De armoedegrens is idd een relatief begrip en doordat de VS zo'n hoge GDP per capita heeft vallen er mensen daaronder die het niet per se heel slecht hebben.quote:Op maandag 8 november 2010 18:30 schreef mlg het volgende:
Ik word zo moe van al die onwaarheden omtrent armoede en de onderklasse in Amerika. Ik moet nu weg, maar ik ga vandaag of morgen jullie even met wat cijfers confronteren. Ik heb het genoteerd op een geel plakkertje, dus bereid jullie maar vast voor.
Ik wel hoor.quote:Op maandag 8 november 2010 19:27 schreef Premium_Quality het volgende:
Dit heb ik iig nog nooit gezien in Nederland:
[ afbeelding ]
Ik ook, en in Frankrijk kom je het buiten het centrum overal tegen en dan is het plaatje van Premium nog een redelijke luxe.quote:
Zeker niet, maar het 'hogere pieken, diepere dalen'-verhaal is wel waar.quote:Op maandag 8 november 2010 21:01 schreef mlg het volgende:
Het is niet zo slecht gesteld in Amerika, zoals velen mensen denken.
De diepere dalen niet, want in Amerika wordt je met een hoger salaris dan in Nederland als 'arm' aangemerkt, terwijl je in Nederland bij een relatief laag salaris als arm wordt aangemerkt. Het is zelfs zo dat je in Nederlander met een hoger salaris/uitkering al als arm wordt aangemerkt dan in ons buurland 'Duitsland'. Er is zeker grotere inkomsten verschillen in arm en rijk, maar dat hoeft per definitie niet slecht te zijn.quote:Op maandag 8 november 2010 21:24 schreef waht het volgende:
[..]
Zeker niet, maar het 'hogere pieken, diepere dalen'-verhaal is wel waar.
Voor mij hoef je het niet te doen hoor. Het is glashelder wat de verschillen tussen NL en de VS zijn, wat beter is kun je niet eenduidig stellen.quote:Op maandag 8 november 2010 21:30 schreef mlg het volgende:
Maar zoals beloofd ga ik hier nog een topic over aanmaken met cijfers en grafieken, want altijd maar dat gezanik over Amerika en armoede ben ik onderhand wel een keer zat.
Hmm dat is een goed punt.quote:Op maandag 8 november 2010 20:55 schreef mlg het volgende:
Een redelijke post, maar ik wil in een apart topic even alle cijfers en feiten posten. Je moet er tevens wel rekening mee houden dat mensen in de WAO niet tot het aantal werklozen wordt gerekend, en daarom is die huidige 5.4% (geen 4.4% meer) werklozen verwaarloosbaar. Er zitten nu ongeveer 200.000 mensen in de WAO, en de beroepsbevolking is 7.5 miljoen en daarmee is de oorspronkelijke werkloosheid 2.7% hoger, wat op 8.1% komt. CBS heeft tevens veel kritiek op het feit dat het percentage WAO'ers niet onder de werklozen wordt gerekend.
In Amerika kennen ze geen WAO, en daarom is die 9.0% het echte aantal werklozen in Amerika.
Ik zou we willen weten waar we in Nederland zulke armoede hebben.quote:
Armoede vergelijken tussen Europa en Amerika, of zelfs de EU en Amerika is niet eerlijk. Alleen West-Europa is geïndustrialiseerd genoeg. De VS is zeker geen verschrikkelijk land; ik vind alleen dat in West-Europa de rijkdom beter verdeeld is en er beter wordt gezorgd voor de zwakkeren en de zieken.quote:Op maandag 8 november 2010 21:01 schreef mlg het volgende:
Bovendien is de werkloosheid in Europa 10.6%, en ik weet niet hoe het bij wet geregeld is wanneer je officieel werkloos bent, maar daar kun je vast en zeker nog wel wat procent punten bij op tellen.
Het is niet zo slecht gesteld in Amerika, zoals velen mensen denken.
Het is een boeiend topic. De VS vind ik sowieso een fascinerend land. Ik ben benieuwd, mlgquote:Op maandag 8 november 2010 21:30 schreef mlg het volgende:
Maar zoals beloofd ga ik hier nog een topic over aanmaken met cijfers en grafieken, want altijd maar dat gezanik over Amerika en armoede ben ik onderhand wel een keer zat.
ga ervoor, men kan vast wel een hofnar gebruiken...quote:Op donderdag 11 november 2010 16:50 schreef xenobinol het volgende:
Ik zit er al een tijdje over na te denken om lid te worden van de VVD, want die mensen daar moeten nodig eens kennis en beschaving bijgebracht worden
Inderdaad, iemand moet wat vaker een glimlach toveren op die zure gezichten. Ik begin door ze eens te laten kijken naar hoe slecht anderen het hebben, kunnen we gezamenlijk om lachenquote:Op donderdag 11 november 2010 17:13 schreef SeanFerdi het volgende:
ga ervoor, men kan vast wel een hofnar gebruiken...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |