abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88864192
klinkt niet als een ontspannen uitje ;)
Ik ben ook nieuwsgierig of Chris mee gaat werken. Mogen ze eigenlijk ook hun eigen hand voor het oog houden? Dat is makkelijker te oefenen..

Dat gewicht is ook altijd zo'n issue he.. Is hij echt te zwaar, of gewoon ietsjes zwaarder dan lang (cijfers?)? Hoe is jullie bouw? Ik zou niet zo panisch doen. Maar een beker yoki kan wel wat honger gevoel wegnemen. Dus misschien eens als toetje geven? Of na de boterhammen pas?

Ik ben blij dat mijn CB altijd redelijk relaxed gedaan heeft, soms wel een opmerking, maar het kwam nooit echt dwingend over.
  donderdag 18 november 2010 @ 15:24:24 #202
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88864310
Waarom zou dat niet mogen?
Het belangrijkste is dat 1 oog afgedekt is. Of ze dat doen door hun eigen hand, jouw hand, een bril of wat dan ook doet er niet toe.
Vreemd wel dat ze zeggen dat je niet hoeft te oefenen. Bij ons staat dat zelfs in het boekje van het consultatiebureau.
En sowieso lijkt het me helemaal geen overbodige luxe om het wel te oefenen. Dan weten ze wat er staat te gebeuren en schrikken ze minder als het zo ver is. Zo weten ze dat het niks engs is, dat het niet pijn doet etc. etc.
pi_88864459
Hier "moeten" we ook oefenen. Werd ook extra gemeld in de brief die bij de uitnodiging zat.
Chris vind het een leuk spelletje. Dus dan is het ook niet erg om te doen.
pi_88865751
wat moet je dan precies oefenen?

wij moesten alleen oefenen dat hij de plaatjes kon benoemen en dat hebben we hem nooit hoeven leren omdat hij al goed kan praten en ze gewoon herkende.

Het is kennelijk voor ons cb te lastig om het normaal uit te leggen.
  donderdag 18 november 2010 @ 16:04:06 #205
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88865825
Af en toe eens in het boekje van het CB kijken en dan met 1 hand voor zijn ene oog, en dan met 1 hand voor zijn andere oog. Als het niet bij het boekje wil dan kan je het ook doen als hij tv kijkt. Het gaat erom dat hij er aan went dat hij moet kijken met 1 oog. Dus dat er iemand even aan zijn hoofd zit te friemelen.
Je kan evt. bijv. een gek kiekeboe spelletje doen boven de tafel waarbij de ene ouder het kiekeboe doet en het kind bij de ander op schoot zit en met de handen de ogen af schermt.
pi_88866016
Het ging hier ook vooral om de plaatjes benoemen. Of in ieder geval, dat ik wist hoe hij een plaatje noemde. Want de hond kan ook een kat of vos zijn..

Maar ook wel om het met 1 oog kijken. Chris gaat meestal een stuk van me afstaan (3 meter ofzo), en dan houdt hij zelf 1 hand voor zijn oog. En dan benoemd hij ze. Daarna ook het andere oog.
pi_88866069
nou, dat ga ik nog wel even oefenen dan, maar hij ziet al vanaf pakweg 400 meter uit een rijdende auto een hijskraan en die kan ik dan amper ontwaren, dus het zal wel goedkomen.
pi_88868666
Ja, maar dan kijken ze met 2 ogen richardrahl... als 1 oog minder ziet dan kunnen ze ook prima die hijskraan zien, maar het is wel handig als ze dat bijtijds ontdekken, omdat er op jonge leeftijd nog wat aan te oefenen valt...

Wat hier (naar mijn idee) erg goed hielp, was om vantevoren te vertellen wat ze kon verwachten. Dus dat ze een bril met een gat opkreeg en dan met haar ene oog ging plaatjes lezen en dan het gat voor het andere oog. Maar goed, ik weet niet of dat bij elk kind zo werkt...
Fake it till you make it...
pi_88869201
Wanneer krijgen ze die test ongeveer?
Tot nu toe zijn veel dingen met cb hier drama ;) mevrouw vertikt het om mee te werken.
Voor sinterklaas krijgt ze een dokterssetje, kijken of dat wat mee gaat helpen
pi_88870215
De test met die figuurtjes bij de 3-jaars afspraak. En als ik het goed zag, dan die met de cirkeltjes bij 3j9m.
pi_88870916
Ow :D dan hebben we nog even ;)
pi_88871798
Oooow, ik zou na de zomer terugbellen om een nieuwe afspraak voor Devin bij de oogarts te maken :o :o
Dank voor de reminder!

[ Bericht 0% gewijzigd door Kersjes op 18-11-2010 21:23:10 ]
.... met gevoel voor drama....
pi_88872762
quote:
Op donderdag 18 november 2010 16:09 schreef richardrahl het volgende:
nou, dat ga ik nog wel even oefenen dan, maar hij ziet al vanaf pakweg 400 meter uit een rijdende auto een hijskraan en die kan ik dan amper ontwaren, dus het zal wel goedkomen.
Ik zou er toch niet te luchtig over doen.
Mijn zoon kon dat ook, maar heeft wel op beide ogen een cilinder van -5. Ontdekt mede dankzij de ogentest op het CB.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
pi_88874093
Ik heb haar net naar bed gebracht en na een minuutje of 10 zie ik 2 handjes op mijn glazen deur.
En daar bleef ze staan.. en staan en staan.. tot ik haar hoor zeggen oohhh sleutels!!
En ja hoor de deur ging open en ze had mijn sleutels in haar hand..
(ze durfde denk ik niet zomaar naar binnen te komen :D )

Ik dacht al nu gaan we het krijgen de wet van fok.
Ik trots dat ze zo goed in haar peuterbedje ligt en niet zomaar er uit komt..
En dan krijg ik nu ineens drama.. Maar nee hoor ze had gepoept en of ze een schone luier mag O+ O+
En nu ligt ze weer lekker te slapen *O* *O*

Nu maar hopen dat ze het niet dubbel en dwars in gaat halen rond haar echte puberteit :X
Want als ik dan op mijn bordje krijg wat ze er nu niet uitgooit kan ik mijn lolletje op :o

En ik maak me heel erg veel zorgen over hoe ze reageren zal op haar broertje. :@
Ze is zo makkelijk nu dat ik bang ben dat ik me er in verkijk :Y
pi_88874835
Wij mogen komende dinsdag naar het CB. Maar dat is nog de afspraak voor 2jr en 3 maanden? Maar nu zit me iets bij van spuitjes die ze dan nog krijgt, maar ik ben de brief kwijt :@

Ow en het zonder luier op het KDV ging vandaag heel goed *O* ze heeft maasr 1 ongelukje gehad op de hele dag!!
pi_88874949
tis toch afwachten pvoess. hier gaat het soepel tussen selene en ravi. selene is wat ruw, maar ze is ook dol op ravi. je nu zorgen maken hoeft iig niet hoor :* dat soort dingen hangen altijd erg van het moment af
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 18 november 2010 @ 21:01:31 #217
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_88878379
:W Ik kom me melden met Maarten! Hij is vandaag 2 jaar geworden, hij is gewoon naar het kdv geweest waar hij getrakteerd heeft en vanavond heeft hij nog een cadeau van ons gehad, een autobaan en dat is gelukkig een grote hit. Auto's zijn sowieso favoriet hier in huis!

Even een foto erbij:

18-11-2008 Maarten Alexander
pi_88878688
Gefeliciteerd Maarten!!
pi_88879036
Maarten alweer 2 :) gefeliciteerd knul!
Fake it till you make it...
pi_88879078
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 21:01 schreef Marie79 het volgende:
:W Ik kom me melden met Maarten! Hij is vandaag 2 jaar geworden, hij is gewoon naar het kdv geweest waar hij getrakteerd heeft en vanavond heeft hij nog een cadeau van ons gehad, een autobaan en dat is gelukkig een grote hit. Auto's zijn sowieso favoriet hier in huis!

Even een foto erbij:

[ afbeelding ]
gefeliciteerd!
wat staat hij daar lief bij O+
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_88879080
Wat goed van Dana zeg bla!!
pi_88879132
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 19:28 schreef Pvoesss het volgende:
En ik maak me heel erg veel zorgen over hoe ze reageren zal op haar broertje. :@
Ze is zo makkelijk nu dat ik bang ben dat ik me er in verkijk :Y
Ik ben ook echt heel benieuwd hoe Lotte straks op haar broertje zal reageren..hoe goed je ze ook probeert voor te bereiden, het is de vraag wat ze er nu eigenlijk van snapt
pi_88879402
Jen was vreselijk in het begin! Echt een drama!

Maar nu is ze op haar manier zo lief. Ze is enorm lomp, maar wat kun je verwachten van een kind van 3? Ik zeg gewoon 100x op een dag dat ze niet aan Leyla haar hoofdje mag zitten, en net als ik het heb gezegd doet ze het weer. Ze bedoeld het lief, maar ze doet Leyla wel pijn door haar lompheid.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_88879639
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_88879730
Welkom aan deze kant Marie en Maarten!

Pvoesss, gaat vast goed komen straks, maak je geen zorgen joh!
Tuurlijk zal ze moeten wennen, de aandacht en jou moeten delen... maar ze groeien er gauw genoeg in en voor je het weet kun je je haast niet meer voorstellen hoe het ook alweer was om 1 kind te hebben. Zo vanzelfsprekend verloopt alles dan!
.... met gevoel voor drama....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')