abonnement Unibet Coolblue
pi_88495792
Hey iedereen,
momenteel zit ik op het 4 HAVO met profiel Natuur & Gezondheid.
Ik kom van het VMBO dus ben ik van 4 VMBO > 4 HAVO gegaan.

Ik zit nu in een dilemma want ik wil graag doorstuderen en geneeskunde doen op de Universiteit,
en ik heb begrepen dat HBO geen goede optie is door minder basis kennis en lagere kans op de loting, dus twijfel ik nu tussen na het 5 HAVO nog 5 VWO en dan 6 VWO te doen, OF een versnelde opleiding doen namelijk VAVO waar je 5&6 VWO in 1 jaar kan doen begrijp ik.

Eigenlijk zou ik het liefst VAVO willen doen omdat ik anders dan 2 jaar al verspil, doordat ik van VMBO al naar HAVO ging en dan ook nog van HAVO naar VWO wil gaan, dan ben ik rond de 20 op het 6 VWO haha. Wel heb ik gehoord dat het een dure opleiding is het VAVO en dat je je maximaal in moet zetten als je dat echt wilt doen, maar ik wil weten hoe het met de loting zit als je VAVO afrond. Kan je wel makkelijk ingeloot worden met VAVO als je hoge cijfers haalt?

5 en dan 6 VWO kan ik ook opzich doen maar dan verspil ik 2 jaar daarom dat ik liever het VAVO wil maar ik wil graag meer informatie over het VAVO, zou iemand mij daar mee kunnen helpen?

Alvast bedankt,
David Nguyen.
  maandag 8 november 2010 @ 22:47:54 #2
256829 Sokz
Livin' the life
pi_88495911
oei. ik heb 't een supergemotiveerde vriend zien doen en die faalde ook bigtime. Prepare je dan voor 1 jaar no-life studie.

Overigens is 20 van de vwo af niet eens zo heel gek.
pi_88496024
Ik zou na de havo vwo gaan doen, je 'verspilt' dan wel een extra jaar, maar ik denk dat je dan een veel betere basis hebt.
Ik zit nu in 5 vwo, en daar zijn ook twee mensen negentien. (Eentje komt van VMBO, de andere is blijven zitten.)
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_88496230
Bij mij zat ook een meisje die van VMBO naar VWO was opgeklommen hoor, en ook een paar kerels van 19-20 in 6V.

Dus gek is het niet, maar ik snap dat je het liever in 1 jaar doet.
pi_88496494
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 22:47 schreef Sokz het volgende:
oei. ik heb 't een supergemotiveerde vriend zien doen en die faalde ook bigtime. Prepare je dan voor 1 jaar no-life studie.

Overigens is 20 van de vwo af niet eens zo heel gek.
oei, dat is echt jammer ja =/. maarja ik ben ook iemand die supergemotiveerd is als ik ergens voor ga maarja...of het goed afloopt :P

quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 22:49 schreef Lutte het volgende:
Ik zou na de havo vwo gaan doen, je 'verspilt' dan wel een extra jaar, maar ik denk dat je dan een veel betere basis hebt.
Ik zit nu in 5 vwo, en daar zijn ook twee mensen negentien. (Eentje komt van VMBO, de andere is blijven zitten.)
Maak het basis eigenlijk veel uit? bedoel je daarmee dat je meer kans hebt om te slagen met een hoog gemiddelde als je 5 en 6 vwo gaat doen dan dat je VAVO gaat doen omdat je meer basis kennis hebt?

quote:
10s.gif Op maandag 8 november 2010 22:53 schreef RacerDKB het volgende:
Bij mij zat ook een meisje die van VMBO naar VWO was opgeklommen hoor, en ook een paar kerels van 19-20 in 6V.

Dus gek is het niet, maar ik snap dat je het liever in 1 jaar doet.
Jep je hebt gelijk, en ja graag wil ik het toch allemaal in 1 jaar doen maar het belangrijkste voor mij is dat ik wel ingeloot kan worden en toch dat doel kan bereiken, geneeskunde doen.
pi_88496567
Zou het niet doen als ik jou was. Sowieso is een bèta-profiel al wat lastiger te doorgronden en is de leerstof noet zelden pikant, nu wil je 2 jaar in 1 doen...

Het is best pittig. Je moet je wel dan er toe zetten meer dan voltijd aan te zitten, want naast de lange dagen die je maakt, krijg je ook nog wel wat aan huiswerk.
pi_88496911
Lijkt mij handiger om gewoon 2 jaar super je best te doen, rond de 9 gemiddeld staan, en geen gezeur te hebben met die loting.

Zeker omdat je van het VMBO afkomt, en dit bedoel ik niet lullig, lijkt mij dat je behoorlijk je best moet doen om het VWO te halen.
pi_88497177
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 22:59 schreef Boudibou het volgende:
Zou het niet doen als ik jou was. Sowieso is een bèta-profiel al wat lastiger te doorgronden en is de leerstof noet zelden pikant, nu wil je 2 jaar in 1 doen...

Het is best pittig. Je moet je wel dan er toe zetten meer dan voltijd aan te zitten, want naast de lange dagen die je maakt, krijg je ook nog wel wat aan huiswerk.
Jep daar heb je gelijk in, maarja daarom twijfel ik nu ook echt of ik 2 jaar wil doen en dan eigenlijk meer kans heb en tijd om gewoon goed me best te doen en met een 8+ te slagen voor die loting, of alles in 1 jaar te doen maar er wel een bikkeljaar van maken. Wat me ook ergert is of dat 1 jaartje extra (als ik vwo 5 en dan 6 ga doen) nadelen heeft...

quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 23:05 schreef JohnSpek het volgende:
Lijkt mij handiger om gewoon 2 jaar super je best te doen, rond de 9 gemiddeld staan, en geen gezeur te hebben met die loting.

Zeker omdat je van het VMBO afkomt, en dit bedoel ik niet lullig, lijkt mij dat je behoorlijk je best moet doen om het VWO te halen.
Ja dat snap is erg begrijpbaar. In de eerste klas en tweede klas zat ik nog op het HAVO/VWO maar door teveel 'spelen' ging ik naar het vmbo haha, dus daarmee wil ik zeggen dat ik het opzich wel aankan enzo maar er wel zin voor moet maken :P.
pi_88497233
quote:
Op maandag 8 november 2010 22:58 schreef davidnguyen het volgende:

[..]



oei, dat is echt jammer ja =/. maarja ik ben ook iemand die supergemotiveerd is als ik ergens voor ga maarja...of het goed afloopt :P


[..]



Maak het basis eigenlijk veel uit? bedoel je daarmee dat je meer kans hebt om te slagen met een hoog gemiddelde als je 5 en 6 vwo gaat doen dan dat je VAVO gaat doen omdat je meer basis kennis hebt?


[..]



Jep je hebt gelijk, en ja graag wil ik het toch allemaal in 1 jaar doen maar het belangrijkste voor mij is dat ik wel ingeloot kan worden en toch dat doel kan bereiken, geneeskunde doen.
Of je nu eerst HBO hebt gedaan of niet, de punten van je eindexamen tellen als cijfer voor de loting. Ik denk dat je door vwo te doen een hoger gemiddelde kan halen dan wanneer je de vavo doet, en de kans dus groter is dat je überhaupt geneeskunde mág doen.
Vergeet niet dat er maar 2850 plaatsen zijn op 8000 aanmeldingen, en dat daarvan bijna de helft naar mensen die cum laude slagen en mensen die de decentrale selectie doen gaan. Vavo én decentrale selectie lijkt me echt te zwaar en ik vraag me ook af of het mag.
En ik denk dat je basiskennis ook groter zal zijn, want in twee jaar leer je nu eenmaal meer omdat het juist door het herhalen voor altijd in je hoofd komt te zitten.
Ik begrijp dat je er zo snel mogelijk van af wil zijn n dat je na zes jaar middelbare geen zin meer hebt in nog twee jaar, maar voor je lotingskansen lijkt het me wel beter.
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_88497286
En trouwens, ik hoor van alle kanten dat de loting waarschijnlijk wordt afgeschaft en dat ze dan een soort selectie maken van de studenten, en daarbij letten ze op je prestatie en motivatie? Zou VAVO dan eigenlijk geen betere keus zijn als ze toch niet alleen maar op je cijfers letten?
pi_88497483
quote:
Op maandag 8 november 2010 23:13 schreef davidnguyen het volgende:
En trouwens, ik hoor van alle kanten dat de loting waarschijnlijk wordt afgeschaft en dat ze dan een soort selectie maken van de studenten, en daarbij letten ze op je prestatie en motivatie? Zou VAVO dan eigenlijk geen betere keus zijn als ze toch niet alleen maar op je cijfers letten?
Ik ben zaterdag naar de open dag van geneeskunde in Nijmegen geweest en daar werd gezegd dat 'onze' lichting (mensen die nu in 4 vwo of 5 vwo zitten, voor 6 vwo verandert er niks meer) hooguit op een verhoging van het aantal plaatsen met tien per universiteit kon hopen, omdat het met het nieuwe kabinet van de baan is om de numerus fixus af te schaffen.
Als jij de vavo gaat doen, is het dus nog gewoon loten, als je vwo gaat doen waarschijnlijk ook maar dan is er een klein kansje van niet. ;)
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_88497636
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 23:11 schreef Lutte het volgende:

[..]

Of je nu eerst HBO hebt gedaan of niet, de punten van je eindexamen tellen als cijfer voor de loting. Ik denk dat je door vwo te doen een hoger gemiddelde kan halen dan wanneer je de vavo doet, en de kans dus groter is dat je überhaupt geneeskunde mág doen.
Vergeet niet dat er maar 2850 plaatsen zijn op 8000 aanmeldingen, en dat daarvan bijna de helft naar mensen die cum laude slagen en mensen die de decentrale selectie doen gaan. Vavo én decentrale selectie lijkt me echt te zwaar en ik vraag me ook af of het mag.
En ik denk dat je basiskennis ook groter zal zijn, want in twee jaar leer je nu eenmaal meer omdat het juist door het herhalen voor altijd in je hoofd komt te zitten.
Ik begrijp dat je er zo snel mogelijk van af wil zijn n dat je na zes jaar middelbare geen zin meer hebt in nog twee jaar, maar voor je lotingskansen lijkt het me wel beter.
Dit wilde ik echt horen, je hebt me wel overtuigd om toch VWO 5 en dan VWO 6 te doen want ik wil graag ingeloot worden ja, me doel is uiteindelijk toch geneeskunde en als ik dan zak op het VAVO of niet ingeloot wordt zou dat echt heel jammer zijn.

quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 23:17 schreef Lutte het volgende:

[..]

Ik ben zaterdag naar de open dag van geneeskunde in Nijmegen geweest en daar werd gezegd dat 'onze' lichting (mensen die nu in 4 vwo of 5 vwo zitten, voor 6 vwo verandert er niks meer) hooguit op een verhoging van het aantal plaatsen met tien per universiteit kon hopen, omdat het met het nieuwe kabinet van de baan is om de numerus fixus af te schaffen.
Als jij de vavo gaat doen, is het dus nog gewoon loten, als je vwo gaat doen waarschijnlijk ook maar dan is er een klein kansje van niet. ;)
Ohhh i see, maar als de numerus fixus wordt afgeschaft, dan zijn er toch helemaal geen lotingen meer?? Hoezo is het dan op VAVO nog gewoon loten en op het VWO een klein kansje van niet?
pi_88497784
quote:
Op maandag 8 november 2010 23:21 schreef davidnguyen het volgende:

[..]



Dit wilde ik echt horen, je hebt me wel overtuigd om toch VWO 5 en dan VWO 6 te doen want ik wil graag ingeloot worden ja, me doel is uiteindelijk toch geneeskunde en als ik dan zak op het VAVO of niet ingeloot wordt zou dat echt heel jammer zijn.


[..]



Ohhh i see, maar als de numerus fixus wordt afgeschaft, dan zijn er toch helemaal geen lotingen meer?? Hoezo is het dan op VAVO nog gewoon loten en op het VWO een klein kansje van niet?
Haha, ik wil ook supergraag geneeskunde gaan doen en zit nu ook met moeilijke beslissingen (blijven zitten voor hoger gemiddelde enzo) dus ik snap dat het moeilijk is, en betreffende jou, als je van het vmbo gekomen bent moet je het wel heel graag willen!!

En dat zei ik inderdaad een beetje onduidelijk, daarmee bedoelde ik dat als je de vavo gaat doen je over drie jaar moet loten, en dan is het sowieso nog loten. Als je vwo doet moet je over vier jaar, en dan is het waarschijnlijk ook nog loten, maar er is een klein kansje van niet.
De numerus fixus wordt voorlopig dus nog niet afgeschaft, alleen met tien plaatsen verhoogd.
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_88498127
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 23:25 schreef Lutte het volgende:

[..]

Haha, ik wil ook supergraag geneeskunde gaan doen en zit nu ook met moeilijke beslissingen (blijven zitten voor hoger gemiddelde enzo) dus ik snap dat het moeilijk is, en betreffende jou, als je van het vmbo gekomen bent moet je het wel heel graag willen!!

En dat zei ik inderdaad een beetje onduidelijk, daarmee bedoelde ik dat als je de vavo gaat doen je over drie jaar moet loten, en dan is het sowieso nog loten. Als je vwo doet moet je over vier jaar, en dan is het waarschijnlijk ook nog loten, maar er is een klein kansje van niet.
De numerus fixus wordt voorlopig dus nog niet afgeschaft, alleen met tien plaatsen verhoogd.
Hoezo wil je dan blijven zitten voor een hoger gemiddelde?, periode 1 is pas net voorbij en je hebt waarschijnlijk maar 1 tentamenweek gehad toch? Maar echt leuk hoor dat je ook geneeskunde wilt doen heel veel succes! :)

En over de loting, heb je dat nagevraagd en zijn ze er dus zeker van dat er pas over 3/4 jaar de loting wordt afgeschaft? Maarja is er dan nog enige hoop om toch VAVO te doen? Volgens mij alleen als je supergemotiveerd dan bent toch...echt een moeilijke beslissing dit sjee
pi_88498195
Iemand die van VMBO af komt mag in mijn ogen nooit bij de elite van de maatschappij komen.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_88498296
quote:
Op maandag 8 november 2010 23:34 schreef davidnguyen het volgende:

[..]



Hoezo wil je dan blijven zitten voor een hoger gemiddelde?, periode 1 is pas net voorbij en je hebt waarschijnlijk maar 1 tentamenweek gehad toch? Maar echt leuk hoor dat je ook geneeskunde wilt doen heel veel succes! :)

En over de loting, heb je dat nagevraagd en zijn ze er dus zeker van dat er pas over 3/4 jaar de loting wordt afgeschaft? Maarja is er dan nog enige hoop om toch VAVO te doen? Volgens mij alleen als je supergemotiveerd dan bent toch...echt een moeilijke beslissing dit sjee
Haha, ik merk gewoon dat ik het heel zwaar heb en heb waarschijnnlijk pfeiffer wat het ook niet makkelijker maakt. Verder niet zo heel belangrijk.

En dat zei dat ventje die de diapresentatie houdt, als je het zeker wilt weten kun je het altijd je decaan vragen uit te zoeken of naar een open dag gaan.

En moeilijk is het zeker, jezelf motiveren om nog twee jaar vwo te doen is lastig, maar de vavo ook. Ik denk niet dat er één juiste keuze is, je zult het toch echt zelf moeten beslissen, want niemand weet beter waar je nog zin in hebt en of je het aankan dan jij.
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_88498418
quote:
Op maandag 8 november 2010 23:35 schreef Seam het volgende:
Iemand die van VMBO af komt mag in mijn ogen nooit bij de elite van de maatschappij komen.
Onzin. Als je van het VMBO naar het VWO/de vavo gaat heb je naar mijn idee meer inzet getoond en moeite gedaan dan iemand die met twee vingers in zijn neus gymnasium doet. En als je het eindexamen haalt, bezit je gewoon de kennis die bij een VWO'er hoort.
Als je zo'n vechtersmentaliteit hebt om van het VMBO naar de universiteit te gaan, dan zou de maatschappij juist blij moeten zijn dat er zulke mensen zijn.
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_88498458
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 23:41 schreef Lutte het volgende:

[..]

Onzin. Als je van het VMBO naar het VWO/de vavo gaat heb je naar mijn idee meer inzet getoond en moeite gedaan dan iemand die met twee vingers in zijn neus gymnasium doet. En als je het eindexamen haalt, bezit je gewoon de kennis die bij een VWO'er hoort.
Als je zo'n vechtersmentaliteit hebt om van het VMBO naar de universiteit te gaan, dan zou de maatschappij juist blij moeten zijn dat er zulke mensen zijn.
Ik heb liever collegae die gewoon heel erg goed zijn dan mensen die met een 'vechtersmentaliteit' op hun tenen een VWO-diploma hebben gehaald.
pi_88498480
quote:
7s.gif Op maandag 8 november 2010 23:35 schreef Seam het volgende:
Iemand die van VMBO af komt mag in mijn ogen nooit bij de elite van de maatschappij komen.
Ik deed in 1e en 2e HAVO/VWO maar toen maakte ik het te leuk dus ging ik naar 3 VMBO, heb er veel spijt van gehad en gelijk vanaf toen me hele gedrag en leerwijze veranderd. Niemand ziet mij als een VMBO-leerling op school zelfs de docenten niet dus ja wat ik hiermee wil zeggen is qua gedrag mentaliteit enzo ben ik echt geen VMBO-er meer.

quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 23:37 schreef Lutte het volgende:

[..]

Haha, ik merk gewoon dat ik het heel zwaar heb en heb waarschijnnlijk pfeiffer wat het ook niet makkelijker maakt. Verder niet zo heel belangrijk.

En dat zei dat ventje die de diapresentatie houdt, als je het zeker wilt weten kun je het altijd je decaan vragen uit te zoeken of naar een open dag gaan.

En moeilijk is het zeker, jezelf motiveren om nog twee jaar vwo te doen is lastig, maar de vavo ook. Ik denk niet dat er één juiste keuze is, je zult het toch echt zelf moeten beslissen, want niemand weet beter waar je nog zin in hebt en of je het aankan dan jij.
Jep je hebt gelijk..., ik moet echt heel goed erover nadenken en nog met wat decanen er over hebben, en ja veel sterkte ermee vind het knap dat je doorzet.
pi_88499883
Je komt toch niet uit Purmerend of wel :') ?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_88499920
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 23:42 schreef davidnguyen het volgende:

[..]



Ik deed in 1e en 2e HAVO/VWO maar toen maakte ik het te leuk dus ging ik naar 3 VMBO, heb er veel spijt van gehad en gelijk vanaf toen me hele gedrag en leerwijze veranderd. Niemand ziet mij als een VMBO-leerling op school zelfs de docenten niet dus ja wat ik hiermee wil zeggen is qua gedrag mentaliteit enzo ben ik echt geen VMBO-er meer.
Ja, en qua intelligentie en leervermogen? Dat baart me meer zorgen namelijk :')
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 november 2010 00:16 schreef Seam het volgende:
Je komt toch niet uit Purmerend of wel :') ?
Purmerend?
pi_88500031
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 00:17 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Ja, en qua intelligentie en leervermogen? Dat baart me meer zorgen namelijk :')

[..]

Purmerend?
Ik wil de TS wijzen op zijn privacy. Niet slim om zijn naam als username te gebruiken.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_88500426
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 november 2010 00:16 schreef Seam het volgende:
Je komt toch niet uit Purmerend of wel :') ?
Uhm ja wat dan? :P

quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 00:17 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Ja, en qua intelligentie en leervermogen? Dat baart me meer zorgen namelijk :')

Nu op het 4 HAVO, zie ik veel, en echt veel stof terug van 4 VMBO alleen met wat meer extra, dus de intelligentie, heb ik eigenlijk al opgebouwd sinds het goed werken op het VMBO. DUs qua intelligentie, bouw je dat wel gewoon op als je goed bezig bent en niet speelt tijdens de les.
pi_88500580
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 00:33 schreef davidnguyen het volgende:

[..]



Uhm ja wat dan? :P

[..]



Nu op het 4 HAVO, zie ik veel, en echt veel stof terug van 4 VMBO alleen met wat meer extra, dus de intelligentie, heb ik eigenlijk al opgebouwd sinds het goed werken op het VMBO. DUs qua intelligentie, bouw je dat wel gewoon op als je goed bezig bent en niet speelt tijdens de les.
Ik wil je wijzen dat alles wat je hier zegt afgeleid kan worden naar alles wat jij op het internet doet. Ik heb nu je facebook, hyves, twitter en youtube. Besef dit :P
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_88500713
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 november 2010 00:39 schreef Seam het volgende:

[..]

Ik wil je wijzen dat alles wat je hier zegt afgeleid kan worden naar alles wat jij op het internet doet. Ik heb nu je facebook, hyves, twitter en youtube. Besef dit :P
Nou van mij mag je mij gerust 'stalken' en uitzoeken naar de echte ik maar wat ik op internet doe is toch mijn eigen ding en hobby, of ik nu hou van dansen, gamen of wat dan ook, veranderd het feit niet dat ik gewoon Geneeskunde wil doen toch XD? Ik snap ook niet wat je wilt afleiden van mijn profielen maar daar gaat het nu niet eens om :P.
pi_88500836
Oke, omdat ik zo'n barmhartig mens en opperwezen ben heb je hier een functionele tip. Ga geen Vavo doen. De stap in vergelijking met havo is enorm groot, dat gaat echt tegenvallen. Daarnaast is meestal belachelijk duur. Het is meestal niet zo erg als je twee jaar later klaar bent dan de rest omdat bij een vervolgopleiding de leeftijden in het eerste jaar toch enorm verschillen.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_88501204
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 november 2010 00:48 schreef Seam het volgende:
Oke, omdat ik zo'n barmhartig mens en opperwezen ben heb je hier een functionele tip. Ga geen Vavo doen. De stap in vergelijking met havo is enorm groot, dat gaat echt tegenvallen. Daarnaast is meestal belachelijk duur. Het is meestal niet zo erg als je twee jaar later klaar bent dan de rest omdat bij een vervolgopleiding de leeftijden in het eerste jaar toch enorm verschillen.
Nou kijk, hier heb ik wat aan, harstikke bedankt!
Iedereen heeft wel een negatief beeld op het geheel VMBO, maar echt waar, er zijn mensen van het VMBO met gedachtes om gewoon door te studeren, een supermotivatie hebben, en helemaal geen VMBO-gedrag aantonen en zichzelf afvragen waarom ze in vredesnaam op het vmbo zitten, ik ben daar een van.
pi_88528892
quote:
7s.gif Op maandag 8 november 2010 23:35 schreef Seam het volgende:
Iemand die van VMBO af komt mag in mijn ogen nooit bij de elite van de maatschappij komen.
Iemand zoals Seam zou niet eens mogen bestaan.

On-topic: Ik heb ook eerst vmbo gedaan, toen havo gedaan en doe nu ook vwo. Havo 1 jaar over gedaan, en doe nu ook vwo in 1 jaar. Máár ik merk van mezelf dat het heel erg zwaar is, dus ik heb van de week besloten om 2 jaar over te doen. Dan maar nog een jaartje. Dus ik adviseer TS om 2 jaar over te doen, maar dat is op mijn eigen ervaring. Ik weet natuurlijk niet hoe jij werkt etc.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2010 20:00:12 ]
pi_88661890
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:58 schreef Etsu het volgende:

[..]



Iemand zoals Seam zou niet eens mogen bestaan.

On-topic: Ik heb ook eerst vmbo gedaan, toen havo gedaan en doe nu ook vwo. Havo 1 jaar over gedaan, en doe nu ook vwo in 1 jaar. Máár ik merk van mezelf dat het heel erg zwaar is, dus ik heb van de week besloten om 2 jaar over te doen. Dan maar nog een jaartje. Dus ik adviseer TS om 2 jaar over te doen, maar dat is op mijn eigen ervaring. Ik weet natuurlijk niet hoe jij werkt etc.
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:58 schreef Etsu het volgende:

[..]



Iemand zoals Seam zou niet eens mogen bestaan.

On-topic: Ik heb ook eerst vmbo gedaan, toen havo gedaan en doe nu ook vwo. Havo 1 jaar over gedaan, en doe nu ook vwo in 1 jaar. Máár ik merk van mezelf dat het heel erg zwaar is, dus ik heb van de week besloten om 2 jaar over te doen. Dan maar nog een jaartje. Dus ik adviseer TS om 2 jaar over te doen, maar dat is op mijn eigen ervaring. Ik weet natuurlijk niet hoe jij werkt etc.
Op welke VAVO zit jij?
pi_88661980
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 november 2010 00:48 schreef Seam het volgende:
Oke, omdat ik zo'n barmhartig mens en opperwezen ben heb je hier een functionele tip. Ga geen Vavo doen. De stap in vergelijking met havo is enorm groot, dat gaat echt tegenvallen. Daarnaast is meestal belachelijk duur. Het is meestal niet zo erg als je twee jaar later klaar bent dan de rest omdat bij een vervolgopleiding de leeftijden in het eerste jaar toch enorm verschillen.
Dit.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_88662197
Ik ben ook zon iemand die eerste op het VMBO (sector economie) is gedumpt daarna 2 jaar HAVO NG en nu versneld VWO NG doe.

Er zit ind een wezelijk verschil tussen HAVO en VWO vooral bij wis en schei. Bio is vrijwel identiek aan HAVO. Ik ben veel tijd kwijt aan de nieuwe dingen die ik moet leren.
Maar het is niet onmogelijk

Ik raad je aan om het in 2 jaar te doen, omdat je meer kans hebt op hogere een gemiddelde(d.m.v van het aantal toetsen die je in 2 jaar krijgt). Op versneld vwo heb je maar drie toetsweken en een herkansingsweek van alle van mag je er een herkansen mits je 70% aanwezig bent.

Aan jou de keus natuurlijk maar als je het in een jaar wilt doen moet je er wel rekening mee houden dat je jou sociale leven op een laag pitje moet zetten.

En luister niet naar mensen als Seam die waarschijnlijk bij de eltie hoort.
Op wilskracht valt veel te halen en geeft jou ook zelfvertrouwen als je zoveel barrieres doorbreekt.
pi_88664960
quote:
7s.gif Op maandag 8 november 2010 23:35 schreef Seam het volgende:
Iemand die van VMBO af komt mag in mijn ogen nooit bij de elite van de maatschappij komen.
Gelukkig is het maar gewoon geneeskunde.
pi_88669614
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 01:36 schreef herdiq het volgende:

[..]

Op welke VAVO zit jij?
Luzac. Jij? :)
pi_88670378
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 13:36 schreef Etsu het volgende:

[..]



Luzac. Jij? :)
gast het luzac is geen vavo dat is gewoon particulier onderwijs, vavo kan alleen maar gevolgd worden op de roc's
pi_88670405
hoe komen mensen hier trouwens bij dat het duur is? Vavo kost net zoveel als een jaar middelbare school aan lesgeld :Y)

-edit-

min onderwijs :

quote:
Kosten volwassenenonderwijs

De hoogte van het lesgeld voor volwassenenonderwijs (vavo) voltijd is in schooljaar:

* 1.013 euro voor het schooljaar 2009/2010.
* 1.031 euro voor het schooljaar 2010/2011.
pi_88670604
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 14:09 schreef WooZ het volgende:

[..]



gast het luzac is geen vavo dat is gewoon particulier onderwijs, vavo kan alleen maar gevolgd worden op de roc's
Wat is jouw probleem nu precies?
Ik zeg alleen waar ik op zit. ;)

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2010 14:29:03 ]
pi_88676807
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 13:36 schreef Etsu het volgende:

[..]



Luzac. Jij? :)
VAVO Cappelle
pi_88682157
Ik vraag me gewoon af waarom je niet direct op het vwo terecht bent gekomen als je zelf al zegt absoluut geen vmbo-er te zijn? Geen waardeoordeel, ik bedoel alleen, ken je grenzen want het is niet leuk om er overheen te gaan.
pi_88685240
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 18:31 schreef herdiq het volgende:

[..]



VAVO Cappelle
Rijnmond College dus? Daar wilde ik ook eerst naar toe, maar ze wilden me niet hebben (om persoonlijke redenen). :')
pi_88723240
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 21:35 schreef Keuzer het volgende:
Ik vraag me gewoon af waarom je niet direct op het vwo terecht bent gekomen als je zelf al zegt absoluut geen vmbo-er te zijn? Geen waardeoordeel, ik bedoel alleen, ken je grenzen want het is niet leuk om er overheen te gaan.
Dat kunnen toch zoveel redenen zijn? Familieomstandigheden waardoor je wel andere zaken aan je hoofd hebt dan school. Verkeerde inschatting van docenten en dat je maar gewoon op dat niveau blijft hangen omdat je niet beseft dat je hoger kunt.
Niet iedereen is een streber en niet alle ouders willen het hoogste voor hun kind, sommige ouders hebben uberhaupt geen idee van de capaciteiten van hun kind. Anderen hebben ook totaal geen idee wat ze willen en dus ook geen punt dat ze per se willen bereiken. Weer anderen zijn gewoon laatbloeiers die pas als ze op het MBO worden aangestuurd denken 'ja maar dat wil ik iig niet'.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_88763158
Als jij jezelf kunt motiveren is het misschien ook een optie om het te doen via een thuisstudie. Je kunt je eigen tijd in delen, je hebt een persoonlijke leraar via internet, je kunt daarnaast nog andere dingen doen, en je diploma of certificaat is net zo veel waard als dat je het hebt behaald via het dagonderwijs.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')