abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88430873
Ik vroeg me af of iemand ervaring had met deze behandelmethode?

-----------------------------------------------------------------------

Nieuw in Nederland is het inzetten van de Garra Rufa visjes als cosmetische huidpeeling.

Al vele eeuwen maken mensen met huidaandoeningen gebruik van de helende werking van deze bijzondere vissen.

De oorsprong van de Garra Rufa vis, ook wel de dokter- of knabbelvis, is uit de wateren van Turkije, Irak en Iran. De vis zuigt de dode huid en huidschilfers af van de opperhuid, maar laat daarbij de onderliggende huid met rust. De knabbelvis scheidt tijdens het verwijderen van de dode huid een enzym af die een gezonde uitwerking heeft op de onderliggende huid. De knabbelvis is goed te gebruiken voor huidaandoeningen, zoals psoriasis, eelt en eczeem.
pi_88430906
waarom is de OP in italics? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_88432508
Heb dit eens in Zuid-Korea gedaan. Ze hebben daar zogenaamde Dr Fish Cafes waar je tijdens het nuttigen van een stuk taart met een biertje of koffie met je voeten in een bad met van die vissen gaat zitten.

Het voelt wel grappig (kietelt) maar om nou echt te zeggen dat het werkt... nee. Ik kreeg er niet echt zachtere voeten van of zo. Of het moet komen doordat ze een half uur in het water hebben liggen weken :P

Als je echt huidproblemen hebt schijnt het wel een uitkomst te zijn. Voor Psoriasis-patienten bijvoorbeeld moet het wonderen doen.
  zondag 7 november 2010 @ 15:25:06 #4
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_88434507
quote:
1.gif Op zondag 7 november 2010 14:27 schreef gifkwal het volgende:
Heb dit eens in Zuid-Korea gedaan. Ze hebben daar zogenaamde Dr Fish Cafes waar je tijdens het nuttigen van een stuk taart met een biertje of koffie met je voeten in een bad met van die vissen gaat zitten.
+ genoeg borrelhapjes :P
pi_88466320
Geen zachtere voeten nee?
Of had je al voeten in goede conditie? (zonder eelt enz.) :)

Nog iemand die dit al eens eerder heeft gedaan?
pi_88488223
Mja ik moet zeggen dat ik niet echt eelt heb of zo, maar volgens mij vreten die visjes dat er echt niet in een half uurtje af als het wel hebt, hoor.
  maandag 8 november 2010 @ 21:31:42 #7
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_88491150
Ik zou het wel eens willen proberen!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_88491741
Ik heb het in Kuala Lumpur gedaan en dat merkte ik wel ja.
Was daar omgerekend zo'n ¤7 voor een half uurtje.

Eerste 10 a 15 min was ik alleen maar aan het lachen/mn vuisten aan het ballen omdat het zo'n gek gevoel is.

Leuk om een keertje te doen.
Lawa mena hau lala!
pi_88562651
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 21:40 schreef Rubstah het volgende:
Ik heb het in Kuala Lumpur gedaan en dat merkte ik wel ja.
Was daar omgerekend zo'n ¤7 voor een half uurtje.

Eerste 10 a 15 min was ik alleen maar aan het lachen/mn vuisten aan het ballen omdat het zo'n gek gevoel is.

Leuk om een keertje te doen.
In NL is dat gauw 30 a 40 euro...
pi_88562891
Werkt niet, was zowel de conclusie van mij als van mijn vriendin.

Het beste voel je het als je je handen net uit het water haalt. Daarna wordt het heel snel minder.
Misschien dat je een uurtje of 2 (al had ik echt het idee dat het minutenwerk was) het verschil voelt, maar langer niet. En wij hebben toen nog best lang met de handen in het water gezeten. Je zag echt een verschil tussen het aantal visjes wat aan je knabbelden vanaf begin tot eind.
pi_88578485
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 17:30 schreef Kabolter het volgende:
Werkt niet, was zowel de conclusie van mij als van mijn vriendin.

Het beste voel je het als je je handen net uit het water haalt. Daarna wordt het heel snel minder.
Misschien dat je een uurtje of 2 (al had ik echt het idee dat het minutenwerk was) het verschil voelt, maar langer niet. En wij hebben toen nog best lang met de handen in het water gezeten. Je zag echt een verschil tussen het aantal visjes wat aan je knabbelden vanaf begin tot eind.
Je bedoelt dat de zachtheid minder wordt nadat je ze uit het water haalt?

En wat bedoel je dat je verschil ziet tussen de visjes? :)
pi_88579015
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 23:32 schreef Yoewie het volgende:

[..]

Je bedoelt dat de zachtheid minder wordt nadat je ze uit het water haalt?

En wat bedoel je dat je verschil ziet tussen de visjes? :)
De zachtheid is inderdaad zomaar weg. Paar minuutjes en je voelt het daarna al snel minder worden. En het was nou ook niet zo dat mijn nagelranden echt helemaal schoon waren qua dode huidcellen.

In het begin duiken die visjes er echt op dat wordt na verloop van tijd steeds minder.
pi_90517396
Schopje voor ervaringen :)
pi_90525728
Heb het in Ubud gedaan op Bali
Je voeten laten masseren en zo'n fishspa kost echt 3.5euro :o
Voor 30min totaal
Kietelt vooral in het begin en lekker zacht daarna. Vooral lekker als je hele dagen op slippers loopt :D
We fear that which we cannot see
pi_90530797
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 07:23 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Heb het in Ubud gedaan op Bali
Je voeten laten masseren en zo'n fishspa kost echt 3.5euro :o
Voor 30min totaal
Kietelt vooral in het begin en lekker zacht daarna. Vooral lekker als je hele dagen op slippers loopt :D
Ik ben ook net deze week terug van Bali.
In Kuta stonden aardig wat bakken, maar echt populair was het niet meer.

In het begin was er trouwens in Nederland nog wel wat aandacht voor (ook qua dierenwelzijn, enzo). Dat is na een paar weekjes echter helemaal ingezakt.

Wat bij mij het beste werkt is een sauna bezoeken, flink scrubben en bij de laatste sauna je lichaam insmeren met honing. Wel even wachten tot de honing helemaal je lichaam in is getrokken, anders plakt het nog.
  dinsdag 28 december 2010 @ 13:14:34 #16
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_90533770
Dat vind ik echt een vies idee :')
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 17 januari 2011 @ 03:07:26 #17
332124 garrarufa.eu
de kweker van NL en omstreken
pi_91448734
ik zit er dagelijks in en je voelt het niet meer
maar dan voor me werk :)
het is gewoon even wennen
misschien is het ook het idee

als je het een keer of twee gedaan heb vind je het normaal
en zie je ook goed resultaat
het is niet met 1 keer weg dat eelt

ook is het belangrijk dat je ongeveer een uur met je voeten in het bad zit
na een half uur wordt het eelt zacht zo dat de garra rufa's het er af kunnen halen

ook mensen met de huid aan doening Psoriasis hebben hier baad bij
de visjes sabbelen de dode huidschilfers er af en laten een stofje achter waar door het snel geneest

die mensen knappen ook niet met 1 behandeling op daar gaan er ook een paar over heen
wel is het zo dat ze na elke behandeling resultaat zien

het werkt dus echt :D
pi_94086319
quote:
14s.gif Op maandag 17 januari 2011 03:07 schreef garrarufa.eu het volgende:
ik zit er dagelijks in en je voelt het niet meer
maar dan voor me werk :)
het is gewoon even wennen
misschien is het ook het idee

als je het een keer of twee gedaan heb vind je het normaal
en zie je ook goed resultaat
het is niet met 1 keer weg dat eelt

ook is het belangrijk dat je ongeveer een uur met je voeten in het bad zit
na een half uur wordt het eelt zacht zo dat de garra rufa's het er af kunnen halen

ook mensen met de huid aan doening Psoriasis hebben hier baad bij
de visjes sabbelen de dode huidschilfers er af en laten een stofje achter waar door het snel geneest

die mensen knappen ook niet met 1 behandeling op daar gaan er ook een paar over heen
wel is het zo dat ze na elke behandeling resultaat zien

het werkt dus echt :D
klinkt bijzonder :)
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 21:57:31 #19
332124 garrarufa.eu
de kweker van NL en omstreken
pi_100371719
spam is niet gewenst op fok

[ Bericht 95% gewijzigd door Mirjam op 05-08-2011 22:31:56 ]
pi_100386024
Ben in Eindhoven in zo'n heel bad geweest, waar je dus van top tot teen in moet. Was wel heel grappig. Maar niet speciaal dat ik iets merkte. Ik was even voor de grap met mn neus in het water gaan hangen. Daar werd ie wel echt zachter van. Voor ongeveer n dag ofzo (in die randjes van je neusvleugel). Maar om daar nou elke keer zoveel geld voor te betalen. mwah...
Wel leuk om gewoon n keer meegemaakt te hebben. Dat zeker.
Life is sweet, life is bitter...
  Moderator zaterdag 6 augustus 2011 @ 11:45:46 #21
155227 crew  Guppy
dus
pi_100386547
Ik heb het in Thailand eens laten doen. Om te proberen. Het voelt grappig, maar of het voor gezonde mensen zoveel toevoegt, vraag ik me af. Een goede voetscrub kan evenveel bereiken, denk ik.

Zoals hier al eerder genoemd, bij Psoriasis schijnt het goed te helpen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_141503442
En niemand maakt zich zorgen over infecties die je op kan lopen door die visbakken?
Een vriendin van mij heeft ook onlangs een vis Spa gedaan en er word niet gecontroleerd of mensen misschien een schimmel hebben.
  Moderator dinsdag 24 juni 2014 @ 21:38:17 #23
155227 crew  Guppy
dus
pi_141508424
Goeien kick...

Overigens is de hype volgens mij alweer een beetje over. Hier in de stad is Dr. Fish alweer heel lang weg.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 24 juni 2014 @ 22:18:32 #24
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_141511154
Goeie kick na drie jaar :')
  dinsdag 24 juni 2014 @ 22:22:28 #25
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_141511427
_O-

elke vis doet dat, zelf in vervuild nederlands water hoor
pi_141557358