abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 11:00:31 #251
236264 crew  capricia
pi_88426501
quote:
Op zondag 7 november 2010 10:55 schreef Lienekien het volgende:
Ik lees herhaaldelijk dat er over bepaalde zaken al lang en breed met het zusje zou zijn gepraat.

Hoe lang is ze nou helemaal zwanger?!
4 weken volgens haar.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 7 november 2010 @ 11:01:01 #252
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_88426516
Eindconclusie: je kan niets doen dan je standpunt blijven herhalen en je ouders aanmoedigen hetzelfde te doen. Als ze het dan nog steeds wil houden, houdt het op en komt ze straks van een koude kermis thuis als het kindje er is. Als jullie dan inderdaad je poot stijfhouden tenminste.

Ik vind haar aanname dat jullie straks bijdraaien trouwens niet zo gek. Kennelijk heeft ze al 23 jaar niets voor zichzelf hoeven regelen/betalen, dus je kan dan slecht verwachten dat ze denkt dat dit anders loopt.
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 11:01:11 #253
236264 crew  capricia
pi_88426519
Dubbel
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_88426543
Dan heb je nog een aantal maanden om haar te overtuigen. Je kant aborteren tot 24 weken uit mijn hoofd.
  zondag 7 november 2010 @ 11:02:46 #255
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_88426547
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 11:00 schreef capricia het volgende:

[..]

4 weken volgens haar.
Je mist mijn punt.

Er is dus 'al' vier weken lang en breed met haar over van alles gepraat?

Ik mis in het hele verhaal jouw nuance. Je gaat er zo vastbesloten vanuit dat het allemaal op een bepaalde manier zal gaan, terwijl je daar a) zelf ook nog een stem in hebt (jij moet niks!) en b) je zus ook nog op allerlei manieren tot inzichten kan komen.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 7 november 2010 @ 11:03:46 #256
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88426565
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 10:56 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Je kunt er bijna zeker vanuit gaan dat het wel haar probleem wordt. En hoe moeilijk het wordt, daar heeft ze volgens mij ook geen benul van.

Nog los van het feit dat TS en haar ouders nog steeds openlijk in het opvoedingsplan worden geplaatst.
En TS en haar ouders laten zich daar ook in plaatsen.... je kunt ook gewoon duidelijk zijn.

Het kind zal echt niet gelijk verhongeren, en wat mij betreft stapt de zus van TS naar de sociale dienst als ze straks geen geld heeft, die zetten haar wel aan het werk.
Daarbij zou ik niet weten waarom het gros van de kinderen van werkende ouders in dit land op het kinderdagverblijf belanden en TS een dag minder zou moeten gaan werken om voor het kind van haar zus te zorgen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_88426571
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 11:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je mist mijn punt.

Ik mis in het hele verhaal jouw nuance. Je gaat er zo vastbesloten vanuit dat het allemaal op een bepaalde manier zal gaan, terwijl je daar a) zelf ook nog een stem in hebt (jij moet niks!) en b) je zus ook nog op allerlei manieren tot inzichten kan komen.
LSD helpt goed bij het komen tot inzichten, heb ik gelezen. :)
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 11:04:29 #258
236264 crew  capricia
pi_88426578
quote:
Op zondag 7 november 2010 11:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je mist mijn punt.

Sorry, ik weet het nu anderhalve week en zij 2 weken.
Ik hoop ook dat het anders gaat lopen.
Wat mij betreft komt ze zo snel mogelijk tot inkeer.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 7 november 2010 @ 11:04:36 #259
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_88426580
quote:
Op zondag 7 november 2010 10:56 schreef Leandra het volgende:
Sta je niet sterk genoeg in je schoenen om je woord je woord te laten zijn?
Het probleem is dat als je het hier op aan moet laten komen dan
- ga je ofwel alsnog voor de bijl omdat het kind wordt ingezet voor emotionele chantage
- ofwel wijs je ze echt de deur en moet je het kind de dupe laten worden van het gebrek aan inzicht van de moeder.

Op het moment dat het kind er is zijn de TS en haar ouders eigenlijk al te laat, dan hebben ze ongeveer nul speelruimte en zijn ze er zo goed als zeker bij betrokken.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  zondag 7 november 2010 @ 11:08:00 #260
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88426654
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 11:00 schreef capricia het volgende:
[..]
4 weken volgens haar.
Nog een keer dan; een zwangerschap begint officieel bij de eerste dag van de laatste menstruatie, als je een normale cyclus van 28 dagen hebt weet je dus nog niet eens dat je zwanger bent als je 4 weken zwanger bent.

Het kan dus zijn dat ze bedoelt dat haar eisprong en de bevruchting ongeveer 4 weken geleden was, maar dan is ze dus 6 weken zwanger volgens de normale berekening van een een zwangerschap.

Overigens lijkt ze de zwangerschap niet heel serieus te nemen als ze nog gewoon blijft roken, dus daar zou ik haar zeker op aanspreken.
Maar vooral duidelijk maken dat haar verantwoording is en jullie die niet van haar gaan overnemen, ongeacht de keuze die ze maakt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 7 november 2010 @ 11:08:06 #261
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_88426656
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 11:04 schreef capricia het volgende:

[..]

Sorry, ik weet het nu anderhalve week en zij 2 weken.
Ik hoop ook dat het anders gaat lopen.
Wat mij betreft komt ze zo snel mogelijk tot inkeer.
Ik vind de reacties dat jij en je ouders daarin een rol spelen wat betreft jullie opstelling eigenlijk wel heel zinvol.

Misschien moeten jullie je ook eens bezinnen?
  zondag 7 november 2010 @ 11:08:39 #262
262 Re
Kiss & Swallow
pi_88426672
zo, 2 TRs, vertel het eens?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 7 november 2010 @ 11:09:42 #263
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_88426687
quote:
3s.gif Op zondag 7 november 2010 11:08 schreef Re het volgende:
zo, 2 TRs, vertel het eens?
Wat werd er gemeld, dan?
  zondag 7 november 2010 @ 11:11:17 #264
262 Re
Kiss & Swallow
pi_88426715
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 11:09 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat werd er gemeld, dan?
niets eigenlijk wat niet door de beugel kan, dus ik vroeg het me af...
  zondag 7 november 2010 @ 11:11:56 #265
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88426727
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 11:04 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Het probleem is dat als je het hier op aan moet laten komen dan
- ga je ofwel alsnog voor de bijl omdat het kind wordt ingezet voor emotionele chantage
- ofwel wijs je ze echt de deur en moet je het kind de dupe laten worden van het gebrek aan inzicht van de moeder.

Op het moment dat het kind er is zijn de TS en haar ouders eigenlijk al te laat, dan hebben ze ongeveer nul speelruimte en zijn ze er zo goed als zeker bij betrokken.
Emotionele chantage is alleen iets wat uitgespeeld wordt als men weet dat het effect heeft...

Volgens mij is het grootste probleem het feit dat TS en haar ouders altijd alles voor het zusje gedaan en geregeld hebben. Duidelijk zijn dat dat in deze dus niet zo gaat zijn.

Overigens heb ik als alleenstaande moeder vaker op de kinderen van mijn (getrouwde) zusje gepast dan andersom...
Het is dus niet altijd een kwestie van het kind maar bij de halve familie dumpen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 7 november 2010 @ 11:12:46 #266
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_88426748
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 11:11 schreef Re het volgende:

[..]

niets eigenlijk wat niet door de beugel kan, dus ik vroeg het me af...
Nou, dan kan ik je ook niet helpen.
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 11:12:58 #267
236264 crew  capricia
pi_88426753
Heb net mijn moeder aan de lijn gehad. De huisarts heeft met de psycholoog van mijn zusje overlegd, en er is voor woensdag een afspraak in 'een kliniek' gemaakt.ze zijn daar op de hoogte. Mijn moeder gaat met mijn zusje mee, en als zij niet duidelijk aangeeft dat ze het wil houden, dan krijgt ze een overtijdsbehandeling aangeboden. Schijnt een aantal pillen te zijn die ze daar te plekken moet innemen? Niet heel zwaar kennelijk of zo.
Ik ben benieuwd.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 7 november 2010 @ 11:14:11 #268
262 Re
Kiss & Swallow
pi_88426776
oeh peer pressure... altijd gezond
pi_88426794
quote:
1.gif Op zondag 7 november 2010 11:12 schreef capricia het volgende:
Heb net mijn moeder aan de lijn gehad. De huisarts heeft met de psycholoog van mijn zusje overlegd, en er is voor woensdag een afspraak in 'een kliniek' gemaakt.ze zijn daar op de hoogte. Mijn moeder gaat met mijn zusje mee, en als zij niet duidelijk aangeeft dat ze het wil houden, dan krijgt ze een overtijdsbehandeling aangeboden. Schijnt een aantal pillen te zijn die ze daar te plekken moet innemen? Niet heel zwaar kennelijk of zo.
Ik ben benieuwd.
Ik weet het niet, maar dat klinkt ook een beetje cru :{
Tap tap tap
  zondag 7 november 2010 @ 11:14:50 #270
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_88426802
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 11:12 schreef capricia het volgende:
Ik ben benieuwd.
Goh, waarom wist je dat nog niet?
  zondag 7 november 2010 @ 11:15:36 #271
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_88426819
quote:
Op zondag 7 november 2010 11:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Emotionele chantage is alleen iets wat uitgespeeld wordt als men weet dat het effect heeft...

Volgens mij is het grootste probleem het feit dat TS en haar ouders altijd alles voor het zusje gedaan en geregeld hebben. Duidelijk zijn dat dat in deze dus niet zo gaat zijn.
't Is alleen wel een erg grote gok om daar uitgerekend nu mee te beginnen, met het kind als inzet.

Goed, misschien moet je wel, maar alle mogelijkheden die je daarnaast hebt om haar van de zwangerschap te laten afzien zou ik in ieder geval ook overwegen.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  zondag 7 november 2010 @ 11:16:18 #272
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88426833
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 11:12 schreef capricia het volgende:
Ik ben benieuwd.
Als ze daarmee akkoord gaat dan is het te hopen dat het werkt.... het kan ook zo zijn dat die pillen helemaal niets doen.

Ook als er al sprake is van een miskraam die nog niet op gang gekomen is probeert men het wel eens met die pillen, en zelfs dan werkt het niet altijd, het kan gewoon zijn dat het lichaam de zwangerschap erg goed beschermt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 7 november 2010 @ 11:16:20 #273
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_88426836
quote:
11s.gif Op zondag 7 november 2010 11:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Goh, waarom wist je dat nog niet?
Lijkt me gevalletje dikke vette troll inmiddels. Want het is nu zondag en al die instanties zijn echt niet hiervoor te bereiken in het weekend, dus het lijkt me sterk dat TS hier nu achterkomt.
Om het nog maar niet te hebben over het feit dat je een 23-jarige heus niet zomaar even een overtijdbehandeling door de strot kan drukken als ze het zelf nog niet weet.
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 11:17:38 #274
236264 crew  capricia
pi_88426859
quote:
Op zondag 7 november 2010 11:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nog een keer dan; een zwangerschap begint officieel bij de eerste dag van de laatste menstruatie, als je een normale cyclus van 28 dagen hebt weet je dus nog niet eens dat je zwanger bent als je 4 weken zwanger bent.

Het kan dus zijn dat ze bedoelt dat haar eisprong en de bevruchting ongeveer 4 weken geleden was, maar dan is ze dus 6 weken zwanger volgens de normale berekening van een een zwangerschap.

Overigens lijkt ze de zwangerschap niet heel serieus te nemen als ze nog gewoon blijft roken, dus daar zou ik haar zeker op aanspreken.
Maar vooral duidelijk maken dat haar verantwoording is en jullie die niet van haar gaan overnemen, ongeacht de keuze die ze maakt.
De huisarts heeft geconstateerd dat ze zwanger is. Ongeacht haar laatste menstruatie. En ja, ze weet wnneer ze gevreeen heeft, de data dus. En kennelijk heeft niet iedereen een regelmatige cyclus.
Daarnaast is ze al lang aangesproken op het feit dat ze rookt. Wat denk je zelf?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_88426865
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 11:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

En TS en haar ouders laten zich daar ook in plaatsen.... je kunt ook gewoon duidelijk zijn.

Het kind zal echt niet gelijk verhongeren, en wat mij betreft stapt de zus van TS naar de sociale dienst als ze straks geen geld heeft, die zetten haar wel aan het werk.
Daarbij zou ik niet weten waarom het gros van de kinderen van werkende oud
Ja goed idee.
En dan is de zus van TS "niet in staat om te werken" wegens één of andere nog te verzinnen afwijking en draaien wij met z'n allen voor haar onverantwoordelijkheid op. Omdat ze zo nodig voor haar kindje moest kiezen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')