mini-me'squote:Op dinsdag 9 november 2010 13:11 schreef Picchia het volgende:
Zouden in dat nieuwe universum ook mensen wonen?
ik denk met behulp van een calculatie op basis van druk, massa, snelheid en materie. er zijn natuurlijk geen thermometers hiervoor.quote:
Als ik een gok zou doen zou ik zeggen dat ze het visueel doen. Dan vangen ze het licht op en zegt professor A: "Goh, dat was fel." Waarop professor B antwoord: "Ja, wel een miljoen miljoen graden!"quote:Op dinsdag 9 november 2010 13:19 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
ik denk met behulp van een calculatie op basis van druk, massa, snelheid en materie. er zijn natuurlijk geen thermometers hiervoor.
een geldbron hebben ze al ontwikkeld.quote:Op dinsdag 9 november 2010 13:21 schreef genakt het volgende:
kunnen ze hier geen energie bron uit ontwikkelen ?
of ze steken een vinger in het apparaat, dat kan ook..quote:Op dinsdag 9 november 2010 13:23 schreef Picchia het volgende:
[..]
Als ik een gok zou doen zou ik zeggen dat ze het visueel doen. Dan vangen ze het licht op en zegt professor A: "Goh, dat was fel." Waarop professor B antwoord: "Ja, wel een miljoen miljoen graden!"
Misschien is de wereld afgelopen zondag al geëindigd.quote:Op dinsdag 9 november 2010 13:26 schreef AlphaOmega het volgende:
Straks creëren ze een nieuwe oerknal. 13,5 Miljard jaar geleden was er ook een volk dat een dergelijke constructie had gebouwd voor onderzoek naar hun ontstaan.
Inderdaad. Al hebben we aan de andere kant een halve planeet die bang is dat door deze experimenten Zwitserland wordt opgeslokt in een zwart gat xDquote:Op dinsdag 9 november 2010 13:21 schreef Voorschrift het volgende:
Wat zijn we toch ver gekomen als mensheid, erg mooi.
-273quote:Op dinsdag 9 november 2010 13:22 schreef KlappernootatWork het volgende:
Zo te zien hebben ze zowel een absolute nulpunt (-237 graden celcius) als een absolute toppunt mbt tot temperaturen.
Zou wel een hele prestatie zijn.quote:Op dinsdag 9 november 2010 13:28 schreef superworm het volgende:
[..]
Inderdaad. Al hebben we aan de andere kant een halve planeet die bang is dat door deze experimenten Zwitserland wordt opgeslokt in een zwart gat xD
quote:
Ze kijken dus eigenlijk naar de snelheid van de atomenquote:Temperatuur is een maat voor hoe warm of koud iets is. Natuurkundig gezien is het een maat voor de gemiddelde chaotische bewegingsenergie (t.g.v. Brownse beweging) per molecuul plus de beweging van atomen in moleculen.
het versnellen van de loodionen kost waarschijnlijk meer energie dan dat de botsing oplevert...quote:Op dinsdag 9 november 2010 13:21 schreef genakt het volgende:
kunnen ze hier geen energie bron uit ontwikkelen ?
Nee.quote:Op dinsdag 9 november 2010 13:22 schreef KlappernootatWork het volgende:
Zo te zien hebben ze zowel een absolute nulpunt (-237 graden celcius) als een absolute toppunt mbt tot temperaturen.
Ik word altijd zo moe van dat soort kortzichtige figuren die meteen die kostenbaten analyses maken. Als het aan hen had gelegen hadden we nog in bomen geleefd: "de vlakte op, waarom? Wat levert ons op? Vinden we daar meer voedsel? Het kost teveel investering en levert niet zichtbaar resultaat op, laten we in de boom blijven".quote:Op dinsdag 9 november 2010 13:23 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
een geldbron hebben ze al ontwikkeld.
dat grapje heeft de belastingbetaler een smak geld gekost
Zal ik in het vervolg wat meer betalen zodat jij minder hoeft te betalenquote:Op dinsdag 9 november 2010 13:23 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
een geldbron hebben ze al ontwikkeld.
dat grapje heeft de belastingbetaler een smak geld gekost
oja.. typoquote:
Hmm als computer hebben ze dus een MSX met wiskundig tekenprogramma.quote:Op dinsdag 9 november 2010 13:32 schreef superworm het volgende:
[ afbeelding ]
Zo ziet het eruit blijkbaar. Uit bronartikel (incl filmpje): http://www.bbc.co.uk/news/science-environment-11711228
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |