Site/bron: http://weblogs.vpro.nl/bellicher/quote:Vierdelige thrillerserie naar de boeken van Charles den Tex rond de persoon Michael Bellicher (Daan Schuurmans).
Hij is werkzaam bij een van de grootste communicatieadviesbureaus ter wereld.
Het is zijn werk om ‘feiten zo gunstig mogelijk te presenteren’. Hij heeft enkele ministers als klant.
Alles waar hij van droomt, lijkt dan ook binnen handbereik. Totdat hij getuige is van een moord, ten onrechte verdacht wordt en zijn onschuld moet bewijzen.
Michael blijkt zich midden in een internationaal schandaal te bevinden en zijn tegenstanders lijken er alles aan te doen om hem het zwijgen op te leggen.
Michael zal terug moeten vechten: niet alleen met mooie woorden, maar ook met daden.
Uitzending: vanaf zondag 7 november, 20.20 uur, Nederland 3
inderdaadquote:Op zondag 7 november 2010 21:22 schreef Jivis het volgende:
Vond het sterk. Niet meteen teveel vuurwerk, mooie spanningsboog.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 7 november 2010 21:50 schreef Toad het volgende:
Wat een kutsite, heel m'n pc loopt vastSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
quote:Op zondag 7 november 2010 21:50 schreef Toad het volgende:
haha!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
waarom tussen spoilertags eigenlijk?Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
Typisch dat er altijd over naakt gezeurd wordt, ook al zit het niet in elke Nederlandse serie of film. Zodra het 1 keer voorbij komt wordt er meteen weer geklaagd.quote:Op zondag 7 november 2010 21:32 schreef Adelante het volgende:
Ik zal wel weer te kritisch zijn, maar vond het veel te hak op de tak. Oh, jij was die avond op afdeling zus en zo --> op non actief gesteld. En die complottheorie komt ook ineens en heel snel zo bij 'm op. In één aflevering is Michael al van de grote egoboy vervallen naar een twijfelend wrak. Iets meer uitdieping van karakter en gebeurtenissen had gekund. En verder weer NL platvloerse naaktheid, typisch dat dat toch in iedere serie zit
Het voegde hier echt 0,0 toe, zoals zo vaak.quote:Op zondag 7 november 2010 22:52 schreef DrDurden het volgende:
[..]
Typisch dat er altijd over naakt gezeurd wordt, ook al zit het niet in elke Nederlandse serie of film. Zodra het 1 keer voorbij komt wordt er meteen weer geklaagd.
tja, bij seks zie je nou eenmaal blote mensen he ...quote:Op zondag 7 november 2010 22:57 schreef Mr_DG het volgende:
[..]
Het voegde hier echt 0,0 toe, zoals zo vaak.
Mja, het is vrij normaal toch dat een film/serie vaak in details verschilt van een boek ... Al heb ik het boek niet gelezen, dus weet niet hoe belangrijk deze details nog gaan worden.quote:Op maandag 8 november 2010 08:36 schreef eRKa het volgende:
Ben uitzendinggemist aan het kijken. Valt me eigenlijk tegen hoe ze het goede boek verkeerd verfilmd hebben. Daan Schuurmans vind ik zeker niet de Michael Bellicher die het boek uitdraagt. En het verhaal wordt nogal geweld aan gedaan. In het boek kent MB Ina Radekker niet is, heeft hij een relatie met Jessica maar op LAT basis. En ook geen megapromotie. Ook wordt Ina Radekker pas later vermoord en heeft MB nog nooit van haar gehoord. Lastig te volgen serie als je het boek gelezen hebt........
Ja anders verklap je even een spoiler idd.quote:Weldat de zoon van MB in de serie Kees heet. Net als zijn broer die nu zijn zus is, al is dat weer positief, Anna Drijver
![]()
Het zijn dan ook maar 4 afleveringen in totaal.quote:Op zondag 7 november 2010 21:32 schreef Adelante het volgende:
Ik zal wel weer te kritisch zijn, maar vond het veel te hak op de tak. Oh, jij was die avond op afdeling zus en zo --> op non actief gesteld. En die complottheorie komt ook ineens en heel snel zo bij 'm op. In één aflevering is Michael al van de grote egoboy vervallen naar een twijfelend wrak. Iets meer uitdieping van karakter en gebeurtenissen had gekund. En verder weer NL platvloerse naaktheid, typisch dat dat toch in iedere serie zit
Wordt dit net als Penoza niet herhaald op donderdagavond?quote:Op maandag 8 november 2010 11:21 schreef planethugo het volgende:
bij dwdd leek het wel interessant, helaas gisteren compleet vergeten. Iemand een avi? Ik ga natuurlijk niet op m'n laptop kijken
geen idee maar heb het al gevonden op TPBquote:Op maandag 8 november 2010 11:27 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Wordt dit net als Penoza niet herhaald op donderdagavond?
Ik blijf in de "gewone" Daan Schuurmans een of ander Costa-figuur zien.quote:Op maandag 8 november 2010 11:25 schreef hannoes het volgende:
Niet zo pakkend als de 1ste aflevering van Penoza maar wel de moeite waard om nog even te volgen. Lees dat ik blij moet zijn dat ik het boek niet heb gelezen.
Ik ben alleen niet echt fan van Daan Schuurmans... Ik blijf Prins Bernhard in 'em zien!
Hoezo niet ? Zegt simpelweg iets over (de intimiteit in) zijn huidige relatie en de affaire waar op terug gekeken wordt en het werd niet overdreven uitvergroot wat mij betreft. Stuk beter dan Amerikaanse scenes waar mensen met dekbed het hele huis doorlopen.quote:Op zondag 7 november 2010 22:57 schreef Mr_DG het volgende:
[..]
Het voegde hier echt 0,0 toe, zoals zo vaak.
Vannacht om 00.00u werd dat hh op Ned 1 en is ook op UG te zien.quote:Op maandag 8 november 2010 11:27 schreef TargaFlorio het volgende:
Wordt dit net als Penoza niet herhaald op donderdagavond?
Idd... Kon me bepaalde stukjes niet herinneren uit het boekquote:Op maandag 8 november 2010 08:36 schreef eRKa het volgende:
Lastig te volgen serie als je het boek gelezen hebt........
ik vind eigenlijk alleen die baas van Michael echt goed kunnen acteren. en Theo Maassen ook wel.quote:Op maandag 8 november 2010 12:57 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Op zich een interessante serie, maar wat is die Jessica een slechte actrice zeg. Kolere.
Ik denk dat het juist goed is dat niet 1 op 1 het boek wordt verfilmd. Het is toch echt een ander medium en dat vraagt in dit geval om een ander verhaal.quote:Op maandag 8 november 2010 08:36 schreef eRKa het volgende:
Ben uitzendinggemist aan het kijken. Valt me eigenlijk tegen hoe ze het goede boek verkeerd verfilmd hebben. Daan Schuurmans vind ik zeker niet de Michael Bellicher die het boek uitdraagt. En het verhaal wordt nogal geweld aan gedaan. In het boek kent MB Ina Radekker niet is, heeft hij een relatie met Jessica maar op LAT basis. En ook geen megapromotie. Ook wordt Ina Radekker pas later vermoord en heeft MB nog nooit van haar gehoord. Lastig te volgen serie als je het boek gelezen hebt........
Nee, Theo Maassen had van mij ook niet erin gehoevenquote:Op maandag 8 november 2010 14:51 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ik heb normaal niks met Nederlandse series, maar vond deze 1ste aflevering best interessant. Alleen jammer dat Theo Maassen erin zit. Een cabaratier kan ik nooit serieus nemen.
Hij speelt in best veel films en series, van Minoes tot TBS. In de serie Waltz was hij goed.quote:Op maandag 8 november 2010 15:25 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Nee, Theo Maassen had van mij ook niet erin gehoeven
Zoiets heet dus een cliffhanger.quote:Op maandag 8 november 2010 09:40 schreef Klaudias het volgende:
Ja anders verklap je even een spoiler idd.
Het lettertype van het merk lijkt wel heel erg op dat van Dell.quote:Op dinsdag 9 november 2010 08:32 schreef eRKa het volgende:
[..]
Zoiets heet dus een cliffhanger.
Zal ik er nog eentje doen?![]()
Even serieus, in de serie en het boek komen computers voor van het merk Datwell. Waar zou dat van afgeleid zijn? Dell?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |