ik raakte ook even in de war en heb het maar even opgezocht: het is dus een heel trendy Amsterdam-Zuid restaurant onder de leiding van 'Culinair directeur' Ron Blaauw. Beetje fusion-koken dus.quote:Op zondag 12 december 2010 12:01 schreef Isabeau het volgende:
Het verwart me wel enigszins, want het ziet er uit als een Japans-achtig restaurant dat doet aan moleculair koken? En ook de opmaak van de borden is helemaal zoals moderne restaurants dat momenteel allemaal doen. Maar bij Japan denk ik juist aan traditioneelHet zal wel aan mij liggen, het ziet er in ieder geval lekker uit.
klopt..het is wat trendy...maar niet over de top. En de keuken is inderdaad een mix van fusion, internationaal en modern, maar dat mocht de smaak niet drukkenquote:Op zondag 12 december 2010 13:50 schreef golfer het volgende:
[..]
ik raakte ook even in de war en heb het maar even opgezocht: het is dus een heel trendy Amsterdam-Zuid restaurant onder de leiding van 'Culinair directeur' Ron Blaauw. Beetje fusion-koken dus.
Ziet er allemaal wel smakelijk uit.
Ben benieuwd. Hopelijk weer zo'n leuke recensie met foto's.quote:Op zondag 12 december 2010 18:39 schreef Quinn_Dexter het volgende:
Volgende keer staat Sucre op het programma....
Ja ziet er lekker uit als ik de foto's zo zie. Ga ik binnenkort ook maar eens heen danquote:Op zondag 12 december 2010 18:39 schreef Quinn_Dexter het volgende:
[..]
klopt..het is wat trendy...maar niet over de top. En de keuken is inderdaad een mix van fusion, internationaal en modern, maar dat mocht de smaak niet drukken. En Amsterdam Oud Zuid is nu eenmaal een erg prettige plek om te verblijven....
Viel mee...een weekje van te voren...het zat halverwege de avond wel redelijk vol....quote:Op zondag 12 december 2010 19:00 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja ziet er lekker uit als ik de foto's zo zie. Ga ik binnenkort ook maar eens heen danmoet je lang van te voren reserveren of valt het mee?
Okequote:Op zondag 12 december 2010 21:45 schreef Quinn_Dexter het volgende:
[..]
Viel mee...een weekje van te voren...het zat halverwege de avond wel redelijk vol....
Je bedoelt Nam Kee? Klopt, maar laatst hebben ze wel opnieuw ingericht, ziet er nu minder uit als een "badkamer". Toch blijft het natuurlijk beetje armzalig maar dat is juist grappig en het eten is gewoon goed! (beter dan die "hollandse chinees" die je in elk dorp vindt)quote:Op woensdag 15 december 2010 23:14 schreef Erasmo het volgende:
Die tent op de Zeedijk![]()
Ziet er ontzettend shabby uit maar het eten is echt goed
Welke taxiquote:Op zaterdag 18 december 2010 23:46 schreef popolon het volgende:
Ziet er goed uit. Hoe duur was de taxi?
Nou, 's nachts teruglopen lijkt me ook zo wat.quote:
Fishweib is niet zo zwaar en een mooie clip van Erwin Olafquote:Op zondag 19 december 2010 12:39 schreef Bluezz het volgende:
Oe Piet, ik luisterde even naar La Pat, maar dat is zware kost
En die paté, van mij was ie eigenlijk ook ff net te koud gisteren.... Leuk verslagje verder
Koikenhofquote:Op zondag 19 december 2010 12:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Fishweib is niet zo zwaar en een mooie clip van Erwin Olaf
http://www.youtube.com/user/pattytrossel#p/u/42/6j1KCbPO0qA
Je hebt je uitgebreide recensies in hun gastenboek gezet?quote:Op woensdag 29 december 2010 08:58 schreef Godtje het volgende:
Twee weken geleden bij Lambermon's en vorige week bij ML in Haarlem.
http://www.lambermons.nl/
http://www.restaurant-ml.nl/
Vanavond bij truffels.
http://www.restauranttruffels.nl/
Ik moest opeens werken en was nog niet klaar. Had nog niet op invoeren moeten drukken.quote:Op woensdag 29 december 2010 09:10 schreef Gripper het volgende:
[..]
Je hebt je uitgebreide recensies in hun gastenboek gezet?
Grappig om te zien dat je ons rijtje goede Haarlemse restaurants aanhoudt.quote:Op woensdag 29 december 2010 08:58 schreef Godtje het volgende:
Twee weken geleden bij Lambermon's en vorige week bij ML in Haarlem.
http://www.lambermons.nl/
http://www.restaurant-ml.nl/
Lambermon's:
Waar: Haarlem
Wanneer: Ergens twee weken geleden
Wat at je: 4 gangen tasting menu
Impressie: Dit was de brasserie. Heerlijk gegeten. De tweede gang zelfs voor lambermon's overdonderend lekker. Service was goed en de kaasplank was ook perfect. Alleen de verhoudingen zijn een beetje zoek als dit de brasserie is. Het is eigenlijk te goed om het een brasserie te noemen.
Kosten: 185 met twee personen
Cijfer: 8
ML
Waar: Haarlem
Wanneer: Donderdag 23 dec om kerst goed te starten.
Wat at je: 5 gangen tasting menu
Impressie: Wat een ontzettend volwassen en volwaardige zaak geworden. Een aanwinst voor Haarlem. Haarlem kan trots zijn op ML en ML op hun nieuw verworven ster en meer dan terecht wat mij betreft. Ik zit veel liever hier dan bijvoorbeeld Chapeau of de Bokkedoorns. Wij hebben echt heerlijk gegeten.
Kosten: 250 euro
Cijfer: 9,5
Vanavond bij truffels dus die vul ik later aan.
http://www.restauranttruffels.nl/
Ik deed het ook met een knipoogjequote:Op woensdag 29 december 2010 10:14 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik moest opeens werken en was nog niet klaar. Had nog niet op invoeren moeten drukken.
De brasserie was na de verhuizing dramatisch slecht. De brasserie voor de verhuizing in het aparte pand was niet te vergelijken met dit wat mij betreft.quote:Op woensdag 29 december 2010 11:47 schreef golfer het volgende:
[..]
Grappig om te zien dat je ons rijtje goede Haarlemse restaurants aanhoudt.
ML hebben we nu 3x bezocht en al na het 2e bezoek in 2005 hadden we die Michelinster voorspeld, mits hij naar een grotere ruimte zou verhuizen en dat is dus exact gebeurd.
Lambermons brasserie is voortreffelijk en nauwelijks minder dan het restaurantgedeelte boven en Truffels is een erg leuke ervaring met 1 nadeel: je bent gebonden aan het zoveel-gangen menu en kan daar niet a la carte eten.
Klopt. Staat ook in onze recensie.quote:Op woensdag 29 december 2010 13:39 schreef Godtje het volgende:
Volgens mij heeft Michel zelf de leiding overgenomen over de brasserie ongeveer een jaar geleden omdat het heel slecht ging en hebben ze de kok van Chapeau overgenomen voor boven.
Eens. De fondant is verschrikkelijk lekker.quote:Op donderdag 30 december 2010 02:51 schreef Mama_Mia het volgende:
Ik ben al een tijd fan van Humphreys, en een van de dingen om zeker terug voor te komen is de chocoladefondant. Deze is elke maand iets anders, in de zomer bijvoorbeeld met een frambozencoulis, of ander ijs erbij. De fondant is echt goddelijk.
quote:Op donderdag 30 december 2010 13:56 schreef Phoenixbirdy het volgende:
[..]
Eens. De fondant is verschrikkelijk lekker.
Net heb ik de foto's van Enschede bekeken, maar ik vind het pand in Tilburg toch mooier.
Klinkt heerlijk, op de kaart op je link hebben ze het trouwens over een geroosterde patrijs, had je die ook?quote:Op donderdag 30 december 2010 13:47 schreef SnuggLe het volgende:
Waar? Senderens in Parijs, 2 michelinsterren
Wanneer? 2 weken geleden
Wat at je? Het 'tasting' menu met bijpassend wijnarrangement. Oa met foie gras (puur, heerlijk!), cocquilles st. Jacques, zie hier: http://www.senderens.fr/maj/pdf/menu_degustation_english.pdf
Impressie? Het restaurant is midden in Parijs, place de la madeleine. Als je binnenkomt lijkt het meer op een chinees restaurant gezien de aankleding. Aparte rare lichten die een beetje kitsch aandoen. De tafel kleurt, netzoals het plafond, steeds anders.
Het menu was fantastisch, de bijpassende wijnen nog beter. De foie gras was heerlijk intens puur en de cocquilles krakelvers. Dat waren zeker de toppers. Het hoofdgerecht was vooral zwaar. Ik weet het slecht te omschrijven: een soort warme vleespate met deeg eromheen. Lekker, maar zwaar. De rode wijn die erbij zat maakte het wel af.
Kosten? Met zijn 3en waren we 470 euro kwijt, inclusief champagne voor, wijnen, koffie en friandises
Cijfer? 8.3 ... voorgerechten een 9...hoofd- en na een 7.5
Toevoeging: vooraf krijg je brood met kruidenboter en een soort tomatenboter. Het brood is echt heel erg lekker, bruin brood met kruiden, ik kan het niet omschrijven, maar het is zeker lekker!quote:Op donderdag 30 december 2010 02:51 schreef Mama_Mia het volgende:
Waar? humphreys in Enschede
Wanneer? Vorige week donderdag
Wat at je? Humphreys heeft een wisselend menu. Deze keer had ik een voorgerechtje van Paddenstoelenkroketjes met salade van kastanjechampignons en walnotendressing, een hoofdgerecht van Angus biefstuk met kastanjechampignons en gebakken schorseneren, geserveerd met peper-Cognacsaus en een nagerecht van Chocoladefondant met een sorbet van bloedsinaasappel.
Impressie? Ik ben al een tijd fan van Humphreys, en een van de dingen om zeker terug voor te komen is de chocoladefondant. Deze is elke maand iets anders, in de zomer bijvoorbeeld met een frambozencoulis, of ander ijs erbij. De fondant is echt goddelijk. Meestal heb ik als hoofdgerecht de mixed grill omdat er vrij veel andere gerechten op staan die ik niet zo lekker vind (zoals zalm, of iets met gamba's), maar deze keer was er naast de hertenbiefstuk ook een angusbiefstuk mogelijk met schorseneren. Bij het hoofdgerecht werden naast erg lekkere frietjes een salade en stoofpeertjes geserveerd. Het hoofdgerecht was zoals altijd weer erg lekker, en ook vriendin vond het hoofdgerecht (Gebakken zalm met een millefeuille van aubergine, tomaat en mozzarella, geserveerd met basilicum-beurre blanc) erg lekker. Het voorgerechtje was half-half. De paddenstoelenkroketjes waren heerlijk, maar de walnotendressing was erg zoet en lag aan een helft van het bord. Toch weer erg lekker gegeten
Kosten? Vriendin heeft betaald, maar 3-gangen-menu is 23.50
Cijfer? 8.5
Nee, dat is dus wel apart, dat hebben we niet gehad in dat menu.quote:Klinkt heerlijk, op de kaart op je link hebben ze het trouwens over een geroosterde patrijs, had je die ook?
Komt wel vaker voor dat de online kaart niet overeenkomt met de daadwerkelijke kaart. Als je vers werkt is niet altijd alles te krijgen, en restaurateurs zijn meestal geen IT helden die dat zelf even snel wijzigen. Vind dat niet bezwaarlijk, ik word eerder huiverig als ze altijd alles hebben, meestal is dat een minder goed teken dan een kaart die wisselt.quote:Op donderdag 30 december 2010 19:20 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
Nee, dat is dus wel apart, dat hebben we niet gehad in dat menu.
Maar het is de bedoeling dat je hier je EIGEN ervaringen en foto's post.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:58 schreef Roel_Jewel het volgende:
Schopje met pics van Noma. Nee, ik ben er helaas niet zelf geweest, maar zag pics van iemand die er vanmiddag heeft mogen genieten... Prachtig
Zie http://www.mobypicture.com/user/rick_bayless/list
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ben je er nu al wezen eten?quote:Op vrijdag 19 november 2010 23:59 schreef Erasmo het volgende:
Piet wat doe je, nu moet ik er wel gaan eten als Achterhoeker
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |