Ik geloof dat de regel is: alles wat je speciaal koopt voor je kat, daar doen ze niets mee. Maar je losliggende belangrijke spullen slopen, dat doen ze natuurlijk wel graagquote:Op maandag 8 november 2010 18:04 schreef idiot---boy het volgende:
Over die speeltjes. Ik speel altijd met een touwtje/lint o.i.d. Wordt de onze altijd helemaal wild vanWe hadden ook een keer zo'n speeltjes pakket van de Action gekocht. Daar wilde hij daarentegen helemaal niet mee spelen
die zijn niet geheel serieus te nemen:quote:Op maandag 8 november 2010 17:58 schreef Dennis101 het volgende:
http://www.kattenbescherming.nl/kattenvragen/faq/kosten/
Dat is een bullshitbedrag.quote:Anti-vlo, 6x per jaar 40 euro
Ik denk niet dat je dat moet lezen als 6 maal ¤40,-.quote:Op maandag 8 november 2010 18:13 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
[..]
die zijn niet geheel serieus te nemen:
[..]
Dat is een bullshitbedrag.
Zo staan er nog tig voorbeelden op Google, dit was de eerste die ik tegen kwam. Kosten voor voeding en inentingen kosten wel redelijk. Verder een beetje zelf nadenken en filteren welke kosten op jou van toepassing zullen zijn. Ontwormen deden wij met onze vorige kat ook niet (kan ik me iig niet herinneren).quote:Op maandag 8 november 2010 18:13 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
[..]
die zijn niet geheel serieus te nemen:
[..]
Dat is een bullshitbedrag.
quote:Op maandag 8 november 2010 18:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je dat moet lezen als 6 maal ¤40,-.
Ligt er aan of ze buiten komen uiteraard.quote:Op maandag 8 november 2010 18:16 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Zo staan er nog tig voorbeelden op Google, dit was de eerste die ik tegen kwam. Kosten voor voeding en inentingen kosten wel redelijk. Verder een beetje zelf nadenken en filteren welke kosten op jou van toepassing zullen zijn. Ontvlooien en ontwormen deden wij met onze vorige kat ook niet.
En dus is er nergens een berekening te vinden die jou precies gaat vertellen wat de kosten zijn aangezien er tig variabelen zijn.quote:Op maandag 8 november 2010 18:19 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
[..]
Ligt er aan of ze buiten komen uiteraard.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik geen benul heb hoelang ik met grit doe.quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:44 schreef Murmeli het volgende:
ik doe met mijn 20 liter kattengrid maar een maand met 1 kat ofzo. ik schep elke dag de klontjes eruit maar soms valt het toch een beetje uit elkaar, waardoor de bak langzaam aan vervuilt, en ik hem dus na anderhalf a 2 weken helemaal leeggooi en schoonmaak.
oh en voor 2 katten is het wel het beste om 2 kattenbakken te hebben. sommigen zeggen zelfs aantal katten + 1, maar die logica ontgaat mij een beetje.
Met een dierenverzekering voor een klein bedragje per maand kan dat al een heel eind ondervangen worden. Ben dit jaar al vier keer met één kat voor kleine dingetjes naar de dierenarts geweest, toen ik daar vandaag weer stond af te rekenen bedacht ik me dat ik zijn jaarpremie er al volledig uit had gehad als hij verzekerd geweest wasquote:Op dinsdag 9 november 2010 17:27 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Grootste kostenpost is als het dier ziek wordt. Dieetvoeding (nieren, blaasgruis, ect) is best duur. En met de dierenartskosten gaat het helemaal snel.
Er zijn twee redenen voor die stelregel;quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:44 schreef Murmeli het volgende:
oh en voor 2 katten is het wel het beste om 2 kattenbakken te hebben. sommigen zeggen zelfs aantal katten + 1, maar die logica ontgaat mij een beetje.
Ik vind 300 euro aan voeding op zich nog wel meevallen voor een heel jaarquote:Op woensdag 10 november 2010 08:41 schreef athlonkmf het volgende:
Ik was ook wel benieuwd hoeveel onze twee poezen nou qua vaste kosten hebben, dus heb ik maar even de bonnen bij elkaar gehaald. Toch wel veel zo te zien.
Afgelopen 12 maanden hebben ze voor bijna 300 euro aan brokjes (excl snoep) weggegeten. Zijn wel allemaal duur eten. 60-65 euro voor 10kg royal canin.
En qua kattengrit hebben ze voor 175 euro weggescheten.
Ik gebruik de relatief dure golden grey, maar het werkt wel heel goed, dus is het ook zuinig. Een bestelling van 2 zakken a 15l voor 24 euro gaat 5 maanden mee.
Die van mij komen ook niet buiten en we deden dus ook nooit vlooienspul. Jaren geen last gehad tot vorige maandquote:Op maandag 8 november 2010 18:19 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
[..]
Ligt er aan of ze buiten komen uiteraard.
300 euro op een heel jaar red ik ook niet. 5 katten die vers eten (helemaal nergens brokjes hier)quote:Op woensdag 10 november 2010 14:30 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik vind 300 euro aan voeding op zich nog wel meevallen voor een heel jaar![]()
Ik denk dat ik meer kwijt ben... Ik voer vers vlees en heb er eigenlijk altijd wel een schaaltje brokjes bij staan. Voor het versvlees alleen ben ik voor twee katten ongeveer 30 euro per maand kwijt.
Yep, die dus net datgene niet vergoeden waarvoor je wilt behandelen of zo'n laag bedrag uitkeren dat je net zo goed het bedrag kunt sparen elke maand en de premie in de zak kunt houden. Al die verzekeringen kunnen me nog steeds niet overtuigen.quote:Op vrijdag 26 november 2010 00:52 schreef DJMO het volgende:
daar hebben ze tegenwoordig dierenverzekeringen voorBij de hema, 8,50 per maand, en vrijwel alles, behalve castratie/sterilisatie is gedekt. zelfs mri-scan word voor 50% vergoed. Ook het chippen is voor hun, mits het gebeurt ná het afsluiten van de verzekering. Oh er is wel een maximum aan de dekking, dat is 3000 euro per jaar. De rekeningen mogen verzameld worden gedurende een jaar vanaf de eerste behandeling, en de eigen bijdrage is 40 euro (oid) per verzamling ingediende rekeningen. (of de gewone inentingen er ook onder vallen durf ik niet te zeggen, maar dacht het niet)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |