abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88528140
LadyBlack de uil is mooi!!!

Ik ga straks Floortje verder afhaken, nu ik de moed nog heb met de fluffywol doe ik gewoon verder haha

Inu je beertje is idd nog steeds schattig!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 9 november 2010 @ 19:52:54 #177
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_88528617
Vorige week deze gescoord

staan echt hele leuke dingen in, heb nu alweer een stapel sterren/ijsbloemen voor in de kerstboom klaar, liggen nu te drogen nadat ik ze in vorm gemaakt heb
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 9 november 2010 @ 19:57:14 #178
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_88528816
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 13:08 schreef Whoopdidoo het volgende:
Foto's dan maar?

[ link | afbeelding ]
Beertje

[ link | afbeelding ]
Mislukt....aapbeeriets?

En nog een vraagje, voor de mensen die wel beestjes maken. Als je de elke ronde mindert, wordt het minder mooi dan de rest zeg maar, of ben ik de enige die dat heeft?
bij mij zijn de minderingen nauwelijks terug te vinden, wat ik dan ook doe is door de eerste steek alleen door t eerste lusje, en dan door de tweede steek door beide lusjes. en dan de steek afmaken

mén wat een spoilers, erg lange post zo, als ze in de mobiele layout niet ingeklapt weergegeven worden :D
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 9 november 2010 @ 20:07:01 #179
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_88529242
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 14:09 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik geloof dat ik nu toch echt afhaak, ik hou niet van slowchatreeksen.
Erg jammer!
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:25 schreef kwakz0r het volgende:

[..]
:? t gaat toch zeker 80% van de posts gewoon over haken/technieken/steken/winkels/projectjes? met soms een opmerking erbij?
ik kan t toch wel een beetje begrijpen wat Doedezemaar bedoelt.
Als je niet continu meeleest, is het toch lastiger om de haakposts te filteren en even te scannen wat er verteld is. Je mist al snel dingen, althans ik wel, behalve wat ondersteund is door foto's. Dat vind ik wel jammer.
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 9 november 2010 @ 20:07:45 #180
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_88529272
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 19:22 schreef LadyBlack het volgende:
Doorbikkelen pays off! *O*

[ afbeelding ]
O+
K vind m echt schattig geworden, die wenkbrauwen!!! heb je die zo gekocht? of zelf gemaakt!

Weet iemand trouwens of Pipoos van die grote ijzere ringen verkoopt?
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 9 november 2010 @ 20:09:57 #181
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_88529359
de uil is leuk!!! Was jij nou ook de gene die eerst een uil had gemaakt die toen volgens niemand op een uil leek??
En het beertje is ook cute!!! Weet niet meer zo goed hoe het neusje eerst was...:@

dat kersthaakboekje ziet er zo best wel truttig uit maar denk dat er inderdaad wel leuke dingen in staan! :D haha het is alleen net hoe je de foto aankleed ;) :@

begin nu toch wel nieuwsgierig te worden naar de andere minder methode....had niet zo'n last van de gaten maar als het nou echt zo'n verschil maakt....nog maar eens terug bladeren dus.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 9 november 2010 @ 20:12:14 #182
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_88529442
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:09 schreef EsseEi het volgende:
de uil is leuk!!! Was jij nou ook de gene die eerst een uil had gemaakt die toen volgens niemand op een uil leek??
En het beertje is ook cute!!! Weet niet meer zo goed hoe het neusje eerst was...:@

dat kersthaakboekje ziet er zo best wel truttig uit maar denk dat er inderdaad wel leuke dingen in staan! :D haha het is alleen net hoe je de foto aankleed ;) :@

begin nu toch wel nieuwsgierig te worden naar de andere minder methode....had niet zo'n last van de gaten maar als het nou echt zo'n verschil maakt....nog maar eens terug bladeren dus.
_O- t is idd aan de voorkant erg truttig :D maar dr staan echt toffe dingen in,
t enige wat wel frusti is, is dat er erg veel in een glinsterblauw en zilver in staat, en dat ik die kleurtjes nu ook nog wil hebben :')
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 9 november 2010 @ 20:13:25 #183
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88529490
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:09 schreef EsseEi het volgende:
Whehehe, ja dat was ik. Mijn uiltje werd een pinguin genoemd :{w Dus vandaar de wenkbrauwen.

Die heb ik overgetrokken van het voorbeeld in dit patroon Ynske :) en ze er met textiellijm opgezet.
  dinsdag 9 november 2010 @ 20:14:15 #184
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88529522
Ik ga zo eens kijken of ik die Sinterklaas kan maken die hier een tijdje geleden langskwam O+

Moet te doen zijn dacht ik!
pi_88530935
Uil is leuk! Ik vind mn pinguin juist op een uil lijken!
De grotere versie is af! ik vind m zo veel schattiger dan de kleine(die gewoon een beetje lelijk was)
Zal donderdag wel even fotootje maken.

Wie weet er toevallig een leuke shopstad waar ze ook wolwinkeltje(s) hebben? Zit er wat in den haag?
  dinsdag 9 november 2010 @ 20:47:00 #186
171422 LadyBlack
paint it black
pi_88531096
Nou je hoeft in elk geval niet naar Groningen te komen.... :{ de enige wolwinkel in het centrum gaat waarschijnlijk over naar uitsluitend zaterdag-opening omdat ze niet opkunnen tegen de concurrentie van webshops...

Verder kun je hier op dinsdag wol kopen op de markt (daar ben ik wel héél blij mee!) en heb je de....... zeeman en wibra :')
pi_88531399
Ja die hebben we hier ook, 2x zelfs. En degene met wol op de markt is echt een.... Niet zo lief woord.
En verder 1 winkeltje die maar een paar kleuren goedkoop en de rest echt onwijs duur(vind ik dan)
Dus daar schiet je ook weinig mee op.

Mja groningen is ook zo'n uithoek...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 9 november 2010 @ 21:02:31 #188
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_88531772
quote:
Op dinsdag 9 november 2010 20:43 schreef Whoopdidoo het volgende:
Uil is leuk! Ik vind mn pinguin juist op een uil lijken!
De grotere versie is af! ik vind m zo veel schattiger dan de kleine(die gewoon een beetje lelijk was)
Zal donderdag wel even fotootje maken.

Wie weet er toevallig een leuke shopstad waar ze ook wolwinkeltje(s) hebben? Zit er wat in den haag?
Aken O+ die hebben verschillende winkeltjes en natuurlijk ook de Junghans :9~
Today is life -

Dale Carnegie
pi_88531966
Das niet echt te doen voor een dagje shoppen.
  dinsdag 9 november 2010 @ 21:24:22 #190
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_88532753
Hmm, Aken. Is ook leuk als er kerstmarkt is. In december ga ik een weekje die kant op. Ik denk alleen niet dat ik de kans krijg iets in te slaan. Man was vandaag op zoek naar zijn handschoenen. Die zaten nog in een tasje, van de vorige vakantie, naast mijn wolvoorraad: Ik heb mijn handschoenen niet gevonden maar we hebben wel genoeg wol! :@ Oeps!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_88532807
:W Zit al een tijdje te lurken in dit topic, heb maar weer eens de brei- en haaknaalden tevoorschijn gehaald. Nu bezig met een hoes te haken voor het losse zitkussen voor de bank (in zwart dus dolinteressant :') ) en meteen bezig met het breien van een kussenhoesje in rood en felgroen, wissel beide aan al naar gelang mijn armen/handen (helaas een kwaaltje daarin) meedoen. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_88539200
Welkom *O*
pi_88539359
Dank je. :*

Nadeel van zwarte wol....je moet een sterke lamp gebruiken om 's avonds nog wat te zien }:| , zeker als je tegen een leesbril aan zit te hikken. :')
Optimist tot in de kist
  dinsdag 9 november 2010 @ 23:41:22 #194
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_88540044
welkom trovey! hoe groot is 't kussen waar je omheen haakt?

druk dag je gehad hier, dus weinig haak- dan wel fok-tijd. maar toch nog even een paar fotootjes van m'n geslof:

dit was versie 3:

viel door de grove wol wat te dik en grof uit, maar qua kleuren vind ik 'm nog steeds 't leukst. heb alleen niet meer genoeg van dat garen, en 't was nogal aan de prijs, dus ik ga hier geen tweede van maken. denk ik. :+

en nu dan nr. 4, toch maar weer met cascade:

(ook meteen duidelijk dat gijs 'm al geclaimd denkt te hebben... :') ).

deze lijkt dan eindelijk ongeveer de gewenste maat te bereiken, al blijft ie ietwat breed. maar ja, sloffen hoeven natuurlijk ook niet superstrak te zitten. ik ben inmiddels begonnen met een tweede exemplaar van deze, zodat ik eindelijk een paar kado kan doen aan schoonzus (waar het allemaal om begonnen was).
in de haak.
pi_88540976
Een tweezitsbank met losse kussens waarvan ik dus voor het zitkussen een hoes moet haken....ik heb dus meteen maar alle bollen zwarte wol ingeslagen die er bij de Action lagen want dat gaat een hele klus worden. :') Normaal heb ik er een woondeken overheen liggen maar af en toe ligt die niet helemaal goed en dan zie je net teveel de beschadigingen van mijn katten en gewoon de ouderdom van het leer. Nieuwe bank zit er nog niet in en ik zit er eigenlijk over te denken om t.z.t. er wat nieuwe kussens in te laten maken want het metalen frame is nog perfect. Echter met de huidige prijzen kan een nieuwe bank wel eens goedkoper zijn. ;(

Leuke sloffen trouwens. Ik heb een paar dagen geleden nog wat patronen van allerlei sloffen opgevraagd op een site maar die stonden er niet bij.
Optimist tot in de kist
  woensdag 10 november 2010 @ 00:23:44 #196
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88541570
Wat een pracht van een uil, LadyBlack!

Trui ik vind nummer 4 ook mooi van kleur.

Welkom Trovey! Dacht dat je hier al was maar ik ben je naam dan waarschijnlijk ergens anders tegengekomen. Je zou voor die bank eens kunnen informeren bij een kringloopwinkel. Heb gehoord dat een kringloopwinkel zelf nog wel dingen repareerde of als ze dat al niet doen kennen ze misschien iemand? Of zoek een arme student met handige handjes.
pi_88541808
quote:
7s.gif Op woensdag 10 november 2010 00:23 schreef caroline88 het volgende:
Wat een pracht van een uil, LadyBlack!

Trui ik vind nummer 4 ook mooi van kleur.

Welkom Trovey! Dacht dat je hier al was maar ik ben je naam dan waarschijnlijk ergens anders tegengekomen. Je zou voor die bank eens kunnen informeren bij een kringloopwinkel. Heb gehoord dat een kringloopwinkel zelf nog wel dingen repareerde of als ze dat al niet doen kennen ze misschien iemand? Of zoek een arme student met handige handjes.
Ik heb ik 1 post gezet een paar topics terug. ;)
Zo'n arme student heb ik wel eens geprobeerd....prijs afgesproken en wachtend tot het moment tot de student kwam om de te stofferen stoel (met kunstleer) op te halen.....was ineens niet meer nodig, de student was iets minder arm dan ik dacht en ik bleef met de stoel zitten. :') Door een professioneel bedrijf is het in ieder geval onbetaalbaar. :X Jammer maar ik denk dat het straks een nieuwe bank gaat worden dan ben ik goedkoper uit. :') Tot het gros van de katten hier door ouderdom het loodje heeft gelegd "rommel"ik nog wel even door met mijn oude bank vandaar de hoes.....is even een oplossing tot er een nieuwe bank komt want het geld gaat nu toch naar de dierenarts toe i.v.m. de kwaaltjes van dat ouden van dagen clubje hier, die nieuwe bank is nog even toekomstmuziek. :P
Optimist tot in de kist
  woensdag 10 november 2010 @ 00:46:29 #198
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88542080
Mijn moeder heeft dat vroeger eens gedaan. Bank eerst helemaal strippen en dan de nieuwe stof op het houten frame (nooit geweten dat er hout binnen in die bank zat maar zo zie je de wereld eens van een andere kant) en dan vastmaken met zo'n elektrisch nietmachine. Voor mijn (niet zo betrouwbare want het is al een "paar jaartjes" geleden) herinnering was het een middagje werk.
pi_88542202
quote:
7s.gif Op woensdag 10 november 2010 00:46 schreef caroline88 het volgende:
Mijn moeder heeft dat vroeger eens gedaan. Bank eerst helemaal strippen en dan de nieuwe stof op het houten frame (nooit geweten dat er hout binnen in die bank zat maar zo zie je de wereld eens van een andere kant) en dan vastmaken met zo'n elektrisch nietmachine. Voor mijn (niet zo betrouwbare want het is al een "paar jaartjes" geleden) herinnering was het een middagje werk.
Dit zijn losse leren kussens met rits (met blokschuimvulling) in een chromen frame met een soort houten lattenbodem in het zitdeel. Ooit gekocht bij Trendhopper , Wie weet kan ik t.z.t. wel een nieuw zitkussen maken met een blok goed schuim en een lap kunstleer, is op zichzelf wel te doen voor iemand met twee rechterhandjes voor de naaimachine/handnaaien....helaas heb ik echte linkerhanden met naaien. :') Enfin we zien tegen die tijd wel. Ik weet wel dat een goede kwaliteit schuim (wat wel nodig is wil je er een behoorlijke tijd plezier van hebben) in ieder geval prijzig is, heb dat wel ontdekt toen een kennis een paar jaar terug een blok nodig had. In ieder geval een project om in het achterhoofd te houden. Ik hou mezelf wel bezig. *O*

Bank lijkt op deze:

Alhoewel het inmiddels al een oude bank is, ben ik nog steeds *; op mijn bank. :P

[ Bericht 5% gewijzigd door trovey op 10-11-2010 01:33:52 ]
Optimist tot in de kist
  woensdag 10 november 2010 @ 07:06:06 #200
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_88543590
Welkom Trovey!

Whoop een leuke stad: Amersfoort! Heb het pas ontdekt maar zijn ook allemaal handwerkwinkeltjes! :D en normale leuke winkels!

En trui: O+ je kat!!!! en de sloffen ook natuurlijk:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')