quote:
Op woensdag 10 november 2010 19:12 schreef svann het volgende:Wel érg lang geleden dat zout kostbaar was hoor.
Ik heb ook nergens een historische symbolische betekenis van dat zout kunnen vinden.
Het zal vooral om de vieze onaangename smaak zijn gegaan, in tegenstelling tot het lekkers dat degenen de zoet waren verdienden.
Ik kan er ook niets over vinden maar zout in de schoenen is veel ouder. Zout werd gebruikt om oa vlees te conserveren en was tot in de 19de eeuw moeilijk te verkrijgen en dus kostbaar.
Vroeger werden er geldstukken in de schoenen gestopt en daar komen de chocolade munten vandaan. Wat ik ook vreemd vind is dat een zakje zout alleen aan jongetjes gegeven werd.
Kunnen meisjes niet stout zijn?
En het zakje zout gebruik is bekend in oost Nederland en de zoutmijnen lagen in Duitsland. Misschien dat dat er ook iets mee te maken heeft.
Op
zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op
donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op
vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)