abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89488830
Iedereen heeft verschillende smaken en ik vind liever zelf uit wat ik lekker vind en wat niet. Recenties kunnen helpvol zijn om je zelf wijs te maken zodat je gericht gaat proeven, maar proeven doe ik zelf wel en dat houdt in dat ik soms wel eens wijn heb die ik niet te pruimen vind. Dat liever dan alleen de wijnen drinken die alle Parkers en Kleis mij aanraden.
pi_89576238
vanavond een tokaij wijn gehad en in tegenstelling tot de gebruikelijke zoete witte wijnen, was deze redelijk 'droog' en smaakte prima bij een kaas fondue.
  maandag 6 december 2010 @ 05:06:23 #128
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_89576244
quote:
7s.gif Op maandag 6 december 2010 05:00 schreef devzero het volgende:
vanavond een tokaij wijn gehad en in tegenstelling tot de gebruikelijke zoete witte wijnen, was deze redelijk 'droog' en smaakte prima bij een kaas fondue.
Moest even googlen maar zie dat er diverse soorten Tokaji wijnen bestaan en dat er heel wat bij komt kijken bij het maken van deze wijnen.
Voor degene die, net als ik, deze wijn niet kennen, hier even de wiki link

Devzero, hoe staat, qua prijs en kwaliteit, zo'n wijn nu in verhouding met bijv. een franse witte wijn?

[ Bericht 6% gewijzigd door rechtsedirecte op 06-12-2010 08:41:59 ]
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  maandag 6 december 2010 @ 08:29:56 #129
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_89577011
Maandagavond..alleen thuis met als enige afleiding het snurken van de kat op de achtergrond en genieten van een glas chardonnay.

Hoewel ik sneller een sauvignon blanc open zou maken op een zomeravond als deze in tegenstellig tot chardonnay, toch maar een paar flessen besteld niet lang geleden en ik moet zeggen, deze wijn is prima te drinken, mooi vol met een smaak die niet te lang blijft hangen...elke slok is weer een nieuwe verrassing.
qua prijs/kwaliteit ook prima te doen, een goede middenklasser waar je hier normaal zo'n 11 euro voor betaal
  maandag 6 december 2010 @ 08:36:51 #130
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_89577071
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 december 2010 17:35 schreef devzero het volgende:

[..]

Ik lees recenties wel voornamenlijk voor regios/wijnen die ik nog niet ken.
dit dus, ik ben wijn pas de laatste 5-6 jaar gaan waarderen en ben dus nagenoeg niet bekend met datgene wat Europa te bieden heeft.
Europeese wijnen zijn hier maar mondjesmaat te krijgen, mede door het rijke aanbod van natuurlijk NZ'se wijnen en niet te vergeten de volle rode wijnen uit
Australie.

maar als iemand een wijn-meet wil houden in Augustus om me in te wijden in de Europese wijnen dan houd ik me aanbevolen ;)
  maandag 6 december 2010 @ 08:38:38 #131
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_89577087
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 08:29 schreef rechtsedirecte het volgende:
Maandagavond..alleen thuis met als enige afleiding het snurken van de kat op de achtergrond en genieten van een glas chardonnay.
[ afbeelding ]
Hoewel ik sneller een sauvignon blanc open zou maken op een zomeravond als deze in tegenstellig tot chardonnay, toch maar een paar flessen besteld niet lang geleden en ik moet zeggen, deze wijn is prima te drinken, mooi vol met een smaak die niet te lang blijft hangen...elke slok is weer een nieuwe verrassing.
qua prijs/kwaliteit ook prima te doen, een goede middenklasser waar je hier normaal zo'n 11 euro voor betaal
Een zomeravond...
jaloers is, hier hebben we 3 weken zomer gehad en daarna begon de herfst. De winter viel een week geleden in met sneeuw en ijs. Gisteren dooide het even maar vanacht vroor het weer, het was vannacht zo glad dat de Quattro nog moeite had.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 6 december 2010 @ 08:46:25 #132
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_89577181
Iemand hier al eens jacob's quest uit zuid africa geproefd, is een aanrader
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
  maandag 6 december 2010 @ 08:50:22 #133
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_89577243
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 08:46 schreef Stroekie het volgende:
Iemand hier al eens jacob's quest uit zuid africa geproefd, is een aanrader
vertel.....
pi_89585689
En ik maar denken dat de helft hier rood niet lekker vindt, maar er wordt blijkbaar vanwege de zomer in andere delen van de wereld vooral wit gedronken.
Aldus.
  maandag 6 december 2010 @ 14:14:33 #135
45206 Pietverdriet
pi_89586030
Gisteren avond deze gedronken met mijn schoonfamilie,

Een goede rode italiaan, 15 Euro voor betaald, is zijn geld zeker waard. Mooi droge en rijpe wijn (2007) die nog een paar jaar kan liggen en dan beter zal worden.
Ga er binnenkort een paar doosjes van in de kelder leggen denk ik
De druiven waar deze wijn van wordt gemaakt zijn die overblijven van de productie van Solaia Chianti Classico. Daar betaal je al snel een 250-300 euro de fles. Maar omdat de regels voorschrijven hoeveel Hectoliter een bepaald wijngoed mag maken voor de Classico hou je bij een goede wijnoogst druiven over, de overproductie wijnen van top estates worden verkocht onder andere namen, dit is er eentje van, en het is dan ook een erg goede wijn. Het is niet dezelfde wijn als de Solaia, maar een een deel van de druiven die daar in verwerkt worden zitten ook hierin

[ Bericht 37% gewijzigd door Pietverdriet op 06-12-2010 14:22:01 ]
pi_89589854
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 05:06 schreef rechtsedirecte het volgende:
Devzero, hoe staat, qua prijs en kwaliteit, zo'n wijn nu in verhouding met bijv. een franse witte wijn?
Hongaarse wijnen zijn hier net zo goed verkrijgbaar als duitse rode wijnen, amper dus. En ik ben niet erg te spreken over de duitse spatburgunders (pinot noir) uit Baden die je hier af en toe vindt, maar deze Tokaji was lekker en voor iets van $10 een goede prijs/kwaliteit verhouding.
pi_89590475
Gisteren hebben we één van de 3 flessen Château La Verrerie - Bastide 2006 open gemaakt, en die is mooi op dronk. :Y

Het is een blend van Syrah + Grenache uit de Côtes-du-luberon (Rhône) streek, en je kan hem wat denigrerend een allemansvriend noemen. Hij doet het goed bij gegrild vlees, maar ook bij wat pittiger kip ging hij verbazend goed.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_89590523
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 23:10 schreef Glesse het volgende:
Ohja, de lekkerste witte wijn tot nu toe:
TOKARA Director's Reserve White 2008
[ afbeelding ]
Hé, daar ben ik geweest :D
pi_89590980
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 05:06 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Moest even googlen maar zie dat er diverse soorten Tokaji wijnen bestaan en dat er heel wat bij komt kijken bij het maken van deze wijnen.
Voor degene die, net als ik, deze wijn niet kennen, hier even de wiki link

Die Tokaji in je wiki link zijn niet dezelfde als wat Devzero gedronken heeft volgens mij. Dat zijn namelijk (kapitale) zoete wijnen. Er worden een normale zoetige wijnen gemaakt, vaak van de furmint druif. Best lekker, maar wel wat appartig, die Hongaarse wijnen.
Aldus.
pi_89591300
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 12:05 schreef Ferdii het volgende:

[..]

Ik zou alleen decanteren bij de duurdere stevige wijnen, om er wat meer lucht bij te laten. Bv een goede barolo oid. Heb het dan wel over wijnen van meer dan 25 euro

In die makro folder staat trouwens een brunello voor 10 euro. Ben erg benieuwd wat dat kan zijn :D
Hij staat niet in de lijst van het Brunello consortium, da's altijd wat verdacht.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_89595197
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 16:21 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Hij staat niet in de lijst van het Brunello consortium, da's altijd wat verdacht.
ik kon er ook al vrij weinig over vinden ja :P

Heb hem ondertussen geproeft, haalt het bij lange na niet bij een "echte" brunello. Kan ook haast niet voor die prijs. Normale brunello's beginnen een keer bij 30 euro oplopend naar minimaal 60 :P

Voor de prijs is het echter geen slechte wijn :)

heb ook geen idee of het een handelaar is oid die ergens wat druifjes opkoopt :')

[ Bericht 7% gewijzigd door Ferdii op 06-12-2010 18:08:15 ]
hardcoholic
pi_89596027
quote:
2s.gif Op maandag 6 december 2010 16:12 schreef Z het volgende:

[..]

Die Tokaji in je wiki link zijn niet dezelfde als wat Devzero gedronken heeft volgens mij. Dat zijn namelijk (kapitale) zoete wijnen. Er worden een normale zoetige wijnen gemaakt, vaak van de furmint druif. Best lekker, maar wel wat appartig, die Hongaarse wijnen.
Deze is inderdaad gemaakt van voornamelijk furmint, maar is niet erg zoet. Ik heb ooit een verhaaltje gelezen over hoe ze de zoete wijnen maken (mengen van batches), maar de details zijn me ontschoten.

quote:
85% Furmint, 9% Heresvla, 6% muscat Very clean and similar to Torrontes. The muscat is pronounced aromatically and the wine shows golden delicious like apple qualities and lime and pear fruits. Very supple and fresh at the same time.
mijn florida dealer
pi_89622798
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 17:58 schreef Ferdii het volgende:

[..]

ik kon er ook al vrij weinig over vinden ja :P

Heb hem ondertussen geproeft, haalt het bij lange na niet bij een "echte" brunello. Kan ook haast niet voor die prijs. Normale brunello's beginnen een keer bij 30 euro oplopend naar minimaal 60 :P

Voor de prijs is het echter geen slechte wijn :)

heb ook geen idee of het een handelaar is oid die ergens wat druifjes opkoopt :')
Doet me denken aan die Brunello die de Aldi een jaartje geleden had, die was ook "maar" 13 euro ofzo. :? Maar die Brunello's worden ook wel wat gehyped, op een wijnproeverij betaalden we 55 euro voor eentje uit 2006, maar bij onze lokale Italiaanse wijnhandel betaalden we 35 euro voor eentje van hetzelfde jaar. Shoppen loont dus zeker wel.
pi_89622845
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 14:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Gisteren avond deze gedronken met mijn schoonfamilie,
[ afbeelding ]
Een goede rode italiaan, 15 Euro voor betaald, is zijn geld zeker waard. Mooi droge en rijpe wijn (2007) die nog een paar jaar kan liggen en dan beter zal worden.
Ga er binnenkort een paar doosjes van in de kelder leggen denk ik
De druiven waar deze wijn van wordt gemaakt zijn die overblijven van de productie van Solaia Chianti Classico. Daar betaal je al snel een 250-300 euro de fles. Maar omdat de regels voorschrijven hoeveel Hectoliter een bepaald wijngoed mag maken voor de Classico hou je bij een goede wijnoogst druiven over, de overproductie wijnen van top estates worden verkocht onder andere namen, dit is er eentje van, en het is dan ook een erg goede wijn. Het is niet dezelfde wijn als de Solaia, maar een een deel van de druiven die daar in verwerkt worden zitten ook hierin
Volgens mij heeft AH de 2005 nog via de webwinkel te koop voor 12.99, da's geen gekke prijs dan. :Y
pi_89623446
Kwaliteit van de druiven is heel belangrijk maar het maken van de wijn (de manier waarop) is minstens zo belangrijk. Dat zal een groot deel van het prijsverschil verklaren.
Aldus.
  dinsdag 7 december 2010 @ 10:11:28 #146
45206 Pietverdriet
pi_89623610
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 09:36 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Volgens mij heeft AH de 2005 nog via de webwinkel te koop voor 12.99, da's geen gekke prijs dan. :Y
2006 zie ik, maar zeker geen slechte prijs
pi_89642388
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 09:34 schreef fruityloop het volgende:
Maar die Brunello's worden ook wel wat gehyped, op een wijnproeverij betaalden we 55 euro voor eentje uit 2006, maar bij onze lokale Italiaanse wijnhandel betaalden we 35 euro voor eentje van hetzelfde jaar.
Maar die Saab's worden ook wel wat gehyped, op een sportautoshow betaalden we 55K euro voor eentje uit 2006, maar bij onze lokale 2de hands shop betaalden we 35K euro voor eentje van hetzelfde jaar.
  vrijdag 10 december 2010 @ 19:01:03 #148
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_89773806
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 06:35 schreef rechtsedirecte het volgende:
vandaag de eerste sales rep. over de vloer gehad met een kerstgeschenk....oogst van vandaag:
[ afbeelding ]
alleen 2009 i.p.v. 2008
2 flessen, niet slecht..
dit is wat de maker er over zegt
gisteravond getest en goed bevonden...prima fles wijn, nu op de zaterdagmorgen ietswat zeurderig hoofd
  vrijdag 10 december 2010 @ 19:16:29 #149
45206 Pietverdriet
pi_89774553

Deze net open getrokken, staat nu te ademen, ga hem vanavond proberen. Is van dezelfde wijnmaker als de rode die ik eerder poste, en ook gemaakt van de overproductie van zijn topwijndruiven.
Aanvulling
Voor een 5 jaar oude Chianti had ik hem rijper verwacht, hij kan nog wel een paar jaar hebben voor hij echt goed is. Niettemin een zeer goede wijn voor zijn prijs (20 euro) met een peperige smaak, vanille, bramen en pruimen, gemaakt van Sangiovese met en klein aandeel Cabernet Sauvignon.

[ Bericht 28% gewijzigd door Pietverdriet op 10-12-2010 21:14:04 ]
  zaterdag 11 december 2010 @ 01:14:18 #150
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_89791644
Ik heb een mega basement met pooltafel en bankstellen en al, ruimte zat dus, maar dat wijn voorraad aanleggen zal wel nooit lukken. Dat moet je denk ik gewoon kunnen. Ik drink 't gewoon op. :')

Ik ben weer aan de Barefoot. Merlootje, lekker wegslurpen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')