abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88508357
Turken voelen zich nog steeds niet thuis

TILBURG - De psychische gezondheid van Turken in Nederland is slechter dan die van autochtone inwoners en ook slechter dan die van Turken in Turkije. De mentale conditie van Turkse vrouwen is nog slechter dan die van hun mannen. Een belangrijke oorzaak daarvoor is dat Turken zich in Nederland nog steeds niet thuis voelen en dat ze zichzelf als migrant blijven beschouwen: onderweg naar terugkeer naar het vaderland.

Dat concludeert onderzoeker Murat Can in zijn proefschrift Welkom thuis! De beleving van migrant zijn, waarop hij deze maand aan de Universiteit van Tilburg promoveert. Volgens Can zijn stevige maatregelen nodig om de ongewenste en volgens hem zelfs potentieel gevaarlijke afstand tussen Nederlanders en Turken te verkleinen.

Bron
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_88508369
.
  dinsdag 9 november 2010 @ 11:23:21 #3
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_88508440
Dat is dan rot voor ze.
Laffe huichelaar
pi_88508453
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 11:20 schreef roos85 het volgende:
De mentale conditie van Turkse vrouwen is nog slechter dan die van hun mannen.
Maar het was zeker niet zo lief om te zeggen dat dat juist door hun mannen veroorzaakt wordt?
pi_88508526
Heeft Can ook nog suggesties voor de stevige maatregelen die hij nodig acht?
  dinsdag 9 november 2010 @ 11:26:06 #6
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_88508539
Misschien moet meneer Can zelf ophouden het Turken te noemen. Mensen met een Nederlands paspoort, in Nederland, zijn Nederlanders, geen Turken.

Als ik me de hele tijd een Belg zou vinden, ipv een Nederlander, zou ik me ook niet thuisvoelen tussen al die kuthollanders.

Dat mentaliteitsverschil ligt vooral bij de Nederlanders in kwestie zelf
Laffe huichelaar
pi_88508549
:W
pi_88508559
Als ik het ergens niet naar mijn zin heb, ga ik gewoon weg :')

Maar ja.. Weggaan uit Nederland terug naar dat land dat weer hard op weg is een Islamitische staat te worden, waar je geen kinderbijslag of bijstand krijgt, waar je moet werken voor je poen en waar men er niet intrapt als je zegt depressief te zijn omdat je je niet thuis voelt zal best lastig zijn :')
Win een iPad, BlackBerry of iPhone! Kras hier ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ met een sleutel of ander scherp voorwerp.
pi_88508670
quote:
Een belangrijke oorzaak daarvoor is dat Turken zich in Nederland nog steeds niet thuis voelen en dat ze zichzelf als migrant blijven beschouwen: onderweg naar terugkeer naar het vaderland.
En dus is het aan de Turken om daar zelf wat aan te doen.
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
pi_88508745
Weer typisch Nederland..de blanke nederlander die de condities van de minderheden in de gaten houdt, terwijl zij immer klagen.

Als deze Turken er echt zoveel last van hebben, dan moeten ze toch gewoon terug gaan naar het land waar ze vandaan komen? Ik bedoel gewoon uit hunzelf dus..
pi_88508897
Er zijn genoeg wijken in de grote steden waar ze zich wel thuis kunnen voelen, bijv. kanaaleilanden in Utrecht, schilderswijk in Den Haag. In die wijken heb je op elke hoek een islamitische slagerij en en Truks groentewinkeltje, voertaal is Turks en er zijn thee en koffiehuizen voor de mannen natuurlijk. En ga eens op de markten kijken in die steden, als Nederlander voel je je niet thuis en helemaal niet als vrouw.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  dinsdag 9 november 2010 @ 11:36:27 #12
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_88508902
Het is het criminiele deel van de Turken in Nederland die het voor ze verpesten, mede dankzij de media overigens.

En dankzij de PVV, maar dat is natuurlijk niets nieuws.
Je moeder is een hamster
pi_88508942
Och wat jammer nou.
:O
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_88508963
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 11:36 schreef Oud_student het volgende:
Er zijn genoeg wijken in de grote steden waar ze zich wel thuis kunnen voelen, bijv. kanaaleilanden in Utrecht, schilderswijk in Den Haag. In die wijken heb je op elke hoek een islamitische slagerij en en Truks groentewinkeltje, voertaal is Turks en er zijn thee en koffiehuizen voor de mannen natuurlijk. En ga eens op de markten kijken in die steden, als Nederlander voel je je niet thuis en helemaal niet als vrouw.
kanaal eilanden _O- w/ :|W
pi_88509055
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 november 2010 11:38 schreef DatDitKanInNL het volgende:
kanaal eilanden _O- w/ :|W
Sorry ik kan er niets aan doen dat jij daar woont
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_88509158
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 11:40 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Sorry ik kan er niets aan doen dat jij daar woont
het zou geen straf zijn :)

dinsdag 9 november 2010 @ 11:44:18 #17
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_88509189
Tja ik vind het niet zo raar dat ze zich hier niet thuis voelen, ze doen er namelijk ook heel veel aan om Nederland ook niet hun thuis te maken.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  dinsdag 9 november 2010 @ 11:44:22 #18
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_88509191
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 11:31 schreef DatDitKanInNL het volgende:
Als deze Turken er echt zoveel last van hebben, dan moeten ze toch gewoon terug gaan naar het land waar ze vandaan komen? Ik bedoel gewoon uit hunzelf dus..
Zo simpel is het ook niet. Vaak zijn er kinderen, die zijn ook wel degelijk verbonden met de Nederlandse cultuur. Als die zich opeens in Turkije moeten redden, zijn ze daar ook niet thuis, vallen ook buiten die gangbare cultuur. Er ontstaat bij veel immigranten en X-e generatie allochtonen eigenlijk een tragische situatie waar ze zowel hier, als daar, zich niet 100% thuis voelen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuďtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_88509225
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 11:26 schreef OpperTokkie het volgende:

Maar ja.. Weggaan uit Nederland terug naar dat land dat weer hard op weg is een Islamitische staat te worden, waar je geen kinderbijslag of bijstand krijgt, waar je moet werken voor je poen en waar men er niet intrapt als je zegt depressief te zijn omdat je je niet thuis voelt zal best lastig zijn :')
Hoewel ik je idee niet deel,heb je wel een punt daar. :Y :{
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  dinsdag 9 november 2010 @ 11:47:23 #20
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_88509301
Als ik een lot in de loterij win ben ik hier gelijk weg. En neem me familie mee. De beroemde Nederlandse tolerantie is dood.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_88509330
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 11:47 schreef Megumi het volgende:
Als ik een lot in de loterij win ben ik hier gelijk weg. En neem me familie mee. De beroemde Nederlandse tolerantie is dood.
En geen moment te vroeg.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 9 november 2010 @ 11:50:25 #22
3542 Gia
User under construction
pi_88509418
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 11:26 schreef OpperTokkie het volgende:

Hoezo? Als je vanuit Nederland terug gaat naar Turkije, wordt je gewoon onderhouden door Nederland. Zo is Nederland dan ook wel weer.
pi_88509459
quote:

TILBURG - De psychische gezondheid van Turken in Nederland is slechter dan die van autochtone inwoners en ook slechter dan die van Turken in Turkije. De mentale conditie van Turkse vrouwen is nog slechter dan die van hun mannen. Een belangrijke oorzaak daarvoor is dat Turken zich in Nederland nog steeds niet thuis voelen en dat ze zichzelf als migrant blijven beschouwen: onderweg naar terugkeer naar het vaderland.

Dat concludeert onderzoeker Murat Can in zijn proefschrift Welkom thuis! De beleving van migrant zijn, waarop hij deze maand aan de Universiteit van Tilburg promoveert. Volgens Can zijn stevige maatregelen nodig om de ongewenste en volgens hem zelfs potentieel gevaarlijke afstand tussen Nederlanders en Turken te verkleinen.

Bron
Ik stel voor dat we vanaf nu in alle winkels de producten ook in het Turks labelen en dat we de Nederlandse driekleur zoveel mogelijk in de kast laten. Ook kunnen we best één of twee Nederlandse feesten inruilen voor traditioneel Turkse vieringen en kunnen we op scholen onze jeugd in het Turks in plaats van het Duits dan wel Frans onderwijzen. We moeten het onze 'nieuwe' inwoners tenslotte wel naar de zin maken. ^O^
Je suis Charlie Sheen
pi_88509568
quote:

Bron
2 opties:

- Terug naar vaderland
- Pleuriszooi aan subsidies gooien voor oplossingen hier

Het is alweer duidelijk waar meneer Can naartoe wil. :')
  dinsdag 9 november 2010 @ 11:54:19 #25
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_88509590
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 11:48 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

En geen moment te vroeg.
De meeste Nederlanders zijn denk ik aardige tolerante mensen. Maar die zetten helaas geen grote mond op zo als rechtse mensen of andere mensen met extremen in hun mening dat vaak wel doen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')