moet kiezen? Subway.
Morgen ga ik eerst naar schone zus en daarna naar mijn zus om bij te kletsen en meteen gevoederd te worden (aangezien de mr er niet is). 2 vliegen in 1 klap
Sub chicken bacon and ranchquote:Op dinsdag 9 november 2010 15:32 schreef FutureFairytale het volgende:
ze zitten naast elkaar en van KFC ben ik van het assortiment op de hoogte, van Subway niet (alleen 2 jaar geleden in Amerika gehad). heb je een tipbroodje?
Jaquote:Op dinsdag 9 november 2010 15:34 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
lekker is dat he als er voor je word gekookt
haha zelfde als mn zusje. nu geeft ze ons kritiek over dat we wel wat meer mogen doen in het huishouden.... haha. maar als ze hier is is binnen no time de zolder waar ze slaapt een bende. volgens mij doet ze het erom. ze gooit dr koffer om en alles ligt over de vloer en blijft gewoon liggen... gelukkig kom ik nooit bovenquote:Op dinsdag 9 november 2010 15:33 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ik was een enorme rommelkont thuis... toen ik op mijzelf ging wonen ook, tot ik echt doorkreeg hoe annoying dat is. Toen begon ik wat netter te worden, deed de was sneller, de afwas , maakte meer schoon en nu ben ik eigenlijk best al een jaar of 8 een flinke neat freak
ik weet niet hoe dat zo gekomen is eigenlijkquote:Op dinsdag 9 november 2010 15:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Sub chicken bacon and ranch(ranchsaus, sesambroodje...zo doe ik het dan)
DE, leer mij eens neat freak te worden, het lukt nog steeds niet en ik ben toch al eventjes het huis uit(daar was ik ook al sloddervosprinses)
ik zie geen sesambroodje op de sitequote:Op dinsdag 9 november 2010 15:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
DE, leer mij eens neat freak te worden, het lukt nog steeds niet en ik ben toch al eventjes het huis uit(daar was ik ook al sloddervosprinses)
aaah leuk! ik kan niet wachten om mn nichtje in bad te doen maar dat mag ik vast nietquote:Op dinsdag 9 november 2010 15:36 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Jaen dan kan ik meteen mijn neefjes in bad en bed zwiepen, das altijd gezellig
Moeten wij Ross een inspectielijst geven?quote:Op dinsdag 9 november 2010 15:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
OHHH ik had laatst héélijke hotwings gehaald daar voor ik ging werken... Ben er echt vreselijk van aan de schijt gegaanquote:Op dinsdag 9 november 2010 15:27 schreef FutureFairytale het volgende:
Veel plezier Tezz met het verjaardagsfeestje! je zult vast en zeker allemaal heerlijkheden hebben gemaakt
vanavond heeft het geen zin om eerst van werk naar huis en dan door naar dansschool te gaan dus ga in één keer door en in Wateringen waar dansschool staat wat eten. daar hebben ze een Subway en KFC. what to choose?
1 wasje beddengoed en 4 wasjes kleding. Kaas draagt iedere dag als ie gaat fietsen een fietsbroek en 2 shirtjes die sowieso in de was moeten, ik heb elke dag shirtjes, sokken en underhosen. En door de wasmand en waslijn als opslag te gebruiken (bloos) raakt de kast niet overvolquote:Op dinsdag 9 november 2010 14:57 schreef Bluezz het volgende:
@ Lein ik vraag me af hoe het kan dat er 5 wassen liggenIk heb niet eens zoveel kleren
hmm dan waren ze misschien niet goed of kun je er niet tegen want ben er gelukkig nog nooit van aan de schijt gegaan (en vind ze ook heerlijk)quote:Op dinsdag 9 november 2010 16:37 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
OHHH ik had laatst héélijke hotwings gehaald daar voor ik ging werken... Ben er echt vreselijk van aan de schijt gegaan
Wel handig als je wat kilo's wil afvallenquote:Op dinsdag 9 november 2010 16:37 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
OHHH ik had laatst héélijke hotwings gehaald daar voor ik ging werken... Ben er echt vreselijk van aan de schijt gegaan
quote:Op dinsdag 9 november 2010 16:43 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Wel handig als je wat kilo's wil afvallen
* Den_Haag binnenkort toch maar even naar de KFC gaat
Ze waren primaquote:Op dinsdag 9 november 2010 16:40 schreef FutureFairytale het volgende:
hmm dan waren ze misschien niet goed of kun je er niet tegen want ben er gelukkig nog nooit van aan de schijt gegaan (en vind ze ook heerlijk)
dat is wel jammer als je ze heel lekker vind.quote:Op dinsdag 9 november 2010 16:46 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ze waren primaCollega's hadden nergens last van. Ik kan gewoon niet tegen dat hele vette helaas
Wat CF zegt.quote:Op dinsdag 9 november 2010 16:50 schreef FutureFairytale het volgende:
hmm ik ga vrijdag weer koken (na mn stomme excel cursus) en ik zal eraan moeten geloven een dl witte wijn erin te gooien. hopelijk overheerst het niet anders ben ik de komende jaren weer genezen!
Zeik niet. Gewoon doordrinkenquote:Op dinsdag 9 november 2010 16:50 schreef FutureFairytale het volgende:
hmm ik ga vrijdag weer koken (na mn stomme excel cursus) en ik zal eraan moeten geloven een dl witte wijn erin te gooien. hopelijk overheerst het niet anders ben ik de komende jaren weer genezen!
Tuurlijkquote:Op dinsdag 9 november 2010 16:58 schreef Leintjeuh het volgende:
Generatie P, Isa, DE... Kennen jullie dit liedje?
http://www.songteksten.ov(...)/leidse-beertje.html
Nope. Maar ik ben dan ook nooit echt een fan geweest van NL-talige muziekquote:Op dinsdag 9 november 2010 16:58 schreef Leintjeuh het volgende:
dikkertje dapquote:Op dinsdag 9 november 2010 16:58 schreef Leintjeuh het volgende:
Ik heb nog nooit sushi gegeten... ga je ergens in de buurt? Want dan wil ik wel een verslag.quote:Op dinsdag 9 november 2010 17:25 schreef PdeHoog het volgende:
@Golfer / Bluezz: veel plezier en eet smakelijk vanavond.
Ik ga met vrienden naar een, jawel, sushi-restaurant. Eens kijken of we de rijst-dingen weer kunnen vermijden
Generatie CF kent dat ook nog welquote:Op dinsdag 9 november 2010 16:58 schreef Leintjeuh het volgende:
Zal ook wel genoeg vlees en groente zijn denk ikquote:Op dinsdag 9 november 2010 17:25 schreef PdeHoog het volgende:
@Golfer / Bluezz: veel plezier en eet smakelijk vanavond.
Ik ga met vrienden naar een, jawel, sushi-restaurant. Eens kijken of we de rijst-dingen weer kunnen vermijden
Ja, ik wel! Maar kaas kende beertje pippeloentje niet, en dat vond ik vreemd. VOF de kunst vind ik nu echt verschrikkelijk tenenkrommend als ik het terug luister...quote:Op dinsdag 9 november 2010 17:28 schreef ColdFeet het volgende:
Generatie CF kent dat ook nog welKen jij Dikkertje Dap dan niet?
Wel een beetje, jaquote:Op dinsdag 9 november 2010 17:29 schreef Leintjeuh het volgende:
Ja, ik wel! Maar kaas kende beertje pippeloentje niet, en dat vond ik vreemd. VOF de kunst vind ik nu echt verschrikkelijk tenenkrommend als ik het terug luister...
Ik ken het ook hoorquote:Op dinsdag 9 november 2010 17:29 schreef Leintjeuh het volgende:
Ja, ik wel! Maar kaas kende beertje pippeloentje niet, en dat vond ik vreemd. VOF de kunst vind ik nu echt verschrikkelijk tenenkrommend als ik het terug luister...
Twee maar? Ik zou het liefst a la Mathilda van Roald Dahl met een bolderkar naar de bieb gaan. Lezen hoezeequote:Op dinsdag 9 november 2010 17:35 schreef Isabeau het volgende:
Ik ken het ook hoorEn veel Nederlandstalige muziek is tenenkrommend
Ben overigens lid geworden van de bibliotheekThuis gekomen met een (joh) kookboek en een boek van Stephen King dat ik nog niet kende.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |