Als je de kans krijgt moet je het zeker doen! Dan zie je dus dat bv. Point du Hoc een bijna onmogelijke opgave was.quote:Op maandag 8 november 2010 20:24 schreef Maitje het volgende:
[..]
Ik wil heel graag een keer naar normandië toe.. ohama beach etc.
Ik was net klaar, maar jij was eerder ;Pquote:
Oké.. nouja sowieso hoe je het ook went of keert, respect voor die militairen die daar aan land zijn gekomen en het hebben overleefd..(en gesneuveld) ik had het niet gedurfd.quote:Op maandag 8 november 2010 20:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als je de kans krijgt moet je het zeker doen! Dan zie je dus dat bv. Point du Hoc een bijna onmogelijke opgave was.
Op het soldatenfriedhof Langemark ligt een Duitse gefreiter met mijn naam. Best creepy om je eigen naam op een grafsteen te zien.....quote:Op maandag 8 november 2010 20:22 schreef AchJa het volgende:
Stalingrad!Goeie film!
Maar Private Ryan vind ik beter... maar dat kan komen omdat ik jarenlang op vakantie ben geweest in dat gebied. Toen ik op La Cambe was kwam ik een dooie duitser tegen die letterlijk dezelfde naam had als mijn overleden broertje... (voor en achternaam).
Ik ben goed in voorspellen.quote:
Durven is geen optie als die klep open gaat. Wat ga je doen?quote:Op maandag 8 november 2010 20:28 schreef Maitje het volgende:
[..]
Oké.. nouja sowieso hoe je het ook went of keert, respect voor die militairen die daar aan land zijn gekomen en het hebben overleefd..(en gesneuveld) ik had het niet gedurfd.
Lulkoekquote:Op maandag 8 november 2010 20:28 schreef Iska het volgende:
[..]
Ik was net klaar, maar jij was eerder ;P
Vorig leven?quote:Op maandag 8 november 2010 20:29 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Op het soldatenfriedhof Langemark ligt een Duitse gefreiter met mijn naam. Best creepy om je eigen naam op een grafsteen te zien.....
Voorwaarts en schietenquote:Op maandag 8 november 2010 20:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Durven is geen optie als die klep open gaat. Wat ga je doen?
quote:
quote:
Wie weet......quote:Op maandag 8 november 2010 20:30 schreef Maitje het volgende:
Vorig leven?
Ik ben vorig jaar in Malmedy geweest.. wilde graag die begraafplaats bezoeken maar niemand wilde
Volgens mij komt er eerder aan de bovenkant want omhoogquote:Op maandag 8 november 2010 20:32 schreef Maitje het volgende:
Maar toch... Je poept in je broek van angst toch.. daarom respect!
Hoezo niet? Het is en blijft een graf? Zou meer om het feit zijn dat er allemaal mensen liggen, gewoon zo "ik ben op een kerkhof en ik voel me bespied maar er is niemand" ideequote:Op maandag 8 november 2010 20:32 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Wie weet......
Maar ik voelde mij niet echt op mijn gemak toen ik dat zag.
Oke.. die moet ff uitleggenquote:Op maandag 8 november 2010 20:33 schreef Iska het volgende:
[..]
Volgens mij komt er eerder aan de bovenkant want omhoog
quote:
quote:
Okequote:
Ik ga ook even speurenquote:Op maandag 8 november 2010 20:36 schreef gerco94 het volgende:
2 jaar geleden in de omgeving van de landingsstranden geweest.
zeer indrukwekkend.
en wat Achja zegt; point du hoc. verhaal apart.
zal kijken of ik morgen nog wat foto`s heb
Ja ik vond het ook best creepy omdat mijn ouders destijd de beslissing hebben genomen om hem te cremeren en daarna hebben ze gezegd: "Bij een graf zit je te janken, als er geen graf is jank je ook niet" (vroegah, toen iedereen nog een bikkel was en vooral je emoties achterwege liet!)quote:Op maandag 8 november 2010 20:29 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Op het soldatenfriedhof Langemark ligt een Duitse gefreiter met mijn naam. Best creepy om je eigen naam op een grafsteen te zien.....
Was meer het idee dat ik onverwacht mijn eigen naam op een grafsteen zag staan.quote:Op maandag 8 november 2010 20:35 schreef Maitje het volgende:
[..]
Hoezo niet? Het is en blijft een graf? Zou meer om het feit zijn dat er allemaal mensen liggen, gewoon zo "ik ben op een kerkhof en ik voel me bespied maar er is niemand" idee
Okequote:Op maandag 8 november 2010 20:39 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Was meer het idee dat ik onverwacht mijn eigen naam op een grafsteen zag staan.
Langemark zelf is een erg mooie en indrukwekkende plek om alles van WO1 goed op je te laten inwerken. Indrukwekkender dan de begraafplaatsen van de Britten, Fransen of Amerikanen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |