Kwetsbaar opstellen is een BS-idee, of minimaal een slecht begrip voor een goed idee. Je moet juist je eigen persoontje centraal neerzetten en van daaruit de wereld gaan bekijken. Dat je af en toe je minder sterke kanten laat zien ((h)erkent) vind ik iets anders dan je kwetsbaar opstellen. Juist omdat je zelfbewust bent van je minder sterke kanten kun je juist enorm sterk in je schoenen staan.quote:Op zondag 7 november 2010 18:56 schreef 4SeizoenenPeper het volgende:
Bedankt SemperFii!!!
Ik kan fok wel een beetje als een experiment zien. Met name het me kwetsbaar opstellen. Het heeft voor een hoop begrip, veel nieuwe inzichten, maar ook wat nare opmerkingen zoals deze boven gezorgd. Zo zal ik in het echte leven opnieuw weer hechte vriendschappen knopen, maar vast weer nare mensen aantrekken. In verhouding tot de goede contacten, maken die rotte appels niet meer zoveel uit voor mij, gezien ik nu toch sterker in me schoenen sta![]()
![]()
![]()
Thank you all!
Fallacy of benchmarking.. Als jij bent wie je bent hoef je jezelf helemaal niet op de zelfde schaal te meten. Ik zie mezelf niet beter dan x procent van de Fokkers. Sterker nog het zal me een worst wezen. Ik probeer wat van mijn leven te maken en doe dat op mijn manier. De meeste Fokkers doen dat op een (iets) andere manier. En hoewel ik zelf niet geloof in naïviteit is het voor sommige mensen de manier om gelukkig te zijn.quote:Op zondag 7 november 2010 19:03 schreef BattleCow het volgende:
[..]
95% beschouw ik als ontwetend en zo naief als koeienstront. De overige 5% heeft een eisenpakket waar maar 1 smiley bijhoort :![]()
Eeuwige vrijgezel ftw! ga me echt niet voortplanten met zulk soort volk.
Sterke post. Ik probeerde juist geen zwakte te vertonen om zo sterker over te komen. Dus, zo en dan kwetsbaarheid tonen is een sterkte. Oke, I get itquote:Op zondag 7 november 2010 19:50 schreef Held_op_Sokken het volgende:
[..]
Kwetsbaar opstellen is een BS-idee, of minimaal een slecht begrip voor een goed idee. Je moet juist je eigen persoontje centraal neerzetten en van daaruit de wereld gaan bekijken. Dat je af en toe je minder sterke kanten laat zien ((h)erkent) vind ik iets anders dan je kwetsbaar opstellen. Juist omdat je zelfbewust bent van je minder sterke kanten kun je juist enorm sterk in je schoenen staan.
Ik ken mensen die heel sterk in de wereld proberen te staan, maar onder tussen bij het minste commentaar aan zichzelf gaan twijfelen en in de verdediging schieten. Als jij jezelf bent en daar achter staat heb je overal een verhaal bij. Met commentaar doe je in het slechtste geval niets. In het beste geval leer je er van.
[..]
Noem het niet niet "kwetsbaarheid tonen"quote:Op zondag 7 november 2010 19:55 schreef 4SeizoenenPeper het volgende:
[..]
Sterke post. Ik probeerde juist geen zwakte te vertonen om zo sterker over te komen. Dus, zo en dan kwetsbaarheid tonen is een sterkte. Oke, I get it
Dat gevoel heb ik zelfs maar half bij een paar vrouwen gehad, zodra er iemand dichtbij komt ga ik op alle dingen focussen die niet overeenkomen/die niet aan het plaatje voldoen dat ik dan opeens in m'n hoofd heb en uiteindelijk bloed het weer doodquote:Op zondag 7 november 2010 19:58 schreef Disavowed het volgende:
Interessant topic, heel herkenbaar. Morgen maar even op mijn gemak doorlezen
.
Helaas geen antwoord op de vraag. Een persoon moet echt bij mij passen, niet half-half. Tot nu toe heb ik dat gevol nog maar bij een handje vol meiden gehad.
Oké, dan had ik dat misschien niet goed door, maar dat is ook niet zo raar als je je eerdere posts leest. Beetje een ex-complex heb je dus. Dat mag, maar blijf er inderdaad niet in hangen.quote:Op zondag 7 november 2010 16:38 schreef 4SeizoenenPeper het volgende:
[..]
Ik heb wat uitspraken van je dik gedrukt. Je hebt gelijk.
Wat betreft het verwachten dat een man mijn problemen oplost ben ik het niet zo met je eens. Ik heb geen persoonlijke issues meer. Ik leid een zelfstandig leven en alles gaat eigenlijk goed. Alleen isoleerde ik me zo erg. Jullie feedback is genoeg voor mij om dat ook te doorbreken. Gezien mijn opvattingen een herinstallatie ondergaan, zal mijn houding zich erop aanpassen en dat zal zeer zeker lijden in positieve relaties. Op alle gebieden wel.
Ik zoek geen ideale partner. Wel eis ik wel wat meer karakter dan waar mijn ex over beschikte.
Zoals SemperFii hiervoor zei, zullen hufters veel meer moeite hebben in het leven dan ik. Puur omdat zij juist kampen met een lage eigenwaarde. Want iemand met een hoge eigenwaarde is zowel goed voor zichzelf als voor de ander.
Hetzelfde geldt hier hoor. 5 promille komt waarschijnlijk dichter in de buurt, maar sommige mensen doen alsof 95% van de mensen minderwaardig zijn.. Tja en als je al zo in het leven staat dan vraag ik me af hoe leuk je leven is.quote:Op zondag 7 november 2010 21:42 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Oké, dan had ik dat misschien niet goed door, maar dat is ook niet zo raar als je je eerdere posts leest. Beetje een ex-complex heb je dus. Dat mag, maar blijf er inderdaad niet in hangen.
Overigens vind ik de mensen die hier zeuren over dat 5% van de mensen maar in aanmerking komt wel wat raar. Dat is 1 op de 20, dat vind ik nog heel erg veel eigenlijk. Viel ik maar op 1 van de 20 meiden..
Nu heeft dat bij mij niets met intelligentie/diepgang/filosofie of whatever te maken, zulke eisen stel ik dan nog nieteens. Dat iemand zich persoonlijk probeert te ontwikkelen vind ik dan wel weer erg belangrijk, maar het probleem is dat je daar binnen een paar dates nog niet echt achter komt.
Mja whatever
Owja, daar geef ik je gelijk in. Mensen zijn tofquote:Op zondag 7 november 2010 21:52 schreef Held_op_Sokken het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt hier hoor. 5 promille komt waarschijnlijk dichter in de buurt, maar sommige mensen doen alsof 95% van de mensen minderwaardig zijn.. Tja en als je al zo in het leven staat dan vraag ik me af hoe leuk je leven is.
Veel plezier met je verbeterde leven!quote:Op zondag 7 november 2010 22:26 schreef 4SeizoenenPeper het volgende:
Nee, je hebt helemaal gelijk. Ik had verwachtingen bij elke keer dat ik ergens aan begon, al was het een date. Nu ga ik nergens meer vanuit. Als er toch meer in zit, dan merk ik dat vanzelf wel. Zo niet, dan heb ik toch iets gewonnen. Wellicht een levensles, een inspiratie en misschien wel meer zelf- en/of mensenkennis
Dat is een schaam smileyquote:Op zondag 7 november 2010 22:34 schreef 4SeizoenenPeper het volgende:
Bedankt voor alle denk- en schrijfmoeite(Dit is zo'n vet smiley.)
Volgens mij is dat mijn probleemquote:Op zondag 7 november 2010 22:19 schreef sheotah het volgende:
Ik haalde trouwens nog wat anders uit de eerste post (OP). Correct me if I'm wrong
Ik kreeg het idee dat je ook gewoon geen zin hebt om je eerst door 'mogelijke' relatie-kandidaten te worstelen, door dates en door kortdurende verkeringen (of zo).
Voor een relatie geldt wat mij betreft de volgende formule: Som is groter dan de afzonderlijke delen. Maw de bedoeling is dat je elkaar verrijkt en aanvult, niet dat je iemand zoals jij zoekt en vervolgens op basis van de eigenschappen die je in jezelf waardeert er van uit gaat dat het werkt.quote:Ik wil niet uitgaan, omdat alles zo oppervlakkig is.
Maar ik geloof er niet in dat ik een langdurige relatie kan aanknopen met iemand die ik daar tref.
Op school ben ik voor mijn studie. En degene die daar niet voor zijn zie ik bij de ingang van zowel de school als de restaurant of mediatheek staan en meiden beoordelen.
Kortom: Ik ben geen meid die zomaar in een relatie wilt duiken om vervolgens te kampen met instabiliteit.
want ik vermijd alles wat kan leiden tot een relatie (van laag kwaliteit).
Ik wil namelijk wel dat hij intelligent is.
Wat dat betreft verwacht ik ook niks terug hoor, vraag me alleen af of ik je een beetje goed weet in te schatten of dat mijn beleving van dit topic heel erg anders is.quote:Op maandag 8 november 2010 14:38 schreef 4SeizoenenPeper het volgende:
Ik weet niet wat ik op je post moet zeggen Rikster
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |